BeRider - ekologicky a ekonomicky
O tom, že skútr je ideálním dopravním prostředkem do přeplněných velkoměst není třeba diskutovat. Zkrátka a dobře to je fakt! Ne každý si, ale skútra chce na občasné popojíždění po městě koupit. Krom prvotních nákladů jako je pořizovací cena, povinné či havarijní pojištění jsou tu další starosti jako je pravidelný servis, garáž, zabezpečení apod. Pokud stále váháte zda skútr koupit či ne, doporučujeme vyzkoušet sdílené elektroskútry BeRider. Zelené skútry najdete sice zatím jen v našem hlavním městě, ale časem kdo ví ...
Pro zapůjčení elektroskútru se musíte nejprve zaregistrovat. Nejideálnější variantou je instalace aplikace do vašeho chytrého telefonu. Pro aktivaci účtu je nutné zaslat foto vašeho občanského a řidičského průkazu a vaši platební kartu. S té se vám automaticky odečte částka 10,- Kč, která je vám po ověření a úspěšné aktivaci opět vrácena. Účet je obvykle aktivován do 24 hodin a vy tak můžete začít hned jezdit. Pokud by jste s registrací měli nějaký problém (což si sice nemyslíme, ale jistota je jistota) je možné se ve všední dny od 7:00 do 21:00 a o víkendech od 9:00 do 21:00 obrátit na hot linku BeRider +420 720 627 505.
A jak to celé funguje? Popravdě dokonale! V aplikaci BeRider si najdete vám nejblíže umístěné skútry, o kterých dostanete detailní informace jako např.: kde je skútr umístěn, zda je přezut na zimní pneumatiky a jeho dojezd. Vzhledem k tomu, že BeRider jsou čistě elektrické skútry, tak tuto informaci považujeme za tu vůbec nejdůležitější. Pokud jste si skútr vybrali, můžete si ho zdarma rezervovat. Máte tak jistotu, že vám se skútrem nikdo jiný neodjede.
Jakmile dorazíte k vámi rezervovanému skútru, tak pomocí aplikace skútr tzv. odemknete. Pokud máte to štěstí, že najdete třeba 3 zelené skútry vedle sebe, tak si nemusíte lámat hlavu, který je ten váš. Stačí se podívat na SPZ, kterou má každý skútr jinou. Liší se však jen v číslu např. EL 40 AR, EL 11 AR apod. Aplikace se vás následně zeptá zda má skútr nějaké viditelné poškození, popřípadě jaké. Následně dostanete instruktáž jak se skútr ovládá, jak jezdit, jak parkovat apod. V zadním boxu jsou umístěné 2 otevřené přilby, reflexní vesta, lékárnička, zelená karta a další drobnosti. Vzhledem ke Coronavirové krizi jsme však pro tento test použili přilbu vlastní a to i přes to, že BeRider dává svým zákazníkům kuklu zdarma a v kufru najdete i desinfekční ubrousky.
Námi zapůjčený skútr měl dojezd něco přes 30 km, což pro naši potřebu bylo dostačující. Skútr nastartujete úplně stejně jako klasický benzínový. Jediný rozdíl je v tom, že vůbec nic neslyšíte. Zkrátka a dobře po otočení rukojeti plynu skútr vystřelí kupředu za úplného ticha. Maximální rychlost, kterou jsme se skútrem dosáhli atakovala 70 km/h. Do prudkého stoupání pak rychlost neklesla pod 51 km/h. Brzdy jsou na obou kolech kotoučové a svou práci odvádějí na výbornou. Pokud, ale něco musíme zkritizovat pak je to plně digitální displej. Ten udává čas, aktuální rychlost, dojezd a pár dalších údajů, ale jeho podsvícení hodnotíme jako podprůměrné a jeho čitelnost je tak poměrně obtížná.
Samotné jízdní vlastnosti elektroskútru BeRider jsou víc než dobré. Skútr i díky vetším kolům a nízko položenému těžišti tlumí nerovnosti a velmi dobře se ovládá. Problém není ani v zatáčkách, do kterých skútr "padá" s lehkostí sobě vlastní. Díky rovné podlážce je možné převézt balík vod a nebo díky háčku tašku s nákupem. Tu můžete dát i do přídavného topcase, kterým je každý skútr BeRider vybaven. Podsedadlový prostor je uzamčený a v jeho útrobách se nacházejí akumulátory. Skútry BeRider myslí i na vaše chytré telefony. Ty je možné umístit do připraveného držáku na řidítkách (můžete je tak použít i jako navigaci) a pomocí instalovaného konektoru nabíjet.
