Adiva AD 200. Se střechou
Tahle věc budí rozruch všude, kde se s ní objevíte. Je skútr se střechou skutečně jedinečným kompromisem mezi autem a motorkou, nebo se jedná o slepou vývojovou uličku?
Střecha na skútru není žádné novum, podobný stroj dělalo před pár lety i BMW! Jeho C1 ale byla jednomístná s bezpečnostními pásy, tady jsou místa dvě a bez helmy to nepůjde. Označení Adiva tady už také bylo, a sice u stejnojmenného zastřešeného skútru ještě donedávna vyráběného italskou Benelli. Tahle Adiva je ale už jen Adiva, vymyšlená v Itálii, vyráběná na Tchaj-wanu (logo na motoru hlásá Sym) a supervizorovaná v Japonsku. Normálka globálka, ne?
Zvyknete si?
Z dálky nelze Adivě upřít značnou porci elegance, snad jen motorové příslušenství z pravé části vypadá trochu chaoticky. Jinak Ital, jak se patří.
Bohužel detailní průzkum odhalí, že výroba byla svěřena Východu, a použitými materiály a hlavně dílenským zpracováním je Adiva spíše čínská než tchajwanská. Po prvním pokusu složit střechu už druhý raději vzdáte. To sráží jinak pozitivní dojem z mnoha dobrých věcí, ať jde o spoustu odkládacích schránek (otevřená vedle budíků, zavírací kastlík na rádio, prostor pod sedlem, kam se vejde jet helma, no a pak ten mega kufr na zádi, kam narvete dvě integrály a nákup na týden) nebo o pěkné ručičkové budíky s digitálním displejem uprostřed. Ty mají takovou zvláštnost, teplota chladicí kapaliny stoupá směrem dolů a palivo v nádrži ubývá nahoru, ale zvyknete si.
Na co si naopak moc nezvyknete, to je materiál plastů připomínající staré Škody 120, na kteréžto vozidlo odkazují i kruhové vyklápěcí průduchy teplého vzduchu (vážně, je tu i větrák!) a zásuvka s jackem na MP3 nebo iPoda, která připomíná zlatou éru „do-do alias dodělej doma“. Naopak reproduktory jsou pěkné integrované a se solidním zvukem.
Adrenalin ano. Bohužel
S testováním jsem vyčkával, až bude příhodná chvíle. A ta přišla, takový slejvák už dlouho nebyl. Super, aspoň vyzkouším ten stěrač s ostřikovačem.
Stěrač s ostřikovačem fungoval výborně (službu vypověděl až ke konci testu) a díky střeše a dobrým bočním deflektorům jste vážně v suchu! Jinak se ale jednalo o opravdu adrenalinový zážitek, který asi tuší každý, kdo se trochu zajímá o konstrukci motocyklů. Centralizace hmotnosti tady byla puštěna k vodě, velice praktický kufr a střecha způsobují, že máte pocit, jako byste nesli štafle na výšku. Když vám do téhle krabičky ještě foukne větříček, máte o zábavu postaráno. Kupodivu při vyšší rychlosti (a za slunečného počasí) to nebylo tak hrozné, skútr se zdál předvídatelnější.
Velikým spoluviníkem na této záležitosti je i ocelový rám, který se dá definovat dvěma slovy: silně poddimenzovaný. Nemluvím tady o mírném neklidu v maximálním náklonu, ale o tom, že na místě cuknete řídítky, a pak jen sledujete, jak se přední kolo ještě chvíli zmítá a celý skútr kroutí. Na místě!
Docela povedený je naopak motor, který i těžký povoz s velkou čelní plochou dotlačí nad 100 km/h, a neduhy testovaného kousku (kolísavý volnoběh a při nižších otáčkách zhasínající hlavní světlomety) jistě půjdou citlivým seřízením vyřešit. Jedině pochvalu potom zaslouží silné a citlivé brzdy.
