Honda PCX systém „stop-go“ Je opravdu tak úsporný?
Honda PCX se "stop-go" spotřebuje málo nebo hodně benzínu? Chcete-li tomu přijít na kloub, stačí jen vzít k porovnání dvě Hondy PCX 125 - jedna s „Idling“ zapnutým, druhá s vypnutým - celý den ve městě, po 174 zastávkách a 143,4 km. Tady je náš verdikt!
Některé z
nás lechtá ekologické podvědomí a proto si kupujeme Hondu PCX. Jelikož nikoho
z fóra nenapadlo udělat srovnávací test, našel jsem ho pro vás. Proveden
v Paříži, ve městě přímo ideálním množstvím zastávek. Tak oslavovaný
systém "stop a start" nebo "stop-go", který dokáže
automaticky zastavit motor v dopravních zácpách a opakovaně spustit stlačením
plynu, je k dispozici u některých modelů aut. Teď přišel i do světa skútrů u již zmiňované Hondy.
Pokud ovšem automobilky oznámí velmi výrazné snížení spotřeby, Honda PCX a její sliby
„ne více“ než 2,17 l/100 km se zapnutou funkcí „start-stop“ je na tom dost bídně! Ale je
v reálných podmínkách použití proti konvenčnímu motoru doopravdy tak
výrazné?
Aby se zabránilo případnému sporu o podmínkách tohoto testu v reálném provozu, vysvětlíme, jak byl test připraven. Honda
France byla tak laskavá a zapůjčila dvě Hondy PCX 125, obě čerstvě po záběhu.
Bílý model s 2200 km a šedý s 1800 km. Myslíme si, že tak malý rozdíl by měl být perfektní pro srovnání výkonu obou strojů. Pak jsme natankovali na hlavním stojanu až
po okraj, se zapnutým "stop-go" byla bílá PCX. Aby byl test spravedlivý, byli vybráni piloti stejné
váhové kategorie. Jdeme do akce!
Honda versus Honda
Pro testovací jezdce to byl obtížný úkol, ale na Scooter-station jsou připraveni na všechno. Dokonce na jízdu celý den v srdci Paříže, jedním okem v pohotovosti připraveni zastavit hned, jak se rozsvítí kontrolka rezervy. Výsledek - v čase od 10:00 do 19:00 hod. jsme byli schopni udělat 143,4 km ve městě přeplněném turisty v srpnu! Během naší cesty se po třech sekundách vypnul motor celkem 174 krát s různým trváním pauzy, a to dle aktuálních dopravních podmínek. Na konci dne jsme oba stroje postavili na hlavní stojany a doplnili nádrže opět po okraj. Pak došlo na počítání.
Úspornější v režimu "stop-go" ?... ano ale stěží
S bílým PCX jsme spotřebovali 4,01 l 95 oktanového bezolovnatého benzínu a projeli 143,4 km, u šedé PCX jsme za stejných podmínek spotřebovali 4,17 l. Při zapnutém systému „stop-go“ spotřeba činí 2,79 l/100 km, zatímco při vypnutém je 2,90 l/100 km. Rozdíl je tedy zřejmý, 0,11 litru/100km. Málo? Vezměme si, že ve skutečnosti to je 1,1 litru na 1000 km. A protože v průměru najezdíte na skútru 4000 km za rok, ekonomika provozu dosáhla úspory 4,4 l na tuto vzdálenost. Průměrná cena za litr je 32 Kč, což tedy představuje roční rozdíl, který není větší než 140 Kč ... Metoda "stop-go" v PCX má příliš nízký dopad pro životní prostředí (a naše svědomí), a logicky nemá prakticky žádný dopad na rozpočet. Ve skutečnosti průměrná spotřeba je totiž 2,90 l/100 km, což činí PCX nejhospodárnějším v kategorií 125ccm. Pokud je provoz skútru tak hospodárný a ekologický, postrádá logiku umístění technologie "stop-go" na nové 125ccm. Ostatní posouzení ponechávám na vás.
Text a foto: Scooter-station.com
Upravil:
Miroslav Tkáč
Související články
Kymco K-XCT 300 na garanční prohlídce
Když jsme v březnu letošního roku přebírali od zástupce společnosti MSA Petra Veruňka k ročnímu testování skútr Kymco K-XCT 300i, zavázali jsme se k nájezdu 15 000 kilometrů. První metu v podobě 5 000 km jsme pokořili začátkem srpna a 7.8.2014 jsme přistavili skútr ke garanční prohlídce do...
Srovnávací test 300 - která je nejlepší?
Když jsme k ročnímu MAXI TESTU přebírali Kymco K-XCT 300i, slibovali jsme, že mu budeme dávat pořádně do těla. Když se nám pak v garáži spolu s ním sešla i nová "KAWA" a Downtown, bylo víc než jasné, že srovnávacímu testu se nevyhneme, a proč taky. Postavili jsme proti sobě 3 skútry se stejným...
SYM SYMPHONY SR 125
Elegantní skútr na velkých kolech má ve své nabídce snad každá větší značka. Jednou z nich je i tchajwanský SYM, který se svým modelem SYMPHONY rozhodně nezůstává nikde pozadu. Ba co víc, jsou věci, v kterých nechává "konkurenci" daleko za sebou.
Yamaha X-MAX 400 - první kilometry v sedle
Letos v dubnu jsme vás poprvé informovali o nové a silnější Yamaze X-Max 400. Prvních několik desítek km v sedle jsme měli možnost si vyzkoušet na jubilejní 10. Skútršňůře, kde nám byl nový X-Max zapůjčen.
Kymco Downtown 125i ABS
Na první pohled se jedná o designově velmi povedený skútr, který nezapře italský šmrnc. Především mužům pak učaruje robustní, ale sportovní vzhled, pronikavé světlomety s LED a celkově dravé vzezření.
Bleskovky
Piaggio Group pokračuje v boji na ochranu svých produktů před padělateli
29.10.2021
VOGE odstartovala akci “Máš čerstvýřidičák A2?”
23.6.2021
NOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO ONE
15.6.2021
Kymco startuje cenovou akci na atraktivní modely stopětadvacítek
19.4.2021
BMW C1 znovu na scéně?
12.4.2021
Podcasty
Černou Afrikou
17.6.2021
Řeknu jen tohle: jedna vtipná partička a Jihoafrická republika, Botswana, Zimbabwe, Namibie . . . . Tady je zmiňový DOTAZNÍK jak jsi se potkal s krizí středního věku. Nezabere...
Jindra Belšan o velkém Rusku
24.10.2019
Jindra Belšan je pamětník. To jako, že toho hodně viděl, hodně zažil a má tedy o čem vyprávět. Dnes jsme se zaměřili hlavně na jeho cesty do Ruska.
Balkánské šotoliny (Kodo120)
3.12.2018
Hurá na Balkán na šotoliny. Po tom, co začal Pertla systematicky mapovat Evropské šotoliny, musí být každému jasné, že Balkán je pro většinu z nás v tomto duchu stále ještě...
Kalendář akcí
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 2. | 3. |
||||
4. | 5. | 6. | 7. | 8. | 9. | 10. |
11. | 12. | 13. | 14. | 15. | 16. | 17. |
18. | 19. | 20. | 21. | 22. | 23. | 24. |
25. | 26. | 27. | 28. | 29. | 30. |
Nebyly nalezeny žádné nadcházející události
Komentáře
V diskuzi ještě není žádný komentář - buďte první!
Otevřít diskuzi