Kymco Grand Dink 300i
Neviděli jsme, netestovali jsme a intuitivně představíme jednu nejasnou novinku z Taiwanu.
Pojďme se kochat...
Tak tohle bych asi řekl, kdybych tušil, jak se inženýři od Kymca vyznamenali. Nevím, čím to je, ale v poslední době tato značka vyrábí a inovuje jak na běžícím pásu. Zatímco očekávaný Myroad 700i ještě nevyjel, už tu máme další novinku!
Je pravda, že od nástupu nového silného motoru ve třístovkové kubatuře, který byl představen v modelu Downtown 300i a dále i v novém People GT 300i, je zde tento motor opět a to ve starojmenném modelu Kymco Grand Dink 300i.
Grand Dink není žádnou novinkou, jeho historie sahá do desetiletí a jeho modelové řady se dodnes vyrábějí ve třech kubaturách, tedy teď už ve čtyrech - 50, 125, 250 a dnes i 300i. Jen pro zajímavost, model Grand Dink 50 řadíme dle našeho názoru do nejluxusnějších padesátkových skútrů na našem trhu.
Ale teď již k novému tříkilu...
GD 300i byl představen letos na milánské EICMĚ a dodnes jsem o něm nečetl ani řádku. Trochu jsem se popídil a výsledek se dostavil. Design nové generace, důraz na jízdní stabilitu, pohodlí a styl, to jsou hlavní strategické body inženýrů a designérů od Kymca. Oproti původnímu retro stylu starších modelů je vidět, že se tento model navrhoval v designu nynější doby. Zpracování přední masky na mne při pohledu zepředu neudělalo okamžitý dojem, vidím v ní tak trochu Yagra GT šmrncnutého se špičkou a dělením masky od Downtowna a světlem, podobnému Grand Dinku.
Věru zle to nevypadá ze strany, protáhlé transparentní světlo až pod řídítka doplněné jak jinak než LED pozičním světlem řadí Grand Dinka konečně do správné kategorie. Ladné křivky oplastování opět bezchybně dodržují zařazení skútra, kam patří a tou je luxusní třída...
Kymco má v této cestě docela jasno. Zatímco ostatní výrobci směřovali do hladkého designu, který má sice ladnost, ale rychle stárne, Kymco kombinuje ve stylu designového šílenství, trochu tak a trochu onak a výsledek je poněkud v neprozkoumané kategorii.
Ale jdeme dál. Sedlo jezdce s vestavěnou opěrkou zad je velice důležitý bod. Pokud se podíváme na získané obrázky, trochu mi přijde, že v předchozích modelech bylo sedlo lépe propracované a hlavně bylo hlubší. To dělalo skútr tím, co ho dělá luxusním, s prvním sednutím tě totiž skútr okamžitě překecá. Ale nezhasínejme světla v noci, uvidíme, až otestujeme, tedy jestli otestujeme. Prozatím totiž nemáme informace, že by se do našeho malého státečku tento skútr vůbec dovážel, ale uvidíme...
Řízení je klasicky cestovní s dostatečně vysokým úchopem a prostorem pro kolena, takže se může projet i 190 cm vysoký Evropan. Inovovaný plexi štítek s klasicky ohnutým cestovním zakončením by měl zpříjemňovat dlouhé, ale i městské vyjížďky.
Pod sedlo a na přístrojovou desku jsme prozatím neviděli, ale po dvanácté večer cinkneme té paní, co věští v televizi, třeba budeme úspěšní a dovíme se něco víc...
Závěrem
Motor je, jak jsem naznačoval, čtyrtaktní čtyřventilový jednoválec OHC o obsahu 270,6 ccm se vstřikováním EFI KEIHIN.
