HONDA VISION - znovu otestováno!
Honda Vision naší redakcí už jednou prošla a popravdě dojem udělala výborný! Proč tedy testovat jeden a ten samý model 2x? Důvodů by se našlo určitě víc, ale tím hlavním je novela zákona o silničním provozu, která umožnila řídit skútr s obsahem 125 ccm s klasickým "Béčkem". Díky ní se nám v redakci sešlo pár dotazů právě na VISIONA a protože vaše přání rádi splníme, přinášíme test na Hondu Vision podruhé.
Vision je nejlevnějším skútrem v nabídce japonské Hondy. Skútr o obsahu 108 ccm má doporučenou prodejní cenu 44.900 Kč! Kromě značky je tak hlavním tahákem právě cena. V prvním testu nazvaném "Honda Vision - s jasnou vizí" jsme chválou na něj rozhodně nešetřili a teď? Začněme pekně od začátku...
Vision je na první pohled elegantní skútr na velkých a úzkých kolech, který svým designem neurazí, ale ani nenadchne. K samotnému zpracování nejde napsat křivého slova. Všechny plasty sedí a lícují, nikde nic nevrže ani neskřípe, zkrátka a dobře vše je tak, jak má být. Ono se ani není co divit. I když patří skútr k těm levnějším, je to stále Honda.
Pakliže vám Vision zepředu připomíná o něco majestátnější a samozřejmě dražší Hondu SH, tak věřte, že se nemýlíte. Hlavní světlomet je klasicky umístěn v řídítkách. Obrysová svěla spolu s blinkry pak dominují celé přední kapotáži, která tak působí velmi elegantně.
Přístrojovka je velká, přehledná, ale nabízí jen základní informace, jako je rychlost, stav benzínu a kontrolky blinkrů a dálkových světel. Hodiny tu bohužel stejně jako u Hondy PCX nenajdeme.
Pod přístrojovkou je víceméně standardní háček, na který se díky absenci středového tunelu a rovné podlaze dá bez problémů pověsit taška s nákupem. Před každým kolenem je navíc ještě otevřený "kastlík", kam se vejdou rukavice, peněženka, mobil nebo třeba půllitrová petka s vodou.
Sedlo je pohodlné a po jeho otevření nabízí příjemné překvapení v podobě velkého úložného prostoru. Ten u skútru s velkými koly nebývá samozřejmostí! Pod sedlo se vejde nejen otevřená helma, ale i integrálka nebo výklopka. Spolu s helmou tam dáte i motolékárničku a ještě zbyde místo pro zámek kotoučové brzdy. Nářadí má své místo v prolisu přímo pod sedlem.
Ač je Vision "střízlík", tak nabízí překvapivě dost místa. I při svých tělesných proporcích (výška 185 cm, váha 95 kg) jsem se na skútr nejen vešel, ale cítil se na něm i pohodlně. Podlážka pro nohy je velká akorát a tak jsem neměl problém ani s velikostí bot 49,5!!! Pro kolena je místa víc než dost a to i v případě, že bych narostl o nějakých 10 - 15 cm navíc.
Vision je skútr dvoumístný, takže jak je na tom s pohodlím spolujezdec? Sedačka nabízí dostatek místa a pohodlí i pro něj. Výklopné stupačky jsou "potažené" protiskluzovou gumou a tak noha nesjíždí, ale drží jak přibitá. Pro držení spolujezdce je uzpůsoben i zadní nosič, na který lze namontovat přídavný kufr a rozšířit už tak velké úložné prostory Visionu.
A jak je na tom VISION s ovladatelností na místě a v provozu? Díky své nízké hmotnosti (102 kg) je ovladatelnost na místě až neuvěřitelně snadná. Postavit skútr na hlavní stojan dokáže snad i malé dítě, no a pokud by v tom byl přece jen problém, lze použít stojan boční. V provozu je ovladatelnost stejně lehká, ne-li ještě snadnější. Díky subtilní postavě se Vision protáhne snad každou drobnou skulinkou. Kolona v podání Visionu tak prostě neexistuje!
