Nákup "Maxíka" s jasnou historií - přání vs realita
Když jsem se po nějakém tom roce začal poohlížet po skútru nebo motorce, s kterým/kterou bych se mohl vrátit do jedné stopy, věděl jsem, že buď se musí jednat o "funglovku" a nebo o opečovávaný kousek s jasnou historií. Něco málo už naježděno mám :-), takže takové ty rady jako obsah ničím nenahradíš atd. jsou mi velmi dobře známé. Možná i proto nebo právě proto jsem začal "lovit" v těch nejsilnějších vodách ...
Pro začátek bych měl zmínit, že nejsem žádnej drobeček (100 kg živé váhy) a skútr hodlám využívat nejen k dojíždění do práce, ale i na nějaký ten výlet a občas i ve dvou. Naštěstí jsem nebyl úplně limitován finanční stránkou, takže by se dalo říct vybrat, zaplatit a jezdit. Jenomže ono toho po pravdě na výběr moc není...
Vždy se mi líbil Suzuki Burgman 650 a ve verzi Executive navíc takříkajíc v "plné palbě". Stačilo se však podívat na internet a Suzuki pro jistotu s legendárním "Burákem" skončilo. Poslední kus v ČR v oficiální prodejní síti byl již rezervován a v neoficiální prodejní síti mi byla cena z důvodů eura a bůh ví čeho navýšena o bratru 20 000,- Kč.
Stejně slavně jsem skončil při výběru ojetého "Buráka". Těch je pro změnu plnej internet a s minimálním nájezdem, jenže jako na potvoru se vždy jedná o dovoz z Itálie, bez servisní knížky a cena padá doslova každým dnem, takže díky, ale ne! Málem bych zapomněl jednoho jsem našel v RV moto, ale bohužel než jsem se na něj stačil dojet podívat, měl už "Burák" nového majitele.
Suzuki Burman 400 pak bohužel není můj šálek kávy. Tenhle kdysi fakt pěknej skútr se faceliftem dostal mimo mé zorné pole. No, takže vcelku rychle bylo jasno, že Suzuki si nekoupím.
Další značkou v hledáčku byla Honda, jenomže ta má v nabídce jen X-ADV a Integru. Integra se mi vzhledově nelíbí a než vysolit 300 000,- Kč za ADV, tak to bych si radši připlatil za Africu s DCT (dvojspojkovou automatickou převodovkou). Forza 300 je pak krásná, ale já hledal něco přeci jen trochu silnějšího a možná i dospělejšího a ano na Forze jsem jezdil :-)
U Hondy se mi vždy líbilo CTX 700, které je však v ČR nedostatkovým zbožím a hlavně nové se už nevyrábí. Stejně jako u Burgmana 650 jsem se tedy začal koukat po něčem ojetém. Takřka před nosem mi ulítla skoro funglovka a od té doby nic. Dal jsem si i inzerát, že koupím CTX 700, platba v hotovosti atd., ale našel se jen jeden majitel z fóra, který mi sice hned napsal, že motorku prodá, ale pak se odmlčel a už sem mu nestál ani za odpověď: ne díky rozmyslel jsem si to. (edit: v době uveřejnění článku mi po více jak 2 měsících přišla odpověď a fotky s omluvou, že majitel byl na operaci. Tímto mu alespoň na dálku děkuji za nabídku a přeji pevné zdraví.)
Chvilku na to jsem našel prodávat svou starou dobrou Hondu DN-01. Pán ochotný atd., ale jen do chvíle, než jsem mu napsal, že bych si motorku tedy koupil zpět. Od té chvíle se cena začala zvyšovat a ve finále utichla i naše konverzace, protože pán si nakonec uvědomil, že neví jestli ji chce vlastně prodat :-)
No co naplat ani Honda to nebude.
