SYM GTS 300i
Malá recenze modelu ze segmentu 300 ccm. Jen nedávno to bylo ještě 250 ccm a už máme restyling. Tchajwanský SYM zvyšuje obsah a zavádí nový vzhled.
Trochu
informací o výrobci nezaškodí, protože SYM u nás není tak známá a mnoho
lidí si ji spojuje s čínskou produkcí. Ve
skutečnosti jde o koncern Sanyang Industry Co Ltd., největšího výrobce motocyklů
a čtyřkolek na ostrově Tchaj-wan. Jako u bratrance Kymco si i tato firma
rychle vybudovala důvěru u zákazníků díky poměru ceny a kvality. Z celé výrobní
řady se budeme zajímat o model GTS 300i, který ještě loňského roku byl o obsahu
250 ccm. V některých zemích se můžete setkat s názvem JOYMAX, nenechte
se zmást, jde stále o jeden a tentýž model beze změn.
Předchozí model byl
zajímavý svým futuristickým vzhledem a možná proto se stal miláčkem ve Francii.
Jako jediný skútr byl a je vybaven přídavnými světlomety do mlhy. Zákazníky si
získal svou spolehlivostí a bezporuchovostí a to nejen na evropském
kontinentu.
Nový styl
Jak již bylo zmíněno, GTS
byl známý svým originálním pojetím světlometů, který mu dodal jedinečnou
identitu. No ale v roce 2009 i on změnil vzhled, GTS 300 dostala dvojici
světlometů a na každou část diodové obočí á la Audi. Celkový dojem
je pro tuto třídu skútrů dobrý. Jelikož jsme si nepředstavili ani předešlý
model, tak trochu seznámíme čtenáře s výbavou a celkovým dojmem. Začneme pěkně
od začátku, pracovištěm pilota. Přístrojový
panel poskytuje všechny informace potřebné k jízdě. 2/3 kruhové budíky
s tachometrem a otáčkoměrem, mezi nimi jsou v horní
části umístěny kontrolky dobíjení tlaku oleje atd. V elipse pod nimi se
náchází displej palubního počítače,
obeznamuje vás o stavu paliva a teplotě
chladící kapaliny, času a kilometrech. Tady
směřuje malá výtka čitelnosti těchto informací, není zrovna nejlepší, jsou příliš
blízko u sebe a na přímém slunci občas nastává problém.
Po stranách jsou tlačítka ovládání displeje a reset. Na
řídítkách najdete standardní rozmístění ovladačů, na které jste zvyklí, malým plusem je tlačítko na otevírání sedadlové schránky na levé
straně řídítek. Takže žádné zámky a překládání klíče. Spínací skříňka je
multifunkční, samozřejmostí je otevírání nádrže a schránky pod sedadlem. Pozn.: Tlačítko na řídítkách je funkční hlavně při
nastartovaném motoru, abyste si mohli vybrat věci bez zbytečného vypínání motoru.
Pod řídítkami najdete přepínače na mlhová světla a výstražné směrovky, v přední
části objemnou uzamykatelnou schránku.
Na mohutném tunelu se nachází uzávěr nádrže s kapacitou 12 litrů a zvláštností je pod
krytkou odkládací pult na nápoje, za jízdy nedoporučuji, uskladníte tam spíše nějaké hadříky na utírání plexi. Další odkládací multi-prostor najdete pod sedadlem,
zaujme objemným prostorem, v němž schováte dvě přilby. Po stranách jsou malé
přihrádky na nářadí a drobnosti. Ve zdvižené poloze skútr udržuje plynová
vzpěra, no a směrem k zádi lodi se už nic
nemění, zadní světla zůstala beze změn, velká
nádherná červená jakoby posetá rubíny, rozhodně nepřehlédnutelná,
doplňují je kapky směrovek a nad nimi se tyčí
opěrka spolujezdce, kterou kvůli případné montáži kufru musíte odstranit. Celkově
skútr působí vyváženým dojmem a svým sportovně-turistickým vzhledem se rozhodně
neztratí Grandturismo.
