Quadro4

Quadro4 a Kymco Downtown 350i

27.5.2015

Viktor Hrachovec

Když nám do redakce dorazila pozvánka na novinářskou prezentaci nového Quadra4 a Kymca Downtown 350i v německém Weidenu, moc dlouho jsme se rozmýšlet nemuseli.

Kousek od sídla společnosti MSA, jež na našem trhu Kymco a Quadro zastupuje, se v golfovém clubu SWANHOF sešli novináři z celé ČR, aby se zúčastnili prezentace dvou absolutních novinek pro letošní sezónu: Quadro4 - první čtyřkolový skútr na světě, a nový maxiskútr od Kymca - legendární Downtown, který pro letošní rok dostal nejen nový kabát, ale i silnější agregát o obsahu 350 ccm.

012: Quadro4 011: Quadro4 010: Quadro4

Možná překvapivě nezačneme Quadrem4, ale naopak upřednostníme nového Downtown. Právě ten byl, ač neprávem, tak trochu přehlížen. Přece jen co jsou 2 kola namísto 4 :-) Downtown byl poprvé představen v roce 2009 a u Kymca způsobil tak trochu revoluci. Do té doby tradiční "tchajwanské tvary" nahradil zcela nový, moderní italský design. Aby také ne, když za vzhledem Downtownu stáli právě italští návrháři. O tom, že Downtown zabodoval na celé čáře, svědčí i prodejní statistiky, které čítají přes 100 000 prodaných kusů!

Po necelých 6 letech přišlo Kymco s novinkou, jež by měla na tyto prodejní úspěchy navázat či je dokonce překonat! Kymco Downtown 350i ABS nabízí elegantnější vzhled, větší prostor pro nohy, větší úložné prostory, moderní technologie a hlavně zcela nový agregát s vyšším zdvihovým objemem. Kompletně přepracován byl i variátor a významných změn doznalo i chlazení.

038: Kymco Downtown 350i

Přední masce, kterou mimochodem považujeme za velmi povedenou, dominuje výrazný prostup mezi světlomety, které jsou vybaveny obvodovými LED světly. LED technologii využívají i blinkry umístěné na boční straně kapotáže a zadní světlomety.

041: Kymco Downtown 350i vs Kymco Downtown 300i 042: Kymco Downtown 350i vs Kymco Downtown 300i

Moderní přístrojová deska je modře podsvícena a poskytuje všechny potřebné i nepotřebné údaje. Novinkou je prostor pro navigaci včetně jejího upevnění. Tady se evidentně přemýšlelo! Ve 2 přihrádkách je integrována jak 12V zásuvka, tak USB port pro snadné dobíjení navigace a telefonu zároveň.

O pohon se stará zcela nový kapalinou chlazený čtyřventilový motor s elektronickým vstřikováním paliva o objemu 321 ccm. Výkon tak narostl na 22,1 kW, respektive 30,1 koní, které jsou k dispozici při 7 500 ot/min. Motor dokáže skútr rozpohybovat až ke 130 km/h, což není vůbec špatné. O bezpečné zastavení se starají kotoučové brzdy na obou kolech spolu s ABS od firmy BOSCH.

001: Kymco Downtown 350i

Samotná jízda je pak velmi příjemným zážitkem. 192 kilogramů těžký nebo spíš lehký skútr se krásně ovládá nejen na dlouhých rovinkách, ale především v zatáčkách. Úhel náklonu byl totiž zvětšen až na sportovních 39°. Skútr se tak v zatáčkách skládá s naprostou lehkostí a samozřejmostí a to bez nějakého vlnění, čemuž přispívá i dvojice nastavitelných zadních tlumičů a přední teleskopickávidlice o průměru 37 mm. Downtown jde krásně za plynem a dech mu nedochází ani při jízdě ve dvou a ani při táhlých stoupáních. Na skútru jsme v rámci prezentace měli možnast najet maximálně 20 - 30 km, ale i těch něco málo kilometrů bylo velmi příjemných. Za naši redakci tak nový Downtown zcela jasně aspiruje na nejpovedenější Kymco všech dob. Na to, jak si Downtown povede i v našem klasickém testu, si budeme muset ještě chvilku počkat. První kusy by se měly začít prodávat až na přelomu června a července letošního roku. A na závěr ještě jedna dobrá zpráva pro všechny ty, kteří nemají na Downtown potřebné řidičské oprávnění. Kymco Downtown bude k dostání nejen s obsahem 350 ccm, ale i ve verzi 125 ccm!

