Adiva AD3 - komfort na 3 kolech
Ať je mokro, sníh či zima, s Adivou vám bude prima! Toto sice není oficiální reklamní slogan, ale naše jednovětné zhodnocení tříkolového skútru nesoucího jméno ADIVA.
Tříkolek je v současné době asi tolik, jako je hub po dešti. Po úspěchu Piaggia MP3 se do výroby a vývoje pustila japonská Yamaha, švýcarské Quadro, francouzský Peugeot a své prototypy představila i Honda s Kawasaki. Jenže není tříkolka jako tříkolka a právě Adiva je toho jasným důkazem!
Popravdě, tříkolky ani čtyřkolky mi k srdci příliš nepřirostly, přece jen 2 kola jsou 2 kola, ale Adiva mě doslova a do písmene dostala. Hned na začátku je potřeba zdůraznit, že skútr jsem k testu převzal na začátku měsíce října, kdy se teplota vzduchu pohybovala okolo 2°C a zemi bičoval vytrvalý déšť. Jízda na skútru mezi kapkami deště nepatří právě mezi mé nejoblíbenější disciplíny, ale s Adivou se to změnilo. Skútr zaujme nejen 2 koly, která jsou po vzoru ostatních tříkolek umístěna vepředu a osazena kotoučovými brzdami o průměru 220 mm, ale především velkým cestovním plexi, které je opatřeno stěračem. Při bližším zkoumání zjistíte fakt, že Adiva je vybavena nejen stěračem, ale i ostřikováním plexi, a to vše z pohodlí kabiny. Kabiny? Ale ano! Jak lépe nazvat skutečnost, že skútr má v zadním kufru umístěnou skládací střechu, díky níž vám déšť či padající sníh může být doslova u ......? :-)
Sníh či déšť však s sebou přináší i další nepříjemnosti v podobě nízké teploty a kluzké vozovky. Na obě tyto skutečnosti je však Adiva připravena. V případě nepříjemně nízkých teplot stačí stisknout tlačítko ventilátoru a otevřít průduchy na ruce a nohy. Skútr se vám během několika málo minut odvděčí příjemně horkým vzduchem. Adivu je možné navíc dovybavit termodekou po vzoru Tucana Urbana, která příjemnou teplotu udrží. Na mokru či sněhu vás 3 kola určitě také podrží lépe než 2, no a v případě zimního obutí už netřeba cokoliv dodávat.
Adiva tak nabízí obdobný komfort jako automobil. Jeden dost podstatný rozdíl tu ale přece jen je. Adiva AD3 není o moc širší než jakýkoliv jiný skútr, a tak ani u této zastřešené tříkolky vás kolony stojících automobilů rozhodně trápit nemusí.
V sedle
Střechou vybavená Adiva nabízí krom již zmiňovaného nadstandardního komfortu i komfort více či méně klasický. Pod velkým sedlem, které poskytuje řidiči i spolujezdci notnou dávku pohodlí, se nachází hrdlo 12,2litrové nádrže a miniaturní úložný prostor, jenž pojme doklady, manuál a bude tzv. FULL. Zoufat z nedostatku úložných prostorů ale rozhodně nemusíte! Adiva nabízí krom klasického podsedadlového prostoru i kastlík před koleny řidiče vybavený 12V zásuvkou a zadní kufr, který bez problémů pojme 2 plné helmy a ještě zbude dostatek místa pro nákup na celý víkend! To vše ale za předpokladu, že v kufru není složena skládací střecha.
Přístrojovka v kombinaci 2 analogových budíků a digitálního displeje uprostřed nabízí všechny důležité informace včetně digitálních hodin či servisních intervalů. Přístrojovka je navíc velmi dobře přehledná ať na ostrém slunci či v noci, ale jen na první pohled. Při jízdě se totiž ukázal drobný nedostatek v podobě nevhodně umístěných kontrolek blinkrů a dálkových světel. Na kontrolky bez předklonění prostě nevidíte.
Na řídítkách krom klasických moto ovladačů naleznete i ovladače známé z automobilů. Nad tlačítkem startéru má tak Adiva tlačítko ovládání stěračů. Vybrat si můžete ze 2 rychlostí a chybět nemůže ani tlačítko ostřikovačů. Tím posledním tlačítkem, které na skútrech jen tak neuvidíte, je tlačítko topení. Zkrátka tohle není kdovíjaká tříkolka, tohle je ADIVA! Co naopak budou klasičtí "tříkoloví nadšenci" na Adivě hledat marně, je páčka či tlačítko aretace. Ano, Adiva aretaci stejně jako třeba Yamaha Tricity nemá, a tak na křižovatce musíte dát nohy dolu anebo hodně dobře vyvažovat. V případě parkování pak musíte dát skútr na hlavní stojan nebo vyklopit policajta. Pro někoho možná značná chyba na kráse, ale mě se chce říct konečně!!! Konečně dal někdo další to zpropadené tlačítko pryč a skútr, ač tříkoka, působí zase o něco více motocyklově.