Ergonomie a jízda
Tak se posadíme a začneme. Výška sedadla je 760 mm od povrchu země, je i pro postavou menší celkem přijatelná. To už se nedá říci pro vyšší piloty, kteří si při natažení nohou směrem dopředu trochu postěžovali na krátký rozměr podlahy a trochu nepřirozený posed. Jinak řídítka padnou do rukou a není tomu co vytknout. Díky nízko položenému těžišti je manévrování při malých rychlostech v městském provozu pohodlné a svižné. Motor 4-taktní vodou chlazený byl oproti staršímu modelu povýšen na 263,7 ccm, váhou 182 kg a 16,9 kW při 7500 ot/min uděluje slušnou dynamiku a pokračuje v nastoupeném trendu staršího brášky s tichým chodem a s minimem vibrací, jen navíc s novým elánem. Svůj vrchol dosahuje až k 140 km/h, ale ideálně se chová při rychlostech 30-70 km/h, což ho řadí do společnosti městského vozítka a trhače asfaltu při startech na zelenou. Své si řeknou i pneumatiky obuté na 13 palcových discích vpředu i vzadu, které se připomenou na příčných nerovnostech a vysokých rychlostech, tato oblast není právě nejvhodnější pro jejich činnost. Na těchto kolečkách je schopen manévrovat a chovat se neutrálně při nízkých rychlostech, od 90 km/h mírně ztrácí přesnost, na rozdíl od jeho bratrance s velkými koly CITYCOM 300i, který je daleko přesnější. No o něm si řekneme více někdy jindy. Krotit a bezpečně zastavovat vás bude kombinovaný brzdový systém s absencí ABS a trochu "podměrečnými" brzdovými kotouči (240 mm vpředu, 220 mm vzadu). Zatlačením levé páčky brzdí obě kola, ale nelze dávkovat přesně a úměrně a s použitím obou není příliš efektivní, a to i přes výhodu, že se vám nepodaří zablokovat zadní kolo. Naměřená spotřeba by mohla být trošku lepší a pohybuje se na hodnotě 4,2 l/100 km. Při nádrži o objemu 12 l je autonomie 280 km.
Závěrem
Dá se říci, že SYM nabízí atraktivní vzhled se slušným prostorem pro odkládání věcí. V kombinaci s nízkou cenou je nanejvýš zajímavý pro toho, kdo potřebuje dopravní prostředek do přeplněných měst. A rozhodně nezůstane bez povšimnutí ...
Text a foto: internet
Upravil: Miroslav Tkáč
Související články
Kymco K-XCT 300 na garanční prohlídce
Když jsme v březnu letošního roku přebírali od zástupce společnosti MSA Petra Veruňka k ročnímu testování skútr Kymco K-XCT 300i, zavázali jsme se k nájezdu 15 000 kilometrů. První metu v podobě 5 000 km jsme pokořili začátkem srpna a 7.8.2014 jsme přistavili skútr ke garanční prohlídce do...
Srovnávací test 300 - která je nejlepší?
Když jsme k ročnímu MAXI TESTU přebírali Kymco K-XCT 300i, slibovali jsme, že mu budeme dávat pořádně do těla. Když se nám pak v garáži spolu s ním sešla i nová "KAWA" a Downtown, bylo víc než jasné, že srovnávacímu testu se nevyhneme, a proč taky. Postavili jsme proti sobě 3 skútry se stejným...
SYM SYMPHONY SR 125
Elegantní skútr na velkých kolech má ve své nabídce snad každá větší značka. Jednou z nich je i tchajwanský SYM, který se svým modelem SYMPHONY rozhodně nezůstává nikde pozadu. Ba co víc, jsou věci, v kterých nechává "konkurenci" daleko za sebou.
Yamaha X-MAX 400 - první kilometry v sedle
Letos v dubnu jsme vás poprvé informovali o nové a silnější Yamaze X-Max 400. Prvních několik desítek km v sedle jsme měli možnost si vyzkoušet na jubilejní 10. Skútršňůře, kde nám byl nový X-Max zapůjčen.
Kymco Downtown 125i ABS
Na první pohled se jedná o designově velmi povedený skútr, který nezapře italský šmrnc. Především mužům pak učaruje robustní, ale sportovní vzhled, pronikavé světlomety s LED a celkově dravé vzezření.
Bleskovky
Piaggio Group pokračuje v boji na ochranu svých produktů před padělateli
29.10.2021
VOGE odstartovala akci “Máš čerstvýřidičák A2?”
23.6.2021
NOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO ONE
15.6.2021
Kymco startuje cenovou akci na atraktivní modely stopětadvacítek
19.4.2021
BMW C1 znovu na scéně?
12.4.2021
Podcasty
Černou Afrikou
17.6.2021
Řeknu jen tohle: jedna vtipná partička a Jihoafrická republika, Botswana, Zimbabwe, Namibie . . . . Tady je zmiňový DOTAZNÍK jak jsi se potkal s krizí středního věku. Nezabere...
Jindra Belšan o velkém Rusku
24.10.2019
Jindra Belšan je pamětník. To jako, že toho hodně viděl, hodně zažil a má tedy o čem vyprávět. Dnes jsme se zaměřili hlavně na jeho cesty do Ruska.
Balkánské šotoliny (Kodo120)
3.12.2018
Hurá na Balkán na šotoliny. Po tom, co začal Pertla systematicky mapovat Evropské šotoliny, musí být každému jasné, že Balkán je pro většinu z nás v tomto duchu stále ještě...
Kalendář akcí
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 2. | 3. |
||||
4. | 5. | 6. | 7. | 8. | 9. | 10. |
11. | 12. | 13. | 14. | 15. | 16. | 17. |
18. | 19. | 20. | 21. | 22. | 23. | 24. |
25. | 26. | 27. | 28. | 29. | 30. |
Nebyly nalezeny žádné nadcházející události
Komentáře
V diskuzi ještě není žádný komentář - buďte první!
Otevřít diskuzi