CTEK MXS 5.0 POLAR
Jaro v našich končinách vypadá jako pravá a nefalšovaná zima! Teplota pod bodem mrazu a sníh, kam jen oko dohlédne. I když většina z nás se už nemůže dočkat, až letos poprvé vyjede a my v redakci jsme na tom úplně stejně, tak tohle počasí nám udělalo přece jen radost. K redakčnímu testu se nám totiž jako prvním v ČR dostala horká novinka od CTEKU s názvem MXS 5.0 POLAR!
MXS 5.0 POLAR je nabíječka baterií, která je určena do extrémních mrazů. Speciálně upravené kabely tak zajišťují bezproblémové nabíjení i v teplotách pod - 30 °C!
MXS 5.0 POLAR má rozměry 300 x 52 x 147 mm a váží jen 790 g! Po otevření krabice v ní najdete krom nabíječky, klasických svorek a tzv. "ó" svorek i přenosné pouzdro, na kterém jsou zobrazeny 4 jednoduché kroky pro zapojení nabíječky.
Krok 1 - připojit pomocí svorek + na +, krok 2 - připojit pomocí svorek - na -, krok 3 - zapojit nabíječku do elektrické sítě a konečně 4. a poslední krok - pomocí jediného tlačítka na nabíječce (MODE) zvolit požadovaný program (nabíjení auta, skútru, rekondice nebo údržba baterie), o kterém vás informuje rozsvícení diody u příslušné ikony.
Toť vše! O nic jiného se už starat nemusíte. To ostatní za vás totiž obstará nabíječka sama! Díky ochraně proti zkratu, jiskření, přepětí a přepólování se nemusíte bát opravdu skoro ničeho. To "skoro" znamená, že ochranu před zloději tato nabíječka bohužel nenabízí.
Samotné nabíjení probíhá v 8 krocích, o čemž jste informováni opět pomocí led diod na nabíječce. Při 4. kroku je baterie nabita už na 80 % a při 7. kroku je baterie zcela nabita. Přístroj se následně automaticky přepne do klidového režimu, při kterém je možné nechat nabíječku připojenou klidně 2 měsíce!
Největší výhodou POLARU je ale jeho využití i v extrémních mrazech. A když už představení máme za sebou, tak můžeme přejít k testu v reálu. Nejprve vybereme, jaké svorky použijeme. Ty klasické se hodí vlastně vždy. Svorky ve tvaru O se přichytí pod šroubek na baterii tzv. na pevno a druhý konec, tedy "zásuvka", se vyvede na snadno dostupné místo.
Baterii tak není nutné napříště vyndávat a její připojení k nabíječce je tak nejen daleko komfortnější, ale i rychlejší a snadnější. "O" svorky se tak hodí pro použití na vlastní motorce nebo autě. V našem případě tedy dáváme přednost svorkám klasickým a aby test probíhal opravdu v extrémních podmínkách, tak nabíječku spolu s motorkou necháváme nabíjet pod širým nebem a to v noci, kdy teploměr ukazuje - 5 °C!
Ráno přicházíme k motorce a dle indikátoru stavu nabití, který lze dokoupit v nabídce originálního příslušenství CTEK za 166 Kč, je baterie nabita! Stejnou informaci signalizuje i nabíječka, která v mrazu a dešti odvedla svou práci na výbornou! Po otření od vody a uložení zpět do pouzdra je MXS 5.0 POLAR opět připravena k použití. Z jednoho vyzkoušení v extrémním prostředí nejde hodnotit, jak se bude nabíječka chovat po roce nebo dvou, ale díky 5-leté záruce můžete zůstat naprosto v klidu!
Technické informace:
Vstupní napětí: 220 - 240 VAC, 50 - 60 Hz
Nabíjecí napětí: 14.4/15.0/15.8 VDC
Nabíjecí proud: 0.8/5.0 A max
Související články
NANO TECHNOLOGIE - umyje, naleští, ochrání a to vše bez kapky vody!
Skútr nebo motorka není jen o volnosti a zábavě, ale i o starostech. V redakci jsme dostali možnost vyzkoušet dva čistící produkty od společnosti Nasucho, které váš stroj nejen umyjí a naleští, ale zároveň ochrání. To vše bez použití vody, díky čemuž si svůj skútr můžete umýt takřka kdekoliv....
Malé srovnání přípravků na odstranění hmyzu
Letní vysoké teploty s sebou přináší zvýšený výskyt velkého množství mušek a nejrůznějšího létajícího hmyzu. Co si budeme nalhávat, nic příjemného to není. Neustále znečištěné kapotáže, plexi štít motocyklu nebo plexi na přilbě od létajících mušek nás dokáže někdy pěkně...
Dlouhodobý test – nabíječka baterií CTEK MXS 5.0
Nabíječka baterie by neměla scházet ve výbavě žádného motorkáře. Na trhu lze sehnat velké množství různých typů a modelů, od úplně obyčejných až po mikroprocesorem řízené. Jedním z nejrozšířenějších modelů je mikroprocesorem řízená nabíječka baterií švédské společnosti CTEK, model MXS 5.0,...
Právě testujeme - tekuté stěrače NANOPROTECH SUPER ANTIRAIN
Každý, kdo svůj motocykl nemá jen na kochání a opravdu jezdí, určitě zažil jízdu v nepříznivém počasí, za hustého deště. O tom, že taková jízda není právě moc příjemná, netřeba pochybovat. Mnohdy téměř nulová viditelnost skrze plexi přilby dokáže pro jezdce vytvořit i velice krušné chvilky....
Ultimate Speed aneb nabíječka z Lidlu za pár kaček ...
Vybitá baterie je postrachem každého motoristy a je přitom úplně jedno, zda se jedná o příznivce jedné stopy nebo klasického "plechovkáře". Na výběr je dnes až z několika set různých druhů a značek, jako je např. CTEK či OPTIMATE. My jsme se ale rozhodli prověřit a otestovat značku, která není...
Bleskovky
Piaggio Group pokračuje v boji na ochranu svých produktů před padělateli
29.10.2021
VOGE odstartovala akci “Máš čerstvýřidičák A2?”
23.6.2021
NOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO ONE
15.6.2021
Kymco startuje cenovou akci na atraktivní modely stopětadvacítek
19.4.2021
BMW C1 znovu na scéně?
12.4.2021
Podcasty
Černou Afrikou
17.6.2021
Řeknu jen tohle: jedna vtipná partička a Jihoafrická republika, Botswana, Zimbabwe, Namibie . . . . Tady je zmiňový DOTAZNÍK jak jsi se potkal s krizí středního věku. Nezabere...
Jindra Belšan o velkém Rusku
24.10.2019
Jindra Belšan je pamětník. To jako, že toho hodně viděl, hodně zažil a má tedy o čem vyprávět. Dnes jsme se zaměřili hlavně na jeho cesty do Ruska.
Balkánské šotoliny (Kodo120)
3.12.2018
Hurá na Balkán na šotoliny. Po tom, co začal Pertla systematicky mapovat Evropské šotoliny, musí být každému jasné, že Balkán je pro většinu z nás v tomto duchu stále ještě...
Kalendář akcí
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 2. | 3. |
||||
4. | 5. | 6. | 7. | 8. | 9. | 10. |
11. | 12. | 13. | 14. | 15. | 16. | 17. |
18. | 19. | 20. | 21. | 22. | 23. | 24. |
25. | 26. | 27. | 28. | 29. | 30. |
Nebyly nalezeny žádné nadcházející události
Komentáře
V diskuzi ještě není žádný komentář - buďte první!
Otevřít diskuzi