Elektrická kola v Číně "tichým zabijákem"
Osmimilionové čínské velkoměsto Šen-čen (Shenzhen) během uplynulého roku zaznamenalo 64 mrtvých, 233 zraněných účastníků silničního provozu a stovky nehod. Na tom by nebylo nic až tak neobvyklého, kdyby všechny tyto incidenty neměly společného jmenovatele - elektrické kolo/skútr. Město se proto tomuto nejoblíbenějšímu dopravnímu prostředku (odhadem v Číně může jezdit až sto milionů elektrických vozítek) rozhodlo jít po krku a jízdu pod pokutou na půl roku zakázalo.
Výhoda zejména elektrických kol spočívala v tom, že byť elektrické, bicykly nepodléhaly žádné registraci. Navíc pro jejich řízení nebylo třeba řidičského oprávnění, a to i přes fakt, že od malého motocyklu je takřka k nerozeznání. Nicméně s tím by měl být konec. Vzhledem k tomu, že tato poměrně těžká kola ohrožovala zejména chodce, byl vydán zákaz používání kol, která budou těžší než 40 kg nebo dosahující vlastním pohonem vyšší rychlosti než 20 km/h. Není to ale jen město Šen-čen, s podobnými problémy se potýkají i jiná velká čínská města.
Z globálního hlediska tento ekologicky vnímaný a levný dopravní prostředek přinesl nejen úlevu v už tak přetížené dopravě, ale také nové problémy. Jde zejména o olověné baterie, jejichž masová výroba (jinak to v Číně snad ani nejde) způsobila problémy ekologického a zdravotního rázu. Přece jen kola se musí také někde nabít a hlavním zdrojem elektrické energie jsou v Číně uhelné elektrárny. S ekologickou zátěží si ale v Číně přiliš hlavu nelámou, důvodem k zákazu používání elektrických kol a skútrů jsou spíše bezpečnostní důvody. Mezi nejoblíbenější totiž patří padesátikilové skútry, které dosahují rychlosti až 40 km/h.
Jaký ale bude výsledek půlročního půstu, to se můžeme dohadovat. Sami obyvatelé města se k zákazu vyjadřují tak, že dopravní policie nebude mít čas řešit každý prohřešek. Pokuta 200 jüanů (v přepočtu zhruba 500 Kč) tak sice může být jistou hrozbou, ale stěží postihne všechny hříšníky.
Zdroj: idnes.cz, The Wall Street Journal blog, The New Yorker
Foto: Christopher Cherry, University of Tennessee
Související články
Piaggio Group pokračuje v boji na ochranu svých produktů před padělateli
PIAGGIO GROUP VYHRÁVÁ SOUD PRVNÍ INSTANCE O PORUŠENÍ EVROPSKÉHO PATENTU PROTI SPOLEČNOSTI PEUGEOT MOTOCYCLES V PAŘÍŽI A MILÁNĚPO NÁZVU VESPA JE UZNÁNA TAKÉ JEDINEČNOST SKÚTRU PIAGGIO MP3
VOGE odstartovala akci “Máš čerstvýřidičák A2?”
Voge se nyní vytasilo s atraktivní akcí, kde zákaznící ušetří nemalý peníz. Při zakoupení modelu VOGE 300AC, 300R nebo 500R a předložení řidičského průkazu s vyznačením skupiny A2, vydaný v období od 1.1.2021do 31.08.2021, zákazník obdrží slevu ve výši 5.000 KČ.
NOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO ONE
NOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO ONE• PŘEDSTAVUJEME MODEL „ONE“, NOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO• ITALSKÝ PŮVOD A ZAMĚŘENÍ NA MLADÉ ZÁKAZNÍKY: „ONE“ JE SPOJENÍM BAREV, FANTAZIE, STYLU, BEZPEČNOSTI A TECHNOLOGIÍ, JAKÉ SVĚT ELEKTROSKÚTRŮ JEŠTĚ NEVIDĚL• JEDNODUCHÝ LEHKÝ MOPED S TRADIČNÍMI HODNOTAMI...
BMW C1 znovu na scéně?
Kdo by neznal legendární skútr od BMW s označením C1. Skútr vybavený speciálním rámem a bezpečnostními pásy, který umožňoval jízdu bez ochranné přilby byl poprvé veřejnosti představen v roce 2000. Jeho výroba byla ukončena pouhé 2 roky po té. Nyní to, ale vypadá, že by se C1 mohla vrátit zpět a...
Honda spolu s dalšími (Yamaha, KTM, Piaggio) podepsala prohlášení o společném záměru vytvořit koncorsium pro vývoj vyměnitelných baterií
Společnost Honda podepsala prohlášení o společném záměru s KTM, Piaggio a Yamahou s cílem vytvořit konsorcium pro vývoj vyměnitelných baterií pro motocykly a lehká elektrická vozidla
Bleskovky
Piaggio Group pokračuje v boji na ochranu svých produktů před padělateli
29.10.2021
VOGE odstartovala akci “Máš čerstvýřidičák A2?”
23.6.2021
NOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO ONE
15.6.2021
Kymco startuje cenovou akci na atraktivní modely stopětadvacítek
19.4.2021
BMW C1 znovu na scéně?
12.4.2021
Podcasty
Černou Afrikou
17.6.2021
Řeknu jen tohle: jedna vtipná partička a Jihoafrická republika, Botswana, Zimbabwe, Namibie . . . . Tady je zmiňový DOTAZNÍK jak jsi se potkal s krizí středního věku. Nezabere...
Jindra Belšan o velkém Rusku
24.10.2019
Jindra Belšan je pamětník. To jako, že toho hodně viděl, hodně zažil a má tedy o čem vyprávět. Dnes jsme se zaměřili hlavně na jeho cesty do Ruska.
Balkánské šotoliny (Kodo120)
3.12.2018
Hurá na Balkán na šotoliny. Po tom, co začal Pertla systematicky mapovat Evropské šotoliny, musí být každému jasné, že Balkán je pro většinu z nás v tomto duchu stále ještě...
Kalendář akcí
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 2. | 3. |
||||
4. | 5. | 6. | 7. | 8. | 9. | 10. |
11. | 12. | 13. | 14. | 15. | 16. | 17. |
18. | 19. | 20. | 21. | 22. | 23. | 24. |
25. | 26. | 27. | 28. | 29. | 30. |
Nebyly nalezeny žádné nadcházející události
Komentáře
V diskuzi ještě není žádný komentář - buďte první!
Otevřít diskuzi