HONDA INTEGRA 2014
Jeden z nejpokrokovějších strojů v modelové řadě motocyklů Honda přichází s vylepšenou ergonomií a výrazným novým stylem, zdvihovým objemem zvýšeným na 745 cm3, vyšším výkonem i točivým momentem a s inovovaným software převodovky DCT, novým lehkým hliníkovým kyvným ramenem a s celou řadou drobných vylepšení.
Model Integra, který byl poprvé představen před dvěma lety jako zcela nový model a jeden z trojice strojů založených na platformě nové koncepce, získal své jméno díky tomu, že v sobě integruje jednoduchost ovládání skútru s dynamickými výkony motocyklu.
Vzhledem k poloze jezdce s nohama vpřed, ochraně před povětrnostními vlivy a interní odkládací schránce se model Integra vyznačuje hlavními charakteristikami skútru. Zároveň však nabídl vynikající výkon svého úsporného 670 cm3 dvouválcového motoru, dvouspojkovou převodovku DCT druhé generace plus stabilitu, přesné ovládání a špičkové jízdní parametry ortodoxního motocyklu.
Design původní verze modelu Integra bylo možné popsat slovy jako ‘zábavný’, ‘snadný’, ‘komfortní’ a ‘bezpečný’. Pro rok 2014 se konstruktéři společnosti Honda vrátili k těmto hlavním charakteristikám a - rovněž s ohledem na informace získané od majitelů tohoto stroje - provedli u modelu Integra celou řadu vylepšení. Některá z nich byla významná, jiná jen drobná, avšak všechna byla zaměřena na další vylepšení jednoho z nejosobitějších jednostopých strojů v modelové nabídce značky.
Podobně jako u ortodoxnějších sourozenců pro modelový rok 2014 - NC750X a NC750S - také Integra získala stejný dvouválcový motor s vyšším zdvihovým objemem 745 cm3 a tedy i stejnou porci výkonu a točivého momentu, jež se pozitivně odráží na vyšší pružnosti a lepších jízdních výkonech.
Převodovka DCT získala inovovaný software a nově nabízí ještě intuitivnější řazení. I přes těžší zpřevodování má stroj lepší akceleraci i vyšší maximální rychlost. Doplnění dvojitého vyvažovacího hřídele a nový tlumič výfuku dodávají motoru hladký chod a charakteristický zvuk.
Design a styl modelu Integra získaly o něco tvrdší rysy, jež stroj více přiblížily do kategorie motocyklů. Vyznačuje se ostřejšími a výraznějšími úhly, které mu dodávají na agresivitě; lepší je také ergonomie, zejména větší prostor pro kolena, prostornější podlaha a jezdec ze stroje snáze dosáhne na zem. Vnitřní odkládací schránka je větší a namísto zadních madel lze nainstalovat plotnu pro upevnění 45litrového horního kufru z nabídky originálního příslušenství Honda.
Zcela nové lehké hliníkové kyvné rameno a upravené rozložení hmotnosti mezi přední a zadní kolo přispěly ke zlepšení ovladatelnosti stroje. Brzdové páky s nastavitelnou délkou stisku byly na předním místě seznamu přání mnoha majitelů modelu Integra a toto přání bylo s modelovým rokem 2014 splněno. Systém ABS je součástí standardní výbavy.
Koncepce modelu Integra v sobě kombinuje ty nejlepší vlastnosti skútrů i motocyklů. Nová Integra je stále unikátní, stále je věrná záměru, se kterým ji konstruktéři značky Honda vytvořili. Stále hraje stejnou roli, avšak lépe.
Zatímco tvary modelu Integra se poněkud přiostřily, jeho funkčnost se dále rozvinula ve prospěch uživatele. Prostor v oblasti nohou a kolen se zvětšil o 80 mm, takže jezdec má nyní větší svobodu pohybu. Větší podlaha umožňuje jezdci lépe zvolit polohu nohou podle svých potřeb. Sedlo zůstává ve výšce 790 mm; jeho tvar byl však pečlivě optimalizován, takže nové sedlo je ve střední části o 40 mm užší, což jezdci usnadňuje spuštění nohou na zem, aniž by to mělo nepříznivý vliv na jeho komfort.
Robustní ocelový kosočtvercový rám se vyznačuje vysokou mírou tuhosti potřebnou pro agilní a pružné jízdní vlastnosti v různých podmínkách od rušných ulic až po venkovské silnice. Sklon přední vidlice je 27°, zatímco hodnota závleku činí 110 mm. Rozvor kol dosahuje 1.525 mm a poměr rozložení hmotnosti mezi přední a zadní kolo je 50/50. Pohotovostní hmotnost je 237 kg.
