Kymco vs SYM
Tchajwanské značky Kymco a SYM jsou u nás stejně jako v Evropě díky poměru cena/výkon velmi oblíbené. Když Kymco pro letošní sezonu představilo výrazně modernizovaný model své "Agilitky", nemohl zůstat SYM nikde pozadu. V redakci jsme tak dostali možnost postavit proti sobě Kymco Agility City+ 125 a SYM Symphnony SR 125 CG v limitované edici.
Oba skútry toho mají společného víc než jen zemi původu. Oba jsou například postaveny na velkých kolech. Zatímco SYM Symphony má obě kola o velikosti 16 palců, Kymco Agility má kola v kombinaci 16 palců vepředu a 14 palců vzadu. Vizuální dojem je pak mírně řečeno rozporuplný. Oba skútry však po designové stránce musíme pochválit. Velký přední světlomet, miniaturní větrný štítek, klasicky tvarovaná zrcátka a líbivý design nabízí Kymco i SYM.
V sedle skútrů se už ale začínají objevovat první odlišnosti. Zatímco Symphony nabízí díky širším zrcátkům o něco lepší přehled o dění za vámi, u Agility City+ jsme se museli smířit s klasickým otáčením. Přístrojovky jsou u obou skútrů kombinované.
Kymco zapracovalo na funkčnosti, a tak krom klasických digitálních hodin jste informováni i o odjetých denních kilometrech, datu, době do další servisní prohlídky a dalších více či méně potřebných informacích. Pro každou požadovanou informaci ale musíte stisknout tlačítko, proto se asi stejně jako my spokojíte s klasickými hodinami. Symphony SR nabídne sice o nějaký ten údaj méně, to je nám ale v konečném důsledku sympatičtější.
Ovládání na řídítkách je, dá se říci, totožné a je jen na škodu, že ani jedna z novinek není vybavena dnes už standardní funkcí automatického svícení. Popravdě na to, že nesvítíme, jsme přišli vždy, až když se setmělo. SYM je vybaven multifunkční skříňkou zapalování, takže pro přístup do zavazadlového prostoru, kde je mimochodem umístěno víčko nádrže a pojistka proti nenechavcům, není nutné klíček vyndávat. Stačí ho jen pootočit proti směru hodinových ručiček a je hotovo. Jednoduché, funkční a praktické. Kymco má zapalování klasické, ale díky víčku nádrže, které je umístěno před levým kolenem, a menšímu zadnímu kolu nabízí větší podsedadlový prostor.
Uzamykatelnou schránku stejně jako háček pro zavěšení helmy či nákupy nabízí skútry oba. Symphony má kastlík díky jinému umístění víčka nádrže sice větší, ale 12V zásuvku v něm budete hledat marně. City+ naopak 12V zásuvkou disponuje, ale nabíjet navigaci za jízdy stejně nejde. Po zasunutí kabelu do zásuvky se naplno projeví miniaturní rozměry této schránky a dvířka tak prostě a jednoduše nejdou dovřít. Za provedení tudíž dáváme mínusové body oběma tchajwanským modelům.
Dostatek prostoru pro kolena a pohodlný posez nabízí Kymco i SYM. Spolujezdec si však bude více libovat u SYMU díky jinak tvarovanému sedlu. Naopak vyklopení stupaček do pohotovostní polohy je více komfortní právě u Kymca. Stačí jen zavadit nohou o pojistku a stupačka je připravena. U SYMU je nutné se sehnout a stupačku vyklopit pěkně postaru.
Kymco Agility City+ 125 pohání 4-taktní, vzduchem chlazený jednoválec o maximálním výkonu 6,6 kW při 7 500 ot./min. Ten dokáže skútr rozpohybovat až k výrobcem udávané maximální rychlosti 85 km/h. Nám se s Agilitkou podařilo dosáhnout hranice 100 km/h, jenže dle tachometru, který má ve vyšších rychlostech tendenci docela dost kecat. Reálně se tak mohlo jednat o 90 - 92 km/h.
SYM Symphony SR 125 CG limited edition pohání taktéž vzduchem chlazený 4-taktní jednoválec, ale o výkonu 7,5 kW při 8 000 ot./min. Díky nízké hmotnosti skútru (116 kg) a vyššímu výkonu je tak možné se Symphonym uhánět i přes 105 km/h.