Místo páčky aretace však Adiva nabízí něco daleko užitečnějšího, a tím je spínač varovných blinkrů. Chybět nemůže ani ruční brzda, která je velmi chytře umístěna uprostřed řídítek. Ano, spousta z nás si právě na toto místo dává navigaci, ale v případě Adivy můžete k jejímu uchycení využít rozměrné plexi či místo nahoře u střechy. Adiva stejně jako např. Kymco používá tzv. multifunkční skříňku zapalování, díky níž nejen nastartujete, ale při stlačení klíčku a jeho pootočením doleva otevřete podsedadlový prostor. Při pootočení doprava pak otevíráte zadní kufr, jenže zatímco do podsedadlového prostoru se dostanete bez problémů, tak s přístupem do zadního kufru budete bojovat. Víko kufru se po odemknutí neodklopí a je nutné ho odklopit manuálně. To by samo o sobě zase tolik nevadilo, ale když druhou rukou musíte současně držet pootočený klíček v zapalování, lze přístup do kufru zhodnotit minimálně jako velmi krkolomný.
Jízda
Jízda sama je pak zážitkem vskutku nevšedním. Adiva totiž poutá pozornost všude tam, kde se ukáže a kolikrát si řidiči prohlíželi spíše ji než provoz kolem sebe. Ale zpět k Adivě. Skútr o váze 202 kg (suchá hmotnost) reaguje na plyn bez sebemenší prodlevy a dokáže vyvinout maximální rychlost atakující 130 km/h. Motor o objemu 299 ccm dokáže vyvinout maximální výkon 21,9 kW při 7500 ot./min. A proto motor není žádným nezkušeným nováčkem, ale spíše zkušeným matadorem. A aby také ne, když stejný motor bije v srdcích takových strojů, jako je Kawasaki J300 či Kymco Downtown 300i. Ano, dodavatelem motoru stejně jako dalších částí pro Adivu není nikdo jiný než KYMCO (Kwang Yang Motorcycles Corporation).
Adiva tak vsadila na osvědčený agregát, který si dokáže se skútrem hravě poradit. Ať už pádíte na rovince či klopíte zatáčky, Adiva drží svou stopu. Podvozek i odpružení je naladěno velmi dobře, ale stačí sebemenší nerovnost a ozve se velmi nepříjemný klepot. Za klepotem však nestojí žádná technická závada, ale technicky nedokonalé upevnění střechy. Ke cti dovozce, společnosti Nevima Group, však patří fakt, že na tuto skutečnost nás upozornila už při zapůjčení skútru s tím, že pracuje na vylepšení samotného uchycení a eliminaci oněch pazvuků, které se při jízdě např. přes kostky či tramvajové koleje ozývají.
Samotné jízdní vlastnosti lze však jedině pochválit! Jinak je tomu bohužel u světlometů, které jsou opravdu, ale opravdu slabé. Při jízdě v Praze, kde ulice lemují tisíce a tisíce světel, to poznat nelze, ale zkuste vyrazit na výlet mimo naše hlavní město po 22. hodině večer a věřte, že i při dálkových světlech budete přilepeni na plexiskle s rukama a nohama na brzdách. Adiva má stejně jako většina ostatních tříkolek homologaci pro skupinu B (automobil), a tak má brzdy jak na řídítkách, tak disponuje brzdovým pedálem na pravé noze. Kotoučové brzdy dodává Adivě opět tchajwanské Kymco a lze je zhodnotit jako výborné. Brzdný účinek je skvěle dávkovaný bez nějakého zbytečného kousání či škubání.
Hodnocení
Celkově lze vynést následující verdikt: Adiva AD3 se ukázala jako ta NEJ tříkolka, kterou jsme doposud v redakci měli. Skútr zaujme nejen svým vzhledem a jízdními vlastnostmi, ale i komfortem, jenž v motocyklovém světě nabízí snad jen Honda GoldWing, za kterou však zaplatíte o nějakých 500 000,- Kč víc!
+ Vzhled (italský design)
+ Motor
+ Jízdní vlastnosti
+ Komfort
+ Nadprůměrné úložné prostory (cca 100 l)
- Slabá světla
- Rachotící střecha
- Přístup do zadního kufru
- Špatně viditelné kontrolky u blinkrů a dálkových světel
Adiva AD3 je k dostání ve 3 barevných kombinacích (bílá, stříbrná, černá) za cenu 189 900,- Kč. V případě doplňkové výbavy čítající termodeku a střešní deflektory, kterými byl náš testovací vzorek vybaven, se však cena pohybuje okolo 220 000,- Kč. I přesto a nebo právě proto od nás získává Adiva velmi vysoké hodnocení.
