Kymco Agility Carry 50
Tak tenhle skútřík byl poprvé veřejnosti představen loni na podzim na výstavě Intermot v Kolíně nad Rýnem. Použití skútru je víc než jasné hned při prvním pohledu. Carry 50 byl stvořen jako skútr ryze pracovní. Své uplatnění najde nejen v přeplněných velkoměstech - například při rozvozech pizzy nebo v nejedné kurýrní službě - ale třeba i v menších městech při cestě za nákupem. S Carry totiž nebudete mít problém si odvézt i basu pivečka.
Kymco Agility Carry 50 je vlastně nám velmi dobře známé Kymco Agility 50 s úpravou pro, řekněme, pracovní a komerční využití. Začneme ale pěkně popořádku...
Design, zpracování
Carry určitě soutěž o nejhezčí skútr nevyhraje. Otočí se za ním ale skoro každý! V jeho případě je totiž na prvním místě užitná hodnota. Je to něco jako Ford Transit mezi skútry! Zpracování je na dobré úrovni. Všechny plasty lícují naprosto přesně, nic nevrže ani neskřípe. Dvě drobnosti by se tu ale přeci jen našly.
1. Přístrojovka působí laciným dojmem. Tachometr, počítadlo km, ukazatel stavu paliva, signalizace blinkrů i dálkových světel ... to tu ale všechno je a vše funguje jak má a tak k samotné funkčnosti námitky nemám.... možná bych jen přidal digitální hodiny.
2. Zrcátka jsou příliš malá... alespoň pro nás více narostlé:) Při jízdě jsem se na ně příliš nespoléhal a raději se koukal přes rameno.
Vše ostatní ale mohu hodnotit jen kladně. Prostor pro řidiče je dostatečný a to i pro mě, kdy se svými 185 cm a váhou přes 100 kg žádný drobeček opravdu nejsem. Sedlo je prostorné a v klidu pod něj dáte menší integrálku, výklopku nebo JETku a ještě vám zbyde místo na další drobnosti, jako je lékárnička, zámek, rukavice a další nezbytné věci. Nářadí je umístěno v sedle a tak místo pod ním nijak nezabírá.
Carry je ale koncipován jako vozidlo pouze pro jednoho. I když vychází z klasické Agilitky, má místo sedla pro spolujezdce umístěn robustní nosič, na kterém se nemusíte bát odvézt i nějaký ten těžší náklad (spolujezdec by ale jízdu na trubkovém nosiči snášel hodně špatně).
Pro snažší tankování bylo hrdlo nádrže posunuto o pár centimetrů blíž k sedlu a vybaveno zámkem. Klasický model Agilitky má totiž víčko nádrže umístěné pod sedlem spolujezdce.
Zajímavě byl vyřešen i přední světlomet, kdy klasická světla byla odstraněna a na jejich místo byl namontován další nosič. Světlomet byl pak umístěn přímo pod něj.
Motor
Motor je léty prověřený čtyřtaktní dvouventilový jednoválec chlazený vzduchem o obsahu 49 ccm. Není to sice žádný závodník, ale je tichý, úsporný a doveze vás bez problémů, kam je potřeba!
Jízda
Mačkám brzdu a tlačítko startéru a skútr ihned reaguje. Oblékám si helmu a rukavice. Usedám a pomalu otáčím plynem... skútr okamžitě vystřelí kupředu. Maximální nastavená rychlost dle homologace je 45 km/h, což skútřík dosahuje během chvíle a drží ji i při mírném stoupání. Táhlejší kopce nemá Carry stejně jako ostatní 50 s 4-taktním motorem příliš rádo, ale rychlost spadne jen nepatrně a to na 40km/h. S kopečku se Kymco rozpálí až k 50km/h, kde už nastupuje svou práci mechanické a elektronické omezení.
Přístrojovka je přehledná a to jak při přímém slunci, tak i ve večerních hodinách, kdy je osvětlená víc než dostatečně a při tom Vás nijak neoslňuje. Nezvykle umístěný přední světlomet se v šeru ukazuje jako dostatečný a spolehlivě osvětluje silnici před Vámi.
Brzdy v kombinaci kotouče a bubnu fungují výborně a to i v situaci, kdy mě jeden plechovkář přehlédl a já musel hodně rychle brzdit! Nepomohla ani žlutá vesta ani moje postava a to už je co říct:) Ke cti "plechovkáře" slouží, že se mi pak omlouval a já i CARRY jsme to zvládli bez úhony. Odpružení je řekněme standartní, ale uměl bych si ho představit i o něco "měkčí".
Závěr
Za cenu lehce pod 40 000,- Kč (přesná cena je 36 990,- Kč) obdržíte obratného a úsporného skútra, který je určen převážně ke komerčním nebo pracovním účelům. Kdejaký kurýr na něm přepraví i větší zásilku, pizzerie na něm rozveze několik desítek pizz, pošťáci na něm dopraví nejeden balík, ale stejně tak dobře vám poslouží třeba jen při cestě na ryby nebo na nákupy. Kymco Agility Carry 50 nabízí tolik úložného prostoru jako žádný jiný skútr!
