Keeway CityBlade - před první garančkou
Pomalu ale jistě se blíží konec srpna a náš redakční Keeway zanedlouho dosáhne svého prvního tisícího kilometru. Právě při 1000 km je plánována první garanční prohlídka, ale o ní až příště. Dnes se podíváme, jak si Keeway vedl při zajíždění a jaké klady či mouchy jsme na něm objevili ...
Na začátek malá rekapitulace: Keeway CityBlade, jehož samostatný test si můžete přečíst ZDE, jsme zakoupili 13. 6. 2016 u autorizovaného dealera Keeway Praha za standardní cenu 44 900,- Kč. Skútr bude podroben dlouhodobému (rozumějte několikaletému) testu, abychom se na vlastní kůži přesvědčili, jak to s těmi čínskými skútry vlastně je! Po ujetí 170 km začal zlobit zámek podsedadlového prostoru, za který mohla vadná pružinka. Oprava zabrala neuvěřitelnou 1 minutu, a protože jedním z nedostatků, kterými CityBlade trpí, je malý podsedadlový prostor, nechali jsme na skútr namontovat zadní kufr o velikosti 29 litrů. Pokud čekáte značku jako Kappa či Givi, musíme vás zklamat. Protože Keeway je vyráběn v Číně, rozhodli jsme se sáhnout i v případě kufru po čínské značce Maxx. Dále jsme skútr nechali dovybavit 12V zásuvkou, která ve standardní výbavě bohužel chybí. Zajímavé je, že nejlevnější "125" ze stáje Keeway, novinka jménem Blade 125, je zásuvkou již vybavena. (Test této novinky, najdete již brzy na www.skutrportal.cz)
Začněme pěkně od začátku. Skútr jsme zajížděli přesně tak, jak je všeobecně doporučováno, tzn. prvních 100 km naše rychlost nepřesáhla 50 km/h. Dalších 300 km dostával CityBlade už pěkně za uši, ale vždy jsme nechali skútr pěkně zahřát a naše maximálka pak nepřesáhla 70 km/h, a pokud, tak jen výjimečně o nějaký ten kilometr či dva. Od ujetých 500 kilometrů už jezdil Keeway občas i na plný plyn. Zdá se vám, že to s tou pečlivostí možná až přeháníme? Neee, to jen dodržujeme všeobecně známé pokyny, aby nám pak někdo nevyčetl, že jsme to zajíždění odflákli ...
Jednou ze zaručených "pravd" u čínských skútrů je to, že se jim povolují šrouby, které se pak za jízdy ztrácejí. Tato skutečnost se nám u CityBlada ovšem nepotvrdila. Všechny šrouby drží na svém místě nejen po 100 km, ale i po 700 km, a teď už skoro po tisíci kilometrech. Kupodivu nedrží jen šrouby, ale i zrcátka, která jsou doslova jak přibitá. Druhou 100% pravdou je pak fakt, že čínské motory trpí na časté úniky oleje. Keeway Cityblade je pak i zde "světlou" výjimkou. Třetí všeobecně "známou pravdou" je skutečnost, že čínské pneumatiky kloužou. No a zde chtě nechtě musíme dát kritikům za pravdu. Už minimálně 3x nám skútřík na mokré silnici pěkně ustřelil. Pokaždé se sice jednalo o úsek s novým asfaltem, ale v rámci nestrannosti a objektivity zde musíme dát první mínusové body.
Aby byl skútr jasně viditelný a bylo poznat, že právě tenhle kousek je náš, opatřili jsme ho nejednou samolepkou, kterou si již brzy budete moci zakoupit v našem BOUTIQUE.
Co se jízdních vlastností týče, nelze za prvních 1000 km napsat křivého slova. Skútr je lehce ovladatelný nejen při jízdě, ale i na místě. Zadní tlumiče jsou nastavitelné a spolu s poměrně dobře naladěným podvozkem pohltí nejednu nerovnost, kterých je na našich silnicích víc než dost. Zcela samostatnou kapitolou jsou pak brzdy. CityBlade používá na obou kolech kotouče o průměru 220 respektive 240 mm, s jejichž pomocí není problém zastavit takřka okamžitě. Pokud je něco, co můžeme na skútru vychválit téměř do nebes, jsou to právě brzdy. Ty sice nedisponují pokročilými systémy, jako je např.: ABS, ale jejich nástup i účinek lze zhodnotit jako dokonalý.
Chod motoru je po prvním 1000 km velmi kultivovaný a velmi zajímavě vypadá i spotřeba, která se aktuálně pohybuje lehce pod 3 litry! Při našem prvním seznámení jsme na skútru kritizovali poněkud zapuštěné víčko nádrže, které se nám velmi špatně otvíralo. Rok s rokem se sešel a i když nevíme, jestli v Keewayi četli naši recenzi, ale úchyt víčka byl prodloužen.
Za prvních 1000 km jsme ale neobjevili jen klady, ke kterým mimochodem patří i nové umístění loga Keeway na oplastování řídítek. CityBlade má stejně jako kterýkoliv jiný skútr i nějaké ty mušky. V redakci jsme se vždy smáli signalizaci zapnutých blinkrů, která např. u tchajwanského Kymca vždy připomínala starou dobrou Škodovku. Keeway však žádnou signalizaci nevyužívá, a tak kolikrát blikáme a blikáme, i když jedeme stále rovně. Krom zvukové signalizace zapnutých blinkrů je tu i klakson... ne snad, že by nefungoval, ale jeho zvuk je tak nějak spíš k smíchu. Mírné mínus pak od nás dostává CityBlade i za světla. Při zapnutých světlech v nočních hodinách a bez pouličních lamp to žádná sláva není, stačí ale zapnout dálková a rázem je po starostech. Za velké plus považujeme automatická světla, která doposud nemají ani takové skútry, jako je např. Kymco u svého modelu Agility City+ 125 či SYM se svým Symphony SR 125.
