Řidičák na motorku po faceliftu
Od 1. listopadu 2015 vstoupila v platnost novela zákona upravující pravidla pro získání řidičského oprávnění skupin AM, A1, A2 a A. Stručně a jednoduše řidičák na motorku teď bude složitější než kdy dřív!
Až doposud stačilo k získání řidičského oprávnění na motocykl složit zkoušku složenou z testu pravidel silničního provozu, zkušební jízdy a technické části, která zahrnovala údržbu vozidla. Od 1. listopadu je ale vše jinak! 27 hodin teorie, 4 hodiny zdravotní přípravy a 13 hodin jízdy se dlouhodobě jevilo jako nedostatečné a tak přišla změna v podobě 12 testů na cvičné silnici/parkovišti bez komisaře za zády. A o co že to půjde? Komisař bude hodnotit brždění, manipulaci s motorkou, úhybný manévr před překážkou či slalom ve 4 km a ve 40 km rychlosti. Teprve po absolvování těchto zkušebních jízd bude možné vyrazit do ostrého provozu.
Účelem novely zákona upravující pravidla pro získání řidičského oprávnění skupin A je samozřejmě bezpečnost. Vzhledem k tragickým nehodám, kterých každoročně přibývalo, bylo potřeba zkoušky zpřísnit. Toto zpřísnění přivítala nejen Policie ČR, ale i samotní instruktoři autoškol.
Každá mince má ovšem 2 strany. Vzhledem k náročnějším požadavkům na začínající motorkáře tak lze předpokládat nutné navýšení hodin v rámci jízd, které s sebou přinese i určité zdražení. A tak zatímco dnes stojí řidičské oprávnění skupiny A okolo 5000,- Kč, může jeho cena v novém roce přesáhnout částku 9000,- Kč.
Přísnější testy ovšem nebudou platit pro všechny, a tak paradoxně k řidičskému průkazu na automobil stále bez jakékoliv přípravy či zkoušky dostanete i možnost řídit skútr o objemu 125 ccm.
To, zda je zpřísnění zkoušek krok správným směrem, ukáže až čas. Jisté je, že nehod motorkářů rapidně přibývalo a dosavadní praxe byla víc než nedostatečná. Pokud nové zkoušky zachrání byť jediný život, tak mají smysl! Nezapomeňte, že život máme každý jen jeden!
Související články
SPEEDS CITY aneb hlavu máme každý jen jednu
O tom, že helma je při jízdě na skútru nebo na motorce nezbytnou nutností, není třeba pochybovat. V redakci jsme měli možnost vyzkoušet už pěknou řádku helem, ale zatím ani jedna nezažila přímý střet s asfaltem ... Premiéru si však docela nedávno odbyla otevřená přilba tzv.: JETka od...
Bosch Help Connect aneb první pomoc pro motocyklisty
Bosh vyvinul záchranný systém pro motorkáře známý z moderních automobilů. V případě nehody odešle automaticky Váš chytrý telefon zprávu o nehodě. Záchranné složky se s Vámi následně pokusí spojit. V případě, že se jim to nepovede, bude automaticky vyslána záchranka, která díky GPS lokaci ve...
EFA PŘIJALA CHARTU POŽADUJÍCÍ KVALITNÍ PŘÍPRAVU ŘIDIČŮ
Praha ve dnech 26. – 27. dubna hostila důležité zasedání Evropské asociace autoškol EFA, kterého se účastnili zástupci řady evropských zemí. Kromě běžné agendy byla pozornost věnována i kvalitní přípravě mladých a začínajících řidičů. Na tomto zasedání byl také přijat a vydán strategický...
Učme se přežít 2017
O projektu "Učme se přežít" jsme vás poprvé informovali loni v březnu. Od té doby proběhlo už několik kol, z nichž některých jste se zúčastnili i vy, naši čtenáři. Projekt pokračuje i v tomto roce a my pro vás máme aktuální termíny!
Brzdové světlo přímo na helmě aneb bezpečnost především
Reflexní helma či reflexní vesta už je více či méně zažitým standardem. Teď je tu novinka v podobě integrální helmy s integrovaným brzdovým světlem, které vydrží až 10 hodin na jedno nabití!!!
Bleskovky
Piaggio Group pokračuje v boji na ochranu svých produktů před padělateli
29.10.2021
VOGE odstartovala akci “Máš čerstvýřidičák A2?”
23.6.2021
NOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO ONE
15.6.2021
Kymco startuje cenovou akci na atraktivní modely stopětadvacítek
19.4.2021
BMW C1 znovu na scéně?
12.4.2021
Podcasty
Černou Afrikou
17.6.2021
Řeknu jen tohle: jedna vtipná partička a Jihoafrická republika, Botswana, Zimbabwe, Namibie . . . . Tady je zmiňový DOTAZNÍK jak jsi se potkal s krizí středního věku. Nezabere...
Jindra Belšan o velkém Rusku
24.10.2019
Jindra Belšan je pamětník. To jako, že toho hodně viděl, hodně zažil a má tedy o čem vyprávět. Dnes jsme se zaměřili hlavně na jeho cesty do Ruska.
Balkánské šotoliny (Kodo120)
3.12.2018
Hurá na Balkán na šotoliny. Po tom, co začal Pertla systematicky mapovat Evropské šotoliny, musí být každému jasné, že Balkán je pro většinu z nás v tomto duchu stále ještě...
Kalendář akcí
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 2. | 3. |
||||
4. | 5. | 6. | 7. | 8. | 9. | 10. |
11. | 12. | 13. | 14. | 15. | 16. | 17. |
18. | 19. | 20. | 21. | 22. | 23. | 24. |
25. | 26. | 27. | 28. | 29. | 30. |
Nebyly nalezeny žádné nadcházející události
Poslední komentáře (2 komentáře)
zdeny65, 14.11.2015 v 07:47
Lze jen doufat,že ta novela bude funkční.Jen mi tam pořád schází,co ti,kteří z béčkem jezdí 125 ky?Pakliže se tohle nebude řešit,tak je to jen paskvil a ne novela.Dost podstatná je praxe v řízení.Kluk,kterej od mala drandí na minibike,fichtla a další podobný stroje je připravený na to,aby podle svého věku osedlal stroj,který může pilotovat.Pak nějakej pantáta,který seděl možná na Stadionu,ale už na to zapoměl si sedne na 125 ku a vydá se do provozu?Vždyť to je tragedie.
Xdeuce, 9.11.2015 v 19:23
První co mě napadlo je jestli náhodou není 1. dubna
Otevřít diskuzi