Yamaha Tricity 125, tak trochu jiná tříkolka ...
Hned na začátek musím přiznat, že všechny tříkolky, čtyřkolky a další mnohokolky příliš nemusím. Zkrátka a dobře 2 kola jsou prostě 2 kola. Přesto jsem se na test Yamahy Tricity vcelku těšil. Ano, má sice 3 kola, ale do zatáček se skládá stejně lehce jako klasická motorka a i na křižovatce při stání na červenou budete muset dát nohu dolů. Yamaha Tricity totiž není vybavena aretací jako její silnější konkurenti v podobě Piaggia MP3 nebo Peugeotu Metropolis.
Tricity působí na první pohled velmi moderním a elegantním dojmem. Necelé 2 metry dlouhý a 735 mm široký skútr je opatřen plně digitální přístrojovkou známou například z modelu Xenter. Většina našich testů začíná slovy, že plasty lícují či chcete-li sedí přesně a nikde nic nevrže ani neskřípe. Tohle ale v případě Tricity neplatí! Skútru za bezmála 100 000,- Kč sice nikde nic nevrže ani neskřípe, ale samotné slícování plastů je na pováženou.
Je mi líto, ale tady prostě japonští soudruzi udělali chybu! Plasty v okolí předních blinkrů nejenže nesedí, ale nabízí mezery, do kterých bez větších obtíží strčíte malíček! Tohle se podle nás tedy vážně nepovedlo. K dalšímu zpracování ovšem nemáme námitek, a tak můžeme přejít k dalšímu hodnocení. Městský skútr, kterým Tricity podle nás bezpochyby je, by měl být vybaven krom standardním podsedadlovým prostorem i nějakým tím kastlíkem. Bohužel Tricity žádnou další schránku nemá. Díky rovné podlážce a výklopnému háčku pod řídítky však nabízí možnost odvézt igelitku s lehčím nákupem.
Pokud čekáte, že tříkolka, jako je Tricity, bude vybavena 12V zásuvkou nebo výstražnými blinkry, musíme vás zklamat. Tenhle skútr je vybavený poněkud spartánsky, a tak nejenže se tu nedočkáte výše jmenovaného, ale i systém Start/Stop tu budete hledat marně. ABS je pak za příplatek 15 000,- Kč !!!
Zcela otevřeně musím přiznat, že pro mě osobně je prvotní seznámení s Tricity poněkud zklamáním, ale vzhůru do sedla. Sedlo je velmi příjemně tvarované a skútr nabízí dostatek místa pro nohy. Poskládat se na něj pak nebudou mít problém ani dlouháni, jejichž výška atakuje hranici 2 metrů. Konečně první klady! Na nedostatek místa si nebude stěžovat ani spolujezdec, který ocení pogumované výklopné stupačky, z nichž mu nebude sjíždět noha ani při ranní rose či dešti.
Po zasunutí klíčku do multifunkční skříňky zapalování, jež je vybavena i pojistkou proti možnému zasunutí sirky do ní, a stisknutí tlačítka startéru spolu s páčkou zadní brzdy se probudí k životu kapalinou chlazený, čtyřtaktní jednoválec o obsahu 125 ccm a maximálním výkonu 8,1 kW. Na první pohled slušné parametry slibují svižné svezení, jenomže na skútr o váze 152 kg je to setsakramentsky málo.
Po přídání plynu následuje poněkud vlažnější rozjezd, který po dosažení 50 - 60 km/h zrychluje už jen velmi, ale velmi pomalu. Maximálka Tricity se sice pohybuje okolo 90 - 100 km/h, ale zcela na rovinu na to hodně rychle zapomeňte! Deklarované maximálky dosáhnete jen na větší rovince, a to za velmi příznivých povětrnostních podmínek. Poněkud slabší výkon však hravě postačí ve městě, kde se Tricity cítí doslova jako ryba ve vodě. Díky svým kompaktním rozměrům se protáhne sebemenší skulinkou a umožní tak svému majiteli snadný, rychlý, pohodlný a vcelku levný přesun z bodu A do bodu B. Levný proto, protože spotřeba se během celého našeho testu ustálila na velmi přijemných 2,8 litrech.
