Bezpečnost především!!!
Ač tomu počasí zatím příliš nenasvědčuje, tak start motorkářské sezóny je takříkajíc za dveřmi. Jistě radostná zpráva pro všechny vyznavače jedné stopy. Ale jak je tomu u řidičů aut? Je tomu zhruba 7 měsíců, co tzv. "plechovkář" viděl motorkáře naposledy a tak je potřeba dávat si minimálně dvojnásobný POZOR! V letošním roce, kdy je díky novele zákona o silničním provozu možné řídit s řidičským oprávněním na automobil i skútr o objemu 125 ccm a výkonu do 11 kW, je navíc reálný předpoklad, že počet vyznavačů jedné stopy razantně vzroste.
Víc jak půl roku je dlouhá doba na to, aby "plechovkář" zapomněl na nás, vyznavače jedné stopy. První km a první měsíce je proto zapotřebí jezdit obzvláště obezřetně a při cestách MYSLET I ZA OSTATNÍ ÚČASTNÍKY SILNIČNÍHO PROVOZU! Ne nadarmo mají redaktoři SKUTRPORTALU na svém oblečení vyšitý nápis: "Když řídím, tak myslím i za ostatní". Dobrá helma, rukavice, kalhoty, bunda a boty patří nejen na motorku, ale i na skútr!
I když jezdíte obezřetně, snažíte se předvídat a máte bezpečné oblečení, můžete to být právě vy, kdo se stane účastníkem dopravní nehody a nemusí to být vůbec vaší vinou!
Je tomu už dva roky (7.7.2011), co se obětí dopravní nehody stal člen Skútrfóra 1975AK - Adam Kopečný se svou přítelkyní. Špatné rozhodnutí jednoho "plechovkáře" a ve vteřině je vše jinak!
Jak to vidí sám Adam po dvou letech od nehody?
Zpět na skútry aneb pohled o dva roky zpět.
"Letos konečně začne platit vyhláška o tom, že je možno jezdit s řidičákem kategorie B i na skútru s obsahem 125 ccm. Všem, kteří stejně jako já nechápali, proč mohou řídit auto s objemem 8 litrů a výkonem několik stovek koní, ale jezdit jen na 50 ccm mopedu, se konečně nabízí nová možnost ježdění. Mě se již tato změna nedotkne. Již téměř dva roky skútr nesedlám a výhled do budoucna není o nic světlejší. Za vším stojí havárie z roku 2011. Dodnes není případ zcela ukončen, následky holdování skútrům si ponesu po zbytek života.
Za vším stojí neopatrnost a nabubřelé sebevědomí jednoho plechovkáře s papíry, které sotva oschly (3 roky). Jeho věta do protokolu zněla: „Myslel jsem si, že to stihnu.“ Při odbočování doleva, při křížení jízdního pruhu, který měl přednost v jízdě, se znovu rozjel a trefil se přesně. „Stihl to“. Let vzduchem, polámané kosti, skútr na odpis. Změnil na trvalo život dvěma lidem. Za bílého dne, na suché a přehledné silnici.
Dost často se mi to vrací, za volantem auta s automatem pokaždé myslím na to, co se stalo špatně. V době havárie jsem měl na skútrech nalítáno 20.000 km, z toho na 50 ccm 15.000 a byl s ním u moře v Chorvatsku, na Skútr srazech v Praze. Ostatně z Chorvatska jsme se o týden před havárií vrátili na 150 ccm. Ve dvou a za mnohem horších povětrnostních podmínek jsem najel 760 km za den. U Mikulova v bouři jsem si říkal, že je to fakt na hraně. Brno bylo takový kousek, ale dojeli jsme v pořádku. Vždy při nočních návratech ještě zejména na 50 ccm jsem si říkal, že se někde vymelu nebo mě něco sejme. Noční návraty ze Skútršňůry při bouři, kdy padaly stromy, kdy světla stěží osvětlovala krajnici metr přede mnou, jsem vždy dojel. Nikdy se nic nestalo. Nestalo se až do osudného 7.7.2011.
