SYM SYMPHONY ST 125 - elegantní společník
Tchajwanský SYM představil pro rok 2015 nový skútr s označením SYMPHONY ST 125. SYMPHONY a novinka? Ano, SYM nabízí skútr s označením SYMPHONY v několika variantách, a právě varianta označená písmeny ST je letošní horkou novinkou. Pokud si myslíte, že 2 písmena zase takovou změnou nejsou, pak věřte, že jste na omylu! Nový SYM SYMPHONY ST 125 nabízí nejen nový brzdný systém a výkonný motor, ale nové je i barevné provedení či umístění předního světlometu. Zkrátka a dobře SYM SYMPHONY ST 125 je zcela nový skútr a jako k novince jsme k němu přistupovali i v naší redakci, což znamená, že jsme na něm nenechali jedinou nit suchou!
Se skútrem stejnojmenného označení (samozřejmě kromě 2 posledních písmen "ST") jsme se v redakci nesetkali poprvé. Ve srovnávacím testu jsme proti sobě postavili nové Kymco Agility City+ a SYMPHONY SR v limitované edici. Klasické SYMPHONY SR pak prošlo i naším standardním testem, takže na verzi s označením ST jsme se zpočátku tvářili jako na "starou známou kamarádku". Jenže ejhle! SYMPHONY ST 125 nemá s předchozími verzemi příliš společného.
Výrazných změn doznala jak kapotáž a s ní i celkový vzhled skútru, tak motor, který umožňuje daleko svižnější jízdu. Aby také ne, když jeho výkon posílil z původních 6,5 kW na 7,3 kW. SYMPHONY ST tak spolu s novým aerodynamickým tvarem a vyšším výkonem umožňuje sportovní jízdu s velkým S. Výraznou změnou prošel i brzdný systém, který sice stejně jako varianta SR využívá kotouče na obou kolech, ale jeho dávkování je přesnější, rychlejší a hlavně účinnější.
Přední světlomet si u varianty ST vyměnil místo se směrovkami, což znamená lepší osvětlení silnice před vámi nejen v zatáčkách. SYMPHONY ST se od verze SR odlišuje i automatickým LED denním svícením. Klasické a zastaralé zapínání světel na tomto modelu budete hledat marně. Stačí nastartovat a technika se už o vše potřebné postará za vás. Další ovládání je více či méně klasické, kromě přepínače mezi dálkovými a klasickými světly. Toto tlačítko má ještě jednu funkci, otevření podsedadlového prostoru při nastartovaném motoru. Což o to, funkce je to víc než praktická, ale umístění v přepínači světel je pak minimálně nestandardní.
Výraznou změnou prošla i přístrojovka, která je sice plně digitální, ale naprosto nepřehledná. Její viditelnost je nulová při běžném světle, natož při ostrém slunci, a jedná se tak o zcela zbytečnou "kaňku" na jinak povedeném skútru. Informací přitom přináší víc než dost. Krom standardních údajů jako je rychlost, otáčky, stav benzínu či aktuální čas se dozvíte i informaci o napětí baterie, kterou však díky možnosti skútr tzv. nakopnout považujeme za skoro zbytečnou.
Uzamykatelný kastlík umístěný před koleny byl nově osazen 12V zásuvkou, díky čemuž je nabíjení GPS navigace či mobilního telefonu hračkou. Krom kastlíku má SYMPHONY i klasický podsedadlový prostor, jenž pojme jednu integrální helmu a pár dalších drobností. Osvětlení či druhou 12V zásuvku tu sice budete hledat marně, ale zato zde najdete zabezpečení skútru proti krádeži v podobě vypínače elektrického proudu.
Sedlo ocení jak řidič, tak spolujezdec. Při jízdě se oba cítí doslova a do písmene jako v peřince. Batůžek ocení i výklopné stupačky po vzoru skútrů vyšší třídy.