41mm teleskopická vidlice má zdvih 120 mm. Samostatný zadní tlumič má rovněž zdvih 120 mm a je spojen s mechanismem Pro-Link, jenž zajišťuje hladký počáteční pohyb pro optimální vyrovnání nerovností v nízkých rychlostech. Nové hliníkové kyvné rameno je oproti předcházející ocelové verzi o 2 kg lehčí, čímž se zlepšuje reakce zavěšení kola i ovladatelnost stroje.
Přední vlnovitý kotouč o průměru 320 mm s dvoupístovým třmenem poskytuje dostatek snadno regulovatelné brzdné síly. Doplňuje jej 240mm vlnovitý kotouč s jednopístovým třmenem na zadním kole. Lehký dvoukanálový systém ABS významně snižuje riziko zablokování kol na vlhkých nebo kluzkých vozovkách. Nové páky přední a zadní brzdy s délkou stisku nastavitelnou v 6 stupních usnadňují přizpůsobení stroje velikosti rukou jeho majitele.
Přední a zadní kola z lehké slitiny – o rozměru 17 x 3,50 palce vpředu a 17 x 4,50 palce vzadu jsou obuta do pneumatik 120/70 ZR17 a 160/60 ZR17. Společně s rámem a zavěšením kol dodávají tyto pneumatiky stroji ovladatelnost ‘správného’ motocyklu, což je jedna z jeho největších konkurenčních výhod.
Jasný a přehledný přístrojový panel obsahuje digitální ukazatel rychlosti, digitální sloupcový otáčkoměr, hodiny, sloupcový ukazatel stavu paliva a dvě denní počítadla ujetých kilometrů. Inovace pro rok 2014 zahrnují zobrazení údaje o okamžité a průměrné spotřebě paliva.
Model Integra je také vybaven zabezpečovacím systémem Honda Ignition Security System (HISS), jenž stroj účinně chrání před odcizením. Pokud se identifikační data v čipu zabudovaném v klíči motocyklu a ID v řídicí jednotce motoru neshodují, motor nenastartuje.
Tento elektronický bezpečnostní systém umožní nastartování motoru pouze tehdy, pokud je použit klíč se správným identifikačním čipem. Motor nenastartuje ani v případě přímého spojení drátů zapalování nebo při snaze přemostit spínací skříňku, neboť i v těchto případech má nad motorem kontrolu řídicí jednotka.
Integra bude k dispozici ve čtyřech nových standardních barvách a ve dvou speciálních barvách:
matná perleťová Matt Pearl Glare White
stříbrná Matt Bullet Silver
červená Candy Arcadian Red
matná černá metalíza Matt Gunpowder Black Metallic (speciální edice)
MOTOR
Díky zvětšení vrtání o 4 mm na celkových 77 mm získal kapalinou chlazený osmiventilový řadový dvouválcový motor SOHC v Hondě Integra dodatečných 75 cm3 zdvihového objemu. Zdvih byl zachován na původní hodnotě 80 mm, kompresní poměr zůstal 10,7:1. Maximální výkon vzrostl o 2,2 kW na 40,3 kW při 6.250 ot./min. a točivý moment vrcholí hodnotou 68 Nm při 4.750 ot./min., což je o 6 Nm více než u předchozího modelu. Oproti původnímu motoru s objemem 670 cm3 mají křivky výkonu i točivého momentu znatelně lepší průběh v celém rozmezí otáček.
Při vývoji motoru konstruktéři věnovali hlavní pozornost především jeho vlastnostem v nízkých a středních otáčkách. Architektura motoru s relativně velkým zdvihem a speciální tvar spalovací komory společně s klikovým hřídelem s vysokou setrvačností vytvářejí vysoké hodnoty točivého momentu již od nízkých otáček.
Konstruktéři navíc použili vyvažovací hřídel, jenž motoru dodává ty pravé „dobré“ vibrace. Úkolem dvou vyvažovacích hřídelů je vyrovnávat vibrace vyvolané vysokou setrvačností hmoty při vyšších otáčkách. Motor tak působí kultivovanějším dojmem a přitom si zachovává charakteristický „puls“ daný 270° sekvencí zapalování.
Nový tlumič výfuku s inovovanými vnitřními komponenty reguluje zpětný tlak daný vyšším zdvihovým objemem a svým zvukem dotváří celkový zážitek z jízdy.
