Když skútr nejede – aneb voda v nádrži

komentáře ke článku

Zpět na článek

11.6.2015

František Hadt

Komentáře (3 komentáře)

kerim7

11.6.2015 v 09:32

#91

Osobně nevěřím tomu, že se dá natankovat benzín s vodou. Spojit to dohromady, aby se obě složky udržely promíchané a voda nespadla na dno, je tak technologicky náročné, že se to kvůli pochybnému a nejistému výdělku zkrátka nevyplatí takhle šidit. Navíc na benzínce je benzín v tanku jakou dobu a stihnulo by se to prostě oddělit, takže někdo by tankoval jen vodu, což je IMHO blbost.
A teď věcně - kondenzace v nádrži (na pumpě i v dopravním prostředku) je samozřejmě ta pravá příčina, takže se nabízí myšlenka, že nejvíc trpí ten, kdo často jezdí "na benzínové výpary". Ale ne tak úplně. Natankuje se plná a při vyjetí nádrže se do ní dostane stejné množství vlhkého vzduchu. Voda z něj zkondenzuje třeba během studené noci a pod zbytkem benzínu se nemůže znovu vypařit (nehledě k tomu, že vzduch v nádrži je nasycen parami benzínu a další odpar neumožňuje). Ale další vlhký vzduch se do nádrže nedostane, takže čas na množství zkondenzované vody takový vliv nemá. Navíc to může být podle podmínek a velikosti nádrže max. pár kapek, které spadnou ke dnu a jsou hned při dalším startu nasáty do motoru, takže se v nádrži nemohou významně nehromadit.
Táta to u W353 řešil tak, že občas do nádrže šplíchnul deci denaturovaného lihu. Ten vodu, pokud tam trocha je, absorbuje, naředí se, ale když ho motor nasaje, shoří a není problém. Já to už nedělám a u auta ani skútru problém s vodou ani tak nemám. Jistě taky záleží, kde se tankuje, pochybným malým pumpám bych se vyhnul, spíš pro jistotu. Jinak tankuji z 50% u Alberta, zbytek Herst, RobinOil a Shell. Nikdy žádný problém s vodou ani jiný.
Mnohem významnější množství vody musí kondenzovat ve vychlazených velkých podzemních tancích na pumpách. Také v cisterně po vyprázdnění kondenzuje voda ze vzduchu, při příštím doplňování na pumpě by se jí prodala v ceně benzínu;-) Nevíte někdo, jak a jestli vůbec je to technologicky ošetřené? Předpokládám, že nějak asi ano, podle mě se musí cisterny i tanky na pumpách odkalovat. A věřím tomu, že právě tohle může být zdroj problémů: Hele, Karle, odkalil jsi už tu jímku? Jasně, šéfe... (to víš, vole, to zrovna, za ty prachy, co tu beru...) A pak má třeba někdo zrovna smůlu a opravdu si vodu natankuje, myslím ale jednotlivé případy, kdy je to prostě pešek :-(

kerim7

11.6.2015 v 09:43

#92

A ještě ke třetí fotce, kde je zjevně asi tak 6-7 deci vody vyčerpané z nádrže. Jasně, že to nemohlo startovat a jet. Pokud chce někdo tvrdit, že tam postupně zkondenzovala, to to jako jelo, když jí tam byl půllitr??? To tam prostě někdo musel nalít. Napadají mě řešení jako:
- Synek potají vyjel půlku benzínu z kanystru a aby nebyl malér, dolil to vodou.
- Závistivý soused se vyčůral ze vzteku do nádrže (je to žluté, kondenzovaná voda je čirá, pokud není rezavá nádrž).
- Zapomenutý otevřený kanystr na zahradě při sekání a v noci přišla bouřka apod.

