Honda Forza 750 - Maxiskútr s velkým "M"
Tak s tímhle testem jsem si dal pořádně na čas. Hondu Forzu 750 jsem testoval krátce po X-ADV a tak jsem si vše potřeboval pořádně rozmyslet a vstřebat. Že mi to bude trvat bezmála půl roku jsem nečekal ani já sám :-) To, že mám k Hondě blízko není žádným velikým tajemstvím. V garáži aktuálně parkuji SW-T 400 a neměnil bych ani za nic, ale zpátky k FORZE. Honda Forza 750 nahradila v nabídce "skútrmotorku" jménem INTEGRA.
Vše se seběhlo hrozně rychle. V pondělí jsem vrátil X-ADV a ve středu si k testu vyzvedával Forzu 750. Už při předání jsem slyšel od prodejce je to X-ADV jen v jiném kabátě. I když jsem X-ADV v testu udělil 99% hodnocení, trochu mě tato informace zklamala. Přeci jen jsem čekal něco nového a diametrálně odlišného než při jízdě s X-ADV.
Naštěstí tato informace byla chybná. Vysvětluji si to tím, že prodejce neměl možnost si oba skútry projet, protože ač se jedná o skútry osazené stejným motorem, tak jejich naladění apod. jsou zcela odlišná.
Hondu Forzu 750 bych přirovnal k legendární Ymaze T-Max. Agresivní design, zrcátka vyvedená z kapotáže, sportovní výfuk, vysoce výkonný motor a spoustu dalších podobností, která jsou v tomto případě čistě náhodná.
Co zaujme na první pohled v sedle je stejně jako u modelu X-ADV naprosto fenomenální plně digitální displej! Za ten lze Hondě jedině zatleskat! Displej je čitelný i za ostrého slunce, udává veškeré potřebné a popravdě i nepotřebné informace a jeho vzhled lze libovolně měnit! Zkrátka a dobře v celém segmentu skútrů nenajdete lepší přístrojovku!
Stejně jako model X-ADV je Forza 750 vybavena bezklíčovým systémem zapalování a stejně jako u X-ADV je to za mě škoda! Možná zastaralý názor skoro čerstvého čtyřicátníka, ale vsunout klíč do zapalování je u motorky prostě rituál, který mi u nových modelů chybí :-(
Stačilo skútr nastartovat a už podle zvuku bylo jasné, že Forza je oproti modelu X-ADV nalazena pro daleko sportovnější a agresivnější jízdu. Po otočení plynem se tento odhad jen a jen potvrdil. Forza 750 se oproti X-ADV chová doslova a do písmene jako "dravec". Stačilo pouho pouhých 5 minut v sedle a připadal jsem si jako Valentino Rossi s tím rozdílem, že má závodní dráha byla ve městě! Takhle rychle jsem se ještě se žádným jiným skútrem nesžil! Zkrátka a dobře tohle bylo dokonalé souznění!!!
Pokud srovnám Forzu 750 s Integrou, tak .... ne to prostě nejde! Integra a Forza jsou si vzdálené asi stejně jako Praha a Vsetín, prostě je to k*rva daleko a je to nesrovnatelné! Jak jsem psal už na začátku článku/testu mám k Hondě opravdu blízko a spousta lidí by mě mohla obvinit z podjatosti, ale všem těm doporučuji si Forzu půjčit a dát si pár set kilometrů v jejím sedle. A uvidíme co vy na to ;-)
Motor vybavený dvojspojkovou automatickou převodovkou s označením DCT je naprosto famózní! Převodovka řadí naprosto přesně a vlastně není potřeba do toho nějak vstupovat. Pokud by jste si, ale přesto chtěli zařádit či se přít s naprosto dokonale nastaveným počítačem, pak máte samozřejmě možnost manuálního řazení! Na rovinu tenhle computer prostě "nepřečůráte" :-) On ví naprosto nejlíp co tahle motorka/tenhle skútr potřebuje a ví kdy a kde a co zařadit!
Forzu 750 lze řadit mezi cesťáky a tomu odpovídají i její úložné prostory.Oproti Integře disponuje plně hodnotným úložným prostorem pod sedlem kam narvete hravě výklopku či integrálku a ještě vám zbyde místo pro povinnou výbavu jako je lékárnička či reflexní vesta! Další drobný odkládací prostor naleznete před svým pravým kolenem. Schránka je určená pro peněženku či mobilní telefon.