Díky minimalizaci počtu dílů zůstává motor lehký (jeho hmotnost činí pouhých 69,2 kg), úsporný a spolehlivý. Je vybaven pouze jednou škrticí klapkou o průměru 36 mm a kdykoliv je to možné, jednotlivé komponenty zastávají více rolí: vačkový hřídel pohání vodní čerpadlo, zatímco jeden z vyvažovacích hřídelů pohání olejové čerpadlo.
Díky rozsáhlým stechiometrickým analýzám během vývoje je do motoru Hondy Integra vždy dávkován přesný poměr směsi vzduchu a paliva potřebný pro úplné a čisté vyhoření při všech otáčkách a za každé jízdní situace. Čisté spalování rovněž minimalizuje emise škodlivin ve výfukových plynech; systém elektronického vstřikování paliva PGM-FI zajišťuje díky kyslíkovému čidlu ve výfukovém potrubí optimální poměr paliva a vzduchu.
Spotřeba paliva 2,88 l/100 km (v režimu WMTC) je mimořádně atraktivní a díky ní je Integra vhodným strojem pro ekonomický každodenní provoz. Díky nádrži o objemu 14,1 l činí dojezd na jedno natankování plných 402 km.
Inovovaný katalyzátor s vysokou účinností je umístěn v blízkosti motoru. V důsledku toho se po studeném startu rychle zahřeje na provozní teplotu, čímž se množství emisí ještě více snižuje.
Dvouspojková převodovka DCT
Honda Integra byla prvním motocyklem značky Honda, který byl dvouspojkovou převodovkou DCT standardně vybaven. Tato převodovka nabízí unikátní kombinaci přímé ovladatelnosti a snadného použití. Poprvé na světě byla dvouspojková převodovka v motocyklu použita v roce 2010 u modelu VFR1200F. Tato technologie nabízí konzistentní a plynulé řazení, které si jezdec velmi rychle oblíbí.
Systém využívá dvě spojky: jednu pro rozjezd a pro 1., 3. a 5. rychlostní stupeň a druhou pro 2., 4. a 6. rychlostní stupeň. Hlavní hřídel jedné spojky se nachází uvnitř druhého, což umožnilo dosažení velmi kompaktních rozměrů. Každá spojka je nezávisle řízena vlastním elektrohydraulickým okruhem. Při řazení systém předvolí požadovaný rychlostní stupeň pomocí spojky, která v daném okamžiku není používána. První spojka je následně elektronicky odpojena a ve stejném okamžiku je připojena spojka druhá.
Výsledkem je konzistentní, rychlé a plynulé řazení. Tím, že dvě spojky přeřazují z jednoho rychlostního stupně na další s minimálním přerušením přenosu hnací síly na zadní kolo, navíc prakticky odpadají všechny rázy nebo kývání stroje, takže řazení je nejen přímé, ale i hladké.
I s ohledem na další výhody, jako je například odolnost (neboť jednotlivá ozubená kola se nemohou poškodit nesprávným zařazením), nemožnost přetížení motoru, snadná jízda ve městech či nižší únava jezdce, obliba převodovky DCT na trhu stále vzrůstá.
Převodovka se vyznačuje třemi provozními režimy. Režim MT poskytuje jezdci nad řazením plnou manuální kontrolu, takže jezdec může řadit tlačítky na rukojeti řídítek. Automatický režim D je ideální pro jízdu ve městech a na silnicích, stroj v něm dosahuje optimální spotřeby paliva. Automatický režim S je sportovnější a elektronická řídicí jednotka řadí ve vyšších otáčkách, čímž se zlepšují jízdní výkony. Podřazování naopak probíhá dříve, čímž je dosaženo intenzivnějšího brzdění motorem.
V režimech D nebo S může jezdec řazení kdykoliv manuálně ovlivnit – stačí kdykoliv zvolit požadovaný rychlostní stupeň pomocí ovládacích tlačítek. Převodovka DCT se pak v závislosti na otevření škrticí klapky, rychlosti jízdy a zařazeném rychlostním stupni ve vhodný okamžik sama vrátí do automatického režimu.
V režimu „D“ navíc řídicí jednotka převodovky dokáže rozpoznat odchylky v chování jezdce, jež jsou typické pro určitá prostředí - například pro rušné městské ulice či horské silničky - a přizpůsobí režim řazení daným podmínkám tak, aby se stroj vždy choval optimálně.
Úpravy software a provozní logiky u modelu Integra přispěly k ještě intuitivnějšímu chování celého systému; podřazování v režimech D a S nastává dříve, takže jezdec má pocit lepší odezvy a může lépe využívat motor k brzdění pro přirozenější vjezdy do zatáček. Také funkce kick down je díky rychlejšímu řazení hladší.