Vrtání motoru a zdvih: 72,7x65,2 mm
Kompresní poměr: 10:06
Maximální výkon: kW 17,5/8000 ot/min
Objem nádrže: 9 litrů
Emisní třída: Euro3
Maximální rychlost: 130 km/hod (homologace)
Tak to je prozatím z představení nového Grand Dinka vše a pokud se nebude prodávat v ČR, uvidíme ho jistě na silnicích jak jinak než jako ojetá vozidla, což bude opravdu škoda. Pokud by měl zajímavou cenu, tak si myslím, že si svého majitele najde...
Předběžná prodejní cena bohužel není známá.
Foto: soymotero.net
Info: kymco.it
Související články
Kymco K-XCT 300 na garanční prohlídce
Když jsme v březnu letošního roku přebírali od zástupce společnosti MSA Petra Veruňka k ročnímu testování skútr Kymco K-XCT 300i, zavázali jsme se k nájezdu 15 000 kilometrů. První metu v podobě 5 000 km jsme pokořili začátkem srpna a 7.8.2014 jsme přistavili skútr ke garanční prohlídce do...
Srovnávací test 300 - která je nejlepší?
Když jsme k ročnímu MAXI TESTU přebírali Kymco K-XCT 300i, slibovali jsme, že mu budeme dávat pořádně do těla. Když se nám pak v garáži spolu s ním sešla i nová "KAWA" a Downtown, bylo víc než jasné, že srovnávacímu testu se nevyhneme, a proč taky. Postavili jsme proti sobě 3 skútry se stejným...
SYM SYMPHONY SR 125
Elegantní skútr na velkých kolech má ve své nabídce snad každá větší značka. Jednou z nich je i tchajwanský SYM, který se svým modelem SYMPHONY rozhodně nezůstává nikde pozadu. Ba co víc, jsou věci, v kterých nechává "konkurenci" daleko za sebou.
Yamaha X-MAX 400 - první kilometry v sedle
Letos v dubnu jsme vás poprvé informovali o nové a silnější Yamaze X-Max 400. Prvních několik desítek km v sedle jsme měli možnost si vyzkoušet na jubilejní 10. Skútršňůře, kde nám byl nový X-Max zapůjčen.
Kymco Downtown 125i ABS
Na první pohled se jedná o designově velmi povedený skútr, který nezapře italský šmrnc. Především mužům pak učaruje robustní, ale sportovní vzhled, pronikavé světlomety s LED a celkově dravé vzezření.
Bleskovky
Piaggio Group pokračuje v boji na ochranu svých produktů před padělateli
29.10.2021
VOGE odstartovala akci “Máš čerstvýřidičák A2?”
23.6.2021
NOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO ONE
15.6.2021
Kymco startuje cenovou akci na atraktivní modely stopětadvacítek
19.4.2021
BMW C1 znovu na scéně?
12.4.2021
Podcasty
Černou Afrikou
17.6.2021
Řeknu jen tohle: jedna vtipná partička a Jihoafrická republika, Botswana, Zimbabwe, Namibie . . . . Tady je zmiňový DOTAZNÍK jak jsi se potkal s krizí středního věku. Nezabere...
Jindra Belšan o velkém Rusku
24.10.2019
Jindra Belšan je pamětník. To jako, že toho hodně viděl, hodně zažil a má tedy o čem vyprávět. Dnes jsme se zaměřili hlavně na jeho cesty do Ruska.
Balkánské šotoliny (Kodo120)
3.12.2018
Hurá na Balkán na šotoliny. Po tom, co začal Pertla systematicky mapovat Evropské šotoliny, musí být každému jasné, že Balkán je pro většinu z nás v tomto duchu stále ještě...
Kalendář akcí
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 2. | 3. |
||||
4. | 5. | 6. | 7. | 8. | 9. | 10. |
11. | 12. | 13. | 14. | 15. | 16. | 17. |
18. | 19. | 20. | 21. | 22. | 23. | 24. |
25. | 26. | 27. | 28. | 29. | 30. |
Nebyly nalezeny žádné nadcházející události
Komentáře
V diskuzi ještě není žádný komentář - buďte první!
Otevřít diskuzi