Honda, BMW Motorrad a Yamaha spolupracují na dalším zvýšení bezpečnosti jednostopých motorových vozidel
Motocykly se stávají součástí světa “propojených” vozidel: Honda, BMW Motorrad a Yamaha spolupracují na dalším zvýšení bezpečnosti jednostopých motorových vozidel.
Bordeaux, Francie: Společnosti BMW Motorrad, Honda Motor Co. Ltd. a Yamaha Motor Co. Ltd. spolupracují na rozšíření aplikací spolupracujících inteligentních dopravních systémů (Cooperative-Intelligent Transportation Systems – C-ITS) u jednostopých motorových vozidel a společně proto založily konsorcium s názvem Connected Motorcycle Consortium. Podle dohody o spolupráci, která byla všemi členy ACEM z řad výrobců podepsána v roce 2014, dojde k zavedení funkcí C-ITS po roce 2020 (ACEM: Evropská asociace výrobců motocyklů – European association of motorcycle manufacturers, www.acem.eu). Za účelem urychlení tohoto procesu se uvedení tři výrobci rozhodli zahájit spolupráci v oblasti C-ITS již nyní.
Navázání spolupráce bylo oznámeno 6. října 2015 na Světovém kongresu ITS ve francouzském Bordeaux, který je největší světovou akcí zaměřenou na inteligentní dopravní systémy a služby. Všichni tři partneři zároveň vyzvali další výrobce motocyklů, aby se ke konsorciu připojili a přispěli tak k dalšímu zvýšení bezpečnosti jednostopých motorových vozidel.
„Za účelem urychlení vývoje bezpečnostních systémů určených pro motocykly chceme spolupracovat na podpoře a úspěšné implementaci C-ITS u motocyklů a skútrů,“ říká Tetsuo Suzuki, provozní ředitel společnosti Honda Motor Co., Ltd. Takaaki Kimura, generální ředitel technologického centra, výkonný viceprezident a zastupující ředitel společnosti Yamaha Motor Co.Ltd., k tomu dodává: „Naše společnosti jsou již aktivními členy konsorcia Car2Car Communication Consortium, v rámci kterého spolupracujeme s výrobci automobilů a nákladních vozidel a s dalšími zainteresovanými subjekty na společných specifikacích a standardech. Uvědomili jsme si však, že specifické požadavky motocyklů rámec tohoto konsorcia přesahují. Logickým krokem proto bylo navázat spolupráci zaměřenou výhradně na problematiku související s jednostopými motorovými vozidly.“
„Naším cílem je přispět k včasnému a komplexnímu využití spolupracujících ITS systémů u jednostopých motorových vozidel a přispět tak ke zvýšení jejich bezpečnosti. Vyzýváme proto další společnosti, aby se k nám připojily,“ vysvětluje Prof. Dr. Karl Viktor Schaller, výkonný viceprezident pro vývoj v BMW Motorrad.
Evropská asociace výrobců motocyklů iniciativu přivítala
Antonio Perlot, generální tajemník ACEM, k tomu uvedl: „Tato iniciativa je plně v souladu se strategií ACEM pro oblast bezpečnosti silničního provozu a potvrzuje ochotu motocyklového průmyslu podílet se na zvyšování bezpečnosti jezdců vývojem konkrétních technologií pro praktické použití.“
Technologie ITS přispějí k bezpečnosti motocyklů
Dobře promyšlené a správně implementované ITS technologie nabízejí potenciál pro další zvýšení bezpečnosti, zabezpečení a efektivity všech dopravních systémů, zejména u motocyklů.
Inteligentní dopravní systémy (Intelligent Transport Systems – ITS) vyžadují integraci informačních a komunikačních technologií pokrývajících dopravní infrastrukturu, vozidla i jejich uživatele. Základní aplikace jsou dnes používány u navigačních systémů GPS, kde dopravní informace poskytované v reálném čase slouží pro volbu optimální trasy nebo pro upozornění na zácpy na trase. Zejména v silniční dopravě dokáže vzájemná bezdrátová komunikace mezi vozidly účastníkům silničního provozu pomoci při koordinovaném a informovaném rozhodování o trase a umožňuje bezpečný pohyb v rušném městském prostředí.
ITS technologie by měly významnou měrou přispět k bezpečnosti provozu jednostopých motorových vozidel, v neposlední řadě díky nástrojům elektronické komunikace, jež umožní sdílení informací mezi jezdci a řidiči ostatních vozidel.