Při našem testu byl Carry vystaven městskému provozu, stejně jako lesním cestám. Cestám ve dne stejně jako v noci. Celkem bylo najeto něco málo přes 300 km a tento ryze pracovní skútr v něm obstál! Možná by si zasloužil silnější motor o objemu alespoň 125 ccm, ale i se současně montovanou 4taktní 50 zvládá hustý městský provoz takřka na výbornou!
Hledáteli dopravní prostředek, který vám umožní projet městem rychle, obratně, úsporně a zároveň Vám umožní převážet i nějaký ten balík nebo zásilku, tak věřte, že Vám Carry můžeme s klidným svědomím doporučit. Doporučit ho můžeme nejen my, ale i francouzská pošta, které lehce upraveného Carryho používá. A v čem ta "lehká úprava" vlastně spočívá? Carry je v takovém případě vybaven rámem pro pošťáckou tašku.
Technická data
Rozměry (D/Š/V/sedlo): 1925/685/1130/810 mm
Hmotnost (pohot./celková): 105,5 kg/260 kg
Objem nádrže: 5,5 l
Max. rychlost: 45 km/h
Motor: Jednoválec čtyřtakt vzduchem chlazený
Zdvihový objem: 49,5 ccm
Výkon: 2,4 kW při 7500 ot./min.
Startér: ektrický/nášlapný
Spojka: odstředivá
Převodovka: bezestupňový variátor
Přední odpružení: hydraulická teleskopická vidlice
Zadní odpružení: jednostranná kyvná vidlice, hydraulicky tlumená
Brzdy vpředu: 1 kotouč (180 mm)
Brzdy vzadu: buben
Související články
Kymco K-XCT 300 na garanční prohlídce
Když jsme v březnu letošního roku přebírali od zástupce společnosti MSA Petra Veruňka k ročnímu testování skútr Kymco K-XCT 300i, zavázali jsme se k nájezdu 15 000 kilometrů. První metu v podobě 5 000 km jsme pokořili začátkem srpna a 7.8.2014 jsme přistavili skútr ke garanční prohlídce do...
Srovnávací test 300 - která je nejlepší?
Když jsme k ročnímu MAXI TESTU přebírali Kymco K-XCT 300i, slibovali jsme, že mu budeme dávat pořádně do těla. Když se nám pak v garáži spolu s ním sešla i nová "KAWA" a Downtown, bylo víc než jasné, že srovnávacímu testu se nevyhneme, a proč taky. Postavili jsme proti sobě 3 skútry se stejným...
SYM SYMPHONY SR 125
Elegantní skútr na velkých kolech má ve své nabídce snad každá větší značka. Jednou z nich je i tchajwanský SYM, který se svým modelem SYMPHONY rozhodně nezůstává nikde pozadu. Ba co víc, jsou věci, v kterých nechává "konkurenci" daleko za sebou.
Yamaha X-MAX 400 - první kilometry v sedle
Letos v dubnu jsme vás poprvé informovali o nové a silnější Yamaze X-Max 400. Prvních několik desítek km v sedle jsme měli možnost si vyzkoušet na jubilejní 10. Skútršňůře, kde nám byl nový X-Max zapůjčen.
Kymco Downtown 125i ABS
Na první pohled se jedná o designově velmi povedený skútr, který nezapře italský šmrnc. Především mužům pak učaruje robustní, ale sportovní vzhled, pronikavé světlomety s LED a celkově dravé vzezření.
Bleskovky
Piaggio Group pokračuje v boji na ochranu svých produktů před padělateli
29.10.2021
VOGE odstartovala akci “Máš čerstvýřidičák A2?”
23.6.2021
NOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO ONE
15.6.2021
Kymco startuje cenovou akci na atraktivní modely stopětadvacítek
19.4.2021
BMW C1 znovu na scéně?
12.4.2021
Podcasty
Černou Afrikou
17.6.2021
Řeknu jen tohle: jedna vtipná partička a Jihoafrická republika, Botswana, Zimbabwe, Namibie . . . . Tady je zmiňový DOTAZNÍK jak jsi se potkal s krizí středního věku. Nezabere...
Jindra Belšan o velkém Rusku
24.10.2019
Jindra Belšan je pamětník. To jako, že toho hodně viděl, hodně zažil a má tedy o čem vyprávět. Dnes jsme se zaměřili hlavně na jeho cesty do Ruska.
Balkánské šotoliny (Kodo120)
3.12.2018
Hurá na Balkán na šotoliny. Po tom, co začal Pertla systematicky mapovat Evropské šotoliny, musí být každému jasné, že Balkán je pro většinu z nás v tomto duchu stále ještě...
Kalendář akcí
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 2. | 3. |
||||
4. | 5. | 6. | 7. | 8. | 9. | 10. |
11. | 12. | 13. | 14. | 15. | 16. | 17. |
18. | 19. | 20. | 21. | 22. | 23. | 24. |
25. | 26. | 27. | 28. | 29. | 30. |
Nebyly nalezeny žádné nadcházející události
Komentáře
V diskuzi ještě není žádný komentář - buďte první!
Otevřít diskuzi