Kymco People 125 S. Pohodář do ulic
Vloni jsme přinesli test Kymco People 250, což byl vyloženě retroskútr pro pohodovou jízdu. Letos se taiwanský výrobce vydal lovit přízeň motorkářů se slabší stopětadvacítkou, ovšem splňující přísnou normu Euro 3 a v trochu jiném, moderním hávu.
Stopětadvacítky dnes již můžeme směle řadit mezi malé skútry, protože trh nabízí i mastodonty s objemem 650 cm3, nakonec i samotné Kymco ve své nabídce disponuje pětistovkou. Rovněž legislativa dává objemu 125 cm3 poměrně slušnou zelenou, řidičák na stroj s výkonem do 11 kW (15 koní) si můžete pořídit již v šestnácti.
Design známe
Nemůžu si pomoci, ale vzhled testovaného modelu People 125 S mi trochu připomíná SH od Hondy. Ale spíše než jako kopírování bych to viděl v trendu doby. Dnes si je mnoho strojů velmi podobných, výrobci od sebe dokonce přebírají některé designové prvky a stejně si nakonec přijde každý na to své. Dominantou přední části je zajímavě tvarované světlo, nad kterým je malý větrný štítek, pod ním pak mřížka připomínající chladič kapaliny, ale nenechme se zmást, People je vzducháč. Zadní partii dominují ladné křivky podsedlového plastu a, řekněme, hi-tech zadní světlo včetně blinkrů. Celku pak jednoznačně vévodí velká šestnáctipalcová kola.
Euro 3, už zase
Obzvláště u tohoto motoru musím uznat, že se vývojovému týmu opravdu moc povedl. Nejde o nijakou zvláštní konstrukci, ale prostě funguje. Čtyřdobý, vzduchem chlazený jednoválec o objemu 125 cm3 disponuje výkonem 7,6 kW (10,3 k) a točivým momentem 10 Nm a krmí ho karburátor, to vše při respektování Eura 3 a s tak příjemným měkkým průběhem, že řídit tohoto "mazlíka" musí zvládnout snad každý.
Po usednutí za řídítka zaujme povedená přístrojovka, což sice není u Kymca žádná novinka, ale rozhodně to majitele potěší. Uprostřed budíků je analogový ukazatel rychlosti, vpravo pak ukazatel paliva, vlevo digitální ukazatel ujeté vzdálenosti včetně tripu a pod tím vším jsou kontrolky světel a blinkrů. Jako celek to působí velmi přehledně a hlavně příjemně, obzvláště pak po setmění.
Sportování se vyhneme
Jakožto ostřílený Pražák mám již v ulicích metropole naučené trasy a držím se několika jednoduchých pravidel, jako je například "Čím dřív, tím líp!" nebo "Z průseru je nejlepší ujet!". Když jsem však stejný postup chtěl aplikovat na Peopleu, se zlou jsem se potázal. Podvozek je přece jen konstruován pro pohodovější jízdu a přestože jsem se svými 65 kg váhy dokázal vymodlit na budíku i 110 km/h, z vlastní zkušenosti doporučuji jako optimální cestovní rychlost 80 km/h. I přes 16" kola se totiž skútr začne nad 80 km/h lehce vlnit a první kanál či větší nerovnost pak může znamenat malou osobní pohromu. Zadní tlumiče jsou ale seřiditelné, a tak se dá laborovat jak s nimi, tak s tlakem v pneumatikách.
Brzdy jsou v rámci kategorie velmi dobré, jen zpočátku je potřeba nebát se za ně vzít trochu razantněji, jejich nástup je slabší, ale jelikož se na skútrech všeobecně používají obě brzdy současně, nevidím v tom žádný problém.