O výkonu už tu řeč byla, a tak je dobré podívat se na brzdy. Na ty je nutné si prostě zvyknout. Tricity jsem přebíral ihned po vrácení Nmaxe, tudíž při první potřebě zabrzdit jsem měl skoro "smrt v očích" a v hlavě mi běhala jediná myšlenka, dopr...e, ono to nebrzdí! Samozřejmě, že brzdí, ale zatímco Nmaxe stačí na brzdách polechtat, u Tricity musíte zabrat zplna sil, protože brzdy učinkují až při stlačení brzdových páček tzv. na maximum.
Zatímco rychlost a brzdy nejsou zrovna silnou stránkou Tricity, tak ovladatelnost a chování v zatáčkách lze považovat za naprosto excelentní. Náklon v zatáčkách až skoro na kolínko, a to vše bez nějakého vlnění či odskakování. Tři kola pak excelují při přejezdu nerovností nejen ve městech, ale i mimo něj. Zkrátka s klasickou českou silnicí (rozumějte tankodromem) si Tricity poradí opravdu hravě.
Při konečném zúčtování musím přiznat, že ani Yamaha se svou Tricity nepřesvědčila o tom, že tři kola jsou něco víc než dvě. Nedostatečný výkon motoru, slabé brzdy a chudá výbava je u skútru, jehož cenovka se v případě provedení bez ABS blíží 100 000,- Kč, docela zklamáním. Yamaha Tricity je tak určena převážně pro ty, kteří se jedné stopy bojí a ocení větší stabilitu, kterou 2 přední kola neoddiskutovatelně nabízí. Velkou výhodou je možnost řídit Tricity i s klasickým Béčkem (řidičským oprávněním na automobil). Já sám si ovšem neodpustím závěrečnou poznámku: nabízí Tricity víc muziky než např. námi nedávno testovaný Nmax? Za mě osobně musím říct, že určitě ne, a to ještě v případě Nmaxe ušetříte 20 000 ,- Kč! Sama Yamaha si je zřejmě slabého výkonu a "vlažných" brzd vědoma. Proč jinak by nabízela možnost pořídit si Tricity i se systémem ABS či nově s motorem o obsahu 155 ccm?
Technické informace:
Motor
Typ motoru: jednoválec, kapalinou chlazený, 4taktní, SOHC, 2 ventilový
Výkon: 8,1 kW @ 9000 ot/min
Točivý moment: 10,4 Nm @ 5500 ot/min
Zdvihový objem: 125 mm
Vrtání / zdvih: 52,4 x 57,9 mm
Kompresní poměr: 10,9 : 1
Karburátor(y) / Vstřikování: vstřikování paliva
Ostatní
Rozměry: 1905 x 735 x 1215
Hmotnost: 152,0 kg
Starter: elektrický
Převodovka: automatická s variátorem
Chlazení: kapalinou
Objem palivové nádrže: 6,6 l
Přední tlumiče: teleskopická vidlice
Zadní odpružení: kyvná vidlice
Zdvih pružiny vpředu: 0 mm
Zdvih pružiny vzadu: 0 mm
Brzda vpředu: dvojitá kotoučová, Ø 220 mm
Brzda vzadu: hydraulická jednokotoučová, Ø 230 mm
Přední pneumatika: 90/80-14
Zadní pneumatika: 110/90-12
Světlá výška bez zatížení: 120 mm
Výška sedadla bez zátěže: 780 mm
Rozvor: 1310 mm
Naše hodnocení: 75%
Související články
Keeway CityBlade 125 - závěrečná kapitola
Už víc jak 2 roky brázdíme silnice na našem redakčním skútru značky Keeway. Máme za sebou tisíce kilometrů, jednu drobnou nehodu a hlavně spousty a spousty zážitků v sedle tohoto čínského stroje. Nyní nadešel čas, abychom napsali závěrečnou kapitolu. Závěrečnou proto, protože skútr jsme se po...
Keeway CityBlade 125 - první mouchy na obzoru
Snad o žádném jiném skútru se nevedou tak bouřlivé diskuze, jako o modelu CityBlade. Námi doposud vychvalovaný model ukázal své první a nikoliv bezvýznamné slabiny. Pojďte se tedy spolu s námi podívat, jak si vede Keeway CityBlade 125 v našem dlouhodobém testu po najetí bezmála 4000...
Honda Vision 110 - modelový rok 2017
Když v roce 2011 přišla Honda s nízkorozpočtovým skútrem jménem Vision, spadla nám v redakci doslova brada. Nejinak tomu bylo o dva roky později, kdy jsme Visiona otestovali znovu. Píše se rok 2017 a Vision dostal do vínku systém start/stop a pár dalších vylepšení. Povedl se Hondě facelift i...
