HONDA SH125i modelový rok 2020
Jeden z nejoblíbenějších skútrů v Evropě – a jednička na trhu v roce 2018 s téměř 19 000 prodanými kusy – vstupuje do roku 2020 jako prakticky nový stroj. Elegantní přepracovaná kapotáž a modifikovaný rám nabízejí o více než 50 % více odkládacího prostoru; revidovaná geometrie přináší vyšší komfort jízdy. Nový čtyřventilový motor se vyznačuje rychlejší akcelerací, lepší dynamikou ve vyšších otáčkách a sníženou spotřebou paliva. Navíc splňuje emisní normu EURO5 a součástí standardní výbavy je nově systém nastavitelné kontroly trakce (HSTC).
1. Úvod
Součástí milionové rodiny skútrů SH, kterou v roce 1984 založil model SH50, je i čtyřtaktní model Honda SH125, který na evropský trh poprvé vstoupil v roce 2001. Ten od té doby soustavně a nenápadně plní svůj úkol stát se stylovým, zábavným a nenáročným dopravním prostředkem – výsledkem je jeden z nejoblíbenějších dopravních prostředků na celém kontinentu.
Již první model této řady položil základ úspěchu: úsporný, ale živý motor spojený s hbitým, ale jistým podvozkem, k jehož stabilitě přispívají velká 16palcová kola – vše zabaleno v elegantním, prémiovém balení.
V roce 2005 dostal motor elektronické vstřikování paliva PGM-FI a za posledních 14 let se tak SH125i díky skvělé rovnováze stylu, spolehlivosti, úspornosti a přímé použitelnosti stal tím nejlepším dopravním prostředkem pro jízdu ve městě.
Po celou dobu své existence model procházel konstantním a pečlivým vývojem, který odrážel měnící se potřeby a očekávání majitelů, ale i touhu značky Honda přinášet jim stále lepší a lepší verze jejich SH. V roce 2013 získal stroj nový motor Honda eSP (enhanced Smart Power) vyznačující se nízkým třením a systémem Idling Stop. Výsledkem byl vyšší výkon při nižší spotřebě paliva. V roce 2017 došlo k osvěžení jeho vzhledu novými designovými liniemi, stroj získal přední i zadní LED světlo a inteligentní klíč Honda Smart Key.
Do roku 2020 vstupuje model SH125i (který se vyrábí v závodě společnosti Honda v italském městě Atessa) jako zcela nový skútr. Přestože pevně stojí na základech, které položili jeho předchůdci, je nový SH125i rychlejší, stylovější, pohodlnější, praktičtější a s nejnižší spotřebou a provozními náklady v historii. Jiný směr by v tomto ohledu ani nebyl možný – konec konců, je to SH.
2. Informace o modelu
Vylepšit SH125i nebyl snadný úkol – to, že je jedním z nejoblíbenějších skútrů v Evropě, má svůj důvod. Konstruktéři značky Honda však měli jasné zadání, takže vyšší výkon, točivý moment a nižší spotřeba paliva nového čtyřventilového motoru s technologií eSP+ splňujícího normu EURO5 se zdály jako dobrý začátek. K většímu klidu majitele zcela jistě přispěje i přidání systému nastavitelné kontroly trakce HSTC.
Přepracovaný rám umožnil vytvoření ještě většího odkládacího prostoru, který přijde vždycky vhod (stejně jako USB nabíječka) a optimalizovaná geometrie odpružení zadního kola napomohla vyššímu komfortu. Prémiová nová kapotáž spolu se stylovou charakteristickou přídí nově definují, ale zároveň upevňují charakter modelu SH125i; kompletní LED osvětlení je doplněno skvěle čitelným LCD přístrojovým panelem.
V nabídce bude celkem pět konfigurací:
Standardní SH125i bez příslušenství
SH125i s inteligentním vrchním kufrem
SH125i s inteligentním vrchním kufrem, chrániči řídítek a plexi štítem
SH125i se standardním vrchním kufrem
SH125i se standardním vrchním kufrem, chrániči řídítek a plexi štítem
Model SH125i pro rok 2020 bude k dispozici v následujících barevných provedeních:
Černá perleťová Pearl Nightstar Black
Bílá perleťová Pearl Cool White
Nadčasová šedá metalíza
Červená perleťová Pearl Splendor Red
3. Hlavní vlastnosti
3.1 Vzhled a výbava
· Moderní restylizace charakteristické konstrukce SH125i s rovnou podlahou
· Odkládací schránka pod sedlem o celkovém objemu 28 l
· USB nabíječka
· Kompletní LED osvětlení a nový LCD přístrojový panel
Uhlazený a bytelný – to byla dvě slova, která stanovila designový směr pro nový elegantní unifikovaný styl modelu Sh125i. Určité napětí, které mezi těmito výrazy existuje, naopak posiluje prémiový charakter modelu SH. A svým „obličejem“ se opravdu odlišuje – světlomet (evokující symbol „H“ složený z LED diod, jež jsou integrovány do kapotáže) se vyznačuje středovým dálkovým světlometem umístěným mezi dvěma potkávacími světlomety. Poziční světla se nacházejí nad gondolou řídítek.
