Yamaha X-MAX 400 - první kilometry v sedle
Letos v dubnu jsme vás poprvé informovali o nové a silnější Yamaze X-Max 400. Prvních několik desítek km v sedle jsme měli možnost si vyzkoušet na jubilejní 10. Skútršňůře, kde nám byl nový X-Max zapůjčen.
Na první pohled je vidět, že uhlazené tvary slabších sourozenců vystřídal poněkud agresivnější a dravější vzhled vycházející z Yamahy T-Max. Díky léty prověřenému motoru používanému v modelu Majesty se tak není co divit, že z ryze městského skútru, kterým X-Max o objemu 125 - 250 ccm byl, se díky 400 stal skútr ve městě obratný a přitom dostatečně silný na výlet nebo dovolenou a to v jednom i ve dvou.
Pod dvojitým světlometem má X-Max v kapotáži integrované blinkry. Zaujme i větší (cestovní) plexi, které jen podtrhuje, že X-Max se rád podívá i za hranice města. O tom, že výkon na to má, není třeba vůbec pochybovat. ale když cestovat, tak s veškerým konfortem!
Sedlo má X-Max pohodlné a to i pro batůžka, který navíc velmi ocení madla po stranách. Já jako řidič jsem naopak ocenil opěrku, i když malou, a možnost si během jízdy měnit polohu nohou ... pro cestování takřka ideální. Pod sedlem se navíc skrývá velký úložný prostor, který pojme 2 integrální helmy! Musím podotknout, že tahle chyba se vyskytuje jen jednou za 1000 let, ale prostě a jednoduše jsme tento fakt zapomněli vyzkoušet. Možná to bylo tím, že X-Max nám byl zapůjčen v rámci již zmiňované Skútršňůry, kde naše redakce byla hlavním mediálním partnerem, ale ani to není omluva. Za údaj však dáváme palec nahoru.
V sedle vás před špatným počasím výborně ochrání cestovní plexi štít, pod kterým se vyjímá přístrojovka 100% inspirovaná T-Maxem a Batmanem. Ta je v kombinaci budíku a digitálního displeje velmi dobře čitelná a dává všechny potřebné informace včetně hodin, které jsou alespoň pro mě na skútru absolutně nezbytné! K ovládání na řídítkách ani k funkčnosti zrcátek nemohu říct křivého slova.
Pod přístrojovkou pak díky středovému tunelu chybí "klasický" háček na helmu či nákupní tašku. Naopak před každým kolenem je umístěn kastlík, z čehož jeden je uzamykatelný. Nelze než pochválit. V tunelu je pod zámkem umístěno víčko nádrže.
Zadní světlomet je stejně jako ten přední dvojitý a velmi elegantní. Mimo takřka dokonalý vzhled lze vyzdvihnout i jeho výbornou viditelnost. Po stránce designu byl X-Max už představen, takže nastává otázka, jak je na tom Nová Yamaha X-max při jízdě?
O motoru už tu řeč byla. Nový X-Max je poháněn 4-taktním kapalinou chlazeným jednoválcem o zdvihovém objemu 395 ccm a maximálním výkonu 23,18 kW, který známe z modelu Yamaha Majesty. X-Max se tak stal skútrem s velkým výkonem a k velkému výkonu patří pořádné brzdy. Ani tady X-Max 400 nijak nezaostává, ba naopak. Přední kolo je osazeno dvěma kotouči o průměru 267 mm a zadní kolo jedním, taktéž o průměru 267 mm.
Po obvyklé kombinaci brzdy a startu se X-Max 400 probudí k životu v cuku letu. Tichý a kultivovaný chod nedává ani tušit, co se v tomto skútru skrývá! Stačí lehounce polechtat rukojeť plynu a z kultivovaného elegána se rázem stává div ne SUPERSPORT. Myslíte si, že přeháním? Ale vůbec ne! Málokdo totiž dostane možnost vyzkoušet si jízdu za asistence POLICIE ČR! Naše redakce tu možnost dostala! X-Max se nejen dobře ovládá v kolonách a v městských zácpách, ale zároveň nemá při výjezdu z křižovatky konkurenci! Ani policejní Yamaha nevystřelí tak jako X-Max 400!
Jízda po kostkách a ostatních nerovnostech je díky odpružení velmi pohodlná. Subtilní postava X-Maxe umožňuje snadné kličkování v kolonách a motor dovolí ostrou jízdu nejen po dálnici. Zkrátka a dobře za tu chvilku, co jsem měl možnost X-Maxe vyzkoušet, jsem byl opravdu, ale opravdu nadšený. Stejné, ne-li větší nadšení sdílel i můj batůžek (fotograf), který celou Skútršňůru fotil. Během několika kilometrů nejde zhodnit veškeré KLADY a ZÁPORY, ale základní obrázek si udělat rozhodně lze! A protože na nás v redakci X-Max udělal velmi dobrý dojem, tak se na rozsáhlý test můžete ještě za nějaký ten pátek těšit!