Yamaha D'elight 125 - malý skútr s velkou duší
Nejlevnější skútr v nabídce japonské Yamahy se jmenuje D'elight. Malý skútr postavený na malých kolech s nádechem klasiky, tak nějak by se dal D'elight charakterizovat v krátkosti. Tenhle prcek toho ale nabízí daleko, daleko víc ...
HONDA 125 SH - Holka v nejlepších letech
První dubnový víkend jsme měli tu čest setkat se osobně s již osmou generací populární malé Hondy SH. Nové modelové provedení nejprodávanějšího skútru v Evropě se pro rok 2017 chlubí řadou milých změn a novinek, z nichž jmenujme například vyšší výkon motoru, led světla vpředu a vzadu, zvětšená...
Bleskovky
Piaggio Group pokračuje v boji na ochranu svých produktů před padělateli
29.10.2021
VOGE odstartovala akci “Máš čerstvýřidičák A2?”
23.6.2021
NOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO ONE
15.6.2021
Kymco startuje cenovou akci na atraktivní modely stopětadvacítek
19.4.2021
BMW C1 znovu na scéně?
12.4.2021
Podcasty
Černou Afrikou
17.6.2021
Řeknu jen tohle: jedna vtipná partička a Jihoafrická republika, Botswana, Zimbabwe, Namibie . . . . Tady je zmiňový DOTAZNÍK jak jsi se potkal s krizí středního věku. Nezabere...
Jindra Belšan o velkém Rusku
24.10.2019
Jindra Belšan je pamětník. To jako, že toho hodně viděl, hodně zažil a má tedy o čem vyprávět. Dnes jsme se zaměřili hlavně na jeho cesty do Ruska.
Balkánské šotoliny (Kodo120)
3.12.2018
Hurá na Balkán na šotoliny. Po tom, co začal Pertla systematicky mapovat Evropské šotoliny, musí být každému jasné, že Balkán je pro většinu z nás v tomto duchu stále ještě...
Kalendář akcí
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 2. | 3. |
||||
4. | 5. | 6. | 7. | 8. | 9. | 10. |
11. | 12. | 13. | 14. | 15. | 16. | 17. |
18. | 19. | 20. | 21. | 22. | 23. | 24. |
25. | 26. | 27. | 28. | 29. | 30. |
Nebyly nalezeny žádné nadcházející události
Poslední komentáře (4 komentáře)
kerim7, 15.8.2016 v 14:10
Jo a zdvih pružin nebude nula. Spíš tam napište neuvedeno, takhle je to divné.
kerim7, 15.8.2016 v 13:55
"Zdvihový objem: 125 mm" To je divná jednotka a tipuju, že 125 je obchodní označení, objem bývá o chlup nižší. Opravte si to a pak příspěvek smázněte, dík.
puffybodie, 28.7.2016 v 14:56
Pritom by to stacilo zkratit na par slov - Je to k h...u ;-)
1) Zbytecne komplikovana konstrukce predku, ktera stejne nema aretaci, takze proc to vlastne vubec delali?
2) Vykon smesny, za ty penize a do trikolky to ma mit proste minimalne 10kW, idealne rovnou plnych 11kW, kdyz to neumi, at se podivaji k Italum
3) Cena za tu kvalitu vyroby? Ale co chtit po zlodejich z Yamahy, ti ceny odjakziva "umi". Hlavne, ze v Indii prodavaji YZF 150 za cca 39tis. na nase, ale v Evrope je treba si nakrast za kazdou cenu
4) ABS za 15 tis? :D :D :D :D
5) Bez 12V zasuvky takovehle monstrum?
"Yamaha Tricity je tak určena převážně pro ty, kteří se jedné stopy bojí a ocení větší stabilitu, kterou 2 přední kola
neoddiskutovatelně nabízí. "
Nekdo by mel prestat hulit. Na tomhle se nekdo s B zabije spolehliveji drive nez na skutru/motorce. Tohle je jen siditko nabadajici k falesnemu pocitu stability, kdy uplny opak je pravdou.
Proste az na zapade dostanou vyrobci cenovou hladinu tam kde ma byt, tak pak budu uvazovat o koupi noveho stroje a klidne i takove zbytecne ptakoviny. Do te doby si jejich trapne pokusy jak nas jeste vice odrit mohou strcit za klobouk.
Otevřít diskuzi