Vespa GTS 300 Super ABS
V redakci jsme už otestovali nejednu Vespu, ale vždy se jednalo o motorizaci do 125 ccm. Teď nám byla zapůjčena ta nejsilnější varianta o objemu 300 ccm nesoucí označení Vespa GTS 300 Super ABS.
Vespa, snad žádný jiný skútr nemá takové renomé, jako právě tato italská značka patřící do koncenu Piaggio Group. Svým vzhledem a technologiemi boduje Vespa ve světě už více jak 70 let!
Vespa GTS 300 Super ABS se po designové stránce nijak neliší od svých "sestřiček". Kulatý přední světlomet zasazený do chromové obruče, klasická retro zrcátka, přehledná přístrojovka, malá 12palcová kolečka, přední kolo letmo uložené, originální výfuk. To vše má model GTS 300 Super také, ale přesto nabízí ještě něco navíc...
A čím jiným začít než tím, co nabízí GTS 300 Super navíc. Už víme, že malá kola = horší jízdní vlastnosti v případě Vespy neplatí! Model GTS je ale navíc vybaven novým předním zavěšením ESS. Jízda po nerovnostech, kterých je na našich českých silnicích víc než dost, tak teď doslova a do písmene připomíná cestování první třídou. Kvůli větší bezpečnosti byla Vespa vybavena systémy ABS a ASR a o pohodlí na cestách se stará nové sedlo. To dostalo do vínku novou výplň, potah a pro větší míru elegance a luxusu bylo opatřeno bílým lemováním. V přihrádce před koleny se pak nachází USB port pro připojení navigace či mobilního telefonu, který lze navíc pomocí VMP (Vespa multimedia platforma) propojit s palubním PC a dostávat tak mnohem víc dat a informací.
Vespa GTS 300 Super je poháněna 4-taktním kapalinou chlazeným jednoválcem o obsahu 278 ccm, který nabízí nejvyšší výkon 22 koní a kroutící moment 22,3 Nm. Motor dokáže rozpohybovat 158 kg vážící skútr až za hranici 130 km/h!
Tolik teorie. Ale jak je na tom GTSko v praxi? Tak přesně na to jsme se rozhodli podívat při několikadenním testování v centru Prahy. Za řídítky se bude stejně dobře cítit jak křehká dívka, tak 100 kg vážící chlap. Přístrojovka v kombinaci analogového tachometru a palubního PC vám dodá všechny potřebné a někdy i nepotřebné údaje. Vše je ale dobře čitelné i při ostrém slunci. Ostatně elegantní a přehledné přístrojovky jsou u značky Vespa klasikou. Stačí se podívat na test Primavery na našich stránkách. Ovladače a vše ostatní je na svém místě, takže STARTUJEME.
Motor má kultivovaný chod, jenž by se dal s trochou nadsázky přirovnat k předoucímu koťátku. Stačí ale pootočit rukojetí plynu a z předoucího koťátka se stává dravá šelma. Akcelerace je okamžitá a skútr vyráží vpřed s takovou razancí, která až bere dech. Pokoření 50 km/h je otázkou několika málo vteřin a ani pak výkon nijak nepolevuje. Za ideální cestovní rychlost se dá považovat 100 - 110 km/h. GTS jsme ale dokázali rozpohybovat až na výrobcem údávanou hodnotu 140 km/h, přičemž jízda ani v této rychlosti nebyla nijak nepříjemnou záležitostí, ba naopak! Nejeden plechovkář či motorkář se nestačil divit, co že ho to předjíždí. Takže pro všechny tyto řidiče .... dámy a pánové, to byla Vespa GTS 300 Super ABS.
Podvozek spolu s 12palcovými koly opravdu nezklamal a GTSko předčilo všechna naše očekávání. Větší obsah, více místa, tak nějak se zřejmě řídili designéři Vespy, protože pod sedlo se vejdou až 2 jet přilby. Nám se tam vešla 1 integrálka, nepromoky, povinná výbava a lahvinka dobrého vína na večerní siestu :-) A protože Vespa myslí nejen na své majitele, ale i na servisní mechaniky, je přístup k vnitřnostem otázkou 3-5 vteřin. Po otevření sedla stačí celý podsedadlový prostor vyjmout.
Kotoučové brzdy o průměru 220 mm ve spolupráci s ABS a ASR odvádí svou práci na výbornou. Nejsou nijak kousavé, ale lehce dávkovatelné a mají vynikající brzdný účinek. Tady musíme Vespě opravdu zatleskat.
