SYM MAXSYM 600i ABS SPORTY – Cestování první třídou
Tchajwanská značka SYM se v naší redakci v poslední době při testování zapsala do podvědomí velmi povedenými a kvalitními skútry. O to více jsme se těšili na svezení s vlajkovou lodi této značky jménem SYM MAXSYM 600i ABS SPORTY.
MaxSYMální komfort, maxSYMální síla, maxSYMální bezpečnost, to jsou hesla, kterými je Maxsym 600i označován na oficiálních stránkách importéra pro Českou republiku. Tvrzení jsou to poměrně sebevědomá, a proto se v tomto testu pokusíme tyto výroky potvrdit či naopak vyvrátit.
Díky společnosti NEVIMA GROUP jsme si šestistovku k testu převzali v černé matné barvě, což je zároveň jediné barevné provedení, ve kterém je možné skútr koupit. Již při prvním letmém seznámení nás design MAXSYMU doslova uchvátil. Považujeme jej v třídě maxiskútrů za vůbec jeden z nejhezčích. I přes svou poměrně velkou hmotnost působí svěžím, sportovním a zároveň velmi elegantním dojmem. Zejména při pohledu zepředu je MAXSYM opravdu krasavec. Dominantou je velký světlomet s čirou optikou, využívající LED technologii pro denní svícení. Stejná technologie je použita i na zadním svítidle. Označení v názvu SPORTY podtrhuje červené obšití sedla s vyšitým nápisem MAXSYM.
Prostor, užitné vlastnosti, výbava
Při bližším seznámení zjišťujeme, že označení MAXSYM není pouhou frází, ale doslova a do písmene naprosto vystihuje prostor, který skútr své posádce nabízí. Po usednutí do velkého sedla vybaveného opěrkou jak pro jezdce, tak i pro spolujezdce, se rázem ocitnete v jiném světě – vítejte ve světě velkých motorek a luxusu. Opravdu není běžným zvykem, abych si při své výšce 193 cm mohl pohodlně „odložit“ nohy, v případě SYMU navíc na podlahu opatřenou gumovými nášlapy. Použité materiály a plasty jsou velmi kvalitní, snad s výjimkou oplastování středu řídítek, kde by jisté zlepšení nebylo na škodu.
Naprosto luxusní je přístrojová deska MAXSYMU. Velké a krásně čitelné analogové přístroje informují řidiče o rychlosti, otáčkách motoru, stavu paliva v nádrži a teplotě chladící kapaliny. Kontrolní svítilny indikují vše potřebné. Marně lovím v paměti, který skútr nabízí hezčí. Mezi kulatými přístroji je umístěn LCD panel, který vypadá velice pěkně, je i velmi dobře čitelný, avšak kromě dvou TRIPů, hodin, voltmetru a celkového počítadla ujetých kilometrů nenabízí zhola nic. V této cenové kategorii bychom očekávali více.
Úložné prostory jsou samostatnou kapitolou a zároveň velmi silnou zbraní MAXSYMA. Nevěříte? Počítejte s námi. Před koleny jezdce dvě otevírací neuzamykatelné přihrádky, před jezdcem zamykatelná prostorná přihrádka vybavená konektorem pro připojení USB a klasickou 12V zásuvkou. Třešničkou na dortu je pak obrovský osvětlený celočalouněný podsedlový prostor, který je schopen pojmout dvě integrální přilby. Komu by to nestačilo, může využít možnosti příplatkové výbavy a skútr dovybavit libovolným topcasem. To už bude stačit i na slušnou dovolenou ve dvou, co říkáte? Rozměrné sedlo vybavené plynovými vzpěrami je možné otevřít otočením klíčku ve spínací skříňce, popřípadě tlačítkem na řídítkách. U dvou zmiňovaných otevíracích přihrádek by neuškodil větší úhel otevření jejich krytů. Myšleno je i na spolujezdce, který má dostatek prostoru a jeho místo k sezení je opatřeno užitečnou opěrkou a vhod určitě přijdou i dobře umístěná a tedy i funkční velká madla. Zadní stupačky jsou vyklápěcí jednoduchým šlápnutím shora. Díky vyšší váze stroje přijde vhod ruční brzda umístěná před pravým jezdcovým kolenem.