Pořád se jedná o zástupce řady SH, takže elegantní vzhled se snoubí s nenucenou praktičností. Celkové kompaktní rozměry, plochá podlaha a vzpřímená pozice při jízdě (nezbytná pro snadné ovládání a dobrý výhled v rušném městském provozu) jsou nápadnými atributy vzhledu nového SH. Méně nápadná je dodatečná 10litrová odkládací schránka pod sedlem spolujezdce, která doplňuje 18 l stávajícího objemu, jenž je schopný pojmout integrální přilbu. V tomto prostoru se nachází také USB nabíječka.
Ploché sedlo nabízí dostatek opory a místa pro pohyb a pečlivě profilovaný rám ve spojení s rozšířenou plochou pro nohy usnadňuje došlápnutí na zem. Vzhledem k tomu, že po městě se často jezdí ve dvou, nabízí stroj spoustu místa i pro dvojici cestujících; zasouvací hliníkové stupačky se podle potřeby snadno odklopí a poskytují stabilní oporu zejména při brzdění v případě, že jedete se spolujezdcem.
Zadní LED světlo má podobně jako přední světlomet chromovaný rámeček a na novém LCD přístrojovém panelu se nacházejí všechny výstražné kontrolky – včetně funkčnosti Smart Key, HSTC/ABS a Idling Stop – elegantně uspořádané kolem centrálního digitálního ukazatele rychlosti a otáčkoměru. Veškeré ovládání přístrojového panelu se provádí prostřednictvím tlačítek A/B na levé rukojeti.
Inteligentní klíč modelu SH125i má jezdec po celou dobu v kapse a pro ovládání zapalování, víčka palivové nádrže a sedla jej nemusí vyndavat. Klíč má dvě tlačítka: zapnutí/vypnutí inteligentní funkce a „odpověď“, kdy skútr zabliká ukazateli směru pro snazší identifikaci na dálku.
Má-li jezdec inteligentní klíč u sebe, lze jedním stiskem hlavního tlačítka na stroji odemknout řízení a zapnout zapalování, zatímco pomocí dvou kolébkových spínačů se ovládá víčko palivové nádrže a zámek sedla. Tlačítko se po stisku rozsvítí (totéž platí pro funkci „odpověď“ pomocí inteligentního klíče) modrým světlem.
3.2 Motor
· Nový čtyřventilový motor se vyznačuje vyšším výkonem, točivým momentem a nižší spotřebou paliva
· Je vybaven systémem nastavitelné kontroly trakce (HSTC)
· Díky systému Idling Stop a technologiím zaměřeným na snižování tření splňuje normu EURO5
Nový, kapalinou chlazený čtyřventilový eSP+ (‘enhanced Smart Power’) motor o objemu 124,5 cm3 v Sh125i, se vyznačuje rychlejší akcelerací, vyššími maximálními otáčkami a nižší spotřebou oproti svému dvouventilovému předchůdci.
Maximální výkon 9,2 kW je k dispozici o 250 ot./min. dříve (při 8 250 ot./min. (oproti 8,9 kW při 8 500 ot./min.), zatímco točivý moment 11,4 Nm je dostupný o 500 ot./min. níže při 6 500 ot./min. (11,5 Nm při 7 000 ot./min.). Křivka výkonu a točivého momentu naměřená na dynamometru však graficky prokazuje, o kolik silnější nový motor je v rozmezí od 4 000 ot./min. až do 10 000 ot./min.
Spotřeba paliva (bez aktivního systému Idling Stop) klesla ze 2,3 l/100 km na 2,25 l/100 km (v režimu WMTC). A neméně důležité pro majitele i pro stroj, který bude většinu času trávit v městském prostředí, je to, že motor SH125i plní emisní normu EURO5; přípustné limity škodlivin ve výfukových plynech, jako jsou oxid uhelnatý, uhlovodíky či oxidy dusíku, jsou u normy EURO5 oproti EURO4 drasticky nižší.
Další technologií, která jezdci dodává více jistoty při jízdě za mokra, je systém nastavitelné kontroly trakce Honda Selectable Torque Control (HSTC), který nenápadně a obratně řídí trakci zadního kola. Pokud systém HSTC omezuje prokluz zadního kola, bliká na přístrojovém panelu příslušná kontrolka. Systém je možné zcela vypnout.