Jízdní vlastnosti pak prostě a jednoduše potěší. Váha 122 kg zaručuje snadnou ovladatelnost při jízdě i na místě. S manipulací proto nebudou bojovat ani ženy. Ty mohou SYMPHONY využít nejen jako dopravní prostředek, ale zároveň jako módní doplněk. Skútr je k dostání v bílé, černé a elegantní zlaté barvě. Teleskopické odpružení spolu s 16palcovými koly pohltí bez větších problémů nejednu nerovnost. Při jízdě po kostkách si však tu a tam batůžek v podobě naší PR mangerky stěžoval na nepříjemné "rány" do zad. Z pozice řidiče však nejde napsat křivého slova.
Skútr má po přidání plynu mírnou prodlevu, ale pak doslova a do písmene vystřelí. Do 80 - 90 km zrychluje SYMPHONY zcela plynule a bez sebemenších problémů. Dál ručička tachometru stoupá už poněkud pozvolněji, ale stále ochotně. Maximální rychlost, které model ST dosáhne, atakuje hranici 110 km/h, a to je na skútr o objemu 125 ccm slušná porce! Nádrž má objem 7,5 l, což díky průměrné spotřebě okolo 3 litrů znamená dojezd necelých 300 km na jednu nádrž.
Celkové hodnocení je pak poměrně vysoké a bylo by ještě vyšší, nebýt nešťastné přístrojovky, za kterou by se třeba v Severní Koreji musel o svůj život obávat nejeden vývojář či designér. SYM SYMPHONY ST 125 je až na onu přístrojovku velmi povedeným strojem se zajímavou cenou (56 900,- Kč) a prodlouženou 3-letou zárukou.
+ Cena
+ Moderní vzhled
+ LED technologie
+ Výkonný motor
+ Výkonné kotoučové brzdy
+ Vypínač elektrického proudu
- Přístrojová deska
Technické údaje
Cena s DPH: 56 900 Kč
Motor: jednoválec 4-taktní
Obsah: 124,6 ccm
Výkon: 7,3 kW / 8 500 rpm
Chlazení: vzduchem chlazený
Převodovka: automatická C.V.T.
Odpružení: teleskopické / kyvná vidlice
Brzdy: kotoučová / kotoučová
Pneu: 110/70-16 / 110/70-16
Hmotnost: 122 kg
Objem nádrže: 7,5 l
Barevné varianty: zlatá, bílá, černá
Naše hodnocení: 89%
Související články
Keeway CityBlade 125 - závěrečná kapitola
Už víc jak 2 roky brázdíme silnice na našem redakčním skútru značky Keeway. Máme za sebou tisíce kilometrů, jednu drobnou nehodu a hlavně spousty a spousty zážitků v sedle tohoto čínského stroje. Nyní nadešel čas, abychom napsali závěrečnou kapitolu. Závěrečnou proto, protože skútr jsme se po...
Keeway CityBlade 125 - první mouchy na obzoru
Snad o žádném jiném skútru se nevedou tak bouřlivé diskuze, jako o modelu CityBlade. Námi doposud vychvalovaný model ukázal své první a nikoliv bezvýznamné slabiny. Pojďte se tedy spolu s námi podívat, jak si vede Keeway CityBlade 125 v našem dlouhodobém testu po najetí bezmála 4000...
Honda Vision 110 - modelový rok 2017
Když v roce 2011 přišla Honda s nízkorozpočtovým skútrem jménem Vision, spadla nám v redakci doslova brada. Nejinak tomu bylo o dva roky později, kdy jsme Visiona otestovali znovu. Píše se rok 2017 a Vision dostal do vínku systém start/stop a pár dalších vylepšení. Povedl se Hondě facelift i...
Yamaha D'elight 125 - malý skútr s velkou duší
Nejlevnější skútr v nabídce japonské Yamahy se jmenuje D'elight. Malý skútr postavený na malých kolech s nádechem klasiky, tak nějak by se dal D'elight charakterizovat v krátkosti. Tenhle prcek toho ale nabízí daleko, daleko víc ...
