Peugeot Geopolis 400. Užovka
Velký francouzský skútr patří k největším elegánům světa skútrů. Podívejme se, jak se jeho šarm uplatní na českých silnicích.
Geopolis patří spolu s modelem Satelis k největším skútrům v nabídce francouzského výrobce. Od Satelisu se liší kromě designu většími koly, přední16ka a zadní 14ka slibují více komfortu, Geopolis však za to zaplatil menším podsedlovým prostorem. Zatímco do Satelisu dostanete dvě integrální helmy, zde se vejde pod sedlo jen jedna otevřená, což je u skútru s udávanou maximální rychlostí 155 km/h škoda. Drobné laborování vás čeká také při otevírání této úschovny - děje se tak pomocí klíčku v zapalování, ale trochu nelogicky a rozhodně nezvykle ji odemknete jen při zapnutém zapalování.
Co se naopak povedlo moc, je vzhled. Geopolis je na svou třídu štíhlý, elegantní kousek, jehož linie dovedně zdůrazňují přední světla supersportovního ražení nebo světle lakovaný nosič a madlo na podsedlovém plastu. Prďácky vypadají také ráfky a Geopolis, který se vyrábí také s menšími motory 125 a 250, na nich vypadá velmi sebejistě.
Dnes, kdy na našich silnicích můžete potkat skoro všechno, co se na světě vyrábí, se už málokdy stane, že by někdo něco okukoval, to musíte mít minimálně Lambo. Natožpak skútr. Přesto se mi stalo, že okolojedoucí dva mládenci na rychlých Hondách přibrzdili a pochválili zdviženým palcem předjížděcí manévr Geopolise na dálnici. Nemohl jsem jim ale pokynout nazpátek, protože jsem měl plné ruce práce s udržením přímého směru...
Na dálnici opatrně
Geopolis po rozjetí už takovou jistotou, jaká vyzařuje z jeho designu, neoplývá - hlavní příčinou je podvozek s horší stabilitou, který byl podle mého navržen pro menší kubatury a se 400 motorem a dvěma metráky hmotnosti už trochu nestíhá. Zvláště ve vysokých rychlostech na dálnici se při poryvu větru nebo po najetí na nerovnosti rád rozvlní.
Na druhou stranu Geopolis nabízí dobrou ochranu před proudícím vzduchem díky vysokému plexi, je třeba se však dobře obléknout, protože vítr se stáčí a fouká do zad. Stupňovité dvousedlo je vpředu trochu příliš široké a k tomu, abyste si schovali nohy za úzkou kapotu, je musíte tlačit k sobě.
Pokud jde o motor, při rozjezdu je vlažnější, ale bez nějakého výraznějšího zaváhání zatahuje až skoro k hodnotě maximální rychlosti. Brzdy odvádějí svou práci dobře. Jízda městem patří k plusům Geopolise, díky relativně subtilním rozměrům se protáhne stejnými štěrbinami jako malé skútry. Opatrnosti je třeba dbát v zatáčkách: pokud je v nich ne úplně ideální povrch, od dramatických průjezdů je lepší raději upustit, neboť ani zde podvozek neoslní stabilitou.
Odbočovací pípání
Zajímavou věc uslyšíte, pokud se rozhodnete na Geopolisu zabočit a dáte blinkr. Ozvou se přerušované akustické signály trochu podobné tomu, jaké mají některé dodávky nebo náklaďáky při couvání, a když o tom předem nevíte, chvíli se rozhlížíte, jaký že náklaďák se do vás chystá najet. Zřejmě to bude kvůli neslyšícím chodcům na přechodech, protože jiné vysvětlení mě nenapadá, každopádně je to jeden z rysů, kterým se Geopolis odlišuje od standardního ovládání jiných skútrů.
