Yamaha NMax aneb rok poté ...
Když před rokem Yamaha představila NMax, nemohla u toho naše redakce chybět. První test mnohé napověděl a když se rok s rokem sešel, nadešel čas na test druhý. Podívejte se tak spolu s námi, zda se Yamaze podařilo sesadit Hondu PCX z trůnu nejprodávanější "125" na našem trhu a jak to vypadá s její kvalitou a spolehlivostí po více než 365 dnech!
Yamaha NMax by se dala v krátkosti charakterizovat jako malý a hbitý skútřík vybavený moderním motorem a kotoučovými brzdami spolu se systémem ABS. Tak jednoduché to ale není. Yamaha při představení NMaxe avizovala, že se jedná o skútr, který by měl pořádně zatopit nejprodávanější "stopětadváce" na našem trhu, a tou není nikdo jiný, než Honda PCX! O tom, že Yamaha do NMaxe vkládala nemalé naděje, hovořila i poněkud optimistická cenovka 74 990,- Kč, kterou byl a stále je NMax opatřen.
Po roce od představení NMaxe je však jasné to, že Yamaze se sesadit PCX z trůnu té nej 125 prozatím nepodařilo. Ne snad, že by na to NMax neměl. Jedná se o velmi povedený skútr, ale jako každý skútr, tak i NMax má své mouchy.
Začněme ale klady, které v případě této "stopětadváci" zcela jasně převažují. Nmax zaujme nejen dravým a moderním designem, ale i výkonným motorem, který tenhle "skútřík" dokáže rozpohybovat až přes 100 km/h. O bezpečné zastavení se starají kotoučové brzdy na obou kolech, které jsou navíc vybaveny systémem ABS a to bez nějakých dalších příplatků! Dá se předpokládat, že právě systém ABS stojí za poněkud vyšší cenou ve srovnání právě s PCX.
Dalším kladem je na danou kategorii velký úložný prostor pod sedlem, kam se bez problémů vejde nejen helma, ale třeba i balík minerálek. Ač z našeho diskuzního fóra víme, že majitelé Nmaxe si stěžují na špatně tvarované sedlo, my v redakci jsme s ním za celý test neměli jediný problém .... ba co víc, sedlo nám přišlo pohodlné. Co nám ale u Nmaxe vadilo, vadí a vadit bude, je chybějící 12V zásuvka, neuzamykatelný kastlík a absence osvětlení zavazadlového prostoru. Co naplat, zde se Yamaha z našeho předchozího testu příliš nepoučila.
Při pohledu na řídítka a přístrojovou desku se zdá být vše v nejlepším pořádku. Přístrojovka je plně digitální a dokonale přehledná. Narozdíl od Hondy se v ní ani při dešti nedrží voda, takže boduje. Jenže jak přístrojovka, tak ovládací prvky na řídítkách se zdají být až velmi strohé. Oživení v podobě tlačítka výstražných blinkrů či barevného podsvícení displeje by přišlo víc než vhod.
Stačí nastartovat, přidat plyn a všechny "neduhy" jsou rázem zapomenuty! Málokterý skútr je tak hbitý a tak dobře, nebojíme se napsat až dokonale ovladatelný. Od semaforů odjedete vždy jako první a je úplně jedno, jestli vedle vás stojí Porsche, Ferrari nebo třeba Ducati. Nmax vždy vyrazí jako raketa! Do zatáček se skládá s takovou lehkostí jako dospělé motorky a prokličkovat kolonu stojícíh automobilů snad nejde snadněji. Za tím vším stojí nejen famózně vyladěný podvozek, ale i výborný motor, který krom dostatečného výkonu ohromí i extrémně malou spotřebou.
Před nepřízní počasí vás miniaturní větrný štítek alá Honda PCX či Keeway CityBlade nijak neochrání. Zde ale Yamaha zareagovala na výbornou. K dispozici je tak doplňková výbava v podobě cestovního plexi či chrániče rukou/kloubů. S takto vybaveným Nmaxem se už nemusíte bát vydat i na nějakou tu skútr dovolenou. Nutno však dodat, že s cestovní výbavou se z Nmaxe rázem stává designově úplně jiný skútr. Ne snad ošklivější, ne snad krásnější, ale jiný.
Přesně před rokem od nás Nmax obdržel 98% hodnocení! Takto vysoké hodnocení si odnáší i letos, ovšem je nutné dodat, že jen a jen za jízdní vlastnosti, které jsou jedním slovem "DOKONALÉ". K těm několika málo muškám, jako je strohá přístrojovka či ovládací prvky na řídítkách, chybějící 12V zásuvka nebo absence výstražných blinkrů, musíme přičíst i multifunkční skříňku zapalování. Ta vás sice ochrání před zápalkou v ní, otevře podsedadlový prostor a zároveň s ní nastartujete, ale víčko nádrže neovládá.
