Dlouhodobý test – KEEWAY 125 BLADE po 1000 km
Před několika týdny jsme převzali k redakčnímu testu nejmenší stopětadvacítku z rodiny čínských skútrů KEEWAY – BLADE 125. Jak jsme vás již v minulé upoutávce informovali, přesně po 100 najetých kilometrech se stroj nečekaně zastavil.
Naštěstí se velmi rychle ukázalo, že závada byla velice jednoduchá. Příčinou poruchy bylo vyvléknuté lanko plynu z mechanismu karburátoru v důsledku velmi velké vůle plynové rukojeti. Díky snadnému přístupu do útrob stroje pod úložným podsedlovým prostorem jsme svépomocí velice rychle závadu odstranili a během krátké doby najeli první tisíc testovacích kilometrů. Nutno podotknout, že bez dalšího sebemenšího zaváhání.
A jak si malý BLADE během testování vede? Především dokáže zaujmout svým sportovním vzhledem. Světlomety s čirou optikou a integrovaná přední směrová světla přidávají sportovnímu vzhledu i nádech elegance. Přední mini štítek je pouze designovou záležitostí a před nepřízní počasí vás nikterak neochrání. Sportovní atmosféru má navodit i ne úplně zdařilá imitace hliníkové podlážky – zde platí heslo, že méně někdy znamená více.
Přístrojový panel obsahuje pouze zcela základní údaje - analogový rychloměr, palivoměr a digitální hodiny zobrazující také údaje o datu. Panel je dále doplněn o kontrolky blikačů a dálkových světel. Zpracování přístrojové desky včetně dalších plastových dílů lze označit jako podprůměrné, a na první pohled působí velmi laciným dojmem. Během testovacích kilometrů jsme navíc zjistili poměrně velkou nepřesnost obou analogových ukazatelů, přičemž zobrazované údaje aktuální rychlosti se od těch skutečných lišily téměř o 20 km/h.
Proti umístění ovládacích prvků světel, klaksonu, směrových světel a spouštěče motoru nemáme žádné výtky, všechny najdete tam, kde je očekáváte. Snad jen laciné provedení ovladače směrových světel zaslouží naší kritiku. Potěšil nás spínač varovných světel.
Rozměr zpětných zrcátek je dostačující, za jízdy nevibrují, avšak jejich umístění zcela znemožňuje dospělé osobě kontrolovat provoz za sebou. To, co lze v zrcátkách vidět, bereme spíše jako orientační přehled, a při jakémkoli manévru proto doporučujeme se pořádně ohlížet za sebe.
Asi nejzajímavější je na celém skútříku motor. Čtyřtaktní vzduchem chlazený jednoválec dává výkon 7,2 kW / 8000 ot./min, což není hodnota nijak oslnivá, avšak díky váze motocyklu 108 kg dokáže motor se strojem celkem slušně hýbat. Variátor je naladěn tak, že z nuly se skútru úplně moc zrychlovat nechce, ale po dosažení rychlosti cca 20 km/h se motocykl dere dopředu slušnou silou. V praxi to znamená, že pokud se zrovna nerozhodne řidič naftové octavie s vámi soupeřit, budete od semaforu odjíždět vždy první. Na delších rovinkách není problém vidět na rychloměru číslici 100, což je v realitě nějakých 83 km/h. Za své služby si BLADE nenechá ani nějak moc zaplatit. V průměru jezdíme za nějakých 2,5 až 2,7 l/100 km, a tak s nádrží o objemu 6 litrů lze vystačit něco přes 200 km. Výhodou je umístění víčka nádrže za sedlem, není tak nutné při tankování sedlo otevírat. Stav paliva v nádrži zobrazuje analogový palivoměr spíš orientačně, proto se při tankování spoléhejte na stav počítadla ujetých kilometrů. Z tohoto důvodu bychom ocenili denní počítadlo. Kladně hodnotíme existenci centrálního i bočního stojanu a především to, že lze skútr nastartovat nožní pákou.