Příslušenství
Pro model Integra je k dispozici široká nabídka originálního příslušenství Honda, která umožňuje vyladění stroje přesně podle individuálních požadavků každého majitele.
Sada úzkých kufrů
Tyto pevné kufry – každý s objemem 29 l – zvyšují přepravní
možnosti stroje, aniž by díky své šířce ztěžovaly jízdu v hustém městském
provozu.
Nosný rám se integruje přímo do konstrukce motocyklu.
Barevný panel pro kufry
Atraktivními barevnými panely lze sadu volitelných kufrů přizpůsobit vkusu majitele.
Tašky do kufrů
Vnitřní tašky přesně pasují do plastových kufrů a usnadňují nakládání i vykládání přepravovaných předmětů.
Velký horní kufr
S objemem 45 l tento tvrdý plastový kufr zvyšuje praktičnost stroje a poskytuje majiteli objemný a bezpečný úložný prostor. Nosný rám se integruje přímo do konstrukce motocyklu.
Taška do horního kufru
Důmyslná měkká vnitřní taška, která elegantně pasuje do horního kufru, maximalizuje využití jeho prostoru a navíc usnadňuje nakládání i vykládání přepravovaných předmětů.
Deflektor pro nohy
Přídavný panel, který se upevňuje na hlavní kapotáž stroje a zlepšuje ochranu před větrem a povětrnostními vlivy.
Alarm
Napojuje se na elektrickou soustavu stroje a poskytuje účinnou ochranu proti krádeži.
Vyhřívané rukojeti
Důležitá výbava stroje určeného pro celoroční provoz - vyhřívané rukojeti zahřejí ruce jezdce i v chladném počasí.
U-zámek
Snadno se uschová pod sedlo a poskytuje dodatečnou ochranu motocyklu.
Venkovní plachta
Tato vodotěsná venkovní plachta chrání Hondu Integra před povětrnostními vlivy a při parkování na ulici ji ukryje před všetečnými pohledy.
Technické parametry
MOTOR |
|
Typ |
Kapalinou chlazený, 4taktní, 8ventilový, řadový 2 válec SOHC |
Zdvihový objem |
745 cm3 |
Vrtání zdvih |
77 mm x 80 mm |
Kompresní poměr |
10,7 : 1 |
Maximální výkon |
40,3 kW/6.250 ot./min. (95/1/ES) |
Max. točivý moment |
68 Nm/4.750 ot./min. (95/1/ES) |
Olejová náplň |
4,1 l |
PALIVOVÝ SYSTÉM |
|
Karburace |
Elektronické vstřikování paliva PGM-FI |
Objem palivové nádrže |
14,1 l |
Spotřeba paliva |
DCT: 2,88 l/100 km (v režimu WMTC, testování v režimu D) |
ELEKTRICKÁ SOUSTAVA |
|
Startér |
Elektrický |
Kapacita baterie |
12 V / 11,2 AH |
Výkon alternátoru |
450 W při 5.000 ot./min. |
HNACÍ ÚSTROJÍ |
|
Typ spojky |
Mokrá lamelová, hydraulická 2spojková |
Typ převodovky |
DCT: *6stupňová dvouspojková převodovka |
Stálý převod |
Řetěz |
RÁM |
|
Typ |
Kosočtvercový; ocelové trubky |
PODVOZEK |
|
Rozměry (D´Š´V) |
2.195 mm x 810 mm x 1.440 mm |
Rozvor kol |
1.525 mm |
Úhel přední vidlice |
27° |
Závlek |
110 mm |
Výška sedla |
790 mm |
Světlá výška |
135 mm |
Pohotovostní hmotnost |
237 kg |
ZAVĚŠENÍ KOL |
|
Typ přední |
41mm teleskopická vidlice, zdvih 120 mm |
Typ zadní |
Tlumič Monoshock, kyvné rameno Pro-Link, zdvih 120 mm |
KOLA |
|
Typ přední |
Vícepaprskové kolo z hliníkové slitiny |
Typ zadní |
Vícepaprskové kolo z hliníkové slitiny |
Velikost ráfku přední |
17M/C x MT3,50 |
Velikost ráfku zadní |
17M/C x MT4,50 |
Pneumatika vpředu |
120/70-ZR17M/C (58W) |
Pneumatika vzadu |
160/60-ZR17M/C (69W) |
BRZDY |
|
Systém ABS, Typ |
2kanálový systém ABS |
Typ přední |
hydraulická, s jedním 320mm vlnovitým kotoučem, 2pístovým třmenem a destičkami ze sintrovaného materiálu |
Typ zadní |
Hydraulická, s jedním 240mm vlnovitým kotoučem, 1pístovým třmenem a pryskyřičnými destičkami |
ELEKTRICKÁ SOUSTAVA |
|
Přístrojový panel |
Digitální čárový otáčkoměr,
ukazatel rychlosti, hodiny, čárový ukazatel stavu paliva,
dvě denní počítadla, indikátor zařazeného rychlostního stupně,
okamžitá a průměrná spotřeba paliva
výstražná kontrolka teploty chladicí kapaliny.