Druhým nebo lépe řečeno tím prvním strojem v pořadí byla světová novinka v podobě prvního sériově vyráběného čtyřkolového skútru Quadro4. První prototyp nazvaný Parkour byl přitom představen teprve v roce 2012! Quadro4 vychází jak designově, tak technologicky z modelu Quadro 350D, který byl s uvedením Quadra4 přejmenován na Quadro3. Pokud pomineme několik málo vylepšení, jako jsou například LED blinkry, větší úložný prostor pod sedlem či sportovnější ráfky kol, jedná se o zcela totožný model.

018: Quadro4 019: Quadro4

Quadro4 je však něčím jiným, něčím zcela odlišným. Čtyři kola zajišťují bezkonkonkurenčí stabilitu, bezpečnost a pěknou dávku komfortu. Za designem nestojí nikdo menší než italská společnost Marabese, kterou založil už v roce 1984 Luciano Marabese. Že vám to nic neříká? A co třeba Gilera Nexus, Moto Guzzi V11 nebo třeba Triumph Speed Triple 1050? Všechny tyto stroje vzešly právě ze studia Marabese! Za samotnou výrobou ale nestojí ani studio Marabese, ani tchajwanské Kymco, nýbrž švýcarský výrobce Quadro Vehicles S.A.

013: Quadro4 014: Quadro4 015: Quadro4

Popisovat jednotlivé detaily skútru je vzhledem ke staršímu sourozenci Quadru 350 D, rozumějte Quadru3, asi zbytečné. Pár rozdílů se tu ale určitě najde. Jedním z nich je například parkovací brzda, která je nově umístěna napravo pod sedlem. Quadro3 má parkovací brzdu součástí aretační páky, a tak tento počin příliš nechápeme. Použít ruční brzdu navíc nelze jen tak. Před jejím zatažením je nutné otočit klíček v multifunkční spínací skříňce zcela doleva. Nic, na co by se nedalo zvyknout, ale .... Změn doznala i přístrojová deska, za kterou dáváme naopak palec nahoru. Kladně hodnotíme i integrovanou 12V zásuvku, která je umístěna jak v zavazadlovém prostoru, tak v přihrádce pod řídítky.

026: Quadro4 030: Quadro4

O pohon se stejně jako v případě Quadra3 stará kapalinou chlazený čtyřtaktní jednoválec s přímým vstřikováním paliva, objemu 346 ccm a maximálním výkonu 22,1 kW. Ten přenáší výkon pomocí dvou kevlarových řemenů na obě zadní kola, která rozpohybují skútr až ke 130 km/h. O bezpečné zastavení skoro 300 kg vážícího skútru se stará kombinovaný brzdný systém (v případě stisku páčky zadní brzdy nebo brzdy nožní zabírá automaticky i brzda přední). Brzdy jsou na všech 4 kolech kotoučové o průměru 240 mm.

021: Quadro4 023: Quadro4

Naklánění obou náprav zajišťuje hydraulicko-pneumatický náklonový systém "Hydraulic Tilting System" (HTS), který Quadro využívá jako jediné na světě! Systém HTS se skládá ze tří propojených hydraulických válců plněných olejem a vzduchovou komorou. HTS tak zajišťuje optimální vzduchové pérování a současně stabilitu, protože přední i zadní kola jsou při jakémkoliv náklonu tlačena směrem k vozovce stejným tlakem.