Jízda
Nyní konečně vyzkoušíme, jak MAXSYM vlastně jezdí. Díky bezchybné ergonomii si hovíte v křesle, všechny ovládací prvky máte na dosah a hlavně máte okamžitě pocit, že jste jako staří dobří známí. Za vysokým plexi se cítíte opravdu maxSYMálně bezpečně. Po nastartování se ozývá dospělý zvuk jednoválce, a pokud není vyklopený boční stojan či zatažená ruční brzda (obojí indikují samostatné kontrolky na přístrojové desce), můžeme vyrazit vstříc novým zážitkům. SYM na otočení plynovou rukojetí reaguje okamžitě, a zrychluje tak akorát příjemně. Pokud ale pravým zápěstím pořádně pootočíte, MAXSYM se dopředu žene s nevídanou razancí. Stovka je tam opravdu velmi rychle. Avšak tím zábava zdaleka nekončí, spíše naopak. Po překročení stokilometrové hranice SYM nádherně zrychluje a dálniční stotřicítka je tam během okamžiku. Jelikož měl stroj v době testu najeto pouhých 200 km, nemohli jsme naplno vyzkoušet jeho možnosti, ale vzhledem k tomu, s jakou lehkostí dosahoval uvedených rychlostí, nelze pochybovat o uváděné maximálce přes 170 km/h. Avšak více než uváděná maximální rychlost nás zaujala schopnost působivého zrychlení v jakémkoli okamžiku. Právě akcelerace z rychlostí kolem 80 – 100 km/h nás bavila ze všeho nejvíce. A co je důležité, díky velkému a také polohovatelnému plexištítu na nás do nějakých 120 km vůbec nefoukalo. Pak přece jen o sobě dává nápor větru vědět, ale není to nikterak tragické. Kdo by snad chtěl být úplně jako v bavlnce, může si na svůj MAXSYM pořídit vyšší turistické plexi. I přes svou celkem velkou hmotnost se MAXSYM báječně sklápí do zatáček a díky silnému motoru jsou výjezdy opravdovou radostí s jistou dávkou návykovosti. Tohle vás prostě nemůže přestat bavit. Navíc jeho konstrukce je natolik pevná, že se ani při ostrém projíždění zatáček nikterak nekroutí, což opět jen dokresluje úsilí, které konstruktéři MAXSYMOVI věnovali. V chladnějším období se bude určitě hodit vývod teplého vzduchu do prostoru před kolena řidiče.
Podvozek a brzdy
V této disciplíně se dostáváme k jedinému bodu testu, který zasluhuje určitou kritiku. K silnému motoru patří jisté jízdní vlastnosti a kvalitní podvozek. A zde má SYM ještě určité rezervy, zejména při přejíždění kratších nerovností. Hrboly a další malé nerovnosti na vozovce spíše přeskakuje, nežli přejíždí, a na opravdu rozbitých silnicích budou vaše záda maličko trpět. Avšak MAXSYMOVA parketa přichází na kvalitní vozovce, kde se chová naprosto příkladně. Tady pak můžete v klidu vychutnávat silný zátah motoru a úžasný cestovní komfort. Rychlému podvozku zdatně sekundují brzdy - na předním kole dva obrovské kotouče o průměru 275 mm se čtyřpístkovými brzdiči, radiální pumpou včetně systému ABS, zadní kolo brzdí kotouč o průměru 275 mm. Nejsou tak ostré jako například u konkurenční čtyřstovky od Kymca, ale vždy s přehledem silný stroj zpomalily.
Spotřeba
Během krátkého testu jsme neměli možnost spotřebu paliva přesně zjistit, avšak dle ručičky palivoměru spotřebu odhadujeme něco kolem 4 l na 100 km při rozumné, ale svižné jízdě.
Technické údaje
Motor: jednoválec 4-taktní
Obsah: 565 ccm
Výkon: 34 kW / 7 000 rpm
Chlazení: kapalinou chlazený
Převodovka: C.V.T.
Startování: elektrický startér
Odpružení: teleskopické / kyvná vidlice
Brzdy: 2 x kotoučová / kotoučová
Pneu: 120/70x15
Hmotnost: 238 kg
Objem nádrže: 14,2 l
Barevné varianty: černá
Cena s DPH: 176 900 Kč
Závěr
Necelých 200 km v sedle vlajkové lodi MAXSYM 600i ABS SPORTRY v nás zanechalo opravdu hluboký dojem. S naprosto klidným svědomím můžeme potvrdit úvodní slogan - MaxSYMální komfort, maxSYMální síla, maxSYMální bezpečnost. Jak prokázal náš krátkodobý test, jsou tato slova naprosto oprávněná. Snad kromě méně komfortního odpružení a nepříliš informacemi nabitého LCD panelu jsme na MAXSYMU nenašli žádné výrazné slabiny. Pokud pro vás bude akceptovatelná cena atakující 180 000 hranici, pak vězte, že výkonný motor, výborné brzdy, královská nabídka prostoru a absolutní pohodlí na palubě vás nenechají dospat před jakoukoli plánovanou projížďkou. MAXSYM 600i ABS SPORTRY lze doporučit i těm nejnáročnějším řidičům, kteří vyžadují komfort, sílu a bezpečí. Doménou MAXSYMU bude jak každodenní dojíždění za povinnostmi, tak i překonávání větších vzdáleností. Díky velkým úložným prostorám nebude problém ani delší dovolená v Alpách. Kdo nechce vydat ze svého rozpočtu více jak 220 tisíc za Burgmana 650, pro toho by mohl být MAXSYM velmi zajímavou alternativou.