|
Zabezpečovací systém |
HISS |
Světlomet |
12 V, 60 W x 1 (dálkové)/55 W x 1 (potkávací) |
Zadní světlo |
5 W x 1 |
Související články
NOVÉ PIAGGIO 1 PŘIJÍŽDÍ DO ČESKA
PIAGGIO PŘEDSTAVUJE NOVOU GENERACI E-SKÚTRŮ PRO MĚSTSKOU MOBILITU: KVALITA, TECHNOLOGIE, SPOLEHLIVOST A BEZPEČNOST POPRVÉ V JEDNOM JEDNODUCHÉM, SNADNO OVLADATELNÉM A LEHKÉM ELEKTRICKÉM SKÚTRUPIAGGIO 1 SI ZACHOVÁVÁ VEŠKERÉ PRÉMIOVÉ VLASTNOSTI TYPICKÉ PRO SKÚTRY PIAGGIO: DESIGN A CIT PRO DETAIL,...
LS2 FF900 VALIANT II
Sezona už začala a s ní tradiční problém v čem budu letos jezdit? Spousta z nás řeší nákup nového oblečení nebo nové helmy a právě helmu jsme začali řešit i my v redakci. Otevřenou, integrálku, výklopnou? V redakci jsme už měli možnost otestovat pěknou řádku různých značek a provedení, takže pro...
Novinky KYMCO na sezónu 2021
Na světové premiéře představený adventure skútr KYMCO DOWNTOWN 360X ABS (Euro5) startuje v polovině roku 2021. V listopadu 2020 představil CEO firmy KYMCO Allen Ko na online tiskové konferenci„KYMCO International Press Conference“ nejžhavější novinky KYMCO: jako první z nich uvedemena trh v létě...
Zeeho - nová značka ve světě skútrů
Pokud jste o značce Zeeho ještě neslyšeli, pak věřte, že nejste sami. Jedná se o zbrusu novou značku, za kterou ale nestojí nikdo menší než CFMoto. Ano, to CFMoto, které má ve své nabídce cestovní enduro s označením CFMoto 650 MT nebo u nás velmi populární čtyřkolky Gladiátor. Proč tedy nová...
Honda představila systém hlasového ovládání a novou mobilní aplikaci RoadSync
Systém hlasového ovládání „Honda Smartphone Voice Control system“ a aplikace Honda RoadSync pro skútry a motocykly.
Bleskovky
Piaggio Group pokračuje v boji na ochranu svých produktů před padělateli
29.10.2021
VOGE odstartovala akci “Máš čerstvýřidičák A2?”
23.6.2021
NOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO ONE
15.6.2021
Kymco startuje cenovou akci na atraktivní modely stopětadvacítek
19.4.2021
BMW C1 znovu na scéně?
12.4.2021
Podcasty
Černou Afrikou
17.6.2021
Řeknu jen tohle: jedna vtipná partička a Jihoafrická republika, Botswana, Zimbabwe, Namibie . . . . Tady je zmiňový DOTAZNÍK jak jsi se potkal s krizí středního věku. Nezabere...
Jindra Belšan o velkém Rusku
24.10.2019
Jindra Belšan je pamětník. To jako, že toho hodně viděl, hodně zažil a má tedy o čem vyprávět. Dnes jsme se zaměřili hlavně na jeho cesty do Ruska.
Balkánské šotoliny (Kodo120)
3.12.2018
Hurá na Balkán na šotoliny. Po tom, co začal Pertla systematicky mapovat Evropské šotoliny, musí být každému jasné, že Balkán je pro většinu z nás v tomto duchu stále ještě...
Kalendář akcí
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 2. | 3. |
||||
4. | 5. | 6. | 7. | 8. | 9. | 10. |
11. | 12. | 13. | 14. | 15. | 16. | 17. |
18. | 19. | 20. | 21. | 22. | 23. | 24. |
25. | 26. | 27. | 28. | 29. | 30. |
Nebyly nalezeny žádné nadcházející události
Komentáře
V diskuzi ještě není žádný komentář - buďte první!
Otevřít diskuzi