Celkově lze však Yamahu Nmax hodnotíme jako velmi, ale velmi povedený skútr, který má vysoké ambice. Otázkou tak zůstává, jestli pár ušetřených stokorun za nějaký ten doplňek neodradí mladou generaci od jeho nákupu. Pokud si říkáte, že určitě neee, tak věřte, že právě drobnosti jako systém Start/Stop, výstražné blinkry, 12V zásuvka či možnost změnit barvu podsvícení jsou dnes velmi COOL!
Technické údaje:
Motor
Typ motoru: jednoválec, kapalinou chlazený, 4taktní, SOHC, 4ventilový
Výkon: 9,0 kW @ 7500 ot/min
Točivý moment: 11,7 Nm @ 7250 ot/min
Zdvihový objem: 125 mm
Vrtání / zdvih: 52,0 x 58,7 mm
Kompresní poměr: 11,2 : 1
Karburátor(y) / Vstřikování: vstřikování paliva
Spotřeba: 1,89 l / 100 km
Ostatní
Rozměry: 1955 x 740 x 115 mm
Hmotnost: 127 kg
Starter: elektrický
Převodovka: automatická s variátorem
Chlazení: kapalinou chlazený
Objem palivové nádrže: 6,6 l
Přední tlumiče: teleskopická vidlice
Zadní odpružení: kyvná vidlice
Zdvih pružiny vpředu: 100 mm
Zdvih pružiny vzadu: 90 mm
Brzda vpředu: Hydraulická kotoučová, Ø 230 mm
Brzda vzadu: Hydraulická jednokotoučová, Ø 230 mm
Přední pneumatika: 110/70-13
Zadní pneumatika: 130/70-13
Výška sedadla bez zátěže: 765 mm
Rozvor: 1350 mm
Naše hodnocení: 98%
Související články
Keeway CityBlade 125 - závěrečná kapitola
Už víc jak 2 roky brázdíme silnice na našem redakčním skútru značky Keeway. Máme za sebou tisíce kilometrů, jednu drobnou nehodu a hlavně spousty a spousty zážitků v sedle tohoto čínského stroje. Nyní nadešel čas, abychom napsali závěrečnou kapitolu. Závěrečnou proto, protože skútr jsme se po...
Keeway CityBlade 125 - první mouchy na obzoru
Snad o žádném jiném skútru se nevedou tak bouřlivé diskuze, jako o modelu CityBlade. Námi doposud vychvalovaný model ukázal své první a nikoliv bezvýznamné slabiny. Pojďte se tedy spolu s námi podívat, jak si vede Keeway CityBlade 125 v našem dlouhodobém testu po najetí bezmála 4000...
Honda Vision 110 - modelový rok 2017
Když v roce 2011 přišla Honda s nízkorozpočtovým skútrem jménem Vision, spadla nám v redakci doslova brada. Nejinak tomu bylo o dva roky později, kdy jsme Visiona otestovali znovu. Píše se rok 2017 a Vision dostal do vínku systém start/stop a pár dalších vylepšení. Povedl se Hondě facelift i...
Yamaha D'elight 125 - malý skútr s velkou duší
Nejlevnější skútr v nabídce japonské Yamahy se jmenuje D'elight. Malý skútr postavený na malých kolech s nádechem klasiky, tak nějak by se dal D'elight charakterizovat v krátkosti. Tenhle prcek toho ale nabízí daleko, daleko víc ...
HONDA 125 SH - Holka v nejlepších letech
První dubnový víkend jsme měli tu čest setkat se osobně s již osmou generací populární malé Hondy SH. Nové modelové provedení nejprodávanějšího skútru v Evropě se pro rok 2017 chlubí řadou milých změn a novinek, z nichž jmenujme například vyšší výkon motoru, led světla vpředu a vzadu, zvětšená...
Bleskovky
Piaggio Group pokračuje v boji na ochranu svých produktů před padělateli
29.10.2021
VOGE odstartovala akci “Máš čerstvýřidičák A2?”
23.6.2021
NOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO ONE
15.6.2021
Kymco startuje cenovou akci na atraktivní modely stopětadvacítek
19.4.2021
BMW C1 znovu na scéně?