Větší vrtání 53,5 mm a kratší zdvih 55,4 mm (oproti 52,4 / 57,9 mm) vytvořily prostor pro čtyřventilovou spalovací komoru; kompresní poměr vzrostl z 11,0:1 na 11,5:1. Pokud jde o centralizaci hmoty, je kompaktní motor mistrovským kouskem. Chladič není upevněn v přední části stroje, ale je zabudován do samotného motoru, což vede k jednoduššímu a lehčímu uspořádání. Jeho vysoce účinné jádro umožnilo využití mimořádně kompaktního a lehkého chladicího ventilátoru.
V celém agregátu byly použity technologie pro snižování tření; vnější povrch vložky válce je opatřen železnými trny, jež snižují spotřebu oleje a zlepšují chlazení. Dalšího snížení tření se podařilo dosáhnout posunutím válce. Valivý odpor uvnitř převodovky je pod kontrolou díky použití tří hlavních ložisek, která jsou konstruována tak, aby zvládala zátěž přenášenou na každé z nich.
Klíčovou technologií pro úsporu paliva u modelu SH125i je funkce Idling Stop. Aktivuje se spínačem na pravé rukojeti řídítek a poté automaticky vypíná motor po třech sekundách chodu na volnoběh a okamžitě jej znovu spouští, když otočíte plynem.
Použití této funkce je velmi snadné díky systému zpětného natočení, který vrací klikový hřídel zpět do polohy před sáním vzduchu, a díky dekompresnímu mechanismu, jenž potlačuje odpor roztáčení klikového hřídele kvůli kompresi. Startér ACG zároveň vyrábí elektřinu, čímž odpadá nutnost používání převodů a elektromotoru jako u tradičních řešení.
3.3 Podvozek
· Nový rám z vysokopevnostních ocelových trubek uvolňuje více prostoru
· Komfort jízdy zvyšuje optimalizovaná geometrie zavěšení zadního kola
· 16palcové přední a zadní kolo zvyšují jistotu při jízdě
Při návrhu nového podvozku modelu SH125i kladli konstruktéři důraz na dvě věci: zvětšení odkládacího prostoru a vyšší komfort. Nový rám z vysokopevnostních ocelových trubek má nyní 7litrovou nádrž zabudovanou pod podlahou pod nohama jezdce (v minulosti byla umístěna pod sedlem spolujezdce), čímž se uvolnilo 10 litrů prostoru. Rozvor je o 13 mm delší (1 353 mm), zatímco sklon přední vidlice a závlek dosahují 26°/85 mm. Sedlo zůstává ve výšce 799 mm a pohotovostní hmotnost je o 400 g nižší (133,9 kg).
Pro komfort jízdy byl optimalizován úhel zavěšení motoru a úhel zadního odpružení, čímž se snížilo rotační zatížení na zavěšení motoru a zlepšila se tak absorpce rázů při přejezdu nerovností.
Lehké 16palcové ráfky z hliníkové slitiny byly vždy zárukou jisté ovladatelnosti a stability modelu SH125i na různých typech povrchů. Ráfky jsou obuty do bezdušových pneumatik Michelin City Grip o rozměrech 100/80-16 vpředu a 120/80-16 vzadu.
Zadní tlumiče umožňují 5stupňové nastavení předpětí, zdvih v ose kola dosahuje 83 mm. Teleskopická 33mm přední vidlice o zdvihu 89 mm zaručuje vynikající držení stopy a je nastavena tak, aby umožňovala pohodlnou jízdu plně pod kontrolou jezdce. Systém ABS je součástí standardní výbavy; přední i zadní kotouč má průměr 240 mm; přední brzdový třmen má třípístovou konstrukci, zadní je jednopístový.
4 Příslušenství
Společně se standardním vrchním kufrem se dodávají také chrániče řídítek pro lepší ochranu před povětrnostními vlivy. Dodatečně je možné namontovat inteligentní vrchní kufr, který se ovládá klíčem Smart Key, včetně otevíracího mechanismu.
5. Technické parametry
MOTOR
Typ: Kapalinou chlazený, čtyřtaktní, SOHC
Zdvihový objem (cm³): 124,8 cm3
Počet ventilů na válec: 4
Vrtání ´ zdvih (mm): 53,5 x 55,5
Kompresní poměr: 11,5:1
Maximální výkon: 9,2 kW / 8 250 ot./min.
Max. točivý moment: 11,4 Nm při 6 500 ot./min.
Olejová náplň: 1 l
PALIVOVÝ SYSTÉM
Karburace: Elektronické vstřikování paliva PGM-FI
Objem palivové nádrže: 7 l
Spotřeba paliva: 2,25 l/100 km
ELEKTRICKÁ SOUSTAVA
Startování: Elektrické
Kapacita baterie: YTZ8V 7Ah MF
Výkon alternátoru: 232 W / 5 000 ot./min.