Doposud jsme Vespu jen chválili, takže je vlastně něco, co by se jí dalo vytknout? Je! Žádný skútr není dokonalý a i model GTS 300 Super ABS má své mušky. Jednou z nich je spotřeba. Tu sice výrobce udává jako nízkou, ale při našem testování si GTSko řeklo bezmála o 4 litry, což je o 0,5 l víc než v případě našeho redakčního Kymca K-XCT 300. Další drobnou muškou je pak cena, která ve srovnání s ostatními 300 na trhu patří k těm vyšším. Na straně druhé za své peníze obdržíte fenomén jménem Vespa. Model GTS nabízí dobrou ovladatelnost, vysoký komfort a italskou kvalitu.
Foto: www.skutrportal.cz
Naše hodnocení: 92%
Související články
Adiva AD3 - komfort na 3 kolech
Ať je mokro, sníh či zima, s Adivou vám bude prima! Toto sice není oficiální reklamní slogan, ale naše jednovětné zhodnocení tříkolového skútru nesoucího jméno ADIVA.
Aprilia SR MAX 300
Letošní rok je pro naši redakci ve znamení tří stovkových obsahů. K ročnímu testu nám bylo zapůjčeno Kymco K-XCT 300i, které jsme ve srovnávacím testu postavili proti Kawasaki J300 a Kymcu Downtown 300i. Jen o pár týdnů později jsme přebrali k dalšímu testu Aprilii SR MAX 300 a hned na úvod...
Kymco K-XCT 300i - v plném nasazení
Je to téměř měsíc, co jsme od společnosti MSA, která zastupuje KYMCO na českém trhu, převzali k ročnímu testování skútr KYMCO K-XCT 300i. Na počítadle přibylo několik tisíc kilometrů a proto nastal čas přinést čerstvě získané zkušenosti z tohoto maxitestu od dalšího z nás. V rámci objektivity...
"Ninja" mezi skútry - Kawasaki J300
O tom, že segment skútrů se těší stále větší oblibě, není třeba vůbec pochybovat. Pochopili to i u Kawasaki a bez nějakých zbytečných průtahů představili model s označením J300. Pozorným skútrařům však nemohla uniknout určitá podobnost s Downtownem 300, a skutečně. Na výrobě J300 se měrou...
MAXI test KYMCO K-XCT 300i - začínáme
Není test jako test, a protože jsme v redakci dostali nejeden dotaz, zda můžeme udělat i nějaký dlouhodobý test, rozhodli jsme se to zkusit. Nejprve jsme s nabídkou ročního testování obeslali všechny značky, se kterými spolupracujeme, a čekali. Jednou z našich podmínek přitom bylo, aby se...
Bleskovky
Piaggio Group pokračuje v boji na ochranu svých produktů před padělateli
29.10.2021
VOGE odstartovala akci “Máš čerstvýřidičák A2?”
23.6.2021
NOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO ONE
15.6.2021
Kymco startuje cenovou akci na atraktivní modely stopětadvacítek
19.4.2021
BMW C1 znovu na scéně?
12.4.2021
Podcasty
Černou Afrikou
17.6.2021
Řeknu jen tohle: jedna vtipná partička a Jihoafrická republika, Botswana, Zimbabwe, Namibie . . . . Tady je zmiňový DOTAZNÍK jak jsi se potkal s krizí středního věku. Nezabere...
Jindra Belšan o velkém Rusku
24.10.2019
Jindra Belšan je pamětník. To jako, že toho hodně viděl, hodně zažil a má tedy o čem vyprávět. Dnes jsme se zaměřili hlavně na jeho cesty do Ruska.
Balkánské šotoliny (Kodo120)
3.12.2018
Hurá na Balkán na šotoliny. Po tom, co začal Pertla systematicky mapovat Evropské šotoliny, musí být každému jasné, že Balkán je pro většinu z nás v tomto duchu stále ještě...
Kalendář akcí
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 2. | 3. |
||||
4. | 5. | 6. | 7. | 8. | 9. | 10. |
11. | 12. | 13. | 14. | 15. | 16. | 17. |
18. | 19. | 20. | 21. | 22. | 23. | 24. |
25. | 26. | 27. | 28. | 29. | 30. |
Nebyly nalezeny žádné nadcházející události
Poslední komentáře (2 komentáře)
martinko, 4.2.2018 v 07:41
Dobrý deň. Prečo prosím neuvádzate cenu v odhadom polovici recenzií? Aj v tomto prípade iba píšete, že cena je vyššia, ale aká je som sa nedozvedel. Ideálne by cena mala byť uvedená na konci článku pri tabuľke s technickými dátami. Ďakujem.
ok8, 31.10.2014 v 21:26
Však píšete, že jste testovali v centru Prahy, takže víc žrát může. Stejně je ale trochu divný, že Pi. X10 350ccm má žrat 3,2 L a tohlenc výrazně slabší o tolik víc. Třeba si holt výrobce řekl "retro skůtr, retro spotřeba" :)
Jinak, dík za test. Babce bych to možná koupil >:)
Otevřít diskuzi