A co je tedy na službě sdílených elektroskútrů nejlepší? Krom toho, že vám odpadnou pořizovací náklady, peníze za povinné ručení, vybavení či garáž je to cena. Základní cena je 5,- Kč za minutu. Při koupi balíčku např.: 200 minut je cena už 3,80,- Kč za minutu. Pokud skútr stojí je vám účtováno dokonce jen 0,76,- Kč za 1 minutu. Cena jízdy přitom startuje už na 2,90,- Kč za minutu a aby toho nebylo málo, tak každý nový uživatel získá prvních 15 minut zdarma. 1 minutu zdarma, pak obdržíte při každé jízdě. Pojďte si to tedy spolu s námi trochu spočítat.
Jste 2, bydlíte na P4 řekněme na Novodvorské ulici a potřebujte se dostat v dopravní špičce na Václavák. Vzdálenost cca 9 km. Doprava autem ... no comment. Doprava MHD 2x 24,- Kč a možná spíš 2x 32,- Kč. Doba jízdy, dle jízdního řádu a aktuální dopravní situace. BeRider doba jízdy cca 15 minut = 43,5 ,- Kč - 1 minuta zdarma = 40,60 ,- Kč. Vzhledem k elektrickému pohonu jste nejen ekologičtí, ale protože se jedná o skútr, pak nemusíte řešit ani žádné kolony apod. Dojedete přímo na místo a skútr odstavíte, kde chcete a dál se o něj nestaráte.
Ať si kdo chce, co chce říká, tak za nás palec nahoru a hlavně BeRider hodláme využívat i nadále. Za pár korun ekologicky, ekonomicky, rychle a pohodlně :-) Pokud jste naši čtenáři a máte svou registraci na www.skutrforum.cz, pak pro vás máme díky naší spolupráci se společností BeRider milé překvapení v podobě 30 minut zdarma na vaši první jízdu! Při registraci stačí jediné zadat speciální kód „SkutrPortal“ a máte 30 minut k dobru!
Naše hodnocení: 99%
Související články
EUROP-ASSISTANCE – Asistenční služba pro Váš skútr!
Do rukou se nám dostal reklamní letáček europ-assistance, na kterém nás na první pohled upoutal obrázek skútru a slogan „MotoCare fun – Asistenční služby pro klidnou jízdu Vaším skútrem“.
Bleskovky
Piaggio Group pokračuje v boji na ochranu svých produktů před padělateli
29.10.2021
VOGE odstartovala akci “Máš čerstvýřidičák A2?”
23.6.2021
NOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO ONE
15.6.2021
Kymco startuje cenovou akci na atraktivní modely stopětadvacítek
19.4.2021
BMW C1 znovu na scéně?
12.4.2021
Podcasty
Černou Afrikou
17.6.2021
Řeknu jen tohle: jedna vtipná partička a Jihoafrická republika, Botswana, Zimbabwe, Namibie . . . . Tady je zmiňový DOTAZNÍK jak jsi se potkal s krizí středního věku. Nezabere...
Jindra Belšan o velkém Rusku
24.10.2019
Jindra Belšan je pamětník. To jako, že toho hodně viděl, hodně zažil a má tedy o čem vyprávět. Dnes jsme se zaměřili hlavně na jeho cesty do Ruska.
Balkánské šotoliny (Kodo120)
3.12.2018
Hurá na Balkán na šotoliny. Po tom, co začal Pertla systematicky mapovat Evropské šotoliny, musí být každému jasné, že Balkán je pro většinu z nás v tomto duchu stále ještě...
Kalendář akcí
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 2. | 3. |
||||
4. | 5. | 6. | 7. | 8. | 9. | 10. |
11. | 12. | 13. | 14. | 15. | 16. | 17. |
18. | 19. | 20. | 21. | 22. | 23. | 24. |
25. | 26. | 27. | 28. | 29. | 30. |
Nebyly nalezeny žádné nadcházející události
Poslední komentáře (1 komentář)
Gandalf, 25.11.2020 v 12:12
Vždy záleží na úhlu pohledu - jako plus vnímám rychlost přepravy a snad agilitu skútru v provozu. Mínusů bude poněkud víc: nepříliš výhodná cena (běžná jízdenka je za takřka poloviční cenu), nikdy nevíte na čem jedete (100 % garance technického stavu zkrátka neexistuje), nutnost hlídat dojezd, limitovaný výkon motoru, nepříliš příjemné/hygienické sdílení přilby (nebo tahat vlastní) a v neposlední řadě většina Pražáků má lítačku, nechce řešit počasí (oblečení) pro jízdu, event. spáchání dopravních přestupků nebo požití alkoholu během dne.
Otevřít diskuzi