Interphone F5 – Komunikovat je tak snadné …
Dlouho jsem hledal něco, co mi za A) dovolí telefonovat za jízdy a za B) umožní komunikovat s batůžkem, popřípadě dalšími jezdci ve skupině. Kdo hledá, ten najde a vypadá to, že i já jsem u cíle. K dlouhodobému testu a užívání nám byla do redakce zapůjčena sada Interphone F5, která toho umí opravdu hodně. Dokonce o něco víc, než jsem požadoval.
Představení
Interphone F5 je voděodolné Bluetooth zařízení o rozměrech 9 x 4,5 x 2 cm a hmotnosti 55 g. Díky technologii Bluetooth Multipoint 3.0 slouží k bezdrátové komunikaci i více uživatelů.
Možnosti připojení
- Intercom s ostatními jednotkami Interphone F5
- propojení s mobilním telefonem, GPS navigací
- propojení s přehrávačem Bluetooth A2DP profilu, podpora profilu AVRCP
- drátové spojení s přehrávači a dalšími zařízeními pomocí kabelu s 3,5 mm jack konektorem
Možnosti připojení s mobilním telefonem
- připojení pomocí Bluetooth headset profilu
- podpora A2DP/AVRCP profilů pro přehrávání hudby
- hlasové vytáčení/ukončení hovoru
- přenos hlasu z GPS navigace
Možnosti Intercomu
- přenos mezi 2 uživateli na 2 motorkách do vzdálenosti 1,3 km
- přenos mezi 3 uživateli na 3 motorkách do vzdálenosti 1,6 km
- přenos mezi 4 uživateli na 4 motorkách do vzdálenosti 1,8 km
- přenos mezi 5 uživateli na 5 motorkách do vzdálenosti 2 km
- přenos mezi 6 uživateli na 6 motorkách do vzdálenosti 2,4 km
Obsah balení
Jednotka Interphone, stereo sluchátka s mikrofonem na pružném držáku s protišumovým filtrem pro otevřené helmy, stereo sluchátka s drátovým mikrofonem pro integrální helmy, snímatelný držák s klipem, pevný držák k nalepení, síťová nabíječka 110/220 V, USB kabel, navíjecí kabel pro audio připojení (2,5 mm/3,5 mm), nalepovací suché zipy, redukce na klip, šroubovák a konečně návod k použití.
Instalace
Instalace je i pro méně zručného jedince otázkou několika málo minut. Dle typu helmy vyberete sadu stereo sluchátek a mikrofonu. V mém případě je to sada do „integrálky“. Sluchátka a veškerá kabeláž se schovají pod polstrování. Nejvíc času mi zabralo „naštelování“ sluchátek tak, aby mě nikde netlačila. Pomocí oboustranné pásky, která je v balení, připevňuji mikrofon a „vnitřní“ instalace je tak hotova.
Bok helmy pak odmastím, nalepím držák a umístím Interphone F5, který ještě zajistím pomocí kabelu, který zároveň spojuje jednotku se sluchátky a mikrofonem. Na stopkách mám čas 4 minuty a 28 vteřin :)
První spuštění
Dlouze držím středové tlačítko … Po chvilce se přehraje krátká melodie a já už poslouchám angličtinu, němčinu, dánštinu, francouzštinu, až uslyším hlášku „pro český jazyk stiskněte středové tlačítko“. Protože jinému jazyku než tomu českému opravdu, ale opravdu nerozumím, tak mačkám středové tlačítko a nastavuji si češtinu! Další pokyny poslouchám už ve své mateřštině.
Ovládání
Ovládání je velmi jednoduché a to i v moto-rukavicích. F5 má dohromady 5 tlačítek, přičemž nejvíce používáte to středové, které zjednodušeně řečeno slouží jako ENTER na PC. Tlačítky po stranách ovládám hlasitost a tlačítky nahoře a dole se dostávám do nabídky MENU. Tlačítka hlasitosti ale moc používat nebudete … tedy pokud vůbec. Přístroj má totiž funkci AGC – automaticky nastavená hlasitost dle rychlosti. A mezi námi, funguje to skvěle. Zkouším spárovat telefon. Zapínám Bluetooth v telefonu a jak na něm, tak na F5 dávám vyhledat přístroj. Telefon Interphone nachází a samotné spárování je už otázkou několika málo sekund. Pro potvrzení mi ve sluchátkách zazní zvuk telefonu a ženský hlas mě upozorňuje, že Interphone F5 je spojen s telefonem. Krok 2: Svoji F5 se snažím spojit s F5, kterou má kolega. Oba držíme středové tlačítko, než se na našich Interphonech rozblikají diody. Interphone pak opětovně požádá o volbu jazyka, takže opět nastavujeme češtinu. Jakmile je jazyk nastaven, stačí podržet tlačítko nahoru a během cca 10 – 15 vteřin dojde k propojení, které je navíc potvrzeno hláškou - Interphone F5 je aktivní.
Komunikace
Po předchozím spárování je přístroj připraven. Stačí tak už jen mluvit a mluvit, přičemž ve dvou jezdcích je slyšitelnost do rozestupu cca 1,3 km!!! To rozhodně není málo. Slyšitelnost je čistá, bez jakéhokoliv rušení, praskání nebo jiných zvuků či pazvuků. O to se stará mikrofon s funkcí odstranění okolního šumu. Telefon je přitom stále připojen a v případě hovoru se pak druhému jezdci ozve hláška Interphone F5 odpojen. Po skončení hovoru se přístroje automaticky opět propojí a ve sluchátkách uslyšíte Interphone F5 je aktivní.