O pohon se stará vzduchem chlazený čtyřdobý jednoválec o obsahu 108 ccm. Pokud si myslíte, že v rychlosti bude Vision trochu zaostávat, pak jste na omylu a nejen vy! Abych řekl pravdu, tohle jsem opravdu nečekal ani já. Po nastartování má Vision klasický, tichý a kultivovaný chod 4-taktu, který nedává ani tušit, co se v něm skrývá! Stačí jen lehce polechtat rukojeť plynu a z Visionu se rázem stává raketa a to bez pardonu! Na křižovatkách jsem si vždy vychutnával znuděné obličeje mladých týpků ve "vytuněných" kárách, kteří se pak nestačili divit. Zkrátka z křižovatky jsem vždy vyjížděl jako první a mohl vedle mě stát skútr daleko silnější kubatury, prostě neměl šanci. Maximální rychlost dle tachometru skoro atakuje hranici 100 km/h. Při měření pomocí GPS navigace jsme naměřili maximálku cca 92 km/h. O tom, že byste někde ve městě nebo na okrskách brzdili provoz, si můžete nechat leda zdát. Ve skutečnosti tomu tak rozhodně není a nebude!
Při rychlosti necelých 100 km/h jsou velmi důležité brzdy. Vision nabízí kombinaci kotouče (vepředu) a bubnu (vzadu) a to spolu s kombinovaným brzdným systémem CBS. Nástup není nijak kousavý, ale dovolím si použít výraz "takřka dokonalý", stejně jako brzdný účinek samotný.
Velmi příjemně překvapí Vision i svým podvozkem. Po klasicky rozbitých českých silnicích se pohybuje s jednoduchostí jemu vlastní a přejezdy tankodromů a dalších nerovností tlumí, co to jen jde. Nerad v klasických testech, pokud to tedy není test srovnávací, porovnávám s jinými skútry, ale takové odpružení nenabízí ani náš redakční S-Wing 150, který nám naprosto nedávno přistál v garáži!
Aby těch pozitiv nenabízel Vision málo, je tu ještě jeden a to nikterak bezvýznamný! Sama Honda označila Vision za skútr EKONOMICKÝ a nám nezbývá než to 100% potvrdit. Dle výrobce je Vision v běžných podmínkách schopný na 1 litr paliva ujet vzdálenost až 52 km! V našem testu, kde jsme Vision opravdu nešetřili, jsme dosáhli spotřeby 2,4 l/100 km!!! Při klidném stylu jízdy se tak udávaná spotřeba jeví jako reálná. S nádrží o obsahu 5,5 l bude možné spatřit Vision u pumpy jen velmi zřídka.
Závěrem
Jediné, co mi během testování skutečně vadilo, byl déšť. Celý týden, co byl skútr naší redakci zapůjčen, bylo totiž převážně deštivo a jak známo, déšť na motorce není právě dvakrát příjemný. Na druhou stranu jsem se mohl přesvědčit o tom, že pneumatiky, ač velmi úzké, nekloužou a drží stopu i za deště! Vision nás v redakci velmi příjemně překvapil! Nejlevnější skútr v nabídce Hondy toho nabízí opravdu hodně a jedinou výtku tak mám k chybějícím hodinám. V našem prvním i druhém testu jsme Vision vychválili, ale věřte nebo ne, on si to opravdu zaslouží!
