Kymco Downtown 300i. Malý? Velký?
V kategorii velkých skútrů je dnes slušně nacpáno a dostat se jako bažant mezi mazáky není jednoduché. Tím spíš, není-li motorka italské či japonské provenience. Na Tchaj-wanu se v režii Kymca ale zrodil kousek, který si o mazáckou pozici říká dost hlasitě.
Maxiskútry se i v našich končinách stávají čím dál oblíbenějšími. Dnes už to nejsou jen alternativy k velké motorce, ale spousta lidí si je pořizuje i jako hlavní motorku. Není divu, některé výhody jako to, že na vás nefouká, moc to nežere nebo že nemusíte řadit, jsou pro určitou skupinu vyznavačů jedné stopy rozhodující.
Mezi třístovkami je však výběr relativně omezený a konkurenty Downtownu byste spočítali na prstech jedné ruky. Ještě lépe, úplně přímého konkurenta asi nenajdete. Možná právě proto se Kymco vydalo touto cestou.
Velikost pro Evropany
Downtown 300i je jednou z těch motorek, které umí zaujmout na první pohled. To bude asi tím italským designérem, kterého Kymco najalo… I přes relativně malý objem motoru působí tenhle maxík opravdu maximálně. Při pohledu zepředu dominují dvě kvalitní halogenová světla doplněná o kruh parkovacích LED diod, dávajících skútru značně sportovní vizáž. Zadní partie jsou oproti tomu umírněnější, ale jako celek vše působí příjemně a osobitě.
Velké a pohodlné sedlo podtrhuje dojem mohutnosti a po jeho odklopení příjemně překvapí dostatek prostoru pro uložení například dvou integrálek. Navíc sedlo po odklopení drží vzpěra, takže nedochází k samovolnému zavírání. Při pohledu na palubní desku zaujmou stříbrně olemované budíky, analogový rychloměr a otáčkoměr, doplněné o digitální ukazatel spotřeby a počítač celkových i denních kilometrů. Všechny kontrolky jsou součástí budíků, bohužel kontrolky směru jízdy jsou dost nízko a menší postavy je přes široká řídítka nevidí. Tento nedostatek je řešen zvukovou signalizací blinkrů, která i ve vyšších rychlostech a přes helmu hlasitě dává najevo, že blikáte (pro Martina, který blinkry zapomíná vypínat prakticky neustále, je to hotová spása – pozn. Honzis).
Ono to funguje!
Jak skútr vypadá, není to hlavní. Po usednutí za řídítka, nastartování a rozjezdu teprve přichází ten pravý požitek. Do prostorného sedla člověk přímo zapadne a ani po delší jízdě jeho sedací partie netrpí. Zamrzí jen, že ač se skútr tváří jako veliký, není tak velký, abyste si mohli natáhnout nohy. Škoda, tenhle skútr k tomu vážně vybízí. Také případný spolujezdec/jezdkyně vzadu nevydrží příliš dlouho, protože šířka zadního sedla spolu s malými stupačkami po chvilce přivodí křeče v tříslech.
Nadšení ovšem budí motor. Krásně tahá, je perfektně pružný a poskytuje dostatek výkonu, kdykoliv ho potřebujete. Svižný odpich z křižovatky stejně jako zrychlení při předjíždění jsou tomuto stroji vlastní. Na dálnici umí upalovat tachometrových 150 km/h a průměrně si za to vezme něco málo přes čtyři litry. Do zatáček Kymco padá jak Němci do krytu, pouze je třeba dát pozor na ty pravé, protože nízko umístěným výfukem není problém zajiskřit.
Ve městě i přes relativně velké rozměry Downtown neztrácí obratnost a díky 14palcovému kolu vpředu a 13palcovému vzadu nejsou problémem ani ,,kočičí hlavy“. Pouze bych ocenil alespoň o trochu měkčí odpružení. Také brzdy s nastavitelnými páčkami fungují dobře.