HONDA 125 SH - Holka v nejlepších letech
První dubnový víkend jsme měli tu čest setkat se osobně s již osmou generací populární malé Hondy SH. Nové modelové provedení nejprodávanějšího skútru v Evropě se pro rok 2017 chlubí řadou milých změn a novinek, z nichž jmenujme například vyšší výkon motoru, led světla vpředu a vzadu, zvětšená...
Bleskovky
Piaggio Group pokračuje v boji na ochranu svých produktů před padělateli
29.10.2021
VOGE odstartovala akci “Máš čerstvýřidičák A2?”
23.6.2021
NOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO ONE
15.6.2021
Kymco startuje cenovou akci na atraktivní modely stopětadvacítek
19.4.2021
BMW C1 znovu na scéně?
12.4.2021
Podcasty
Černou Afrikou
17.6.2021
Řeknu jen tohle: jedna vtipná partička a Jihoafrická republika, Botswana, Zimbabwe, Namibie . . . . Tady je zmiňový DOTAZNÍK jak jsi se potkal s krizí středního věku. Nezabere...
Jindra Belšan o velkém Rusku
24.10.2019
Jindra Belšan je pamětník. To jako, že toho hodně viděl, hodně zažil a má tedy o čem vyprávět. Dnes jsme se zaměřili hlavně na jeho cesty do Ruska.
Balkánské šotoliny (Kodo120)
3.12.2018
Hurá na Balkán na šotoliny. Po tom, co začal Pertla systematicky mapovat Evropské šotoliny, musí být každému jasné, že Balkán je pro většinu z nás v tomto duchu stále ještě...
Kalendář akcí
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 2. | 3. |
||||
4. | 5. | 6. | 7. | 8. | 9. | 10. |
11. | 12. | 13. | 14. | 15. | 16. | 17. |
18. | 19. | 20. | 21. | 22. | 23. | 24. |
25. | 26. | 27. | 28. | 29. | 30. |
Nebyly nalezeny žádné nadcházející události
Poslední komentáře (4 komentáře)
exipo3, 22.7.2015 v 14:08
Ahoj, tiež vlastním ST 125-ku (nabehaných 1000 km), pridám pár názorov k recenzii:
-nečitatelná prístrojovka - aj pri slnku je vidieť. Nie tak jasno, ale problém to vôbec nie je.
-sedadlo - pre mňa je nepohodlné, cca po 30 km ho už cítim (závisí od postavy). Spolujazdec pohoda, neboli žiadne sťažnosti na sedadlo.
-zrýchlenie do 80 km/h - môžem potvrdiť (aj so svojimi 110 kg :) )
-rýchlosť 110 km/h - išiel som 113 km/h, ale dole kopcom. Normálka je 95 km/h tachometrových. Občas sa podarí 100-105 km/h, ale neviem od čoho to závisí (teplota vozovky, asfalt, vietor...). Čo som bol milo prekvapený, že aj keď ideme dvaja tak 95 km/h bez problémov.
-nádrž 7,5 l - nemal som ju ešte úplne prázdnu, ale viac ako 7 som tam nedal nikdy (najviac som dal 6,5 l)
-dojazd 300 km - snívajte s nami :). Tých 200 km je reálnych. Pri 160 km už bliká kontrolka. Ale keď pozriete do nádrže, benzínu tam vyzerá ešte dosť. Max. som šiel na benzínku po 180 km (nebola ešte prázdna nádrž, ale koľko tam zostalo neviem odhadnúť)
Celková spokojnosť 90%.
mig2000, 20.7.2015 v 21:56
Stačí podržať SET (ľavé tlačidlo) cca 10s.
FERY431, 18.7.2015 v 20:38
Zdravím ,také vlastním ST 125 a potřeboval bych poradit jak a čím se změní přístrojovka ,nějak na to nemohu příjít ,díky moc
Otevřít diskuzi