Brzdy jsou kombinované – vpředu kotouč, vzadu klasický buben. Co se jejich účinnosti týká, hodnotíme je známkou dobré. Ani na nezpevněném povrchu se nám nepodařilo BLADEA uvést do brzdného smyku. Rozhodně se vyplatí například při proplétání v koloně vozidel předvídat a být neustále ve střehu, protože brzdná schopnost automobilů velice převyšuje možnosti BLADEA. Také zapomeňte na ležérní brzdění jedním prstem. Pokud chcete skútr rychle zastavit, je potřeba za páčky opravdu pořádně vzít.
Odpružení, komfort jízdy – zde asi nemá smysl mluvit o nějakém komfortu jízdy. Jeden zadní tlumič v kombinaci s maličkými dvanáctipalcovými koly si nedokáže poradit téměř s žádnými nerovnostmi, a takový přejezd přes vyhlášené kočičí hlavy pocítíte opravdu velmi citelně. A pokud se vám podaří „trefit“ nějaký nepovedený kanál, budete potřebovat po jízdě alespoň hodinu intenzivní masáže zad. V této disciplíně tedy malý skútřík rozhodně nevyniká. Navíc málo tuhý rám zapříčiňuje, že se v zatáčkách motocykl celkem dost vlní, je tudíž dobré se mít stále na pozoru, co se rychlosti týče. Ale abychom jen nekritizovali. Nadšeni jsme z účinnosti předních světel. Tlumená světla nás až tak ničím neokouzlila, ale dálková svítí naprosto příkladně. Jízda s batůžkem je možná pouze za předpokladu, že obě přepravované osoby jsou velmi štíhlých postav, protože spíše než o dvousedle v tomto případě můžeme hovořit o sedle jednoduchém po vzoru legendárního stroje Jawa „pařez“.
Malý městský skútr má být především praktický. Vzhledem k malým rozměrům nám bylo jasné, že nový BLADE nám asi žádné velké překvapení nenachystá. Podsedlový prostor pojme malý nákup, ale přilbu jsme museli nechávat venku a bohužel ani „jetka“ se do úložného prostoru nevešla. Potěšila nás alespoň přítomnost USB zdířky. Mezi koleny řidiče je umístěn háček, avšak bez zajišťovací klapky.
Technické specifikace
Motor jednoválec 4taktní
Obsah 125 ccm
Výkon 7,2 kW / 8000 ot./min
Chlazení vzduchem chlazený
Převodovka automatická C.V.T
Startování elektrické
Odpružení teleskopické / kyvná vidlice
Brzdy kotoučová / bubnová
Pneu 120/70x12
Hmotnost 108 kg, včetně náplní
Objem nádrže 6 l
Barevné varianty bílá, černá
Cena s DPH 35 900 Kč / 1299 €
Hodnocení po 1000 km
Během první najeté tisícovky kilometrů nás KEEWAY 125 BLADE krom úvodního malého zaváhání nikde nenechal na holičkách a všude nás spolehlivě dovezl. Pokud se spokojíte s tím, že vám bude stačit nechat se odvézt z bodu A do bodu B s malými náklady na provoz, dává KEEWAY 125 BLADE smysl. Kvalita zpracování lehce pokulhává za tchaiwanskou produkcí, avšak během testu ze skútru nic neodpadlo a všechno bylo plně funkční. Výhodou je vzhledem k nízké váze dostačující výkon motoru doprovázený nízkou spotřebou. Díky malým rozměrům a nízké váze nás bavilo, že BLADE byl stále k dispozici u domu, a proto jsme jej velmi často využívali ke krátkým jízdám. Samozřejmě jsme zvědavi, jak si malý KEEWAY povede během dalších náročných kilometrů a budeme vás dále o nových zkušenostech informovat.
Naše hodnocení: 60%
Související články
Keeway CityBlade 125 - závěrečná kapitola
Už víc jak 2 roky brázdíme silnice na našem redakčním skútru značky Keeway. Máme za sebou tisíce kilometrů, jednu drobnou nehodu a hlavně spousty a spousty zážitků v sedle tohoto čínského stroje. Nyní nadešel čas, abychom napsali závěrečnou kapitolu. Závěrečnou proto, protože skútr jsme se po...
Keeway CityBlade 125 - první mouchy na obzoru
Snad o žádném jiném skútru se nevedou tak bouřlivé diskuze, jako o modelu CityBlade. Námi doposud vychvalovaný model ukázal své první a nikoliv bezvýznamné slabiny. Pojďte se tedy spolu s námi podívat, jak si vede Keeway CityBlade 125 v našem dlouhodobém testu po najetí bezmála 4000...