Naše hodnocení: 92%
Související články
Honda Forza 750 - Maxiskútr s velkým "M"
Tak s tímhle testem jsem si dal pořádně na čas. Hondu Forzu 750 jsem testoval krátce po X-ADV a tak jsem si vše potřeboval pořádně rozmyslet a vstřebat. Že mi to bude trvat bezmála půl roku jsem nečekal ani já sám :-) To, že mám k Hondě blízko není žádným velikým tajemstvím. V garáži aktuálně...
Honda X-ADV 750
Honda X-ADV, skútr určený nejen do víru velkoměsta, ale i do terénu. Tak nějak jsem nechápal proč si koupit ptávě X-ADV, když si za skoro stejné peníze můžu koupit Africu Twin a to je panečku moooc pěkné svezení! Na druhou stranu, sám jsem ještě nikdy neměl tu možnost si X-ADV vyzkoušet a to se...
HONDA X-ADV – slečna drsňák
Jednou z největších letošních novinek, které Honda představila, je bezesporu velice zajímavý stroj HONDA X-ADV. Motocykl ve stylu „crossoveru“, který svým vzhledem dává najevo, že se hodí nejen do města, ale i na delší cesty, a navíc se nezalekne ani mírného terénu.
HONDA NC750X - skromný univerzál pro každý den
První generace HONDY NC 700 X opustila brány továrny již v roce 2012. Od té doby pomalu ale jistě zraje jako dobré víno. Celkově nová NC750X o něco povyrostla a zmohutněla, což jí rozhodně přidalo na kráse. Když k tomu přidáme pěkné nové barevné kombinace, LED osvětlení, tak to vše dělá z...
Honda Africa Twin CRF1000L - Návrat legendy
Začít sezónu testem dospělé motorky je minimálně hodně zvláštní. Když jsme ale dostali možnost otestovat dlouho očekávanou novinku motocyklového světa jménem HONDA CRF 1000L AFRICA TWIN, neváhali jsme ani vteřinu! Africu jsme k týdennímu testu převzali dovybavenou ochranným rámem, mlhovými LED...
Bleskovky
Piaggio Group pokračuje v boji na ochranu svých produktů před padělateli
29.10.2021
VOGE odstartovala akci “Máš čerstvýřidičák A2?”
23.6.2021
NOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO ONE
15.6.2021
Kymco startuje cenovou akci na atraktivní modely stopětadvacítek
19.4.2021
BMW C1 znovu na scéně?
12.4.2021
Podcasty
Černou Afrikou
17.6.2021
Řeknu jen tohle: jedna vtipná partička a Jihoafrická republika, Botswana, Zimbabwe, Namibie . . . . Tady je zmiňový DOTAZNÍK jak jsi se potkal s krizí středního věku. Nezabere...
Jindra Belšan o velkém Rusku
24.10.2019
Jindra Belšan je pamětník. To jako, že toho hodně viděl, hodně zažil a má tedy o čem vyprávět. Dnes jsme se zaměřili hlavně na jeho cesty do Ruska.
Balkánské šotoliny (Kodo120)
3.12.2018
Hurá na Balkán na šotoliny. Po tom, co začal Pertla systematicky mapovat Evropské šotoliny, musí být každému jasné, že Balkán je pro většinu z nás v tomto duchu stále ještě...
Kalendář akcí
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 2. | 3. |
||||
4. | 5. | 6. | 7. | 8. | 9. | 10. |
11. | 12. | 13. | 14. | 15. | 16. | 17. |
18. | 19. | 20. | 21. | 22. | 23. | 24. |
25. | 26. | 27. | 28. | 29. | 30. |
Nebyly nalezeny žádné nadcházející události
Komentáře
V diskuzi ještě není žádný komentář - buďte první!
Otevřít diskuzi