FM Rádio
Pokud si chcete zpříjemnit cestování poslechem hudby, můžete použít mobilní telefon nebo využít integrovaného FM rádia! Stačí jen stisknout tlačítko nahoru a dostat se v nabídce až k FM. Pak už jen postupujte podle hlasového průvodce. Rozsah ladění stanic je od 87,5 MHz až po 108 MHz. Rádio podporuje RDS a má paměť na 8 stanic.
Baterie
Baterie s vysokou kapacitou nabízí až 11 hodin hovoru a až 700 hodin v pohotovostním režimu. O stavu baterie jste navíc informováni vždy po zapnutí přístroje! Informace jsou tedy jasné, ale jak je to v reálu? To, zda přístroj vydrží v pohotovostním režimu 700 hodin, jsem nezkoušel. Nezkoušel jsem ani 11 hodin mluvit v kuse, ale po 3 dny jsem poslouchal písničky, testoval 2 různé skútry a najel přes 500 km. Když jsem po 3 dnech zkoušení odjížděl domů na svém stroji, překvapilo mě hlášení „baterie je z poloviny nabita“. K výdrži samotné tedy výtky opravdu nemám a mít nemohu! Pro úplné nabití je zapotřebí nechat F5 připojenou cca jen 2 hodiny!
Závěr
Interphone F5 je přístroj, díky němuž slovo komunikace získává opravdu jiný rozměr. Bavit se za jízdy a to nejen s batůžkem, ale až 6 dalšími „spolujezdci“ nikdy nebylo snadnější. Žádné dráty, žádné mačkání tlačítek. Stačí jen mluvit, volat, poslouchat rádio nebo pokyny navigace. F5 je zkrátka všestranná „hračka“, která toho má hodně co nabídnout. Uvidíme, jak s ní budeme spokojeni po delší době, vždyť teprve začínáme!
Zhodnocení
+ Snadná ovladatelnost
+ Dlouhá výdrž baterie
+ Voděodolnost
+ Univerzální použití
+ Možnost aktualizovat si firmware přes PC
- Cena
Související články
NANO TECHNOLOGIE - umyje, naleští, ochrání a to vše bez kapky vody!
Skútr nebo motorka není jen o volnosti a zábavě, ale i o starostech. V redakci jsme dostali možnost vyzkoušet dva čistící produkty od společnosti Nasucho, které váš stroj nejen umyjí a naleští, ale zároveň ochrání. To vše bez použití vody, díky čemuž si svůj skútr můžete umýt takřka kdekoliv....
Malé srovnání přípravků na odstranění hmyzu
Letní vysoké teploty s sebou přináší zvýšený výskyt velkého množství mušek a nejrůznějšího létajícího hmyzu. Co si budeme nalhávat, nic příjemného to není. Neustále znečištěné kapotáže, plexi štít motocyklu nebo plexi na přilbě od létajících mušek nás dokáže někdy pěkně...
Dlouhodobý test – nabíječka baterií CTEK MXS 5.0
Nabíječka baterie by neměla scházet ve výbavě žádného motorkáře. Na trhu lze sehnat velké množství různých typů a modelů, od úplně obyčejných až po mikroprocesorem řízené. Jedním z nejrozšířenějších modelů je mikroprocesorem řízená nabíječka baterií švédské společnosti CTEK, model MXS 5.0,...
Právě testujeme - tekuté stěrače NANOPROTECH SUPER ANTIRAIN
Každý, kdo svůj motocykl nemá jen na kochání a opravdu jezdí, určitě zažil jízdu v nepříznivém počasí, za hustého deště. O tom, že taková jízda není právě moc příjemná, netřeba pochybovat. Mnohdy téměř nulová viditelnost skrze plexi přilby dokáže pro jezdce vytvořit i velice krušné chvilky....
Ultimate Speed aneb nabíječka z Lidlu za pár kaček ...
Vybitá baterie je postrachem každého motoristy a je přitom úplně jedno, zda se jedná o příznivce jedné stopy nebo klasického "plechovkáře". Na výběr je dnes až z několika set různých druhů a značek, jako je např. CTEK či OPTIMATE. My jsme se ale rozhodli prověřit a otestovat značku, která není...
Bleskovky
Piaggio Group pokračuje v boji na ochranu svých produktů před padělateli
29.10.2021
VOGE odstartovala akci “Máš čerstvýřidičák A2?”
23.6.2021
NOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO ONE
15.6.2021
Kymco startuje cenovou akci na atraktivní modely stopětadvacítek
19.4.2021
BMW C1 znovu na scéně?
12.4.2021
Podcasty
Černou Afrikou
17.6.2021
Řeknu jen tohle: jedna vtipná partička a Jihoafrická republika, Botswana, Zimbabwe, Namibie . . . . Tady je zmiňový DOTAZNÍK jak jsi se potkal s krizí středního věku. Nezabere...
Jindra Belšan o velkém Rusku
24.10.2019
Jindra Belšan je pamětník. To jako, že toho hodně viděl, hodně zažil a má tedy o čem vyprávět. Dnes jsme se zaměřili hlavně na jeho cesty do Ruska.
Balkánské šotoliny (Kodo120)
3.12.2018
Hurá na Balkán na šotoliny. Po tom, co začal Pertla systematicky mapovat Evropské šotoliny, musí být každému jasné, že Balkán je pro většinu z nás v tomto duchu stále ještě...
Kalendář akcí
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 2. | 3. |
||||
4. | 5. | 6. | 7. | 8. | 9. | 10. |
11. | 12. | 13. | 14. | 15. | 16. | 17. |
18. | 19. | 20. | 21. | 22. | 23. | 24. |
25. | 26. | 27. | 28. | 29. | 30. |
Nebyly nalezeny žádné nadcházející události
Komentáře
V diskuzi ještě není žádný komentář - buďte první!
Otevřít diskuzi