Co tedy popřát všem majitelům skútrů do nové sezóny? Hodně kilometrů bez toho, aby se setkali s někým, kdo „myslí“. Skútr je nádherný stroj plný svobody, ale je v porovnání s plechovkou bezbranný. Tak hodně kilometrů se štěstím a třeba někdy někde na viděnou. AK1975"
Účelem tohoto článku určitě není vás odradit od jízdy na skútru, ale zauvažovat nad bezpečnou jízdou! Ruku na srdce, vždyť i já sám to znám ... to ještě stihnu ... není lepší zastavit a těch pár minut na zelenou počkat? Je! Na ten kousek se přece oblékat nebudu ... opravdu je tričko, kraťasy a žabky to pravé oblečení na jednu stopu? Ne! A můžeme pokračovat do nekonečna ...
Za redakci SP přejeme všem šťastné km bez nehody a Adamovi a jeho přítelkyni hodně štěstí a zdraví!!!
Foto: www.minv.sk
Související články
SPEEDS CITY aneb hlavu máme každý jen jednu
O tom, že helma je při jízdě na skútru nebo na motorce nezbytnou nutností, není třeba pochybovat. V redakci jsme měli možnost vyzkoušet už pěknou řádku helem, ale zatím ani jedna nezažila přímý střet s asfaltem ... Premiéru si však docela nedávno odbyla otevřená přilba tzv.: JETka od...
Bosch Help Connect aneb první pomoc pro motocyklisty
Bosh vyvinul záchranný systém pro motorkáře známý z moderních automobilů. V případě nehody odešle automaticky Váš chytrý telefon zprávu o nehodě. Záchranné složky se s Vámi následně pokusí spojit. V případě, že se jim to nepovede, bude automaticky vyslána záchranka, která díky GPS lokaci ve...
EFA PŘIJALA CHARTU POŽADUJÍCÍ KVALITNÍ PŘÍPRAVU ŘIDIČŮ
Praha ve dnech 26. – 27. dubna hostila důležité zasedání Evropské asociace autoškol EFA, kterého se účastnili zástupci řady evropských zemí. Kromě běžné agendy byla pozornost věnována i kvalitní přípravě mladých a začínajících řidičů. Na tomto zasedání byl také přijat a vydán strategický...
Učme se přežít 2017
O projektu "Učme se přežít" jsme vás poprvé informovali loni v březnu. Od té doby proběhlo už několik kol, z nichž některých jste se zúčastnili i vy, naši čtenáři. Projekt pokračuje i v tomto roce a my pro vás máme aktuální termíny!
Brzdové světlo přímo na helmě aneb bezpečnost především
Reflexní helma či reflexní vesta už je více či méně zažitým standardem. Teď je tu novinka v podobě integrální helmy s integrovaným brzdovým světlem, které vydrží až 10 hodin na jedno nabití!!!
Bleskovky
Piaggio Group pokračuje v boji na ochranu svých produktů před padělateli
29.10.2021
VOGE odstartovala akci “Máš čerstvýřidičák A2?”
23.6.2021
NOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO ONE
15.6.2021
Kymco startuje cenovou akci na atraktivní modely stopětadvacítek
19.4.2021
BMW C1 znovu na scéně?
12.4.2021
Podcasty
Černou Afrikou
17.6.2021
Řeknu jen tohle: jedna vtipná partička a Jihoafrická republika, Botswana, Zimbabwe, Namibie . . . . Tady je zmiňový DOTAZNÍK jak jsi se potkal s krizí středního věku. Nezabere...
Jindra Belšan o velkém Rusku
24.10.2019
Jindra Belšan je pamětník. To jako, že toho hodně viděl, hodně zažil a má tedy o čem vyprávět. Dnes jsme se zaměřili hlavně na jeho cesty do Ruska.
Balkánské šotoliny (Kodo120)
3.12.2018
Hurá na Balkán na šotoliny. Po tom, co začal Pertla systematicky mapovat Evropské šotoliny, musí být každému jasné, že Balkán je pro většinu z nás v tomto duchu stále ještě...
Kalendář akcí
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 2. | 3. |
||||
4. | 5. | 6. | 7. | 8. | 9. | 10. |
11. | 12. | 13. | 14. | 15. | 16. | 17. |
18. | 19. | 20. | 21. | 22. | 23. | 24. |
25. | 26. | 27. | 28. | 29. | 30. |
Nebyly nalezeny žádné nadcházející události
Komentáře
V diskuzi ještě není žádný komentář - buďte první!
Otevřít diskuzi