Všem milovníkům Yamahy se omlouvám, ale T-Max není můj šálek kávy, i když zcela otevřeně přiznávám je to po čertech dobrej stroj. Ani X-Max 400 mě svým vzhledem příliš neokouzlil, takže tady bylo jasno během pár minut.
Kymco se svým AK 550i vzhledově inklinuje k Yamaze T-Max a model Xciting mou garáží už prošel, takže taky smůla.
Předposlední značkou v hledáčku se stal SYM MaxSym 600i. Za dobré peníze "MAXSYMUM" muziky :-) Skútr už jsme dokonce měli možnost v redakci i otestovat - SYM MAXSYM 600i ABS SPORTY – Cestování první třídou, ale pořád to nebylo ono. Něco mi tam prostě po vzhledové stránce nesedělo. Pohodlí ok, motor ok, brzdy ok, zpracování ok, ale ta pověstná třešnička na dortu mi tam prostě chyběla :-(
Skoro bych zapomněl na skútry od BMW. Buď mám, ale velkou smůlu a nebo jsem prostě jen hooodně náročný zákazník. Každopádně na mé dotazy o testovací jízdy, i když to BMW na svých facebookových stránkách celkem hojně nabízí se neozval vůbec nikdo. Pokud už hodlám vysolit celkem velký balík, očekával bych i tomu odpovídající servis. Pověstná německá preciznost se minimálně v tomto případě kapánek zadrhla.
Co naplat návrat do jedné stopy se odlkládá na neurčito.
Sem tam jsem se občas podíval na Bazoš, Tipmoto nebo Motorkáře, ale žádnej kloudnej kousek ne a ne najít. Až jednou Honda SW-T 400 v bílé perleti s origo kufrem a za dobrou cenu. Následoval telefon a domluvená prohlídka. Na té už bylo jasné, že si skútr nekoupím. Dovoz z Itálie, položeno na obě strany :-(
Asi po týdnu mi to opět nedalo a začal sem číst testy na model SW-T.... Sakra jak mi mohl tenhle maxík z výběru vypadnout? Jasně už se nevyrábí, ale třeba se mi poštěstí nějaký ten "dobrej" kousek sehnat a světe div se podařilo se! Honda SW-T400 v bílé perleti s origo kufrem. Původ ČR, najeto 11 700 km, stav 1A, servisní knížka, manuál atd. Bohužel jsem inzerát našel nějak po 22:00 hodině, tak jsem pro jistotu napsal jen email s tím, že ráno zavolám. Hned ráno volal majitel, který mi řekl, že za stav ručí atd. Domluvili jsme se vlastně už po telefonu (což v dnešní době moc zvykem nebývá) a pár minut po něm byl inzerát vymazán.
Prohlídka a zkušební jízda pak jen potvrdila, že skútr je v TOP stavu a s TOP nájezdem, takže nebylo co řešit. Přepsání proběhlo ještě týž den a to i díky prodávajícímu, který už den předem nechal udělat evidenčku (moc dobře věděl co prodává). Popovídání u kávy a mohl jsem vyrazit směr Praha.
Na Hondě SW-T jsem nikdy před tím neseděl, takže pro mě samotného veliká novinka. Vzhledově se mi, ale tenhle maxík víc než zamlouval. Možná trochu nestandardně, ale začnu mínusy, kterých jsem si všimnul hned při první jízdě.
V první řadě je to zámek zapalování. Tenhle skútr má zvlášť zámek zapalování, zvlášť zámek otevírání sedla, zvlášť zámek otevírání příručního kastlíku a zvlášť zámek pro otevření nádrže. Vše by vyřešila multifunkční skříňka zapalování, kterou má např. dnes už i legendární skútřík PCX. Co naplat SW-T ho nemá, ale nesmíme zapomínat, že se jedná o skútr s datem výroby 2010. Na druhou stranu Kymco Xciting měl multifunkční skříňku už v té době ... Druhou věcí, která mě zamrzela je absence výstražných blinkrů. Prkotina, kterou však hojně používám ... Do třetice všeho zlého není Honda vybavena 12V zásuvkou a to je u maxiskútru i s datem výroby 2010 docela napováženou! Čtvrtým a za mě posledním mínusem jsou zrcátka. Možná je to mou postavou, ale jednou z prvních věcí, které budu muset udělat je namontovat jejich rozšíření. Vidím svoje široká ramena a teprve, když dám ruce k tělu, tak vidím i to co se děje za mnou. Naštěstí asi nejsem jediný člověk s tímto problémem, takže stačilo do googlu zadat rozšíření zrcátek pro SW-T a problém byl za 1217,- Kč zdárně vyřešen.