Technické informace
Typ motoru | Vzduchem chlazený čtyřdobý jednoválec OHC 2v |
---|---|
Vrtání x zdvih | 50 mm x 55 mm |
Zdvihový objem | 108 cm |
Kompresní poměr | 9,5 : 1 |
Max. výkon | 6,2 kW/8.000 ot./min. (95/1/EC) |
Max. kroutící moment | 8,7 Nm/6.500 ot./min. (95/1/EC) |
Spouštění motoru | Elektrické |
Převodovka | Variátor (V-Matic) |
Sekundární převod | Klínový řemen |
Rozměry (D x ? x V) | 1.845 x 670 x 1.090 mm |
Rozvor | 1.255 mm |
Výška sedla | 755 mm |
Světla výška | 120 mm |
Objem nádrže | 5,5 litru |
Pneumatiky - přední | 80/90-14 |
Pneumatiky - zadní | 90/90-14 |
Odpružení - přední | Teleskopická vidlice s hydraulickým tlumením |
Odpružení - zadní | Jednotka kyvného ramene |
Brzdy - přední | 220 mm kotoučová (s kombinovaným brzdovým systémem) |
Brzdy - zadní | 130 mm bubnová (s kombinovaným brzdovým systémem) |
Provozní hmotnost | 102 kg |
Související články
Kymco K-XCT 300 na garanční prohlídce
Když jsme v březnu letošního roku přebírali od zástupce společnosti MSA Petra Veruňka k ročnímu testování skútr Kymco K-XCT 300i, zavázali jsme se k nájezdu 15 000 kilometrů. První metu v podobě 5 000 km jsme pokořili začátkem srpna a 7.8.2014 jsme přistavili skútr ke garanční prohlídce do...
Srovnávací test 300 - která je nejlepší?
Když jsme k ročnímu MAXI TESTU přebírali Kymco K-XCT 300i, slibovali jsme, že mu budeme dávat pořádně do těla. Když se nám pak v garáži spolu s ním sešla i nová "KAWA" a Downtown, bylo víc než jasné, že srovnávacímu testu se nevyhneme, a proč taky. Postavili jsme proti sobě 3 skútry se stejným...
SYM SYMPHONY SR 125
Elegantní skútr na velkých kolech má ve své nabídce snad každá větší značka. Jednou z nich je i tchajwanský SYM, který se svým modelem SYMPHONY rozhodně nezůstává nikde pozadu. Ba co víc, jsou věci, v kterých nechává "konkurenci" daleko za sebou.
Yamaha X-MAX 400 - první kilometry v sedle
Letos v dubnu jsme vás poprvé informovali o nové a silnější Yamaze X-Max 400. Prvních několik desítek km v sedle jsme měli možnost si vyzkoušet na jubilejní 10. Skútršňůře, kde nám byl nový X-Max zapůjčen.
Kymco Downtown 125i ABS
Na první pohled se jedná o designově velmi povedený skútr, který nezapře italský šmrnc. Především mužům pak učaruje robustní, ale sportovní vzhled, pronikavé světlomety s LED a celkově dravé vzezření.
Bleskovky
Piaggio Group pokračuje v boji na ochranu svých produktů před padělateli
29.10.2021
VOGE odstartovala akci “Máš čerstvýřidičák A2?”
23.6.2021
NOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO ONE
15.6.2021
Kymco startuje cenovou akci na atraktivní modely stopětadvacítek
19.4.2021
BMW C1 znovu na scéně?
12.4.2021
Podcasty
Černou Afrikou
17.6.2021
Řeknu jen tohle: jedna vtipná partička a Jihoafrická republika, Botswana, Zimbabwe, Namibie . . . . Tady je zmiňový DOTAZNÍK jak jsi se potkal s krizí středního věku. Nezabere...
Jindra Belšan o velkém Rusku
24.10.2019
Jindra Belšan je pamětník. To jako, že toho hodně viděl, hodně zažil a má tedy o čem vyprávět. Dnes jsme se zaměřili hlavně na jeho cesty do Ruska.
Balkánské šotoliny (Kodo120)
3.12.2018
Hurá na Balkán na šotoliny. Po tom, co začal Pertla systematicky mapovat Evropské šotoliny, musí být každému jasné, že Balkán je pro většinu z nás v tomto duchu stále ještě...
Kalendář akcí
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 2. | 3. |
||||
4. | 5. | 6. | 7. | 8. | 9. | 10. |
11. | 12. | 13. | 14. | 15. | 16. | 17. |
18. | 19. | 20. | 21. | 22. | 23. | 24. |
25. | 26. | 27. | 28. | 29. | 30. |
Nebyly nalezeny žádné nadcházející události
Komentáře
V diskuzi ještě není žádný komentář - buďte první!
Otevřít diskuzi