HNACÍ ÚSTROJÍ
Typ spojky: Automatická, odstředivá
Typ převodovky: CVT
Stálý převod: Klínový řemen
RÁM
Typ: Rám z ocelových trubek
PODVOZEK
Rozměry (DxŠxV): 2 085 mm x 740 mm x 1 129 mm
Rozvor kol: 1 353 mm
Úhel přední vidlice: 26°
Závlek: 85 mm
Výška sedla: 799 mm
Světlá výška: 142 mm
Pohotovostní hmotnost: 134 kg
Poloměr otáčení: 2 m
ZAVĚŠENÍ KOL
Typ vpředu: Teleskopická vidlice, 33 mm
Typ vzadu: Kyvné rameno se dvěma tlumiči
KOLA
Velikost ráfku přední: 16M/C x MT2,50
Velikost ráfku zadní: 16M/C x MT2,75
Pneumatika vpředu: 100/80-16 palců
Pneumatika vzadu: 120/80-16 palců
BRZDY
Systém ABS, Typ: 2kanálový
PŘÍSTROJE A ELEKTRONIKA
Přístrojový panel: Inteligentní klíč Honda Smart Key, USB nabíječka
Světlomet: LED
Zadní světlo: LED
Související články
Do evropské nabídky společnosti Honda se vrací modely Super Cub a Monkey
Do evropské nabídky značky Honda se vrací modely C125 Super Cub a Monkey 125. Se zcela novými vzduchem chlazenými motory, které splňují emisní normu EURO5, vylepšenými podvozky se zaměřením na komfort, či výraznými novými barvami je tak dvojice stálic v modelové řadě Honda i nadále připravena...
Honda 21YM VISION 110
Skútr značky Honda pro každodenní použití dlouhodobě nabízí vysokou kvalitu zpracování a skvělou hodnotu za vynaložené prostředky; do roku 2021 vstupuje s novým svěžím vzhledem, novým přístrojovým panelem a s inteligentním klíčem Smart Key. Pokročilý rám Smart Architecture Frame (eSAF) nové...
Honda představila legendární PCX pro rok 2021!
Oblíbená Honda PCX125 přichází s vylepšeným stylem. Zároveň nabízí prostornější schránku pod sedlem, zásuvku USB typu C pro nabíjení mobilních zařízení a technologii inteligentního klíče Smart Key. Hnací sílu dodává nový čtyřventilový motor s technologií enhanced Smart Power Plus (eSP+), který...
Yamaha BW’S 125 - novinka pro Vietnamský trh
Yamaha představila inovovaný model BW’S o objemu 125 ccm, který je určen pro Vietnamský trh. To je možná škoda. Skútr svým vzhledem nápadně připomíná "armádní vozidlo", které si poradí i s náročným terénem a víte co ... možná ano! Offroadové pneumatiky, teleskopická vidlice, bytelná kapotáž a...
HONDA FORZA 125, modelový rok 2021
Forza 125, jakožto prémiový sportovní/GT skútr značky Honda, si drží své místo v záři reflektorů díky kosmetickým vylepšením, které mu přidávají na prémiovém vzhledu a dále zlepšují jeho aerodynamiku. Elektricky ovládaný štít má o 40 mm větší rozsah nastavení, praktickou novinkou je USB...
Bleskovky
Piaggio Group pokračuje v boji na ochranu svých produktů před padělateli
29.10.2021
VOGE odstartovala akci “Máš čerstvýřidičák A2?”
23.6.2021
NOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO ONE
15.6.2021
Kymco startuje cenovou akci na atraktivní modely stopětadvacítek
19.4.2021
BMW C1 znovu na scéně?
12.4.2021
Podcasty
Černou Afrikou
17.6.2021
Řeknu jen tohle: jedna vtipná partička a Jihoafrická republika, Botswana, Zimbabwe, Namibie . . . . Tady je zmiňový DOTAZNÍK jak jsi se potkal s krizí středního věku. Nezabere...
Jindra Belšan o velkém Rusku
24.10.2019
Jindra Belšan je pamětník. To jako, že toho hodně viděl, hodně zažil a má tedy o čem vyprávět. Dnes jsme se zaměřili hlavně na jeho cesty do Ruska.
Balkánské šotoliny (Kodo120)
3.12.2018
Hurá na Balkán na šotoliny. Po tom, co začal Pertla systematicky mapovat Evropské šotoliny, musí být každému jasné, že Balkán je pro většinu z nás v tomto duchu stále ještě...
Kalendář akcí
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 2. | 3. |
||||
4. | 5. | 6. | 7. | 8. | 9. | 10. |
11. | 12. | 13. | 14. | 15. | 16. | 17. |
18. | 19. | 20. | 21. | 22. | 23. | 24. |
25. | 26. | 27. | 28. | 29. | 30. |
Nebyly nalezeny žádné nadcházející události
Komentáře
V diskuzi ještě není žádný komentář - buďte první!
Otevřít diskuzi