Velké plány
Co tedy, ideální kompromis, nebo slepá cesta? V testovaném provedení spíše druhá varianta, ale kvalitnější materiály a dílenské zpracování a hlavně, a to se třemi vykřičníky, pevnější rám by Adivu mohly skutečně udělat zajímavou alternativou pro naše vesměs chladné podnebí. Stávající nabídku, která obsahuje stopětadvacítku a dvoustovku buď v tomto provedení AD, nebo ve sportovnějším AR bez kufru, má časem rozšířit i čtyřstovka (ta by stávající podvozek asi zkroutila do kuličky po prvním přidání plynu) a dokonce i tříkolová varianta připomínající Piaggio MP3. Budeme Adivě držet palce.
Verdikt
Motor: 6/10
Podvozek: 2/10
Brzdy: 7/10
Ovladatelnost: 3/10
Praktičnost: 6/10
Výkon/cena: 3/10
Skútr do testu zapůjčila firma FirstNet.
text: Jan Rameš
foto: David M. Bodlák
Související články
Kymco K-XCT 300 na garanční prohlídce
Když jsme v březnu letošního roku přebírali od zástupce společnosti MSA Petra Veruňka k ročnímu testování skútr Kymco K-XCT 300i, zavázali jsme se k nájezdu 15 000 kilometrů. První metu v podobě 5 000 km jsme pokořili začátkem srpna a 7.8.2014 jsme přistavili skútr ke garanční prohlídce do...
Srovnávací test 300 - která je nejlepší?
Když jsme k ročnímu MAXI TESTU přebírali Kymco K-XCT 300i, slibovali jsme, že mu budeme dávat pořádně do těla. Když se nám pak v garáži spolu s ním sešla i nová "KAWA" a Downtown, bylo víc než jasné, že srovnávacímu testu se nevyhneme, a proč taky. Postavili jsme proti sobě 3 skútry se stejným...
SYM SYMPHONY SR 125
Elegantní skútr na velkých kolech má ve své nabídce snad každá větší značka. Jednou z nich je i tchajwanský SYM, který se svým modelem SYMPHONY rozhodně nezůstává nikde pozadu. Ba co víc, jsou věci, v kterých nechává "konkurenci" daleko za sebou.
Yamaha X-MAX 400 - první kilometry v sedle
Letos v dubnu jsme vás poprvé informovali o nové a silnější Yamaze X-Max 400. Prvních několik desítek km v sedle jsme měli možnost si vyzkoušet na jubilejní 10. Skútršňůře, kde nám byl nový X-Max zapůjčen.
Kymco Downtown 125i ABS
Na první pohled se jedná o designově velmi povedený skútr, který nezapře italský šmrnc. Především mužům pak učaruje robustní, ale sportovní vzhled, pronikavé světlomety s LED a celkově dravé vzezření.
Bleskovky
Piaggio Group pokračuje v boji na ochranu svých produktů před padělateli
29.10.2021
VOGE odstartovala akci “Máš čerstvýřidičák A2?”
23.6.2021
NOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO ONE
15.6.2021
Kymco startuje cenovou akci na atraktivní modely stopětadvacítek
19.4.2021
BMW C1 znovu na scéně?
12.4.2021
Podcasty
Černou Afrikou
17.6.2021
Řeknu jen tohle: jedna vtipná partička a Jihoafrická republika, Botswana, Zimbabwe, Namibie . . . . Tady je zmiňový DOTAZNÍK jak jsi se potkal s krizí středního věku. Nezabere...
Jindra Belšan o velkém Rusku
24.10.2019
Jindra Belšan je pamětník. To jako, že toho hodně viděl, hodně zažil a má tedy o čem vyprávět. Dnes jsme se zaměřili hlavně na jeho cesty do Ruska.
Balkánské šotoliny (Kodo120)
3.12.2018
Hurá na Balkán na šotoliny. Po tom, co začal Pertla systematicky mapovat Evropské šotoliny, musí být každému jasné, že Balkán je pro většinu z nás v tomto duchu stále ještě...
Kalendář akcí
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 2. | 3. |
||||
4. | 5. | 6. | 7. | 8. | 9. | 10. |
11. | 12. | 13. | 14. | 15. | 16. | 17. |
18. | 19. | 20. | 21. | 22. | 23. | 24. |
25. | 26. | 27. | 28. | 29. | 30. |
Nebyly nalezeny žádné nadcházející události
Poslední komentáře (1 komentář)
voki22, 2.11.2015 v 20:48
Je ten skútr od 15 let?
Otevřít diskuzi