Suzuki Burgman 650. Největší skútr všech dob
Burgman je dalším korábem mezi skútry. Designem, ale i celkovým komfortem budí dojem těch nejdražších cestovních motocyklů. Celková stavba je tak mohutná, že umožnila aplikaci některých prvků, typických spíše pro automobily. Jedná se především o dvojité zadní svítilny, které svým tvarem připomínají Peugeot 406 a kryt víčka od nádrže. Přední blinkry sice připomínají vozy značky Mercedes, ale u nich nesmíme zapomenout, že jde o původní nápad motocyklových designérů. Kromě již zmiňovaných zadních světel a bytelných držadel pro spolujezdce je těžké nějaký detail designu vypíchnout. Vše je v takové harmonii, že se nedá jinak, než hovořit o celkovém dojmu. Vše je velmi čistě a elegantně tvarováno, takže se za vlastnictví Burgmanu nemusí stydět ani "kravaťáci". Musím pochválit i praktické úložné prostory, z nichž ten pod sedlem je tak rozměrný, že bez problémů pojme i dvě integrální helmy.
V nedávných dobách, kdy skútry mívávaly maximálně 125 ccm, vzbudily nové luxusní dvěstěpadesátky japonských výrobců nemalý ohlas. Tak veliký motor pro malé městské vozítko, to tu ještě nebylo! Skútr jezdící přes 130 km/h, nevídané! Jenže Sukuki chtěla mít navrch a pro další sezonu připravila ještě větší pecku, Burgman 400.
Příchod čtyřstovky Burgman od Suzuki znamenal nejen absolutní revoluci v oblasti skútrů, ale zároveň rozpoutal neuvěřitelnou bitvu se dvěma dalšími světovými výrobci motorek. Neuplyne ani rok a Yamaha vyjíždí se skútrem T max 500. Pouhý půlrok nato prezentuje Honda svůj Silver Wing 600. Jenže to by nebyla Suzuki, aby nešla ještě o stupínek dále. Je tu další Burgman, tentokrát již s motorem 650 ccm! V současnosti se jedná o největší skútr vůbec, i když na druhou stranu jistými rysy připomíná velkého Gold Winga od Hondy, který má dnes již 1800 ccm.
Je sice pravděpodobné, že někdy v budoucnu se tyto dvě zcela rozdílné třídy setkají, avšak skútr se od velkého motocyklu přece jen v mnohém odlišuje, například zavazadlovým prostorem pod sedlem, malými, nejvýše čtrnáctipalcovými koly a hlavně použitím variátoru coby automatické převodovky. Přesto bude velice zajímavé sledovat, kde tato komerční bitva skončí. Ale nyní zpět k nové šestsetpadesátce.
Burgman 650 má se svým předchůdcem pramálo společného a v žádném případě o něm nelze hovořit jen jako o převrtané čtyřstovce. Suzuki při vývoji nového megaskútru hleděla na to, aby nabídla více než jen o 50 kubíků objemnější skútr než má veliký rival Honda. Za tímto účelem vymyslela zcela nový typ elektronicky řízeného variátoru. Co takovýto variátor přináší v praxi?
V první řadě je možné optimalizovat převod pro potřeby řidiče. Suzuki nabízí hned dvě varianty - economy a sport. Jak již název napovídá, ta první bude šetřit tvoji kapsu, ta druhá naopak vytáhne z motoru maximum. Jenže je tu dokonce třetí varianta, u skútrů zatím nikdy nepoužitá, a tou je 5-ti stupňové, tlačítky ovládané manuální řazení! Výrobce říká: "Kup si nového Burgmana a nepotřebuješ už jiný motocykl." Možná má pravdu, vždyť dvouválcový motor o objemu 638 ccm dává výkon 50 koní a umožňuje dosáhnout rychlosti až 180 km/h. Když vezmeme v potaz slušný zavazadlový prostor, schopný v pohodě pojmout dvě integrální helmy, máme tu takřka ideální stroj na cestování. Také dva kotouče vpředu a jeden zadní umocňují pocit opravdu velkého motocyklu.