Pokud by vám podsedadlový prostor nestačil a na nějaké to delší cestování prostě nestačí, pak lze sáhnout po originálním i neoriginálním příslušenství. Forzu, tak můžete dovybavit horním a bočními kufry, které vám umožní si užít i nějakou tu pěknou dovolenou.
Jízda samotná je pak doslova a do písmene požitkem! Zde bych si dovolil vypůjčit hlášku mého fitness trenéra "Karla Frýda", který by to trefně nazval: "To je PORNO". Stačí pootočit plynem a Forza vyráží jako střela. Na semaforech jsem za sebou nechával stroje daleko silnější či sportovnější! Nebavím se o stařičkých autách BMW apod., ale o stojích jako je Kawasaki Ninja či HONDA CBR! Prostě a jednoduše odpich má Forza 750 unikátní. (Samosebou, že stačilo pár chvilek a obdivoval jsem "Ninjy"zadek :-)) Jízda sama je pak doslova a do písmene požitkem!
235 kg těžký skútr lze při tom bez sebemenších problémů zastavit pomocí 2 kanálového systému ABS, který funguje na výbornou! Je vlastně jediná věc, která mi na Forze 750 vadila a to byl fakt, že ji musím vrátit. V tomto případě vlastně ani nemohu jinak než dát plných 100%! Pokud by si někdy myslel, že toto je PR článek, tak věřte, že se jedná o klasický test dle podmínek Hondy tzn.: po otestování dotankujete do plna za vlastní a skútr vrátíte. A proč tedy samé klady? Inu proto, že Forza 750 si to prostě a jednoduše zaslouží! Tenhle skútr/tuhle motorku vymysleli lidé, kteří mají v hlavě "mozek" a hlavně kteří "jezdí"!
Tenhle skútr fakt doporučuji si projet a udělat si na něj vlastní názor! Pokud ho budete mít odlišný od toho mého, tak mi napište na viktor.hrachovec@skutrportal.cz a já ho rád zveřejním v tomto článku ;-)
Technické parametry
MOTOR
Typ: Kapalinou chlazený, 4taktní, 8ventilový, řadový 2válec SOHC
Zdvihový objem: 745 cm3
Vrtání a zdvih: 77 mm x 80 mm
Kompresní poměr: 10,7 : 1
Maximální výkon: 43,1 kW / 6 750 ot./min. (35 kW / 6 000 ot./min.)
Max. točivý moment: 69 Nm / 4 750 ot./min. (65 / 4 000 ot./min.)
Olejová náplň: 4,0 l
PALIVOVÝ SYSTÉM
Karburace: Elektronické vstřikování paliva PGM-FI
Objem palivové nádrže: 13,2 litru
Spotřeba paliva: 3,6 l / 100 km
ELEKTRICKÁ SOUSTAVA
Startování: Elektrické
Kapacita baterie: 12 V/11,2 Ah
Výkon alternátoru: 480 W / 5 000 ot./min.
HNACÍ ÚSTROJÍ
Typ spojky: Mokrá lamelová, hydraulická dvouspojková
Typ převodovky: 6stupňová dvouspojková převodovka
Stálý převod: Řetěz
RÁM
Typ: Kosočtvercový; ocelové trubky
PODVOZEK
Rozměry (D x Š x V): 2 200 mm x 790 mm x 1 484 mm
Rozvor kol: 1 580 mm
Úhel přední vidlice: 27°
Závlek: 104 mm
Výška sedla: 790 mm
Světlá výška: 135 mm
Pohotovostní hmotnost: 235 kg
ZAVĚŠENÍ KOL
Typ vpředu: Inverzní 41mm, zdvih 120 mm
Typ vzadu: Tlumič Monoshock, kyvné rameno Pro-Link, zdvih 120 mm
KOLA
Typ vpředu: Paprskové kolo
Typ vzadu: Paprskové kolo
Velikost ráfku přední: 17 M/C x MT 3,50
Velikost ráfku zadní: 15M/C x MT4.50
Pneumatika vpředu: 120/70-R17M/C
Pneumatika vzadu: 160/60-R15M/C
BRZDY
Systém ABS, Typ: 2kanálový systém ABS
Typ vpředu: Hydraulické, se dvěma 310mm kotouči a radiálními 4pístovými třmeny
Typ vzadu: Hydraulická, s jedním 240mm kotoučem a s 1pístovým třmenem
PŘÍSTROJE A ELEKTRONIKA
Přístrojový panel: 5palcový barevný TFT panel
Zabezpečovací systém: Inteligentní systém (Smart Key system)
Světlomet: LED
Zadní světlo: LED
PS: zvláštní poděkování patří mým dvěma testmenům z úvodní fotografie a to Táďovi (který má dnes svátek) a Elle, kteří otestovali model i z té druhé stránky :-)
Naše hodnocení: 100%
Související články
Honda X-ADV 750
Honda X-ADV, skútr určený nejen do víru velkoměsta, ale i do terénu. Tak nějak jsem nechápal proč si koupit ptávě X-ADV, když si za skoro stejné peníze můžu koupit Africu Twin a to je panečku moooc pěkné svezení! Na druhou stranu, sám jsem ještě nikdy neměl tu možnost si X-ADV vyzkoušet a to se...