005: Quadro4 004: Quadro4 002: Quadro4

Jízda sama je pak zajímavým a vskutku nevšedním zážitkem. Při zastavení není nutné sundávat nohy dolů. Stačí jen stisknout obě brzdové páčky a dojde k aretaci skútru i bez zatažené aretační páky. Výrobce slibuje náklony až 45°, ale do zatáček skútr rozhodně nepadá s lehkostí a je nutné ho do nich tlačit. Málo výkonným je vzhledem k celkové váze stroje motor. Rozhodně nebudete brzdou provozu, ale počítejte s tím, že vám to natře nejeden skútr. Při jízdě ve dvou by pak v kopcích Quadro4 pár koníků navíc rozhodně uvítalo. Zajímavým údajem je spotřeba, která se i přes značnou váhu stroje pohybuje okolo 4 l/100 km. Výhodou je pak stejně jako u tříkolového modelu možnost řídit Quadro4 s řidičským oprávněním na osobní automobil, tedy s klasickým Béčkem. Výrazně limitujícím faktorem je ale cena, která startuje na částce 289 990,- Kč.

Foto: Skutrportal, MSA

Poslední komentáře (1 komentář)

no neviem pri tom downtowne, motor ma vacsi objem, ale vykon vyssi len o pol kilowatu s verziou s ABS a dokonca nizsi ako s verziou bez ABS (2008-2011 ma 23,9kw pri 8500rpm a 30,5Nm pri 6200rpm).  Ten motor ma bud lepsi priebeh vykonu, alebo tam progress nevidim.
Rovnako vaha, stary DT mal 180kg a tento ma 193?

Jedina vada motora stareho DT300 bola, ze pod 6200rpm skoro netahal(pri 6200rpm je citit kopanec, ako keby zacalo tahat turbo) a origo valceky mali problem sa casto dostat nad tychto 6200rpm. Ale to sa krasne da poriesit Drpuley valcekmi.
Budem uprimny, treba vyuzit velmi dobre ceny za tento vybehovy typ.

Otevřít diskuzi

Související články

NOVÉ PIAGGIO 1 PŘIJÍŽDÍ DO ČESKA

NOVÉ PIAGGIO 1 PŘIJÍŽDÍ DO ČESKA

Představujeme

30.10.2021

TZ - www.piaggio.com

0

PIAGGIO PŘEDSTAVUJE NOVOU GENERACI E-SKÚTRŮ PRO MĚSTSKOU MOBILITU: KVALITA, TECHNOLOGIE, SPOLEHLIVOST A BEZPEČNOST POPRVÉ V JEDNOM JEDNODUCHÉM, SNADNO OVLADATELNÉM A LEHKÉM ELEKTRICKÉM SKÚTRUPIAGGIO 1 SI ZACHOVÁVÁ VEŠKERÉ PRÉMIOVÉ VLASTNOSTI TYPICKÉ PRO SKÚTRY PIAGGIO: DESIGN A CIT PRO DETAIL,...

Více

LS2 FF900 VALIANT II

LS2 FF900 VALIANT II

Představujeme

22.6.2021

Redakce SP.cz

0

Sezona už začala a s ní tradiční problém v čem budu letos jezdit? Spousta z nás řeší nákup nového oblečení nebo nové helmy a právě helmu jsme začali řešit i my v redakci. Otevřenou, integrálku, výklopnou? V redakci jsme už měli možnost otestovat pěknou řádku různých značek a provedení, takže pro...

Více

Novinky KYMCO na sezónu 2021

Novinky KYMCO na sezónu 2021

Představujeme

22.2.2021

TZ - www.kymco.cz

0

Na světové premiéře představený adventure skútr KYMCO DOWNTOWN 360X ABS (Euro5) startuje v polovině roku 2021. V listopadu 2020 představil CEO firmy KYMCO Allen Ko na online tiskové konferenci„KYMCO International Press Conference“ nejžhavější novinky KYMCO: jako první z nich uvedemena trh v létě...

Více

Zeeho - nová značka ve světě skútrů

Zeeho - nová značka ve světě skútrů

Představujeme

4.1.2021

Redakce SP.cz

4

Pokud jste o značce Zeeho ještě neslyšeli, pak věřte, že nejste sami. Jedná se o zbrusu novou značku, za kterou ale nestojí nikdo menší než CFMoto. Ano, to CFMoto, které má ve své nabídce cestovní enduro s označením CFMoto 650 MT nebo u nás velmi populární čtyřkolky Gladiátor. Proč tedy nová...