12.4.2021
Podcasty
Černou Afrikou
17.6.2021
Řeknu jen tohle: jedna vtipná partička a Jihoafrická republika, Botswana, Zimbabwe, Namibie . . . . Tady je zmiňový DOTAZNÍK jak jsi se potkal s krizí středního věku. Nezabere...
Jindra Belšan o velkém Rusku
24.10.2019
Jindra Belšan je pamětník. To jako, že toho hodně viděl, hodně zažil a má tedy o čem vyprávět. Dnes jsme se zaměřili hlavně na jeho cesty do Ruska.
Balkánské šotoliny (Kodo120)
3.12.2018
Hurá na Balkán na šotoliny. Po tom, co začal Pertla systematicky mapovat Evropské šotoliny, musí být každému jasné, že Balkán je pro většinu z nás v tomto duchu stále ještě...
Kalendář akcí
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 2. | 3. |
||||
4. | 5. | 6. | 7. | 8. | 9. | 10. |
11. | 12. | 13. | 14. | 15. | 16. | 17. |
18. | 19. | 20. | 21. | 22. | 23. | 24. |
25. | 26. | 27. | 28. | 29. | 30. |
Nebyly nalezeny žádné nadcházející události
Poslední komentáře (6 komentářů)
nmax, 17.10.2017 v 20:40
Zdar jsem majitelem tohoto stroje už rok a pul mam najeto 15 000 km a jsem nadmíru spokojený a věřte že bych neměnil.Přesně otevřený kaslík též využívám na pití a pohoda usb zásuvku bych ani nevyužil a jinak se dá lehce přidělat.To že to nemá nesmysl start/stop vidím jako pozitivum.Mne neustále fascinuje lehkost ovládání a stabilita to klopení mne taky dost baví.Zatím opravdu pouze liju benzín a mněním olej.Pneu a abs jsou opravdu ta přidaná hodnota.Jo a ta spotřeba taky potěší dá se jezdit i kolem 2l/100km.
Hurry, 11.8.2017 v 13:50
Mám NMaxe, 2 měsíce, a jsem víc než spokojen. Důvody? Jednoduché, se 190cm a 110kg je mě PCX malý, a ani svižnost motoru není taková jako u NMaxe. Odkládací prostor u řídítek se zámkem a barevnou hudbu na přístrojovém štítu oželím, světlo pod sedlo si umím dodělat i s vypínačem a soumrakovým spínačem, ale ABS a kotoučové brzdy jsou jasná výhoda o třídu. Otvírání nádrže klíčkem si chválím, jasně to ukazuje na příbuznost s "dospělými motorkami" Chybí mě snad jen vypínač zapalování na řídítkách. Kromě toho design NMaxe mě oslovil víc, a to se mě líbí i PCX.
Spotřebu mám 2,4l/100km a to ho nešetřím, START/STOP u PCX jsem zkoušel, zvykl bych si na něj, ale i náhodný řidič musí vědět jaké jsou vlastnosti takové funkce. Náhodné rozjetí ze Stand-by může nepříjemně překvapit.
Jurotel, 7.1.2017 v 16:47
Ten všetkými testovacími jazdcami oslavovaný Stop-Go je od Hondy trochu technicko marketingový prešlap.
Tu nájdete test ktorým sa porovnávala spotreba dvoch PCX v Paríži plnom semaforov.
http://www.skutrportal.cz/244-honda-pcx-system-stop-go-je-opravdu-tak-usporny.html
Dokážete ušetriť 0,11L benzínu na 100KM a to teoreticky znamená ušetrených 22 eur po 15000KM čo je okolo 3-4 rokov jazdenia.
Teoreticky preto lebo by ste museli stále jazdiť iba v meste.
No a teraz to príde. Skorej odchádza Baterka, lebo tlmené svetlá + zadné ostávajú svietiť aj naďalej (Nová baterka stojí +-50 eur).
Motor podla sedliackeho rozumu sa tiež z tých bleskových a častých štartov nemôže úplne tešiť.
Nehovoriac o tom, že keď sa niekto zabudne a otočí rukoväťou tak môže mať problém s nečakaným pohybom vpred.
Alebo ako sa to stalo aj mne, že som postál pri kamarátovi a ten mi otočil rukoväťou, len tak z nevedomosti. ( Našťastie som vtedy nemal Stop-Go)
Inak na záver chcem dodať že PCX sa mi veľmi páči a je to super skúter za relatívne malú cenu. A nie je náhoda že ho mám.
To čo tu kritizujem je "opakované papagájovanie" niečoho, čo je "Potemkinovská" úspora paliva...
A liezlo mi na nervy, keď sa to vychvaluje dookola skoro v každom teste
Otevřít diskuzi