Handsfree Scala Rider Solo & ostatní HF
Při prvních kilometrech s helmou na hlavě jsem začínal ztrácet pojem o čase a hlavně dostupnosti na telefonu. Některé vyjížďky byly na hodiny a mobilní telefon stále v kapse. Tím jsem se dostával do stavu, kdy jsem nebyl dostupný třeba i několik hodin. Co jiného doplnit do moto výbavy než právě handsfree sadu do helmy?
Výběr
V prvních krocích jsem prošel drátovými HF sadami s nevýhodou neustálého motání se do kabelů mezi telefonem a sluchátkem. Mikrofon buď na límec nebo součástí sluchátka na tenkém zvukovodu, případně kabelu někde pod helmou. Po čase jsem tyto „instalace“ přestal používat právě pro časově náročné nasazení helmy a oblečení s kabely. Nehledě na velmi málo místa v helmě, kdy po 100 km s handsfree sadou v uchu bylo zaručeno nepřehlédnutelné zabarvení celého ucha a otlačeniny půlky hlavy.
Po těchto zkušenostech jsem pořídil Bluetooth handsfree sadu přímo pro motorkáře Scala Rider Solo, která se v recenzích umisťuje na předních místech.
Instalace
Celá sada je z jednoho jediného vodotěsného kusu, pouze sluchátko s tloušťkou cca 3 mm je na krátkém kabelu. Instalace se nechá zvládnout do pár minut. Jednotka má plastový držák, který slouží nejen pro přichycení za skořepinu, zároveň ale jako dokovací stanice pro samotnou elektroniku. Chytře vymyšlené, i když jsem samotnou jednotku v provozu nikdy nesundával. Sluchátko na cca 10 cm dlouhém kabelu je extrémně tenké, takže i při pouhém nalepení suchým zipem na vnitřní vystýlku helmy nijak netlačí a není cítit při nasazování a sundávání helmy. Toto bych viděl jako první velké plus. Mikrofon je na tenkém, ohebném husím krku, zakončený molitanovým návlekem s možností výběru ze dvou velikostí - pro otevřené helmy nebo integrální. Mikrofon po prvních kilometrech nebylo třeba nijak směřovat, nevadí při manipulaci s helmou a je dostatečně citlivý.
Ovládání
Ovládání HF je velmi snadné, někdy až přespříliš. Na jednotce jsou dvě vystouplá tlačítka pro příjem a ukončení hovoru. Jsou navzájem oddělena gumovým výstupkem, takže přehmat v rukavicích je vyloučený. Jen se naučit, které je pro příjem. Funkce jsou natolik jasně definované, že ani opakované stisky stejného tlačítka např. v rukavicích nevyvolají nečekanou akci. Několik kilometrů jsem absolvoval i v zimních rukavicích a i tak bylo ovládání na jedničku.
Fungování v praxi
Při jízdě v otevřené helmě jsem do rychlosti 80 km/hod neslyšel jedinou stížnost na kvalitu. Telefonování za jízdy se ukázalo jako velmi kvalitní, zřejmě i díky vestavěným digitálním filtrům pro odstranění šumu a rušení okolním hlukem kolem mikrofonu. Zároveň je HF vybavena „inteligentním“ zvyšováním hlasitosti podle aktuální rychlosti (nebo spíše je brán v potaz hluk kolem mikrofonu), takže pokud jedu s otevřeným hledím nebo rychleji, ihned to HF pozná a přidá hlasitost - a to nejen vyzvánění či reprodukce hudby, ale i hlasitost při samotném hovoru je mnohem lepší. Pocitově moc příjemné a naladěné tak akorát. Nestalo se mi, že bych neslyšel nebo aby hlasitost byla nepříjemná.
Jedinou výtkou je automatický příjem, který je vlastností samotné handsfree sady, nikoliv telefonu. Tuto funkci osobně považuji za zbytečnou a v některých situacích i nepříjemnou. Vypnout ji bohužel nelze. HF sama po 7 sec. hovor zvedne. Jenže vyzvánění nespustí okamžitě na plnou hlasitost, ale postupným zvyšováním hlasitosti. To je v pořádku - člověk se nelekne... Jenže několikrát se mi stalo, že než jsem při vyšší rychlosti slyšel postupně se zesilující vyzvánění, byl mezitím hovor automaticky přijat. Druhý příklad nevhodné funkce je automatický příjem, i když se to nehodí. Mě osobně tato funkce moc nevyhovuje, zvyknout se na to ale dá. Když s tím člověk počítá, dokáže reagovat podstatně rychleji. Nesmím opomenout, že mnohem výrazněji mi to vadilo u starší helmy, která byla podstatně hlučnější.