Více

Honda představila systém hlasového ovládání a novou mobilní aplikaci RoadSync

Honda představila systém hlasového ovládání a novou mobilní aplikaci RoadSync

Představujeme

18.12.2020

TZ - www.honda.cz

0

Systém hlasového ovládání „Honda Smartphone Voice Control system“ a aplikace Honda RoadSync pro skútry a motocykly.

Více

Bleskovky

Piaggio Group pokračuje v boji na ochranu svých produktů před padělateli

29.10.2021

Piaggio Group pokračuje v boji na ochranu svých produktů před padělateliPIAGGIO GROUP VYHRÁVÁ SOUD PRVNÍ INSTANCE O PORUŠENÍ EVROPSKÉHO PATENTU PROTI SPOLEČNOSTI PEUGEOT MOTOCYCLES V PAŘÍŽI A MILÁNĚPO NÁZVU VESPA JE UZNÁNA TAKÉ JEDINEČNOST SKÚTRU...

Více

VOGE odstartovala akci “Máš čerstvýřidičák A2?”

23.6.2021

VOGE odstartovala akci “Máš čerstvýřidičák A2?”Voge se nyní vytasilo s atraktivní akcí, kde zákaznící ušetří nemalý peníz. Při zakoupení modelu VOGE 300AC, 300R nebo 500R a předložení řidičského průkazu s vyznačením skupiny A2,...

Více

NOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO ONE

15.6.2021

NOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO ONENOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO ONE• PŘEDSTAVUJEME MODEL „ONE“, NOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO• ITALSKÝ PŮVOD A ZAMĚŘENÍ NA MLADÉ ZÁKAZNÍKY: „ONE“ JE SPOJENÍM BAREV, FANTAZIE, STYLU,...

Více

Kymco startuje cenovou akci na atraktivní modely stopětadvacítek

19.4.2021

Kymco startuje cenovou akci na atraktivní modely stopětadvacítekKymco se na startu letošní sezóny vytasilo s atraktivní akcí, kde zákaznící ušetří nemalý peníz. Od 12. dubna nabízí tento tchajwanský výrobce skvělé ceny na svoje oblíbené skútry...

Více

BMW C1 znovu na scéně?

12.4.2021

BMW C1 znovu na scéně?Kdo by neznal legendární skútr od BMW s označením C1. Skútr vybavený speciálním rámem a bezpečnostními pásy, který umožňoval jízdu bez ochranné přilby byl poprvé veřejnosti...

Více

Starší bleskovky

Podcasty

Černou Afrikou

17.6.2021

Řeknu jen tohle: jedna vtipná partička a Jihoafrická republika, Botswana, Zimbabwe, Namibie   . . . .   Tady je zmiňový DOTAZNÍK jak jsi se potkal s krizí středního věku. Nezabere...

Více

Jindra Belšan o velkém Rusku

24.10.2019

Jindra Belšan je pamětník. To jako, že toho hodně viděl, hodně zažil a má tedy o čem vyprávět. Dnes jsme se zaměřili hlavně na jeho cesty do Ruska.

Více

Balkánské šotoliny (Kodo120)

3.12.2018

Hurá na Balkán na šotoliny. Po tom, co začal Pertla systematicky mapovat Evropské šotoliny, musí být každému jasné, že Balkán je pro většinu z nás v tomto duchu stále ještě...

Více

Starší podcasty

Kalendář akcí

Po

Út

St

Čt

So

Ne

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

31.

Nebyly nalezeny žádné nadcházející události

Přidat novou akci

Partneři

CAFE-RACER.cz
TIPMOTO.cz
ZIVEFIRMY.cz
PARTSDEPOT.cz
BONMOTO.cz
BE-RIDER.com

Společnost Montplast se specializuje na výrobu a montáž zastřešení bazénů. Zastřešení bazénů se vyrábí ze systémových hliníkových profilů, opatřených povrchovou úpravou.