Naše hodnocení: 96%
Související články
Vespa GTS 300 Super ABS
V redakci jsme už otestovali nejednu Vespu, ale vždy se jednalo o motorizaci do 125 ccm. Teď nám byla zapůjčena ta nejsilnější varianta o objemu 300 ccm nesoucí označení Vespa GTS 300 Super ABS.
Aprilia SR MAX 300
Letošní rok je pro naši redakci ve znamení tří stovkových obsahů. K ročnímu testu nám bylo zapůjčeno Kymco K-XCT 300i, které jsme ve srovnávacím testu postavili proti Kawasaki J300 a Kymcu Downtown 300i. Jen o pár týdnů později jsme přebrali k dalšímu testu Aprilii SR MAX 300 a hned na úvod...
Kymco K-XCT 300i - v plném nasazení
Je to téměř měsíc, co jsme od společnosti MSA, která zastupuje KYMCO na českém trhu, převzali k ročnímu testování skútr KYMCO K-XCT 300i. Na počítadle přibylo několik tisíc kilometrů a proto nastal čas přinést čerstvě získané zkušenosti z tohoto maxitestu od dalšího z nás. V rámci objektivity...
"Ninja" mezi skútry - Kawasaki J300
O tom, že segment skútrů se těší stále větší oblibě, není třeba vůbec pochybovat. Pochopili to i u Kawasaki a bez nějakých zbytečných průtahů představili model s označením J300. Pozorným skútrařům však nemohla uniknout určitá podobnost s Downtownem 300, a skutečně. Na výrobě J300 se měrou...
MAXI test KYMCO K-XCT 300i - začínáme
Není test jako test, a protože jsme v redakci dostali nejeden dotaz, zda můžeme udělat i nějaký dlouhodobý test, rozhodli jsme se to zkusit. Nejprve jsme s nabídkou ročního testování obeslali všechny značky, se kterými spolupracujeme, a čekali. Jednou z našich podmínek přitom bylo, aby se...
Bleskovky
Piaggio Group pokračuje v boji na ochranu svých produktů před padělateli
29.10.2021
VOGE odstartovala akci “Máš čerstvýřidičák A2?”
23.6.2021
NOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO ONE
15.6.2021
Kymco startuje cenovou akci na atraktivní modely stopětadvacítek
19.4.2021
BMW C1 znovu na scéně?
12.4.2021
Podcasty
Černou Afrikou
17.6.2021
Řeknu jen tohle: jedna vtipná partička a Jihoafrická republika, Botswana, Zimbabwe, Namibie . . . . Tady je zmiňový DOTAZNÍK jak jsi se potkal s krizí středního věku. Nezabere...
Jindra Belšan o velkém Rusku
24.10.2019
Jindra Belšan je pamětník. To jako, že toho hodně viděl, hodně zažil a má tedy o čem vyprávět. Dnes jsme se zaměřili hlavně na jeho cesty do Ruska.
Balkánské šotoliny (Kodo120)
3.12.2018
Hurá na Balkán na šotoliny. Po tom, co začal Pertla systematicky mapovat Evropské šotoliny, musí být každému jasné, že Balkán je pro většinu z nás v tomto duchu stále ještě...
Kalendář akcí
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 2. | 3. |
||||
4. | 5. | 6. | 7. | 8. | 9. | 10. |
11. | 12. | 13. | 14. | 15. | 16. | 17. |
18. | 19. | 20. | 21. | 22. | 23. | 24. |
25. | 26. | 27. | 28. | 29. | 30. |
Nebyly nalezeny žádné nadcházející události
Poslední komentáře (2 komentáře)
SKUTRPORTAL.cz, 29.10.2015 v 20:53
Děkujeme za slova chvály :-) Adivu jsme testovali převážně v dešti a tak můžeme za funkčnost plexi a stěrače jedině zatleskat. Celý stroj neměl ještě najeto ani 1000 km a tak plexi bylo vlastně nové ještě nezajeté. To jak bude vypadat po nájezdu třeba 10 000 km je otázka, ovšem zpracování včetně ostřikovačů dávají tušit, že problém by to být neměl.
Gandalf, 29.10.2015 v 15:38
Pěkný a celkem pozitivní testík. Upřímně by mne ale zajímalo, jaká může být životnost plexi v kombinaci se stěračem. V jakém stavu jste měli plexi na testovaném stroji a vyzkoušeli jste i jízdu v dešti?
Otevřít diskuzi