A teď ta pozitiva, která a to podotýkám výrazně převažují. Přeskočím pohodlné sedlo, možnost měnit polohu nohou, přehlednou přístrojovou desku, ale u čeho se musím zastavit je motor a jízdní vlastnosti. Zvuk dvouválcového motoru o objemu 399 ccm je opravdu slast poslouchat. Po nastartování vyskočí otáčky ke 2000, aby se po zahřátí ustállily na 1500 (samozřejmě na volnoběh). Jestli se Hondě faaakt něco povedlo, tak je to právě motor. Je to neuvěřitelné, ale SW-T dokáže upalovat tachometrovou rychlostí až 155 km/h, přičemž jízda není vůbec nepříjemná. Pohodová cestovní rychlost je, ale okolo 120 km/h. Motor si krásně přede a při potřebě zrychlit nijak neprotestuje, naopak a to má SW-T provozní hmotnost skoro 250 kg.
Spolu s výborným motorem (faaakt je dobrej) musím pochválit i brzdy. Kotouče jsou samozřejmě jak ve předu, tak v zadu a vše doplňuje systém CBS (kombinový brzdový systém) spolu s ABS. Dalším plusem je podvozek, i když rozbité silnice nemá SW-T příliš v lásce, ale to asi žádný skútr.
Samotnou kapitolou jsou pak úložné prostory. Před koleny jsou 2 schránky přičemž jedna je uzamykatelná. Čert ví, proč právě v ní není ta 12V zásuvka? Do schránek dáte v pohodě mobil, peněženku, kotoučák a ještě vám nějaké to místo zbyde. Podsedadlový prostor je pojat opravdu velkoryse. V první řadě a to kvituju je osvětlen. Lze nastavit automatické svícení (tedy vždy po otevření sedla se světlo zapne automaticky) a nebo ho zapnete manuálně. Ač je pro mě pohodlí vždy až na prvním místě, protože jsem od přírody línej :-), tak v tomto případě volím variantu č.2, protože v případě nedovření sedla si přes noc vykřápete baterku. Pod sedlo narvete v pohodě 2 helmy a ještě zámek, rukavice, nářadí, kuklu, lékárničku a pořád nejste u konce, takže za mě jednoznačně palec nahoru. No a když máte stejně jako já skútr vybaven originálním kufrem Honda, kam se zcela bez problémů vejde velká sportovní taška a další drobnosti, tak můžete začít uvažovat i o nějaké té moto respektive skútr dovolené :-)
No a to je pro začátek vše :-) SW-T určitě dostane pár úprav jako vyhřívané gripy, možná i sedlo atd. Nějaké nápady jsem načerpal už teď na www.skutrforum.cz a něco ještě určitě pochytím. Pokud vás zajímá spotřeba, tak veřte nebo ne, ale zatím nemám "šajn". Prostě jsem se po těch letech vyhoupl zpět do sedla a teď si to jen užívám. Možná ještě drobný detail, na který jsem zapomněl. Tenhle "skútřík" mě vyšel na nějakých 78 000,- Kč a minimálně teď se mi zdá, že to byla sakra dobrá investice. Internet je sice plný daleko levnějších SW-Téček, ale ....
Foto: RVmoto, HZmoto
Související články
Vzpomínka na léto – nejen o skútrech v Bosně a Hercegovině 2019 - část 2.
