Chránit hlavu se vyplatí aneb která je ta pravá
Spolu se startem nové sezóny se každoročně objevuje množství článků a reportáží informující o nehodách skútrů a motorek. Nejinak je tomu bohužel i letos, kdy není dne, aby jsme se nedočetli informaci o vážné dopravní nehodě jednostopého vozidla. Ať už nehodu zaviní řidič skútru či automobilu je to právě motorkář, který ji zpravidla odnese nějakým zraněním. Pokud se bavíme o sedřené kůži či pohmožděné končetině můžeme mluvit o štěstí. Pád však věšinou končí zlomenou rukou či nohou a nezřídka kdy i otřesem mozku. Právě mozek a hlava vůbec je jedním z nejdůležitějších orgánů. I přes to se najdou tací, kteří na motorku či skútr sednou bez ochranné helmy. Taková nehoda pak většinou končí fatálně...
Usednout na jakékoliv jednostopé vozidlo bez ochranné přilby není jen hloupost, ale naprostá magořina! Bohužel takových osob není zrovna málo. Jen za loňský rok jsme v redakci viděli minimálně 5 řidičů a stejný počet spolujezdců bez helmy. Na výběr jsou při tom stovky a možná i tisíce druhů přileb. Vybrat si můžete jak typ, tak vzhled.
Jaká helma je ale ta správná a kterou si vybrat? Nejprve je nutné zvolit druh helmy. Na výběr je helma otevřená, výklopná a integrální. Otevřená helma je vhodná pro pomalejší jízdu například ve městech. Mezi její výhody patří nízká hmotnost a nižší pořizovací cena. Za nevýhody lze naopak označit horší bezpečnost a to především v oblasti brady a nosu a velkou hlučnost. Výklopná přilba je vhodná jak pro jízdu ve městě, tak pro cestování. Helma poskytuje vysoký komfort a v případě dvojí homologace (helma musí být homologována jako uzavřená i jako otevřená), což ne každá výklopná přilba má, nabízí možnost jízdy jak v otevřeném, tak uzavřeném stavu. Mezi nevýhody patří vyšší hmotnost, vyšší cena a větší hlučnost. Za nejbezpečnější helmu lze považovat přilbu integrální. Helma je vyrobena tzv.: "z jednoho kusu". Mezi její další plusy patří nízká hmotnost a nízká hlučnost. Proti hovoří menší komfort v porovnání s helmou výklopnou.
Výběr typu je stejně jako následný výběr designu hodně individuální. Osobně dávám po více jak 15 letech v jedné stopě přednost klasické "integrálce", kdežto kolega z redakce po více je 25 letech na skútrech a motorkách jezdí zásadně v klapačce (výklopné přilbě). Zkrátka a dobře rozhodnutí v jakém typu budete jezdit je jen a jen na vás. Chybu totiž neuděláte ani u jednoho. Následuje výběr konkrétní značky, konkrétní helmy a samozřejmě designu! Důležité je nezapomínat proč si helmu pořizujeme! Hlavním důvodem je totiž stále naše hlava! Helma by tak měla být nejen hezká, ale hlavně bezpečná a právě proto tu je SHARP DIRECT. Mezinárodně uznávané hodnocení bezpečnosti vám pomůže zodpovědět jednoduchou a při tom tu jedinou důležitou otázku: Je tato helma bezpečná?
Databáze SHARP DIRECTU sice neobsahuje testy všech dostupných přileb na našem trhu, ale naleznete zde velkou většinu z nich. Rozdíly v bezpečnosti jsou u některých značek doslova propastné! Hlavu máme každý jen jednu a druhá nám nenaroste. Investovat do přilby s jednou hvězdou, tedy s minimálním hodnocením (helmy jsou hodnoceny hvězdami, přičemž maximální počet hvězd je 5 a jedná se o nejlepší možné hodnocení) není zrovna tou nejideálnější volbou. Osobně bych nikdy nešel do helmy s nižším hodnocením než jsou 4 hvězdy.