Multifunkční spínačka
Co se vychytávek a udělátek týče, ke klasice patří spínací skříňka, kterou nejenže skútr zamknete, ale také můžete při chodu otevřít podsedlový prostor či přední přihrádku, do které v pohodě uložíte drobnosti, jako jsou doklady, klíče či mobilní telefon. Spolujezdec má k dispozici výklopné stupačky a dostatečně velké madlo. Pod sedlo sice nenacpete standardní integrálku, ale jako malou záplatu za tuto diskriminaci berte třeba zásuvku pro nabíječku mobilu.
text: Jim
foto: Jim
Související články
Kymco K-XCT 300 na garanční prohlídce
Když jsme v březnu letošního roku přebírali od zástupce společnosti MSA Petra Veruňka k ročnímu testování skútr Kymco K-XCT 300i, zavázali jsme se k nájezdu 15 000 kilometrů. První metu v podobě 5 000 km jsme pokořili začátkem srpna a 7.8.2014 jsme přistavili skútr ke garanční prohlídce do...
Srovnávací test 300 - která je nejlepší?
Když jsme k ročnímu MAXI TESTU přebírali Kymco K-XCT 300i, slibovali jsme, že mu budeme dávat pořádně do těla. Když se nám pak v garáži spolu s ním sešla i nová "KAWA" a Downtown, bylo víc než jasné, že srovnávacímu testu se nevyhneme, a proč taky. Postavili jsme proti sobě 3 skútry se stejným...
SYM SYMPHONY SR 125
Elegantní skútr na velkých kolech má ve své nabídce snad každá větší značka. Jednou z nich je i tchajwanský SYM, který se svým modelem SYMPHONY rozhodně nezůstává nikde pozadu. Ba co víc, jsou věci, v kterých nechává "konkurenci" daleko za sebou.
Yamaha X-MAX 400 - první kilometry v sedle
Letos v dubnu jsme vás poprvé informovali o nové a silnější Yamaze X-Max 400. Prvních několik desítek km v sedle jsme měli možnost si vyzkoušet na jubilejní 10. Skútršňůře, kde nám byl nový X-Max zapůjčen.
Kymco Downtown 125i ABS
Na první pohled se jedná o designově velmi povedený skútr, který nezapře italský šmrnc. Především mužům pak učaruje robustní, ale sportovní vzhled, pronikavé světlomety s LED a celkově dravé vzezření.
Bleskovky
Piaggio Group pokračuje v boji na ochranu svých produktů před padělateli
29.10.2021
VOGE odstartovala akci “Máš čerstvýřidičák A2?”
23.6.2021
NOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO ONE
15.6.2021
Kymco startuje cenovou akci na atraktivní modely stopětadvacítek
19.4.2021
BMW C1 znovu na scéně?
12.4.2021
Podcasty
Černou Afrikou
17.6.2021
Řeknu jen tohle: jedna vtipná partička a Jihoafrická republika, Botswana, Zimbabwe, Namibie . . . . Tady je zmiňový DOTAZNÍK jak jsi se potkal s krizí středního věku. Nezabere...
Jindra Belšan o velkém Rusku
24.10.2019
Jindra Belšan je pamětník. To jako, že toho hodně viděl, hodně zažil a má tedy o čem vyprávět. Dnes jsme se zaměřili hlavně na jeho cesty do Ruska.
Balkánské šotoliny (Kodo120)
3.12.2018
Hurá na Balkán na šotoliny. Po tom, co začal Pertla systematicky mapovat Evropské šotoliny, musí být každému jasné, že Balkán je pro většinu z nás v tomto duchu stále ještě...
Kalendář akcí
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 2. | 3. |
||||
4. | 5. | 6. | 7. | 8. | 9. | 10. |
11. | 12. | 13. | 14. | 15. | 16. | 17. |
18. | 19. | 20. | 21. | 22. | 23. | 24. |
25. | 26. | 27. | 28. | 29. | 30. |
Nebyly nalezeny žádné nadcházející události
Komentáře
V diskuzi ještě není žádný komentář - buďte první!
Otevřít diskuzi