Kentoya Zoom 50 4T. S větrem o závod
Když jsem byl ještě malý Jim, vlastnil jsem spoustu hraček, na kterých se zespodu nacházelo Made in China. Teď, když jsem o něco málo větší, staré hračky jsem vyměnil za nové. A tak mi před redakcí stojí Kentoya, resp. produkt obrovské fabriky Zongshen. Nevím, jestli je to napsáno vespod, ale dám ruku do ohně, že China tam někde je.
Názory na použitelnost čtyřdobé padesátky v praxi se asi nebudou moc lišit - dvoutakty jsou přece mnohem lepší. Ono to ale není až tak jednoznačné a po několika stovkách kilometrů v sedle právě čtyřdobého padíka, a to i ve dvou, mohu s čistým vědomím a svědomím říci, že dvoutakt vůbec mít nemusím.
Padesát kubíků ke štěstí
Kentoya resp. Zongshen použil do svého nejmenšího skútru čtyřdobý vzduchem chlazený jednoválec s výkonem téměř 3,5 koně, který sice nemá tolik síly na rychlé odpichy, nicméně když se vše nechá uzrát, umí letět i osmdesát. Nedá se však říci, že by šlo o úplného lenocha. Do 30 až 40 km v hodině se má Zoom docela k životu, horší je to v případě ubrání a znovu přidání. Takový točivý moment prostě čtyřdobá padesátky nikdy mít nebude.
Podvozek se na našich kvalitou rozmanitých silnicích vesměs osvědčil, snad jen malá kola občas přinesou chvilky se staženou zadnicí. Novinkou oproti předchozímu modelu je vpředu kotoučová brzda, která je rozhodně krokem vpřed. Nejlepšího brzdného účinku však dosáhneš použitím obou brzd, což ti zároveň zajistí větší stabilitu, jelikož skútr nedisponuje zrovna největšími koly.
Jezdí na vzduch?
Přechod ze skútru o objemu 125 cm3 na padesátku je znát nejen na úbytku výkonu, ale také na úbytku výdajů za benzin. Pět a půl litru velká nádrž dokáže agregát zásobovat opravdu dlouho, během našeho testu se spotřeba pohybovala lehce přes dva litry na sto kilometrů. V podstatě bych s Kentoyou mohl podnikat dlouhé výlety, leč chybí mi k tomu jeden podstatný detail - úložný prostor. V základní výbavě je k dispozici malý prostor pod sedlem, kam uschováš třeba zámek, kompaktní digitální foťák, doklady a pár drobností, a vpředu pod řídítky otevřená kapsa. Rozhodneš-li se pro volitelné příslušenství v podobě zadního kufru, získáš tak dalších pár litrů k dobru, ani do něj však přilbu neuložíš.
Spartánsky, ale jde to
Cestování ve dvou není rozhodně zážitek, o kterém by se vyprávělo dlouhé měsíce v hospodě u piva. Zoom je opravdu malinký a je na něm znát každý centimetr, který chybí. Sedlo na první pohled vypadá docela komfortně, avšak po hodině převalování se na něm své prvotní pocity přehodnocuji - je tvrdé a o pohodlí se zrovna dvakrát hovořit nedá.
Ovládací prvky a přístrojovka by se určitě daly udělat lépe, na druhou stranu plní svou funkci dobře, tedy až na ukazatel paliva, který je ze skupiny těch progresivnějších a navíc benzin dochází zrádně již v půlce červeného pole (to jsem zas jednou Číňanovi důvěřoval a následně asi kilometr tlačil).
Zbývá snad jen pár výhružných slov k zrcátkům, která jsou sice pěkná plastová v barvě stroje, ale člověk s nimi musí nějaký čas laborovat, aby mu poskytla kýžený pohled. A když už toho dosáhne, po čase se povolí a stejně si jdou po svém. Také centrální stojan by mohl být vymyšlen tak, aby se s ním v každé prudší zatáčce nedřelo. Jinak ale věřím, že Kentoya Zoom dokonale poslouží spoustě lidí právě pro účel, za kterým byla vyrobena - tedy co nejlevněji dopravit posádku z místa na místo.
text: Jim
foto: Jim, Petr
Související články
Kymco K-XCT 300 na garanční prohlídce
Když jsme v březnu letošního roku přebírali od zástupce společnosti MSA Petra Veruňka k ročnímu testování skútr Kymco K-XCT 300i, zavázali jsme se k nájezdu 15 000 kilometrů. První metu v podobě 5 000 km jsme pokořili začátkem srpna a 7.8.2014 jsme přistavili skútr ke garanční prohlídce do...
Srovnávací test 300 - která je nejlepší?
Když jsme k ročnímu MAXI TESTU přebírali Kymco K-XCT 300i, slibovali jsme, že mu budeme dávat pořádně do těla. Když se nám pak v garáži spolu s ním sešla i nová "KAWA" a Downtown, bylo víc než jasné, že srovnávacímu testu se nevyhneme, a proč taky. Postavili jsme proti sobě 3 skútry se stejným...
SYM SYMPHONY SR 125
Elegantní skútr na velkých kolech má ve své nabídce snad každá větší značka. Jednou z nich je i tchajwanský SYM, který se svým modelem SYMPHONY rozhodně nezůstává nikde pozadu. Ba co víc, jsou věci, v kterých nechává "konkurenci" daleko za sebou.
Yamaha X-MAX 400 - první kilometry v sedle
Letos v dubnu jsme vás poprvé informovali o nové a silnější Yamaze X-Max 400. Prvních několik desítek km v sedle jsme měli možnost si vyzkoušet na jubilejní 10. Skútršňůře, kde nám byl nový X-Max zapůjčen.
Kymco Downtown 125i ABS
Na první pohled se jedná o designově velmi povedený skútr, který nezapře italský šmrnc. Především mužům pak učaruje robustní, ale sportovní vzhled, pronikavé světlomety s LED a celkově dravé vzezření.
Bleskovky
Piaggio Group pokračuje v boji na ochranu svých produktů před padělateli
29.10.2021
VOGE odstartovala akci “Máš čerstvýřidičák A2?”
23.6.2021
NOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO ONE
15.6.2021
Kymco startuje cenovou akci na atraktivní modely stopětadvacítek
19.4.2021
BMW C1 znovu na scéně?
12.4.2021
Podcasty
Černou Afrikou
17.6.2021
Řeknu jen tohle: jedna vtipná partička a Jihoafrická republika, Botswana, Zimbabwe, Namibie . . . . Tady je zmiňový DOTAZNÍK jak jsi se potkal s krizí středního věku. Nezabere...
Jindra Belšan o velkém Rusku
24.10.2019
Jindra Belšan je pamětník. To jako, že toho hodně viděl, hodně zažil a má tedy o čem vyprávět. Dnes jsme se zaměřili hlavně na jeho cesty do Ruska.
Balkánské šotoliny (Kodo120)
3.12.2018
Hurá na Balkán na šotoliny. Po tom, co začal Pertla systematicky mapovat Evropské šotoliny, musí být každému jasné, že Balkán je pro většinu z nás v tomto duchu stále ještě...
Kalendář akcí
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 2. | 3. |
||||
4. | 5. | 6. | 7. | 8. | 9. | 10. |
11. | 12. | 13. | 14. | 15. | 16. | 17. |
18. | 19. | 20. | 21. | 22. | 23. | 24. |
25. | 26. | 27. | 28. | 29. | 30. |
Nebyly nalezeny žádné nadcházející události
Komentáře
V diskuzi ještě není žádný komentář - buďte první!
Otevřít diskuzi