V Paříži maximálně 30 km/h?
Francie, která je po Itálii považována za "mekku" všech skútrařů a skútříkářů, přichází po zákazu handsfree a vysílaček s dalším víče či méně kontroverzním nařízením. Do konce roku 2016 bude v polovině Paříže snížena maximální povolená rychlost na 30 km/h!!! Přispěje snížení rychlosti k větší bezpečnosti v ulicích a nebo to bude právě naopak? Na výsledek takového snažení se můžeme podívat i u nás ...
Je snížení maximální povolené rychlosti na 30 km/h rozumné a přispěje toto opatření k větší bezpečnosti na silnicích? Pokud se na celou situaci podíváme z hlediska brzdné dráhy, pak ano. Brzdná dráha při rychlosti 50 km/h je přibližně 28 metrů. Při rychlosti 30 km/h je přesně o polovinu menší, tedy 14 metrů. Dalším měřitelným údajem je pak hlučnost. Vozidlo jedoucí maximální rychlostí 30 km/h vydává o 3 - 5 decibelů menší hluk než vozidlo jedoucí rychlostí 50 km/h.
Stejné nebo velmi podobné opatření je k vidění i v celé ČR. Maximální povolenou rychlost 30 km/h zavedl například pražský Karlín či městské části jako Stodůlky či Suchdol, kde jsou tímto nařízením "postiženy" jen některé ulice. Samozřejmě chápeme a souhlasíme se zavedením snížené rychlosti v okolí škol, školek apod., ale zavést toto opatření na polovinu města?
Městské části v ČR si snížení maximální rychlosti chválí a to z důvodů, které bohužel nemají s bezpečností vůbec nic společného. Jednou z hlavních výhod jsou výhradně ekonomické důvody, kdy řidiči a popravdě se jim není moc co divit, maximální rychlost 30 km/h prostě a jednoduše nedodržují. Zde nastupuje MĚSTSKÁ POLICIE, která "neukázněné" řidiče pokutuje a plní tak městskou kasu.
Vydá se Paříž stejným směrem? Po již zmiňovaném zákazu handsfree a vysílaček to vypadá, že ano. Druhou otázkou je, nakolik bude nařízení kontrolováno, sledováno a vymáháno. Za redakci SP musíme dát Francii ale opět palec dolů. Určitě nechceme nikoho nabádat k nedodržování zákonů či vyhlášek, spíš chceme vyjádřit náš názor. Bezpečnost ANO, ale rozumně! Vždyť i jinde v zahraničí, kde byla maximální rychlost snížena právě na oněch 30 km/h, došli dopravní experti k faktu, že bez dalších opatření, jako jsou retardéry, zpomalovací pruhy, radary apod., není rychlost respektována a ke zvýšení bezpečnosti tak nijak nepřispívá.
Paradoxem dnešní doby je tak fakt, že čím více výkonnějších a nadupanějších vozidel je, tím méně je možné je využívat. Začínat by se tak nemělo od řidičů, ale od výrobců. Na co je jinak skutečnost, že automobil či skútr dokáže jet až 160 km/h, když ve městech bude platit 30 km/h a polovina dálnic v ČR je sjízdná max. 80 km/h kvůli špatnému technickému stavu či stavebním uzavírkám a jiným omezením.
Jaký vy máte názor na snížení maximální povolené rychlosti ve městech ze současných 50 km/h na 30 km/h? Napište nám na info@skutrportal.cz či do komentářů pod článkem.
Související články
SPEEDS CITY aneb hlavu máme každý jen jednu
O tom, že helma je při jízdě na skútru nebo na motorce nezbytnou nutností, není třeba pochybovat. V redakci jsme měli možnost vyzkoušet už pěknou řádku helem, ale zatím ani jedna nezažila přímý střet s asfaltem ... Premiéru si však docela nedávno odbyla otevřená přilba tzv.: JETka od...
Bosch Help Connect aneb první pomoc pro motocyklisty
Bosh vyvinul záchranný systém pro motorkáře známý z moderních automobilů. V případě nehody odešle automaticky Váš chytrý telefon zprávu o nehodě. Záchranné složky se s Vámi následně pokusí spojit. V případě, že se jim to nepovede, bude automaticky vyslána záchranka, která díky GPS lokaci ve...
EFA PŘIJALA CHARTU POŽADUJÍCÍ KVALITNÍ PŘÍPRAVU ŘIDIČŮ
Praha ve dnech 26. – 27. dubna hostila důležité zasedání Evropské asociace autoškol EFA, kterého se účastnili zástupci řady evropských zemí. Kromě běžné agendy byla pozornost věnována i kvalitní přípravě mladých a začínajících řidičů. Na tomto zasedání byl také přijat a vydán strategický...
Učme se přežít 2017
O projektu "Učme se přežít" jsme vás poprvé informovali loni v březnu. Od té doby proběhlo už několik kol, z nichž některých jste se zúčastnili i vy, naši čtenáři. Projekt pokračuje i v tomto roce a my pro vás máme aktuální termíny!
Brzdové světlo přímo na helmě aneb bezpečnost především
Reflexní helma či reflexní vesta už je více či méně zažitým standardem. Teď je tu novinka v podobě integrální helmy s integrovaným brzdovým světlem, které vydrží až 10 hodin na jedno nabití!!!
Bleskovky
Piaggio Group pokračuje v boji na ochranu svých produktů před padělateli
29.10.2021
VOGE odstartovala akci “Máš čerstvýřidičák A2?”
23.6.2021
NOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO ONE
15.6.2021
Kymco startuje cenovou akci na atraktivní modely stopětadvacítek
19.4.2021
BMW C1 znovu na scéně?
12.4.2021
Podcasty
Černou Afrikou
17.6.2021
Řeknu jen tohle: jedna vtipná partička a Jihoafrická republika, Botswana, Zimbabwe, Namibie . . . . Tady je zmiňový DOTAZNÍK jak jsi se potkal s krizí středního věku. Nezabere...
Jindra Belšan o velkém Rusku
24.10.2019
Jindra Belšan je pamětník. To jako, že toho hodně viděl, hodně zažil a má tedy o čem vyprávět. Dnes jsme se zaměřili hlavně na jeho cesty do Ruska.
Balkánské šotoliny (Kodo120)
3.12.2018
Hurá na Balkán na šotoliny. Po tom, co začal Pertla systematicky mapovat Evropské šotoliny, musí být každému jasné, že Balkán je pro většinu z nás v tomto duchu stále ještě...
Kalendář akcí
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 2. | 3. |
||||
4. | 5. | 6. | 7. | 8. | 9. | 10. |
11. | 12. | 13. | 14. | 15. | 16. | 17. |
18. | 19. | 20. | 21. | 22. | 23. | 24. |
25. | 26. | 27. | 28. | 29. | 30. |
Nebyly nalezeny žádné nadcházející události
Poslední komentáře (1 komentář)
kerim7, 31.12.2015 v 09:49
Ono to má ještě jeden důsledek - zhoustne doprava. 30 proti 50 je zpomalení na 60% a tomu odpovídá i propustnost města nebo jak to nazvat. To bude fajn, až pojede ve městě na ulicích 166,67% současného počtu vozidel. Vypadá to jako teorie, ale bude to platit, pokud tu rychlost budou řidiči dodržovat, ale s tím se asi počítá. Už se těším na světelné křižovatky a kruháče. Co na tohle dopravní experti? Není na světě jen bezpečnost.
Otevřít diskuzi