Ovládání hlasitosti jsem nastavil jen jednou (po pár kilometrech) zhruba na polovinu, dále hlasitost regulovala automatika.
Nabíjení
Nabíjení je pod gumovým vodotěsným konektorem na standardní nabíječku. V balení je jak 12V, tak síťová. Baterie v HF vydrží přes týden, i při denním nájezdu a používání zhruba 50 km denně. Automatické párování po zapnutí „helmy“ s telefonem je na výbornou, není třeba žádných synchronizací nebo znovu učení. Jen zapnout HF a nasadit helmu.
Alternativy
Z dalších variací HF Scala Rider se nabízejí sady Q2, které navíc mají nejen interkom mezi řidičem a spolujezdcem, ale i FM vysílač pro komunikaci dvou motorek mezi sebou.
Související články
NANO TECHNOLOGIE - umyje, naleští, ochrání a to vše bez kapky vody!
Skútr nebo motorka není jen o volnosti a zábavě, ale i o starostech. V redakci jsme dostali možnost vyzkoušet dva čistící produkty od společnosti Nasucho, které váš stroj nejen umyjí a naleští, ale zároveň ochrání. To vše bez použití vody, díky čemuž si svůj skútr můžete umýt takřka kdekoliv....
Malé srovnání přípravků na odstranění hmyzu
Letní vysoké teploty s sebou přináší zvýšený výskyt velkého množství mušek a nejrůznějšího létajícího hmyzu. Co si budeme nalhávat, nic příjemného to není. Neustále znečištěné kapotáže, plexi štít motocyklu nebo plexi na přilbě od létajících mušek nás dokáže někdy pěkně...
Dlouhodobý test – nabíječka baterií CTEK MXS 5.0
Nabíječka baterie by neměla scházet ve výbavě žádného motorkáře. Na trhu lze sehnat velké množství různých typů a modelů, od úplně obyčejných až po mikroprocesorem řízené. Jedním z nejrozšířenějších modelů je mikroprocesorem řízená nabíječka baterií švédské společnosti CTEK, model MXS 5.0,...
Právě testujeme - tekuté stěrače NANOPROTECH SUPER ANTIRAIN
Každý, kdo svůj motocykl nemá jen na kochání a opravdu jezdí, určitě zažil jízdu v nepříznivém počasí, za hustého deště. O tom, že taková jízda není právě moc příjemná, netřeba pochybovat. Mnohdy téměř nulová viditelnost skrze plexi přilby dokáže pro jezdce vytvořit i velice krušné chvilky....
Ultimate Speed aneb nabíječka z Lidlu za pár kaček ...
Vybitá baterie je postrachem každého motoristy a je přitom úplně jedno, zda se jedná o příznivce jedné stopy nebo klasického "plechovkáře". Na výběr je dnes až z několika set různých druhů a značek, jako je např. CTEK či OPTIMATE. My jsme se ale rozhodli prověřit a otestovat značku, která není...
Bleskovky
Piaggio Group pokračuje v boji na ochranu svých produktů před padělateli
29.10.2021
VOGE odstartovala akci “Máš čerstvýřidičák A2?”
23.6.2021
NOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO ONE
15.6.2021
Kymco startuje cenovou akci na atraktivní modely stopětadvacítek
19.4.2021
BMW C1 znovu na scéně?
12.4.2021
Podcasty
Černou Afrikou
17.6.2021
Řeknu jen tohle: jedna vtipná partička a Jihoafrická republika, Botswana, Zimbabwe, Namibie . . . . Tady je zmiňový DOTAZNÍK jak jsi se potkal s krizí středního věku. Nezabere...
Jindra Belšan o velkém Rusku
24.10.2019
Jindra Belšan je pamětník. To jako, že toho hodně viděl, hodně zažil a má tedy o čem vyprávět. Dnes jsme se zaměřili hlavně na jeho cesty do Ruska.
Balkánské šotoliny (Kodo120)
3.12.2018
Hurá na Balkán na šotoliny. Po tom, co začal Pertla systematicky mapovat Evropské šotoliny, musí být každému jasné, že Balkán je pro většinu z nás v tomto duchu stále ještě...
Kalendář akcí
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 2. | 3. |
||||
4. | 5. | 6. | 7. | 8. | 9. | 10. |
11. | 12. | 13. | 14. | 15. | 16. | 17. |
18. | 19. | 20. | 21. | 22. | 23. | 24. |
25. | 26. | 27. | 28. | 29. | 30. |
Nebyly nalezeny žádné nadcházející události
Komentáře
V diskuzi ještě není žádný komentář - buďte první!
Otevřít diskuzi