Tohle kondenzace v nádrži skůtru není.

lulinak

22.6.2015 v 09:09

#97

souhlas obecne je doporucovano nechavat nadrz co nejvice plnou, totez kanistry apod., kondenzujici pary pri snizeni teploty obsah degraduji to je bez debat, otazka je jen jak moc, v zime je zase vyssi riziko zamrznuti..... na vojne kdysi jsme vozili letecky petrolej jako palivo do proudovych motoru, tam se cisterny tankovaly vrchem a nasledny ukon byl vzdy dusledne odlouceni vody, ktera klesla ke dnu ve forme bublinek, bylo to krasne videt na kontrolnich odberech do flasky, muselo se odkalit ca 50-100 litru nez byla cisterna cista. 
Jinak na zimu bud nechat plnou nadrz po vicko plnou anebo lepe benzin kompletne vyjet az do schcipnuti, a zaroven nejpozdeji po dvou mesicich i v zime motor na 15 minut nastartovat a nechat jej uplne zahrat a vse "vypalit", pomuze to i oleji atd....

Přihlášení

Abyste se mohli zapojit do diskuze, je třeba mít vytvořen účet na našem portále SKUTRFORUM.cz. Chcete se zaregistrovat?

Bleskovky

Piaggio Group pokračuje v boji na ochranu svých produktů před padělateli

29.10.2021

Piaggio Group pokračuje v boji na ochranu svých produktů před padělateliPIAGGIO GROUP VYHRÁVÁ SOUD PRVNÍ INSTANCE O PORUŠENÍ EVROPSKÉHO PATENTU PROTI SPOLEČNOSTI PEUGEOT MOTOCYCLES V PAŘÍŽI A MILÁNĚPO NÁZVU VESPA JE UZNÁNA TAKÉ JEDINEČNOST SKÚTRU...

Více

VOGE odstartovala akci “Máš čerstvýřidičák A2?”

23.6.2021

VOGE odstartovala akci “Máš čerstvýřidičák A2?”Voge se nyní vytasilo s atraktivní akcí, kde zákaznící ušetří nemalý peníz. Při zakoupení modelu VOGE 300AC, 300R nebo 500R a předložení řidičského průkazu s vyznačením skupiny A2,...

Více

NOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO ONE

15.6.2021

NOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO ONENOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO ONE• PŘEDSTAVUJEME MODEL „ONE“, NOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO• ITALSKÝ PŮVOD A ZAMĚŘENÍ NA MLADÉ ZÁKAZNÍKY: „ONE“ JE SPOJENÍM BAREV, FANTAZIE, STYLU,...

Více

Kymco startuje cenovou akci na atraktivní modely stopětadvacítek

19.4.2021

Kymco startuje cenovou akci na atraktivní modely stopětadvacítekKymco se na startu letošní sezóny vytasilo s atraktivní akcí, kde zákaznící ušetří nemalý peníz. Od 12. dubna nabízí tento tchajwanský výrobce skvělé ceny na svoje oblíbené skútry...

Více

BMW C1 znovu na scéně?

12.4.2021

BMW C1 znovu na scéně?Kdo by neznal legendární skútr od BMW s označením C1. Skútr vybavený speciálním rámem a bezpečnostními pásy, který umožňoval jízdu bez ochranné přilby byl poprvé veřejnosti...

Více

Starší bleskovky

Podcasty

Černou Afrikou

17.6.2021

Řeknu jen tohle: jedna vtipná partička a Jihoafrická republika, Botswana, Zimbabwe, Namibie   . . . .   Tady je zmiňový DOTAZNÍK jak jsi se potkal s krizí středního věku. Nezabere...

Více

Jindra Belšan o velkém Rusku

24.10.2019

Jindra Belšan je pamětník. To jako, že toho hodně viděl, hodně zažil a má tedy o čem vyprávět. Dnes jsme se zaměřili hlavně na jeho cesty do Ruska.

Více

Balkánské šotoliny (Kodo120)

3.12.2018

Hurá na Balkán na šotoliny. Po tom, co začal Pertla systematicky mapovat Evropské šotoliny, musí být každému jasné, že Balkán je pro většinu z nás v tomto duchu stále ještě...

Více

Starší podcasty

Kalendář akcí

Po

Út

St

Čt

So

Ne

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

Nebyly nalezeny žádné nadcházející události

Přidat novou akci

Partneři

CAFE-RACER.cz
TIPMOTO.cz
ZIVEFIRMY.cz
PARTSDEPOT.cz
BONMOTO.cz
BE-RIDER.com

Společnost Montplast se specializuje na výrobu a montáž zastřešení bazénů. Zastřešení bazénů se vyrábí ze systémových hliníkových profilů, opatřených povrchovou úpravou.