Japonec z Tchaj-wanu
Vezmeme-li v potaz všechny klady a zápory tohoto tchajwanského „tříkila“, pak nezbude než zvednout palec. Kymcu se povedlo vytvořit stroj pro evropského zákazníka, snoubící funkčnost, líbivý design, kvalitní dílenské zpracování a skvělý výkonný motor (Honzis dokonce mluvil o „prvním japonském skútru vyrobeném na Tchaj-wanu“). Děcka, ideální na takové to každodenní dojíždění, ale poslouží i na delší výlety za krásami naší vlasti. Ostudu si s ním rozhodně neuděláte. Na dálnici umí tachometrových 150 km/h a vezme si za to něco přes čtyři litry.
Verdikt
Motor: 8/10
Podvozek: 7/10
Brzdy: 6/10
Ovladatelnost: 6/10
Praktičnost: 7/10
Výkon/cena: 7/10
text: Martin Houška
foto: Jakub Nič
Související články
Kymco K-XCT 300 na garanční prohlídce
Když jsme v březnu letošního roku přebírali od zástupce společnosti MSA Petra Veruňka k ročnímu testování skútr Kymco K-XCT 300i, zavázali jsme se k nájezdu 15 000 kilometrů. První metu v podobě 5 000 km jsme pokořili začátkem srpna a 7.8.2014 jsme přistavili skútr ke garanční prohlídce do...
Srovnávací test 300 - která je nejlepší?
Když jsme k ročnímu MAXI TESTU přebírali Kymco K-XCT 300i, slibovali jsme, že mu budeme dávat pořádně do těla. Když se nám pak v garáži spolu s ním sešla i nová "KAWA" a Downtown, bylo víc než jasné, že srovnávacímu testu se nevyhneme, a proč taky. Postavili jsme proti sobě 3 skútry se stejným...
SYM SYMPHONY SR 125
Elegantní skútr na velkých kolech má ve své nabídce snad každá větší značka. Jednou z nich je i tchajwanský SYM, který se svým modelem SYMPHONY rozhodně nezůstává nikde pozadu. Ba co víc, jsou věci, v kterých nechává "konkurenci" daleko za sebou.
Yamaha X-MAX 400 - první kilometry v sedle
Letos v dubnu jsme vás poprvé informovali o nové a silnější Yamaze X-Max 400. Prvních několik desítek km v sedle jsme měli možnost si vyzkoušet na jubilejní 10. Skútršňůře, kde nám byl nový X-Max zapůjčen.
Kymco Downtown 125i ABS
Na první pohled se jedná o designově velmi povedený skútr, který nezapře italský šmrnc. Především mužům pak učaruje robustní, ale sportovní vzhled, pronikavé světlomety s LED a celkově dravé vzezření.
Bleskovky
Piaggio Group pokračuje v boji na ochranu svých produktů před padělateli
29.10.2021
VOGE odstartovala akci “Máš čerstvýřidičák A2?”
23.6.2021
NOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO ONE
15.6.2021
Kymco startuje cenovou akci na atraktivní modely stopětadvacítek
19.4.2021
BMW C1 znovu na scéně?
12.4.2021
Podcasty
Černou Afrikou
17.6.2021
Řeknu jen tohle: jedna vtipná partička a Jihoafrická republika, Botswana, Zimbabwe, Namibie . . . . Tady je zmiňový DOTAZNÍK jak jsi se potkal s krizí středního věku. Nezabere...
Jindra Belšan o velkém Rusku
24.10.2019
Jindra Belšan je pamětník. To jako, že toho hodně viděl, hodně zažil a má tedy o čem vyprávět. Dnes jsme se zaměřili hlavně na jeho cesty do Ruska.
Balkánské šotoliny (Kodo120)
3.12.2018
Hurá na Balkán na šotoliny. Po tom, co začal Pertla systematicky mapovat Evropské šotoliny, musí být každému jasné, že Balkán je pro většinu z nás v tomto duchu stále ještě...
Kalendář akcí
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 2. | 3. |
||||
4. | 5. | 6. | 7. | 8. | 9. | 10. |
11. | 12. | 13. | 14. | 15. | 16. | 17. |
18. | 19. | 20. | 21. | 22. | 23. | 24. |
25. | 26. | 27. | 28. | 29. | 30. |
Nebyly nalezeny žádné nadcházející události
Komentáře
V diskuzi ještě není žádný komentář - buďte první!
Otevřít diskuzi