Technické informace:
Rozměry | 2190 x 780 x 1385 |
Hmotnost | 211.0 kg |
Starter | elektrický |
Převodovka | automatická s variátorem |
Chlazení | kapalinou |
Objem palivové nádrže | 14 l |
Přední tlumiče | teleskopická vidlice |
Zadní odpružení | kyvná vidlice |
Zdvih pružiny vpředu | 110 mm |
Zdvih pružiny vzadu | 110 mm |
Brzda vpředu | dvojité hydraulické kotouče, Ø 267 mm |
Brzda vzadu | jednokotoučová, Ø 267 mm |
Přední pneumatika | 120/70-15 |
Zadní pneumatika | 150/70-13 |
Výška sedadla bez zátěže | 785 mm |
Foto: www.skutrportal.cz, www.motorbox.com, www.clubmoto1.com
Související články
Kymco K-XCT 300 na garanční prohlídce
Když jsme v březnu letošního roku přebírali od zástupce společnosti MSA Petra Veruňka k ročnímu testování skútr Kymco K-XCT 300i, zavázali jsme se k nájezdu 15 000 kilometrů. První metu v podobě 5 000 km jsme pokořili začátkem srpna a 7.8.2014 jsme přistavili skútr ke garanční prohlídce do...
Srovnávací test 300 - která je nejlepší?
Když jsme k ročnímu MAXI TESTU přebírali Kymco K-XCT 300i, slibovali jsme, že mu budeme dávat pořádně do těla. Když se nám pak v garáži spolu s ním sešla i nová "KAWA" a Downtown, bylo víc než jasné, že srovnávacímu testu se nevyhneme, a proč taky. Postavili jsme proti sobě 3 skútry se stejným...
SYM SYMPHONY SR 125
Elegantní skútr na velkých kolech má ve své nabídce snad každá větší značka. Jednou z nich je i tchajwanský SYM, který se svým modelem SYMPHONY rozhodně nezůstává nikde pozadu. Ba co víc, jsou věci, v kterých nechává "konkurenci" daleko za sebou.
Kymco Downtown 125i ABS
Na první pohled se jedná o designově velmi povedený skútr, který nezapře italský šmrnc. Především mužům pak učaruje robustní, ale sportovní vzhled, pronikavé světlomety s LED a celkově dravé vzezření.
Yamaha BW'S 125
Yamaha BW'S 125 - skútr, který je možné díky novele o silničním provozu řídit od letošního 19.1. s řidičským oprávněním skupiny B, je určen nejen pro náctileté teanegery, které svým vzhledem rozhodně zaujme.
Bleskovky
Piaggio Group pokračuje v boji na ochranu svých produktů před padělateli
29.10.2021
VOGE odstartovala akci “Máš čerstvýřidičák A2?”
23.6.2021
NOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO ONE
15.6.2021
Kymco startuje cenovou akci na atraktivní modely stopětadvacítek
19.4.2021
BMW C1 znovu na scéně?
12.4.2021
Podcasty
Černou Afrikou
17.6.2021
Řeknu jen tohle: jedna vtipná partička a Jihoafrická republika, Botswana, Zimbabwe, Namibie . . . . Tady je zmiňový DOTAZNÍK jak jsi se potkal s krizí středního věku. Nezabere...
Jindra Belšan o velkém Rusku
24.10.2019
Jindra Belšan je pamětník. To jako, že toho hodně viděl, hodně zažil a má tedy o čem vyprávět. Dnes jsme se zaměřili hlavně na jeho cesty do Ruska.
Balkánské šotoliny (Kodo120)
3.12.2018
Hurá na Balkán na šotoliny. Po tom, co začal Pertla systematicky mapovat Evropské šotoliny, musí být každému jasné, že Balkán je pro většinu z nás v tomto duchu stále ještě...
Kalendář akcí
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 2. | 3. |
||||
4. | 5. | 6. | 7. | 8. | 9. | 10. |
11. | 12. | 13. | 14. | 15. | 16. | 17. |
18. | 19. | 20. | 21. | 22. | 23. | 24. |
25. | 26. | 27. | 28. | 29. | 30. |
Nebyly nalezeny žádné nadcházející události
Komentáře
V diskuzi ještě není žádný komentář - buďte první!
Otevřít diskuzi