Yamaha X-max 125. Roztočte to na MAX
Jestli by se dal některý z výrobců motocyklů nazvat nejkomunikativnějším, co se sbírání názorů (i potenciálních) zákazníků týče, určitě by si prvenství odnesla japonská Yamaha. Výroba jejích strojů totiž vychází zejména z poptávky uživatelů, a tak jsem se i já konečně dočkal sportovně vypadající stopětadvacítky, do které dostanu pod sedlo bez problémů dvě přilby, deset rohlíků a zkažený vlašský salát, ze kterého se ještě teď klepou odpadní trubky kdesi pod Prahou.
Samotná Yamaha označuje model X-max 125 za novou dimenzi v kategorii zábavných stopětadvacítkových skútrů. Je sportovní a zároveň komfortní. Pravdou je, že tímto modelem nasadila laťku o něco výše než konkurenční stroje, což ocení zejména nažhavení šestnáctiletí "velkoměšťáci", mezi jejichž hlavní zájmy patří také potřeba být ve středu pozornosti.
Čtrnáct "euro-kobyl"
Pohonnou jednotku tvoří čtyřdobý kapalinou chlazený jednoválec o objemu 125 cm3 krmený vstřikováním. I přes restrikce vycházející z praštěné normy Euro3 si na klikovce poskakuje hnedle 14 koní doprovázených slušným točivým momentem 11,3 Nm. Výkon však poznáte zejména na maximální rychlosti, která se u jednoho "standardně" rostlého řidiče dokáže vyšplhat až na 120 km/h. Vše mezi tím působí až, skoro bych řekl, sterilně, což je jenom výsledný dojem skvěle pracujícího motoru a převodového ústrojí. X-max totiž zrychluje tak plynule, až navozuje pocit nudy - žádné výkonnostní propady, žádné nečekané záběry.
Z nudy vás ale kromě městských rychlostních omezení vyvede méně přehledná přístrojovka. Na ostrém světle nevidíte svítit kontrolky a ve "vtipně" ocejchovaném tachometru se snad nemůže vyznat ani jeho stvořitel. Kromě kilometrů jsou na analogu vyznačené i míle, to vše na modrém podkladu a s tolika čárkami, s kolika jsem neviděl ani ty nejotřesnější pivní lístky. Proti úplnému zatracení může promluvit snad jen digitální displej s údaji o celkově ujetých kilometrech, dvěma tripy, aktuálním časem a teplotou.
Podvozek funguje, s brzdami se učí
Jestli mě v této kategorii skútrů dokáže něco zaujmout, tak je to vždy podvozek. Tady odvedla Yamaha obrovský kus práce. Přední kolo je 15", zadní pak 14", což se ukázalo jako funkční kombinace pro dobrou stabilitu i ve vyšších rychlostech. Co se brzd týče, na 125 cm3 jsou dostačující, ale mohly by být lépe sladěné. Ta zadní jde poněkud rychle do smyku a na přední to naopak chce trochu důrazu. Nikdy ale nenastala situace, že bych si s nimi nevěděl rady.
Přední štítek plní svou funkci, ale bohužel je moc krátký a nám házel nepříjemné turbulence na hlavu. Jinak si ovšem ani jezdec, ani spolujezdec nemohou na nic stěžovat. Oba mají na sedle dostatečný prostor, spolujezdec navíc velká příjemná madla. Spoustu místa ostatně naleznete i pod sedlem. Dvě integrální přilby a dostatek místa třeba pro nákup, to jsem u této kategorie ještě neviděl, k dokonalosti chybí jen zásuvka na nabíječku k mobilu. Drobnosti naopak pojme malá uzamykatelná schránka pod řídítkama.
Z celkového pohledu je X-max 125 skvělým osvěžením nabídky. My novináři jsme ale zmlsaní a už se těšíme na verzi s motorem o objemu 250 cm3, skútr je dost velký a stopětadvacítka s ním i přes vysoký maximální výkon nedokáže hýbat tak, jak bychom si představovali. Pro šestnáctileté draky je to ale vynikající stroj.
text: Jim
foto: Jim
Související články
Kymco K-XCT 300 na garanční prohlídce
Když jsme v březnu letošního roku přebírali od zástupce společnosti MSA Petra Veruňka k ročnímu testování skútr Kymco K-XCT 300i, zavázali jsme se k nájezdu 15 000 kilometrů. První metu v podobě 5 000 km jsme pokořili začátkem srpna a 7.8.2014 jsme přistavili skútr ke garanční prohlídce do...
Srovnávací test 300 - která je nejlepší?
Když jsme k ročnímu MAXI TESTU přebírali Kymco K-XCT 300i, slibovali jsme, že mu budeme dávat pořádně do těla. Když se nám pak v garáži spolu s ním sešla i nová "KAWA" a Downtown, bylo víc než jasné, že srovnávacímu testu se nevyhneme, a proč taky. Postavili jsme proti sobě 3 skútry se stejným...
SYM SYMPHONY SR 125
Elegantní skútr na velkých kolech má ve své nabídce snad každá větší značka. Jednou z nich je i tchajwanský SYM, který se svým modelem SYMPHONY rozhodně nezůstává nikde pozadu. Ba co víc, jsou věci, v kterých nechává "konkurenci" daleko za sebou.
Yamaha X-MAX 400 - první kilometry v sedle
Letos v dubnu jsme vás poprvé informovali o nové a silnější Yamaze X-Max 400. Prvních několik desítek km v sedle jsme měli možnost si vyzkoušet na jubilejní 10. Skútršňůře, kde nám byl nový X-Max zapůjčen.
Kymco Downtown 125i ABS
Na první pohled se jedná o designově velmi povedený skútr, který nezapře italský šmrnc. Především mužům pak učaruje robustní, ale sportovní vzhled, pronikavé světlomety s LED a celkově dravé vzezření.
Bleskovky
Piaggio Group pokračuje v boji na ochranu svých produktů před padělateli
29.10.2021
VOGE odstartovala akci “Máš čerstvýřidičák A2?”
23.6.2021
NOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO ONE
15.6.2021
Kymco startuje cenovou akci na atraktivní modely stopětadvacítek
19.4.2021
BMW C1 znovu na scéně?
12.4.2021
Podcasty
Černou Afrikou
17.6.2021
Řeknu jen tohle: jedna vtipná partička a Jihoafrická republika, Botswana, Zimbabwe, Namibie . . . . Tady je zmiňový DOTAZNÍK jak jsi se potkal s krizí středního věku. Nezabere...
Jindra Belšan o velkém Rusku
24.10.2019
Jindra Belšan je pamětník. To jako, že toho hodně viděl, hodně zažil a má tedy o čem vyprávět. Dnes jsme se zaměřili hlavně na jeho cesty do Ruska.
Balkánské šotoliny (Kodo120)
3.12.2018
Hurá na Balkán na šotoliny. Po tom, co začal Pertla systematicky mapovat Evropské šotoliny, musí být každému jasné, že Balkán je pro většinu z nás v tomto duchu stále ještě...
Kalendář akcí
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 2. | 3. |
||||
4. | 5. | 6. | 7. | 8. | 9. | 10. |
11. | 12. | 13. | 14. | 15. | 16. | 17. |
18. | 19. | 20. | 21. | 22. | 23. | 24. |
25. | 26. | 27. | 28. | 29. | 30. |
Nebyly nalezeny žádné nadcházející události
Komentáře
V diskuzi ještě není žádný komentář - buďte první!
Otevřít diskuzi