Dovolenou zpravidla plánujeme dost pozdě, když ne úplně na poslední chvíli. Letošní dovolená byla z tohoto pohledu výjimkou, ke které dochází maximálně jednou za deset let. Je to úplně neuvěřitelné, ale cíl jsme si naplánovali víc než rok dopředu.... Tak přesně takhle začínal článek nazvaný...
Vzpomínka na léto – nejen o skútrech v Bosně a Hercegovině 2019 - část 1.
Dovolenou zpravidla plánujeme dost pozdě, když ne úplně na poslední chvíli. Letošní dovolená byla z tohoto pohledu výjimkou, ke které dochází maximálně jednou za deset let. Je to úplně neuvěřitelné, ale cíl jsme si naplánovali víc než rok dopředu. Došlo k tomu tak, že jsme jedno nedělní...
Vzpomínka na léto - o skútrech na Sardinii 2018
Minulý rok jsem po úspěšné letní dovolené na Hvaru uvažoval o dalším chorvatském ostrově – Pagu. Já mám to Chorvatsko, tenkrát ještě Jugoslávii, tak nějak od dětství v krvi. Jenže se ukázalo, že je všechno jinak. Přítelkyně prohlásila, že cestu autem bude trpět maximálně jednou za dva roky,...
Za vůní hor, moře a borovic - aneb hurá do Chorvatska
Minulý rok se mi nic psát nechtělo a zřejmě bych ani letos o cestě k moři, kterou jsem minulý rok absolvoval, nic nenapsal. Ale jelikož mi při nedávným úklidu spadlo na hlavu několik papírů s pár údaji o naší cestě k Jadranu, překonal jsem lenost a řekl si, že přece jen něco vytvořím. Takže moje...
Vzpomínka na zimu 2018 - tip na lyžování a zajímavost pro skútříkáře
Na přelomu ledna a února jsme se vydali na lyžovačku do italských Alp, do části zvané Dolomity. Rozhodli jsme se zopakovat akci, do které nás před dvěma roky uvrtal můj kamarád, slibujíc nejen pěkné lyžování, ale i dvě překvapení po cestě. Nejsem zrovna sportovní typ a skalní lyžař už vůbec ne,...
Bleskovky
Piaggio Group pokračuje v boji na ochranu svých produktů před padělateli
29.10.2021
VOGE odstartovala akci “Máš čerstvýřidičák A2?”
23.6.2021
NOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO ONE
15.6.2021
Kymco startuje cenovou akci na atraktivní modely stopětadvacítek
19.4.2021
BMW C1 znovu na scéně?
12.4.2021
Podcasty
Černou Afrikou
17.6.2021
Řeknu jen tohle: jedna vtipná partička a Jihoafrická republika, Botswana, Zimbabwe, Namibie . . . . Tady je zmiňový DOTAZNÍK jak jsi se potkal s krizí středního věku. Nezabere...
Jindra Belšan o velkém Rusku
24.10.2019
Jindra Belšan je pamětník. To jako, že toho hodně viděl, hodně zažil a má tedy o čem vyprávět. Dnes jsme se zaměřili hlavně na jeho cesty do Ruska.
Balkánské šotoliny (Kodo120)
3.12.2018
Hurá na Balkán na šotoliny. Po tom, co začal Pertla systematicky mapovat Evropské šotoliny, musí být každému jasné, že Balkán je pro většinu z nás v tomto duchu stále ještě...
Kalendář akcí
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 2. | 3. |
||||
4. | 5. | 6. | 7. | 8. | 9. | 10. |
11. | 12. | 13. | 14. | 15. | 16. | 17. |
18. | 19. | 20. | 21. | 22. | 23. | 24. |
25. | 26. | 27. | 28. | 29. | 30. |
Nebyly nalezeny žádné nadcházející události
Komentáře
V diskuzi ještě není žádný komentář - buďte první!
Otevřít diskuzi