Yuki 125 Hawk. Levná varianta
Během posledních dvou tří let jakoby se protrhla legendární čínská zeď a asijský obr k nám začal chrlit záplavu skútrů rozličných a dosud neznámých značek. Kvalita jejich zpracování sice nebývá vždy příkladná, zato cena je ve srovnání se zavedenými značkami opravdu lákavá.
Podobně stručnou charakteristiku můžeme napasovat i na skútr Yuki 125 Hawk. Na první pohled se oku sice zalíbí čistým designem a ladnými tvary, ovšem detailnější průzkum odhalí mezery mezi kapotami, které ne všude přesně lícují. Už při přebírání skútru jsem byl navíc upozorněn na pravidelnou kontrolu a případné dotažení šroubů držících pohromadě zadní kufr. Vejde se do něj i menší integrálka, k motorkám se ale prodává jako doplňková výbava. Jako nutná běžná údržba se také ukázalo dotahování uvolňujícího se šroubku držícího boční stojánek. Další čínská kulišárna, která mi zamotala hlavu, byly zvýšené vibrace šířící se celou mašinou při zmáčknutí páčky zadní brzdy. Opravdu zajímavý úkaz, ovšem během jízdy již zadní brzda vibrace neaktivovala, patrné byly jen u stojícího skútru. Za jízdy naopak pozornost poutala neustále se rošťácky pohybující ručička ukazatele paliva, což je opravdu fenomén.
Hawk asfalt netrhá
Při testování Hawka v běžném provozu hned první zatahání za plyn napoví, že motor nebude žádný divočák. Racingové řádění jsem sice od agregátu podávajícího výkon 5 kW nečekal, ovšem trochu více temperamentu by se opravdu hodilo. Zvlášť při nezdařeném pokusu o předjetí kilem se šinoucího kamionu jsem si zoufal a helmou se šířily "bohulibé poklony" čínskému produktu. Pro férovost ale přiznávám, že z protisměru vanul vítr a číslice na tachometru jsou čertvíproč od osmdesátky vybarveny červeně...
Romantické kochání se panelovou zástavbou a jinými skvosty komunistického urbanismu však zhatila červená barva na semaforu a ke slovu se dostaly brzdy. Účinek předního kotouče je dostačující, ovšem přemluvit zadní buben k podání alespoň průměrného výkonu se mi nepodařilo a o jízdě v efektním smyku jsem si radši nechal jen zdát.
Podvozek se v běžném provozu jevil jako průměrný, při přibrzďování v náklonu mě ale překvapily tendence skútru narovnávat se a zatáčku nezvládat. Poučen z předchozích nezdarů jsem nesestrojil elektrickou kytaru, ale pro příště raději dostatečně přibrzdil už před vjetím do zákruty.
Ušita Číňanům na míru
Obecná charakteristika tuhosti rámu by mohla znít: "odpovídá tupému motoru a průměrným brzdám". Při klidné jízdě sólo je dostačující. Pokud ale najedeš ve větší rychlosti na nerovnosti, či do zatáček nedejbože se spolujezdcem, připrav se na vlnění.
Jízda na Hawku byla tedy spíše poklidná a při krátkém popojíždění městskými ulicemi příjemná. Další doba v sedle už ale bude pro řidiče vysoké přibližně 180 cm a více trochu trpká. Tahle Yukina je totiž určena především pro domácí čínský trh a je ušita na míru méně urostlým Asiatům, čemuž pochopitelně odpovídá celá ergonomie.
Sečteno a podtrženo, Yuki 125 Hawk nabízí asi vše, co se dá v dnešní době za šedesát tisícovek mezi stopětadvacítkovými skútry pořídit. Více čínské muziky ovšem nemusí stát vždy více peněz.
text: Zdeněk
foto: Jim
Související články
Kymco K-XCT 300 na garanční prohlídce
Když jsme v březnu letošního roku přebírali od zástupce společnosti MSA Petra Veruňka k ročnímu testování skútr Kymco K-XCT 300i, zavázali jsme se k nájezdu 15 000 kilometrů. První metu v podobě 5 000 km jsme pokořili začátkem srpna a 7.8.2014 jsme přistavili skútr ke garanční prohlídce do...
Srovnávací test 300 - která je nejlepší?
Když jsme k ročnímu MAXI TESTU přebírali Kymco K-XCT 300i, slibovali jsme, že mu budeme dávat pořádně do těla. Když se nám pak v garáži spolu s ním sešla i nová "KAWA" a Downtown, bylo víc než jasné, že srovnávacímu testu se nevyhneme, a proč taky. Postavili jsme proti sobě 3 skútry se stejným...
SYM SYMPHONY SR 125
Elegantní skútr na velkých kolech má ve své nabídce snad každá větší značka. Jednou z nich je i tchajwanský SYM, který se svým modelem SYMPHONY rozhodně nezůstává nikde pozadu. Ba co víc, jsou věci, v kterých nechává "konkurenci" daleko za sebou.
Yamaha X-MAX 400 - první kilometry v sedle
Letos v dubnu jsme vás poprvé informovali o nové a silnější Yamaze X-Max 400. Prvních několik desítek km v sedle jsme měli možnost si vyzkoušet na jubilejní 10. Skútršňůře, kde nám byl nový X-Max zapůjčen.
Kymco Downtown 125i ABS
Na první pohled se jedná o designově velmi povedený skútr, který nezapře italský šmrnc. Především mužům pak učaruje robustní, ale sportovní vzhled, pronikavé světlomety s LED a celkově dravé vzezření.
Bleskovky
Piaggio Group pokračuje v boji na ochranu svých produktů před padělateli
29.10.2021
VOGE odstartovala akci “Máš čerstvýřidičák A2?”
23.6.2021
NOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO ONE
15.6.2021
Kymco startuje cenovou akci na atraktivní modely stopětadvacítek
19.4.2021
BMW C1 znovu na scéně?
12.4.2021
Podcasty
Černou Afrikou
17.6.2021
Řeknu jen tohle: jedna vtipná partička a Jihoafrická republika, Botswana, Zimbabwe, Namibie . . . . Tady je zmiňový DOTAZNÍK jak jsi se potkal s krizí středního věku. Nezabere...
Jindra Belšan o velkém Rusku
24.10.2019
Jindra Belšan je pamětník. To jako, že toho hodně viděl, hodně zažil a má tedy o čem vyprávět. Dnes jsme se zaměřili hlavně na jeho cesty do Ruska.
Balkánské šotoliny (Kodo120)
3.12.2018
Hurá na Balkán na šotoliny. Po tom, co začal Pertla systematicky mapovat Evropské šotoliny, musí být každému jasné, že Balkán je pro většinu z nás v tomto duchu stále ještě...
Kalendář akcí
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 2. | 3. | 4. | 5. | 6. |
|
7. | 8. | 9. | 10. | 11. | 12. | 13. |
14. | 15. | 16. | 17. | 18. | 19. | 20. |
21. | 22. | 23. | 24. | 25. | 26. | 27. |
28. | 29. | 30. | 31. |
Nebyly nalezeny žádné nadcházející události
Komentáře
V diskuzi ještě není žádný komentář - buďte první!
Otevřít diskuzi