Všechny tři společnosti již disponují zkušenostmi s technologiemi propojených vozidel z několika praktických testů, které byly dosud v Evropě realizovány. BMW Motorrad spolupracovala s automobilkami a hlavními dodavateli na projektu simTD (www.simtd.de), což byl rozsáhlý test propojených vozidel v reálném provozu v okolí německého Frankfurtu. Honda a Yamaha se zúčastnily evropského zkušebního projektu ITS technologií DRIVE C2X (www.drive-c2x.eu).
S ohledem na problémy zjištěné při těchto reálných testech se všichni tři výrobci nyní společně pokusí vyhodnotit principy spolupracujících inteligentních dopravních systémů (C-ITS) s důrazem na zvýšení bezpečnosti motocyklů.
ITS systémy pro motocykly se budou lišit od systémů pro automobily
ITS systémy určené pro automobily nelze jednoduše přenést do motocyklů. Vzhledem k omezenému prostoru musí být elektronické systémy menší a musí být odolné vůči vodě, prachu a vibracím.
Kvůli odlišné jízdní dynamice motocyklů musí být navíc software a algoritmy upraveny tak, aby reflektovaly zvláštní požadavky jednostopých strojů.
Související články
SPEEDS CITY aneb hlavu máme každý jen jednu
O tom, že helma je při jízdě na skútru nebo na motorce nezbytnou nutností, není třeba pochybovat. V redakci jsme měli možnost vyzkoušet už pěknou řádku helem, ale zatím ani jedna nezažila přímý střet s asfaltem ... Premiéru si však docela nedávno odbyla otevřená přilba tzv.: JETka od...
Bosch Help Connect aneb první pomoc pro motocyklisty
Bosh vyvinul záchranný systém pro motorkáře známý z moderních automobilů. V případě nehody odešle automaticky Váš chytrý telefon zprávu o nehodě. Záchranné složky se s Vámi následně pokusí spojit. V případě, že se jim to nepovede, bude automaticky vyslána záchranka, která díky GPS lokaci ve...
EFA PŘIJALA CHARTU POŽADUJÍCÍ KVALITNÍ PŘÍPRAVU ŘIDIČŮ
Praha ve dnech 26. – 27. dubna hostila důležité zasedání Evropské asociace autoškol EFA, kterého se účastnili zástupci řady evropských zemí. Kromě běžné agendy byla pozornost věnována i kvalitní přípravě mladých a začínajících řidičů. Na tomto zasedání byl také přijat a vydán strategický...
Učme se přežít 2017
O projektu "Učme se přežít" jsme vás poprvé informovali loni v březnu. Od té doby proběhlo už několik kol, z nichž některých jste se zúčastnili i vy, naši čtenáři. Projekt pokračuje i v tomto roce a my pro vás máme aktuální termíny!
Brzdové světlo přímo na helmě aneb bezpečnost především
Reflexní helma či reflexní vesta už je více či méně zažitým standardem. Teď je tu novinka v podobě integrální helmy s integrovaným brzdovým světlem, které vydrží až 10 hodin na jedno nabití!!!
Bleskovky
Piaggio Group pokračuje v boji na ochranu svých produktů před padělateli
29.10.2021
VOGE odstartovala akci “Máš čerstvýřidičák A2?”
23.6.2021
NOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO ONE
15.6.2021
Kymco startuje cenovou akci na atraktivní modely stopětadvacítek
19.4.2021
BMW C1 znovu na scéně?
12.4.2021
Podcasty
Černou Afrikou
17.6.2021
Řeknu jen tohle: jedna vtipná partička a Jihoafrická republika, Botswana, Zimbabwe, Namibie . . . . Tady je zmiňový DOTAZNÍK jak jsi se potkal s krizí středního věku. Nezabere...
Jindra Belšan o velkém Rusku
24.10.2019
Jindra Belšan je pamětník. To jako, že toho hodně viděl, hodně zažil a má tedy o čem vyprávět. Dnes jsme se zaměřili hlavně na jeho cesty do Ruska.
Balkánské šotoliny (Kodo120)
3.12.2018
Hurá na Balkán na šotoliny. Po tom, co začal Pertla systematicky mapovat Evropské šotoliny, musí být každému jasné, že Balkán je pro většinu z nás v tomto duchu stále ještě...
Kalendář akcí
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 2. | 3. |
||||
4. | 5. | 6. | 7. | 8. | 9. | 10. |
11. | 12. | 13. | 14. | 15. | 16. | 17. |
18. | 19. | 20. | 21. | 22. | 23. | 24. |
25. | 26. | 27. | 28. | 29. | 30. |
Nebyly nalezeny žádné nadcházející události
Komentáře
V diskuzi ještě není žádný komentář - buďte první!
Otevřít diskuzi