Honda Vision 110 - modelový rok 2017
Když v roce 2011 přišla Honda s nízkorozpočtovým skútrem jménem Vision, spadla nám v redakci doslova brada. Nejinak tomu bylo o dva roky později, kdy jsme Visiona otestovali znovu. Píše se rok 2017 a Vision dostal do vínku systém start/stop a pár dalších vylepšení. Povedl se Hondě facelift i...
Yamaha D'elight 125 - malý skútr s velkou duší
Nejlevnější skútr v nabídce japonské Yamahy se jmenuje D'elight. Malý skútr postavený na malých kolech s nádechem klasiky, tak nějak by se dal D'elight charakterizovat v krátkosti. Tenhle prcek toho ale nabízí daleko, daleko víc ...
HONDA 125 SH - Holka v nejlepších letech
První dubnový víkend jsme měli tu čest setkat se osobně s již osmou generací populární malé Hondy SH. Nové modelové provedení nejprodávanějšího skútru v Evropě se pro rok 2017 chlubí řadou milých změn a novinek, z nichž jmenujme například vyšší výkon motoru, led světla vpředu a vzadu, zvětšená...
Bleskovky
Piaggio Group pokračuje v boji na ochranu svých produktů před padělateli
29.10.2021
VOGE odstartovala akci “Máš čerstvýřidičák A2?”
23.6.2021
NOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO ONE
15.6.2021
Kymco startuje cenovou akci na atraktivní modely stopětadvacítek
19.4.2021
BMW C1 znovu na scéně?
12.4.2021
Podcasty
Černou Afrikou
17.6.2021
Řeknu jen tohle: jedna vtipná partička a Jihoafrická republika, Botswana, Zimbabwe, Namibie . . . . Tady je zmiňový DOTAZNÍK jak jsi se potkal s krizí středního věku. Nezabere...
Jindra Belšan o velkém Rusku
24.10.2019
Jindra Belšan je pamětník. To jako, že toho hodně viděl, hodně zažil a má tedy o čem vyprávět. Dnes jsme se zaměřili hlavně na jeho cesty do Ruska.
Balkánské šotoliny (Kodo120)
3.12.2018
Hurá na Balkán na šotoliny. Po tom, co začal Pertla systematicky mapovat Evropské šotoliny, musí být každému jasné, že Balkán je pro většinu z nás v tomto duchu stále ještě...
Kalendář akcí
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 2. | 3. |
||||
4. | 5. | 6. | 7. | 8. | 9. | 10. |
11. | 12. | 13. | 14. | 15. | 16. | 17. |
18. | 19. | 20. | 21. | 22. | 23. | 24. |
25. | 26. | 27. | 28. | 29. | 30. |
Nebyly nalezeny žádné nadcházející události
Poslední komentáře (4 komentáře)
jirkaa, 16.9.2016 v 11:58
Takže po celou dobu to jelo a nic neupadlo (teda kromě toho že upadlo plynový lanko a proto to nejelo), do smyku to brzdama nedostaneš ani na šotolině (takže to vlastně nebrzdí ale to neva, je to přece levný), na 100km tachec proměřuje o 17%... No děkuju pěkně, kde se vzalo 60%?? Já tam vidím tak 20..
Desper, 7.9.2016 v 12:20
Přesně tak, s Visionem se to nedá srovnávat. Vlastně vzhledem k ceně Visionu (nebo Suzuki Address) mi ta cena za Blade přijde až moc vysoká. Po pár tisíc km se investice do Visionu vrátí a určitě se dá i Vision prodat snáz než ojetá Čína.
kerim7, 7.9.2016 v 09:47
O Keeway jsem původně také přemýšlel, ale skončil jsem u Visionu 110 ccm. Když ho porovnám s testovaným modelem, tak výkon je 6,2 kW, čili jen nepatrně nižší, spotřeba 2,4l, takže taky nižší, maximálka 88km/h, čili vyšší. A neřekl bych, že z nuly zrychluje pomalu a pořádně zabere až později. K tomu místo na integrálku, pořádné sedlo a vůbec... Dobře jsem vybral.
Otevřít diskuzi