HONDA INTEGRA
Zařadit Integru lze jen velmi těžko. Sama Honda ji zařadila do kategorie skútrů, ale patří právě tam? Vzhledem se jedná o motorku, o čemž svědčí i použití řetězu. Automatické řazení, kapotáž, nádrž a úložný prostor pod sedlem zase hovoří ve prospěch skútrů. Pojďme si tedy Integru představit pěkně po pořádku.
Přední masce dominuje velký světlomet, který mi náramně připomíná Hondu VFR. Nad světlometem má pak Integra už v základu cestovní plexi, které spolu s kapotáží poskytuje vskutku dostatečnou ochranu před deštěm a větrem.
Ať už na Integru koukám zepředu, z boku, nebo zezadu, tak mi tenhle stroj skútr nepřipomíná ani náhodou. Klasický motocyklový vzhled pak dokreslují i 17palcová kola.
Otvírám sedlo, pod kterým je nádrž i úložný prostor, který je opravdu minimální. Mimo manuálu a nářadí se mi tam podařilo vtěsnat ještě rukavice, fotoaparát a peněženku. Mimo úložného prostoru pod sedlem má Integra ještě jedno odkládací místo a to kastlík nalevo pod přístrojovkou. Tam se bez problémů vejde například mobil nebo ovladač od garáže, který je tak hned po ruce.
V sedle …
Sedlo je pohodlné a to i pro spolujezdce. Minimálně můj batůžek si nijak nestěžoval a naopak vyzdvihl zadní madla. Přístrojovka je digitální a dobře čitelná i při ostrém sluníčku. Kromě teploty vzduchu pak dává všechny potřebné informace.
Na řídítkách jsou zrcátka, která poskytují dobrý rozhled bez nějakých zbytečných vibrací. Něco je tu ale přece jen navíc a to počet tlačítek. Nalevo najdete mimo standardních tlačítek ještě spínač varovných blinkrů a tlačítka + a -. Ty použijete při manuálním řazení. Tady si ale neodpustím svou první výtku.
Stejně jako u PCX jsou totiž ovladače blinkrů a klaksonu obráceně, což znamená, že prvních pár kilometrů troubím, když chci blikat a obráceně.
Napravo je mimo startéru a klasického chcípáku ještě přepínání automatického a manuálního režimu a tlačítko, kterým si navolíte režim klasický, sportovní nebo neutrál. Nalevo pod řídítky je už zmiňovaný kastlík pro uložení drobností a napravo pak nezbytná ruční brzda.
Se svými cca 185 cm na výšku nemám při normálním posedu a jízdě s koleny problém, ale dokážu si představit, že člověk více narostlý ten problém mít bude. Při samotné jízdě, když jsem 2x nebo 3x potřeboval rychle zabrzdit, jsem koleny narazil právě do kapotáže, což příjemné opravdu nebylo. Integra tak určitě pro dlouhány není.
Jízda …
Pro start není nutné mačkat startér spolu s brzdou. Úplně postačí stisknout tlačítko startéru, který takřka vmžiku probudí motor o objemu 680 ccm k životu.
Nyní si stačí zvolit režim jízdy (Automat nebo Manuál) a vzít za plyn. Pokud je ale vyklopený boční stojánek, tak při zvolení jakéhokoliv režimu motor ihned chcípne.
Volím automatický režim jízdy (D) a beru za plyn. Trochu mě překvapuje ostrý nástup. Stačí plyn jen lehce poškádlit a motorka jde ihned kupředu. Na digitální přístrojovce, kde je znázorněn vybraný režim automatického převodu (D, S) je zároveň zobrazena i číslice převodového stupně, který Integra aktuálně používá.
Honda Integra používá druhou generaci dvojspojkové převodovky s třemi módy (MT-manuál, AT-D/S – automat s režimem klasickým nebo sportovním). Pokud čekáte plynulé řazení jako u skútrů nebo u DN-01, musím vás bohužel zklamat. Převodovka u Integry dává bohužel dost jasně najevo, že řadí nebo podřazuje. Nejenže vás o této skutečnosti informuje displej, ale i „cukání“ charakteristické pro řazení na klasických motorkách. Režim D jsem po několika desítkách kilometrů naprosto vynechal a používal jen režim sportovní.
Samotné ovládání je však na výbornou. Integra si díky motocyklovým kolům hravě poradí takřka s každou nerovností, kterých je na našich silnicích víc než dost. Kapotáž je 100% funkční i při dešti, o čemž jsme se mohli přesvědčit na vlastní kůži. Při projíždění zatáčkou dává Integra pocit absolutní jistoty! Podvozek drží tenhle stroj na silnici jak přibitý a tak ho nelze jinak než pochválit!
Brzdný systém vybavený ABS spolu s CBS funguje na výbornou. Brzdy nejsou nijak kousavé nebo sekavé a reagují velmi dobře a to i přesto, že vepředu je kotouč jen jeden.
To, čím mě Integra naprosto šokuje, však nejsou brzdy nebo různé režimy jízdy, ale spotřeba! Při prvním tankování jsem byl takřka 100% přesvědčen, že se jedná o omyl! Při druhém jsem už pochopil, že je to tak!
Spotřeba při našem testu nepřesáhla 3,8 litrů a to jsme Integru nijak nešetřili!!! Na jednu nádrž (14,1 l) tak lze bez problémů najet skoro 400 km!!!