Důležité je helmu si vyzkoušet!!! Helma není tričko, kdy lze velikost odhadnout, protože pakliže mám standardně trička velikosti L, budu mít z 95% pravděpodobností velikost L i u jiných značek. U přilby tomu tak, ale být nemusí a proto je velmi důležité si ji vyzkoušet!!! Helma by vám měla být velmi těsná. Samotné vytlačení dle vaší hlavy probíhá až při jejím používání a může trvat i několik týdnů! Pokud pochybujete o správně zvolené velikosti, rozhodně se obraťte na obsluhu s žádostí o radu. Vyzkoušet helmu je dobré i za jízdy. Bohužel tuto možnost nenabízí každý prodejce. Pokud ano je zpravidla nutné použít kuklu a složit vratnou kauci a to v plné výši ceny helmy. Nebojte se vyzkoušet si víc helem a s rozhodnutím si dejte klidně na čas.
Jízda bez helmy není frajeřina, jízda bez helmy je naprostá blbost! Věděli jste, že správně nasazená a zapnutá helma dokáže v případě nehody snížit pravděpodobnost úmrtí v důsledku úrazu hlavy až o 37%? A ještě jedna rada na závěr ... každý má jiný tvar hlavy a nejen proto se helma nepůjčuje!
Související články
SPEEDS CITY aneb hlavu máme každý jen jednu
O tom, že helma je při jízdě na skútru nebo na motorce nezbytnou nutností, není třeba pochybovat. V redakci jsme měli možnost vyzkoušet už pěknou řádku helem, ale zatím ani jedna nezažila přímý střet s asfaltem ... Premiéru si však docela nedávno odbyla otevřená přilba tzv.: JETka od...
Bosch Help Connect aneb první pomoc pro motocyklisty
Bosh vyvinul záchranný systém pro motorkáře známý z moderních automobilů. V případě nehody odešle automaticky Váš chytrý telefon zprávu o nehodě. Záchranné složky se s Vámi následně pokusí spojit. V případě, že se jim to nepovede, bude automaticky vyslána záchranka, která díky GPS lokaci ve...
EFA PŘIJALA CHARTU POŽADUJÍCÍ KVALITNÍ PŘÍPRAVU ŘIDIČŮ
Praha ve dnech 26. – 27. dubna hostila důležité zasedání Evropské asociace autoškol EFA, kterého se účastnili zástupci řady evropských zemí. Kromě běžné agendy byla pozornost věnována i kvalitní přípravě mladých a začínajících řidičů. Na tomto zasedání byl také přijat a vydán strategický...
Učme se přežít 2017
O projektu "Učme se přežít" jsme vás poprvé informovali loni v březnu. Od té doby proběhlo už několik kol, z nichž některých jste se zúčastnili i vy, naši čtenáři. Projekt pokračuje i v tomto roce a my pro vás máme aktuální termíny!
Brzdové světlo přímo na helmě aneb bezpečnost především
Reflexní helma či reflexní vesta už je více či méně zažitým standardem. Teď je tu novinka v podobě integrální helmy s integrovaným brzdovým světlem, které vydrží až 10 hodin na jedno nabití!!!
Bleskovky
Piaggio Group pokračuje v boji na ochranu svých produktů před padělateli
29.10.2021
VOGE odstartovala akci “Máš čerstvýřidičák A2?”
23.6.2021
NOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO ONE
15.6.2021
Kymco startuje cenovou akci na atraktivní modely stopětadvacítek
19.4.2021
BMW C1 znovu na scéně?
12.4.2021
Podcasty
Černou Afrikou
17.6.2021
Řeknu jen tohle: jedna vtipná partička a Jihoafrická republika, Botswana, Zimbabwe, Namibie . . . . Tady je zmiňový DOTAZNÍK jak jsi se potkal s krizí středního věku. Nezabere...
Jindra Belšan o velkém Rusku
24.10.2019
Jindra Belšan je pamětník. To jako, že toho hodně viděl, hodně zažil a má tedy o čem vyprávět. Dnes jsme se zaměřili hlavně na jeho cesty do Ruska.
Balkánské šotoliny (Kodo120)
3.12.2018
Hurá na Balkán na šotoliny. Po tom, co začal Pertla systematicky mapovat Evropské šotoliny, musí být každému jasné, že Balkán je pro většinu z nás v tomto duchu stále ještě...
Kalendář akcí
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 2. | 3. |
||||
4. | 5. | 6. | 7. | 8. | 9. | 10. |
11. | 12. | 13. | 14. | 15. | 16. | 17. |
18. | 19. | 20. | 21. | 22. | 23. | 24. |
25. | 26. | 27. | 28. | 29. | 30. |
Nebyly nalezeny žádné nadcházející události
Komentáře
V diskuzi ještě není žádný komentář - buďte první!
Otevřít diskuzi