Piaggio Beverly 500. Hromada kontrastů
Rozdíl mezi ostatními skútry a modelem Beverly je asi takový, jako mezi klasickými silničními motorkami a pořádným cruiserem. Svůj podíl na tomto mém dojmu má hlavní světlomet, přední blatník a především přední vidlice, jaké jsme zvyklí vídat u cruiserů. V módním retro stylu se nese i perfektně tvarované sedlo. Právě v jeho případě je znát, že každá spára i barevné kontrasty mají svůj podíl na celkovém dojmu. Oceňuji, že se Italové nenechali zlákat historií na více než inspiraci, protože moderní křivky všech dílů kapotáže posouvají dané téma do dnešní doby velmi srozumitelně. Z modelu Beverly sálá dojem pohodlí a pohody. Připočteme-li fakt, že je jeho design velkým osvěžením v segmentu skútrů, cíle bylo zcela jistě dosaženo.
Asi nejtrefnější, co mě napadá, když obcházím horkou italskou novinku, skútr Piaggio Beverly 500, jsou "protiklady". Pohled z tepla prodejny na sluncem zalitou ulici slibuje krásný zážitek, ale nadšení tuhne při pohledu na vystrašený sloupek rtuti venkovního teploměru, jejíž hladinka sotva dostoupala k číslici -7.
Nevadí, v kufru auta je obrovská taška, která obsahuje kupu oblečení a "těsnících" prostředků. Beverly si tiše bublá na centrálním stojánku, protože na bočním mu to elektronika nedovoluje a snaží se nabrat alespoň trochu provozní teplotu. Boj s mrazem nakonec vyhrává a ručička teploměru, umístěného v přístrojové desce, se šplhá vzhůru.
Motor jako hedvábí
Konečně dopínám poslední vnější slupku a jako medvídek nasedám na široké a pohodlné sedlo. Opatrně dolů z obrubníku, ale stejně zůstávám viset za něco kovového, a tak tahám pětistovku dolů násilím. Celkové počítadlo kilometrů po řadě nul končí padesátkou, což značí, že závodit se nebude, protože píst se s válcem teprve seznamuje. Trochu se obávám velkého objemu v kombinaci s jedním pístem, respektive nepříjemného mlácení při velké zátěži, jak už to tak jednoválcová pětikila dělávají. Měl jsem kdysi jednoválcovou osmdesátku a musím říct, že Piaggio se co do vibrací projevuje podobně - tím chci říct, že motúrek běží sametově měkce, bez jakéhokoliv hlasitého nesouhlasu, a to díky vyvažovacímu hřídeli.
Brzdy trochu jinak
Další atypickou součástí stroje je podvozek, poměrně tuhé odpružení je kombinováno s koly ve skútrech takřka nevídanými. Jejich čtrnáct palců má blíže k motocyklům než ke druhům ve zbrani. Beverly tak vládne jízdními vlastnostmi vpravdě vynikajícími a pevné stisknutí řídítek před každou nerovností je jen zvykem z malých skútrů. Trochu překvapením však je stisknutí brzdové páčky předního kola. Popravdě se nic moc neděje až do doby, kdy nervozita přeteče a já skočím po druhém mačkadle jako pes po kosti. Najednou to jde, strojek přidřepne a vesele brzdí, teprve později se dozvídám, že první pokus byl jen jeden kotouč předního kola a po úleku následoval stisk druhého předního a současně zadního kotouče, což je ovládáno páčkou číslo dvě. Z toho jasně plyne, že čtení návodů k obsluze není někdy od věci.
Nejspíš nezestárne
Vraťme se však ještě k designu, protože jde opravdu o mimořádný počin. Přední světlomet je jasným odrazem minulosti a módy šedesátých let, ladné oblé tvary plastových kapot nejde časově nikam zařadit a moderní zadní světlo, nad nímž se vznáší nosič a madlo současně, je prvkem vpravdě současným. Přes tyto historicky rozházené módní směry je Beverly kompaktním a nádherným strojem, který stojí zato si pěkně z blízka prohlédnout. Konstruktérům se opravdu povedl na poli designu husarský kousek, který bude jen těžko podléhat zubu módního času.
text: Ivoš
Související články
Kymco K-XCT 300 na garanční prohlídce
Když jsme v březnu letošního roku přebírali od zástupce společnosti MSA Petra Veruňka k ročnímu testování skútr Kymco K-XCT 300i, zavázali jsme se k nájezdu 15 000 kilometrů. První metu v podobě 5 000 km jsme pokořili začátkem srpna a 7.8.2014 jsme přistavili skútr ke garanční prohlídce do...
Srovnávací test 300 - která je nejlepší?
Když jsme k ročnímu MAXI TESTU přebírali Kymco K-XCT 300i, slibovali jsme, že mu budeme dávat pořádně do těla. Když se nám pak v garáži spolu s ním sešla i nová "KAWA" a Downtown, bylo víc než jasné, že srovnávacímu testu se nevyhneme, a proč taky. Postavili jsme proti sobě 3 skútry se stejným...
SYM SYMPHONY SR 125
Elegantní skútr na velkých kolech má ve své nabídce snad každá větší značka. Jednou z nich je i tchajwanský SYM, který se svým modelem SYMPHONY rozhodně nezůstává nikde pozadu. Ba co víc, jsou věci, v kterých nechává "konkurenci" daleko za sebou.
Yamaha X-MAX 400 - první kilometry v sedle
Letos v dubnu jsme vás poprvé informovali o nové a silnější Yamaze X-Max 400. Prvních několik desítek km v sedle jsme měli možnost si vyzkoušet na jubilejní 10. Skútršňůře, kde nám byl nový X-Max zapůjčen.
Kymco Downtown 125i ABS
Na první pohled se jedná o designově velmi povedený skútr, který nezapře italský šmrnc. Především mužům pak učaruje robustní, ale sportovní vzhled, pronikavé světlomety s LED a celkově dravé vzezření.
Bleskovky
Piaggio Group pokračuje v boji na ochranu svých produktů před padělateli
29.10.2021
VOGE odstartovala akci “Máš čerstvýřidičák A2?”
23.6.2021
NOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO ONE
15.6.2021
Kymco startuje cenovou akci na atraktivní modely stopětadvacítek
19.4.2021
BMW C1 znovu na scéně?
12.4.2021
Podcasty
Černou Afrikou
17.6.2021
Řeknu jen tohle: jedna vtipná partička a Jihoafrická republika, Botswana, Zimbabwe, Namibie . . . . Tady je zmiňový DOTAZNÍK jak jsi se potkal s krizí středního věku. Nezabere...
Jindra Belšan o velkém Rusku
24.10.2019
Jindra Belšan je pamětník. To jako, že toho hodně viděl, hodně zažil a má tedy o čem vyprávět. Dnes jsme se zaměřili hlavně na jeho cesty do Ruska.
Balkánské šotoliny (Kodo120)
3.12.2018
Hurá na Balkán na šotoliny. Po tom, co začal Pertla systematicky mapovat Evropské šotoliny, musí být každému jasné, že Balkán je pro většinu z nás v tomto duchu stále ještě...
Kalendář akcí
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 2. | 3. |
||||
4. | 5. | 6. | 7. | 8. | 9. | 10. |
11. | 12. | 13. | 14. | 15. | 16. | 17. |
18. | 19. | 20. | 21. | 22. | 23. | 24. |
25. | 26. | 27. | 28. | 29. | 30. |
Nebyly nalezeny žádné nadcházející události
Komentáře
V diskuzi ještě není žádný komentář - buďte první!
Otevřít diskuzi