Závěrem
Honda Integra v sobě spojuje dva světy. Pokud hledáte křížence mezi motorkou a skútrem, jste na správné adrese! Jako plus lze hodnotit: výkonný motor, výborné brzdy, účinnou kapotáž, minimální spotřebu, velká kola a podvozek. Jako mínus hodnotíme: malé úložné prostory a minimálně pro skútraře převodovku. Integra má však ještě po spotřebě jeden velký trumf a tím je cena! Cena 199.900 Kč patří v kategorii maxiskútrů, do které Honda Integru zařadila, k těm levnějším!
Technické informace
Typ motoru |
Kapalinou chlazený, řadový dvouválec SOHC |
Vrtání x zdvih |
73 x 80 mm |
Zdvihový objem |
670 |
Kompresní poměr |
10,7:1 |
Max. výkon |
38,1 kW (6250 ot. za min) |
Max. kroutící moment |
62 Nm (4750 ot. za min) |
Spouštění motoru |
elektrické |
Převodovka |
6ti rychlostní, dvojspojková (Dual Clutch Transmission) |
Sekundární převod |
Řetěz |
Rozměry (D x ? x V) |
2195 x 790 x 1440 mm |
Rozvor |
1525 mm |
Výška sedla |
790 mm |
Světla výška |
135 mm |
Objem nádrže |
14,1 l |
Pneumatiky - přední |
120/70-ZR17MC |
Pneumatiky - zadní |
160/60-ZR17MC |
Odpružení - přední |
41mm teleskopická vidlice |
Odpružení - zadní |
Monoshock tlumič |
Brzdy - přední |
320mm kotoučová třípístková |
Brzdy - zadní |
240mm kotoučová jednopístková |
Provozní hmotnost |
238 kg |
Související články
Kymco K-XCT 300 na garanční prohlídce
Když jsme v březnu letošního roku přebírali od zástupce společnosti MSA Petra Veruňka k ročnímu testování skútr Kymco K-XCT 300i, zavázali jsme se k nájezdu 15 000 kilometrů. První metu v podobě 5 000 km jsme pokořili začátkem srpna a 7.8.2014 jsme přistavili skútr ke garanční prohlídce do...
Srovnávací test 300 - která je nejlepší?
Když jsme k ročnímu MAXI TESTU přebírali Kymco K-XCT 300i, slibovali jsme, že mu budeme dávat pořádně do těla. Když se nám pak v garáži spolu s ním sešla i nová "KAWA" a Downtown, bylo víc než jasné, že srovnávacímu testu se nevyhneme, a proč taky. Postavili jsme proti sobě 3 skútry se stejným...
SYM SYMPHONY SR 125
Elegantní skútr na velkých kolech má ve své nabídce snad každá větší značka. Jednou z nich je i tchajwanský SYM, který se svým modelem SYMPHONY rozhodně nezůstává nikde pozadu. Ba co víc, jsou věci, v kterých nechává "konkurenci" daleko za sebou.
Yamaha X-MAX 400 - první kilometry v sedle
Letos v dubnu jsme vás poprvé informovali o nové a silnější Yamaze X-Max 400. Prvních několik desítek km v sedle jsme měli možnost si vyzkoušet na jubilejní 10. Skútršňůře, kde nám byl nový X-Max zapůjčen.
Kymco Downtown 125i ABS
Na první pohled se jedná o designově velmi povedený skútr, který nezapře italský šmrnc. Především mužům pak učaruje robustní, ale sportovní vzhled, pronikavé světlomety s LED a celkově dravé vzezření.
Bleskovky
Piaggio Group pokračuje v boji na ochranu svých produktů před padělateli
29.10.2021
VOGE odstartovala akci “Máš čerstvýřidičák A2?”
23.6.2021
NOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO ONE
15.6.2021
Kymco startuje cenovou akci na atraktivní modely stopětadvacítek
19.4.2021
BMW C1 znovu na scéně?
12.4.2021
Podcasty
Černou Afrikou
17.6.2021
Řeknu jen tohle: jedna vtipná partička a Jihoafrická republika, Botswana, Zimbabwe, Namibie . . . . Tady je zmiňový DOTAZNÍK jak jsi se potkal s krizí středního věku. Nezabere...
Jindra Belšan o velkém Rusku
24.10.2019
Jindra Belšan je pamětník. To jako, že toho hodně viděl, hodně zažil a má tedy o čem vyprávět. Dnes jsme se zaměřili hlavně na jeho cesty do Ruska.
Balkánské šotoliny (Kodo120)
3.12.2018
Hurá na Balkán na šotoliny. Po tom, co začal Pertla systematicky mapovat Evropské šotoliny, musí být každému jasné, že Balkán je pro většinu z nás v tomto duchu stále ještě...
Kalendář akcí
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 2. | 3. |
||||
4. | 5. | 6. | 7. | 8. | 9. | 10. |
11. | 12. | 13. | 14. | 15. | 16. | 17. |
18. | 19. | 20. | 21. | 22. | 23. | 24. |
25. | 26. | 27. | 28. | 29. | 30. |
Nebyly nalezeny žádné nadcházející události
Komentáře
V diskuzi ještě není žádný komentář - buďte první!
Otevřít diskuzi