Jak to tedy s Geopolisem celkově vypadá? Nebál bych se použít slovo krásný, protože vzhledově se mu nedá vytknout skoro nic. Jízdní vlastnosti, především slabá stabilita, ale představení trochu kazí a to je věc, na kterou by se měli francouzští inženýři zaměřit, protože vyšší standard této kategorie - myslím tím japonské a italské zástupce - kam Geopolis nepochybně náleží, je trochu dále.
Verdikt
Motor: 6/10
Podvozek: 4/10
Brzdy: 7/10
Praktičnost: 6/10
Výkon/cena: 6/10
text: Radek Navrátil
foto: Jakub Nič
Související články
Kymco K-XCT 300 na garanční prohlídce
Když jsme v březnu letošního roku přebírali od zástupce společnosti MSA Petra Veruňka k ročnímu testování skútr Kymco K-XCT 300i, zavázali jsme se k nájezdu 15 000 kilometrů. První metu v podobě 5 000 km jsme pokořili začátkem srpna a 7.8.2014 jsme přistavili skútr ke garanční prohlídce do...
Srovnávací test 300 - která je nejlepší?
Když jsme k ročnímu MAXI TESTU přebírali Kymco K-XCT 300i, slibovali jsme, že mu budeme dávat pořádně do těla. Když se nám pak v garáži spolu s ním sešla i nová "KAWA" a Downtown, bylo víc než jasné, že srovnávacímu testu se nevyhneme, a proč taky. Postavili jsme proti sobě 3 skútry se stejným...
SYM SYMPHONY SR 125
Elegantní skútr na velkých kolech má ve své nabídce snad každá větší značka. Jednou z nich je i tchajwanský SYM, který se svým modelem SYMPHONY rozhodně nezůstává nikde pozadu. Ba co víc, jsou věci, v kterých nechává "konkurenci" daleko za sebou.
Yamaha X-MAX 400 - první kilometry v sedle
Letos v dubnu jsme vás poprvé informovali o nové a silnější Yamaze X-Max 400. Prvních několik desítek km v sedle jsme měli možnost si vyzkoušet na jubilejní 10. Skútršňůře, kde nám byl nový X-Max zapůjčen.
Kymco Downtown 125i ABS
Na první pohled se jedná o designově velmi povedený skútr, který nezapře italský šmrnc. Především mužům pak učaruje robustní, ale sportovní vzhled, pronikavé světlomety s LED a celkově dravé vzezření.
Bleskovky
Piaggio Group pokračuje v boji na ochranu svých produktů před padělateli
29.10.2021
VOGE odstartovala akci “Máš čerstvýřidičák A2?”
23.6.2021
NOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO ONE
15.6.2021
Kymco startuje cenovou akci na atraktivní modely stopětadvacítek
19.4.2021
BMW C1 znovu na scéně?
12.4.2021
Podcasty
Černou Afrikou
17.6.2021
Řeknu jen tohle: jedna vtipná partička a Jihoafrická republika, Botswana, Zimbabwe, Namibie . . . . Tady je zmiňový DOTAZNÍK jak jsi se potkal s krizí středního věku. Nezabere...
Jindra Belšan o velkém Rusku
24.10.2019
Jindra Belšan je pamětník. To jako, že toho hodně viděl, hodně zažil a má tedy o čem vyprávět. Dnes jsme se zaměřili hlavně na jeho cesty do Ruska.
Balkánské šotoliny (Kodo120)
3.12.2018
Hurá na Balkán na šotoliny. Po tom, co začal Pertla systematicky mapovat Evropské šotoliny, musí být každému jasné, že Balkán je pro většinu z nás v tomto duchu stále ještě...
Kalendář akcí
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 2. | 3. |
||||
4. | 5. | 6. | 7. | 8. | 9. | 10. |
11. | 12. | 13. | 14. | 15. | 16. | 17. |
18. | 19. | 20. | 21. | 22. | 23. | 24. |
25. | 26. | 27. | 28. | 29. | 30. |
Nebyly nalezeny žádné nadcházející události
Komentáře
V diskuzi ještě není žádný komentář - buďte první!
Otevřít diskuzi