Ano, Ameriku jsme zatím neobjevili, ale na dlouhodobém testu je příjemné právě to, že výsledek nemůžeme předpovídat, vše ukáže až čas. Pokud si myslíte, že letos toho už moc nezvládneme, pak věřte, že jste na omylu. Pomalu chystáme nejen podzimní, ale i zimní výbavu! Keeway CityBlade se tak dočká nejen návleků na řídítka od TucanaUrbana či cestovního plexi od Puigu, ale nepohrdne ani další nadstandardní výbavou. Jakou? To se dozvíte již brzy na www.skutrportal.cz
Související články
Keeway CityBlade 125 - závěrečná kapitola
Už víc jak 2 roky brázdíme silnice na našem redakčním skútru značky Keeway. Máme za sebou tisíce kilometrů, jednu drobnou nehodu a hlavně spousty a spousty zážitků v sedle tohoto čínského stroje. Nyní nadešel čas, abychom napsali závěrečnou kapitolu. Závěrečnou proto, protože skútr jsme se po...
Keeway CityBlade 125 - první mouchy na obzoru
Snad o žádném jiném skútru se nevedou tak bouřlivé diskuze, jako o modelu CityBlade. Námi doposud vychvalovaný model ukázal své první a nikoliv bezvýznamné slabiny. Pojďte se tedy spolu s námi podívat, jak si vede Keeway CityBlade 125 v našem dlouhodobém testu po najetí bezmála 4000...
Honda Vision 110 - modelový rok 2017
Když v roce 2011 přišla Honda s nízkorozpočtovým skútrem jménem Vision, spadla nám v redakci doslova brada. Nejinak tomu bylo o dva roky později, kdy jsme Visiona otestovali znovu. Píše se rok 2017 a Vision dostal do vínku systém start/stop a pár dalších vylepšení. Povedl se Hondě facelift i...
Yamaha D'elight 125 - malý skútr s velkou duší
Nejlevnější skútr v nabídce japonské Yamahy se jmenuje D'elight. Malý skútr postavený na malých kolech s nádechem klasiky, tak nějak by se dal D'elight charakterizovat v krátkosti. Tenhle prcek toho ale nabízí daleko, daleko víc ...
HONDA 125 SH - Holka v nejlepších letech
První dubnový víkend jsme měli tu čest setkat se osobně s již osmou generací populární malé Hondy SH. Nové modelové provedení nejprodávanějšího skútru v Evropě se pro rok 2017 chlubí řadou milých změn a novinek, z nichž jmenujme například vyšší výkon motoru, led světla vpředu a vzadu, zvětšená...
Bleskovky
Piaggio Group pokračuje v boji na ochranu svých produktů před padělateli
29.10.2021
VOGE odstartovala akci “Máš čerstvýřidičák A2?”
23.6.2021
NOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO ONE
15.6.2021
Kymco startuje cenovou akci na atraktivní modely stopětadvacítek
19.4.2021
BMW C1 znovu na scéně?
12.4.2021
Podcasty
Černou Afrikou
17.6.2021
Řeknu jen tohle: jedna vtipná partička a Jihoafrická republika, Botswana, Zimbabwe, Namibie . . . . Tady je zmiňový DOTAZNÍK jak jsi se potkal s krizí středního věku. Nezabere...
Jindra Belšan o velkém Rusku
24.10.2019
Jindra Belšan je pamětník. To jako, že toho hodně viděl, hodně zažil a má tedy o čem vyprávět. Dnes jsme se zaměřili hlavně na jeho cesty do Ruska.
Balkánské šotoliny (Kodo120)
3.12.2018
Hurá na Balkán na šotoliny. Po tom, co začal Pertla systematicky mapovat Evropské šotoliny, musí být každému jasné, že Balkán je pro většinu z nás v tomto duchu stále ještě...
Kalendář akcí
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 2. | 3. |
||||
4. | 5. | 6. | 7. | 8. | 9. | 10. |
11. | 12. | 13. | 14. | 15. | 16. | 17. |
18. | 19. | 20. | 21. | 22. | 23. | 24. |
25. | 26. | 27. | 28. | 29. | 30. |
Nebyly nalezeny žádné nadcházející události
Poslední komentáře (2 komentáře)
zdenousek, 16.9.2016 v 10:59
Zdravím,také vlastním cityblade a musím říct,klobouk dolů.
Mám najeto nějakých cca 550 km a vše bez problémů. Akorát jedna věc,jak Vám ukazuje palivomer?
Mě ukazuje nějak podivně. Nedávno mi došel benzín a to jsem měl 3 čárky :-)
Kolik by mělo ukazovat,když tam je třeba jenom litr benzínu? Jednu čárku? A když už to je skoro prázdný,neměla by poslední čárka blikak?
Děkuji,pokud mi někdo může odpovědět.
Zdeněk
puffybodie, 22.8.2016 v 08:02
Tak to jsem zvedavy jak to dopadne. Musim rict, ze na prodejne mel tento stroj kvalitu provedeni a licovani plastu lepsi nez Sym nebo Kymco a modely od Kentoya na tech slo videt jak moc se setrilo, tak Kentoya to byl opravdu cinan.
Otevřít diskuzi