Spotřeba v testech bude
Nestalo se tak poprvé, že po zveřejnění testu prosvištělo fórem pár reklamací na adresu spotřeby během našeho testování, resp. na její absenci. Po zralé úvaze jsme se nakonec rozhodli, že tento údaj zveřejňovat budeme. Abychom však předešli případným nedorozuměním a tahanicím o desetinky litru, měli byste vědět, za jakých podmínek tyto hodnoty vznikají.
Pro ty, kterým unikají souvislosti a ptají se sami sebe, proč takovou věc řešíme, bych rád ocitoval pasáž z testu Hondy Vision. Ta celou debatu na téma spotřeby odstartovala: "Pozastavit bychom se měli také nad spotřebou. Honda udává, že za běžného provozu se dá na jeden litr benzínu ujet až 55 km. V praxi by to znamenalo spotřebu pod dva litry naturalu na 100 km. To se jeví velmi reálně, avšak za předpokladu, že se pohybujete pouze v rámci města a v regulích silničních pravidel. Pokud dojíždíte ze vzdálenějších míst nebo rádi taháte za plyn, na 55 km na litr rychle zapomeňte." Jinými slovy jsme se sice během testování nedostali na výrobcem udávanou nejnižší spotřebu až 1,82 l/100 km, protože jsme stroj testovali v různých režimech a patrně jsme se nevešli do významu magického spojení "za běžného provozu", současně si ale myslíme, že tato výrobcem udávaná hodnota není zcela nereálná.
Těžko však specifikovat, co je myšleno běžným provozem. Pro někoho může být běžný provoz usadit svých 110 kg za řídítka, ještě studený motor okamžitě vyhnat na maximální otáčky a celou cestu neubrat... V takovém případě bude spotřeba asi trochu vyšší než u člověka poloviční váhy, který netahá motor neustále nadoraz. Spotřeba skútru se bude v každém případě odvíjet od mnoha proměnných - teplota a vlhkost vzduchu, rychlost proudění, nadmořská výška a převýšení, váha jezdce, styl jízdy, kvalita paliva, tlak v pneumatikách atd.
Z pohledu čtenáře je údaj od výrobce vždy poměrně snovou hodnotou. Logicky předpokládá, že realita bude méně optimistická. Z tohoto důvodu vcelku pochopitelně touží vědět, jaká byla ta "reálná" spotřeba během testu. Jenomže test se naprosto vymyká "běžnému provozu". Jeho cílem není jezdit za výrobcem udávané hodnoty spotřeby, aby redaktor prožil ekonomický orgasmus. Naopak! Cílém testu je poskytnout širokému spektru čtenářů souhrnné informace o chování testovaného stroje. Snaží se ho podrobit všem možným extrémním situacím, které za běžného provozu mohou nastat, tak, aby odhalil pokud možno všechny přednosti a slabiny. Z toho je patrné, že spotřeba bude naopak ještě o něco vyšší, než na jakou se v průměru dostanou skuteční majitelé.
Obě hodnoty proto berte s jistou rezervou a opravdu čistě orientačně. Nikde není psáno, že zrovna vy nemůžete jezdit blízko hodnot, které udává výrobce, nebo naopak ještě daleko za tím, co jsme naměřili my.
Související články
Společnost Honda zahájí v Indii v první polovině roku 2022 službu sdílení akumulátorů pro elektrické tříkolové taxíky
Společnost Honda Motor Co., Ltd. dnes oznámila plány na zahájení služby sdílení akumulátorů pro elektrické tříkolové taxíky (tzv. „rikšy“) v Indii v první polovině roku 2022 s využitím zcela nových přenosných a vyměnitelných akumulátorů Mobile Power Pack e: (dále jen „MPP e:“) společnosti...
Vyplatí se motorkářům sezónní povinné ručení? Variantou je pojistka s možností předčasného ukončení
Motorkářská sezóna je sice v plném proudu, přesto není špatný nápad si už nyní udělat jasno v tom, jak se svým strojem naložit, až se ohlásí zima. Motorkáři si totiž mohou vybrat, jestli si budou platit povinné ručení po celý rok, i když jim zrovna motorka stojí v garáži, nebo si ho zaplatí jen...
SPOLEČNOST HONDA ZÍSKALA OCENĚNÍ „RED DOT 2021“
Modely New Jazz a Jazz Crosstar si vysloužily uznání díky vynikající vyváženosti funkčnosti, designu a bezpečnosti. Luxusní skútr Forza 750 v sobě spojuje elegantní linie designu se sportovním výkonem a mimořádnou všestranností. Prestižní mezinárodní soutěž Red Dot Design Awards vzdává hold...
Nenechte si ukrást motorku: Tipy na zabezpečení doma i na cestách
Jaro každoročně vítají nejen zahrádkáři, ale také milovníci jednostopých vozidel. Začátek motorkářské sezony ovšem vyhlížejí také zloději a organizované bandy, které se specializují právě na motorky. Jen v České republice vloni napáchali zloději motorek škodu za více než 23 milionů korun,...
Motocyklová značka VOGE vstupuje na český trh
Motocyklová značka VOGE vstupuje na český trh Prémiová značka koncernu Loncin prezentuje hned čtyři nové modely. Motocyklová značka VOGE vstupuje premiérově na český trh a to hned se čtveřicí modelů. Importérem je v bavorském Weidenu sídlící firma MSA GmbH, dobře známá coby importér etablovaného...
Bleskovky
Piaggio Group pokračuje v boji na ochranu svých produktů před padělateli
29.10.2021
VOGE odstartovala akci “Máš čerstvýřidičák A2?”
23.6.2021
NOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO ONE
15.6.2021
Kymco startuje cenovou akci na atraktivní modely stopětadvacítek
19.4.2021
BMW C1 znovu na scéně?
12.4.2021
Podcasty
Černou Afrikou
17.6.2021
Řeknu jen tohle: jedna vtipná partička a Jihoafrická republika, Botswana, Zimbabwe, Namibie . . . . Tady je zmiňový DOTAZNÍK jak jsi se potkal s krizí středního věku. Nezabere...
Jindra Belšan o velkém Rusku
24.10.2019
Jindra Belšan je pamětník. To jako, že toho hodně viděl, hodně zažil a má tedy o čem vyprávět. Dnes jsme se zaměřili hlavně na jeho cesty do Ruska.
Balkánské šotoliny (Kodo120)
3.12.2018
Hurá na Balkán na šotoliny. Po tom, co začal Pertla systematicky mapovat Evropské šotoliny, musí být každému jasné, že Balkán je pro většinu z nás v tomto duchu stále ještě...
Kalendář akcí
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 2. | 3. |
||||
4. | 5. | 6. | 7. | 8. | 9. | 10. |
11. | 12. | 13. | 14. | 15. | 16. | 17. |
18. | 19. | 20. | 21. | 22. | 23. | 24. |
25. | 26. | 27. | 28. | 29. | 30. |
Nebyly nalezeny žádné nadcházející události
Komentáře
V diskuzi ještě není žádný komentář - buďte první!
Otevřít diskuzi