HONDA X-ADV – slečna drsňák
Jednou z největších letošních novinek, které Honda představila, je bezesporu velice zajímavý stroj HONDA X-ADV. Motocykl ve stylu „crossoveru“, který svým vzhledem dává najevo, že se hodí nejen do města, ale i na delší cesty, a navíc se nezalekne ani mírného terénu.
HONDA NC750X - skromný univerzál pro každý den
První generace HONDY NC 700 X opustila brány továrny již v roce 2012. Od té doby pomalu ale jistě zraje jako dobré víno. Celkově nová NC750X o něco povyrostla a zmohutněla, což jí rozhodně přidalo na kráse. Když k tomu přidáme pěkné nové barevné kombinace, LED osvětlení, tak to vše dělá z...
Honda Africa Twin CRF1000L - Návrat legendy
Začít sezónu testem dospělé motorky je minimálně hodně zvláštní. Když jsme ale dostali možnost otestovat dlouho očekávanou novinku motocyklového světa jménem HONDA CRF 1000L AFRICA TWIN, neváhali jsme ani vteřinu! Africu jsme k týdennímu testu převzali dovybavenou ochranným rámem, mlhovými LED...
SYM MAXSYM 600i ABS SPORTY – Cestování první třídou
Tchajwanská značka SYM se v naší redakci v poslední době při testování zapsala do podvědomí velmi povedenými a kvalitními skútry. O to více jsme se těšili na svezení s vlajkovou lodi této značky jménem SYM MAXSYM 600i ABS SPORTY.
Bleskovky
Piaggio Group pokračuje v boji na ochranu svých produktů před padělateli
29.10.2021
VOGE odstartovala akci “Máš čerstvýřidičák A2?”
23.6.2021
NOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO ONE
15.6.2021
Kymco startuje cenovou akci na atraktivní modely stopětadvacítek
19.4.2021
BMW C1 znovu na scéně?
12.4.2021
Podcasty
Černou Afrikou
17.6.2021
Řeknu jen tohle: jedna vtipná partička a Jihoafrická republika, Botswana, Zimbabwe, Namibie . . . . Tady je zmiňový DOTAZNÍK jak jsi se potkal s krizí středního věku. Nezabere...
Jindra Belšan o velkém Rusku
24.10.2019
Jindra Belšan je pamětník. To jako, že toho hodně viděl, hodně zažil a má tedy o čem vyprávět. Dnes jsme se zaměřili hlavně na jeho cesty do Ruska.
Balkánské šotoliny (Kodo120)
3.12.2018
Hurá na Balkán na šotoliny. Po tom, co začal Pertla systematicky mapovat Evropské šotoliny, musí být každému jasné, že Balkán je pro většinu z nás v tomto duchu stále ještě...
Kalendář akcí
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 2. | 3. |
||||
4. | 5. | 6. | 7. | 8. | 9. | 10. |
11. | 12. | 13. | 14. | 15. | 16. | 17. |
18. | 19. | 20. | 21. | 22. | 23. | 24. |
25. | 26. | 27. | 28. | 29. | 30. |
Nebyly nalezeny žádné nadcházející události
Poslední komentáře (1 komentář)
t.roder, 31.10.2021 v 10:19
Musím na 100% se vším souhlasit. Mám svojí krásnou červenou Forzu, na které jsem letos najel 7300km a není nic co bych popsal jinak. A to mohu posoudit i s pohledu Yamaha TMax s kterou jsem najel 25000 km.
Otevřít diskuzi