Závěrem bych chtěl zmínit ještě jednu zajímavost. Šestsetpadesátka uzavřela zcela kompletní řadu Burgmanů - 125, 150, 250, 400, 650 ccm. Propagace této řady by však měla jít odděleně od propagace motocyklů Suzuki. Vzniká tak v podstatě nová značka Burgman, která má být synonymem pro luxusní skútry. Pro přirovnání připomenu například Toyotu a Lexus v oblasti aut.
text: Marek
Související články
Kymco K-XCT 300 na garanční prohlídce
Když jsme v březnu letošního roku přebírali od zástupce společnosti MSA Petra Veruňka k ročnímu testování skútr Kymco K-XCT 300i, zavázali jsme se k nájezdu 15 000 kilometrů. První metu v podobě 5 000 km jsme pokořili začátkem srpna a 7.8.2014 jsme přistavili skútr ke garanční prohlídce do...
Srovnávací test 300 - která je nejlepší?
Když jsme k ročnímu MAXI TESTU přebírali Kymco K-XCT 300i, slibovali jsme, že mu budeme dávat pořádně do těla. Když se nám pak v garáži spolu s ním sešla i nová "KAWA" a Downtown, bylo víc než jasné, že srovnávacímu testu se nevyhneme, a proč taky. Postavili jsme proti sobě 3 skútry se stejným...
SYM SYMPHONY SR 125
Elegantní skútr na velkých kolech má ve své nabídce snad každá větší značka. Jednou z nich je i tchajwanský SYM, který se svým modelem SYMPHONY rozhodně nezůstává nikde pozadu. Ba co víc, jsou věci, v kterých nechává "konkurenci" daleko za sebou.
Yamaha X-MAX 400 - první kilometry v sedle
Letos v dubnu jsme vás poprvé informovali o nové a silnější Yamaze X-Max 400. Prvních několik desítek km v sedle jsme měli možnost si vyzkoušet na jubilejní 10. Skútršňůře, kde nám byl nový X-Max zapůjčen.
Kymco Downtown 125i ABS
Na první pohled se jedná o designově velmi povedený skútr, který nezapře italský šmrnc. Především mužům pak učaruje robustní, ale sportovní vzhled, pronikavé světlomety s LED a celkově dravé vzezření.
Bleskovky
Piaggio Group pokračuje v boji na ochranu svých produktů před padělateli
29.10.2021
VOGE odstartovala akci “Máš čerstvýřidičák A2?”
23.6.2021
NOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO ONE
15.6.2021
Kymco startuje cenovou akci na atraktivní modely stopětadvacítek
19.4.2021
BMW C1 znovu na scéně?
12.4.2021
Podcasty
Černou Afrikou
17.6.2021
Řeknu jen tohle: jedna vtipná partička a Jihoafrická republika, Botswana, Zimbabwe, Namibie . . . . Tady je zmiňový DOTAZNÍK jak jsi se potkal s krizí středního věku. Nezabere...
Jindra Belšan o velkém Rusku
24.10.2019
Jindra Belšan je pamětník. To jako, že toho hodně viděl, hodně zažil a má tedy o čem vyprávět. Dnes jsme se zaměřili hlavně na jeho cesty do Ruska.
Balkánské šotoliny (Kodo120)
3.12.2018
Hurá na Balkán na šotoliny. Po tom, co začal Pertla systematicky mapovat Evropské šotoliny, musí být každému jasné, že Balkán je pro většinu z nás v tomto duchu stále ještě...
Kalendář akcí
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 2. | 3. |
||||
4. | 5. | 6. | 7. | 8. | 9. | 10. |
11. | 12. | 13. | 14. | 15. | 16. | 17. |
18. | 19. | 20. | 21. | 22. | 23. | 24. |
25. | 26. | 27. | 28. | 29. | 30. |
Nebyly nalezeny žádné nadcházející události
Komentáře
V diskuzi ještě není žádný komentář - buďte první!
Otevřít diskuzi