Kotoučové brzdy na obou kolech nabízí jak Kymco, tak Sym a nutno dodat, že brzdy jsou u Agilitky opravdu numero uno. Ne snad, že by SYM brzdil nějak špatně, ale z nastavení brzd u Kymca lze usuzovat na spolupráci s týmem z Moto GP.
Jízda samotná pak potvrzuje papírové údaje. Zatímco pro Agilitku je ideální cestovní rychlost okolo 60, max 70 km/h, u Symphony je to okolo 80 - 90 km/h. Nerovnosti lépe tlumí SYM nejen díky nastavení, ale i díky již zmiňovanému většímu zadnímu kolu. Ovladatelnost a prostupnost v kolonách jde hodnotit srovnatelně na výbornou. Od semaforů pak o něco rychleji vyrazí Agilitka, aby ji vzápětí Symphony dohnal a předjel. O závodění to ale není. Oba dva skútry nabízí výbornou hodnotu v poměru cena/výkon, kvalitní zpracování a výborné servisní zázemí. Každý z nich má své klady a zápory. U Agilitky 100% oceníte 7l nádrž, díky které budou vaše návštěvy u čerpací stanice spíše sporadické. Symphony zase překvapí prodlouženou 3letou zárukou a menší pořizovací cenou.
Konečné rozhodnutí tak necháváme na vás. Jisté je, že jsme si i přes ne právě příznivé počasí celé testování náramně užili. Skútry nám byly zapůjčeny ještě syrové (Agility City+ mělo najeto cca 1 200 km a SYM Symphony SR pouhých 5 km) a my jsme tak dostali možnost si je pěkně polehounku zajet, abychom jim na konci testu pořádně naložili. Oba modely se na našich stránkách objeví ještě minimálně jednou, a to v samostatných testech.
Foto&video: www.skutrportal.cz, www.youtube.com
Související články
Keeway CityBlade 125 - závěrečná kapitola
Už víc jak 2 roky brázdíme silnice na našem redakčním skútru značky Keeway. Máme za sebou tisíce kilometrů, jednu drobnou nehodu a hlavně spousty a spousty zážitků v sedle tohoto čínského stroje. Nyní nadešel čas, abychom napsali závěrečnou kapitolu. Závěrečnou proto, protože skútr jsme se po...
Keeway CityBlade 125 - první mouchy na obzoru
Snad o žádném jiném skútru se nevedou tak bouřlivé diskuze, jako o modelu CityBlade. Námi doposud vychvalovaný model ukázal své první a nikoliv bezvýznamné slabiny. Pojďte se tedy spolu s námi podívat, jak si vede Keeway CityBlade 125 v našem dlouhodobém testu po najetí bezmála 4000...
Honda Vision 110 - modelový rok 2017
Když v roce 2011 přišla Honda s nízkorozpočtovým skútrem jménem Vision, spadla nám v redakci doslova brada. Nejinak tomu bylo o dva roky později, kdy jsme Visiona otestovali znovu. Píše se rok 2017 a Vision dostal do vínku systém start/stop a pár dalších vylepšení. Povedl se Hondě facelift i...
Yamaha D'elight 125 - malý skútr s velkou duší
Nejlevnější skútr v nabídce japonské Yamahy se jmenuje D'elight. Malý skútr postavený na malých kolech s nádechem klasiky, tak nějak by se dal D'elight charakterizovat v krátkosti. Tenhle prcek toho ale nabízí daleko, daleko víc ...
HONDA 125 SH - Holka v nejlepších letech
První dubnový víkend jsme měli tu čest setkat se osobně s již osmou generací populární malé Hondy SH. Nové modelové provedení nejprodávanějšího skútru v Evropě se pro rok 2017 chlubí řadou milých změn a novinek, z nichž jmenujme například vyšší výkon motoru, led světla vpředu a vzadu, zvětšená...
Bleskovky
Piaggio Group pokračuje v boji na ochranu svých produktů před padělateli
29.10.2021
VOGE odstartovala akci “Máš čerstvýřidičák A2?”
23.6.2021
NOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO ONE
15.6.2021
Kymco startuje cenovou akci na atraktivní modely stopětadvacítek
19.4.2021
BMW C1 znovu na scéně?
12.4.2021
Podcasty
Černou Afrikou
17.6.2021
Řeknu jen tohle: jedna vtipná partička a Jihoafrická republika, Botswana, Zimbabwe, Namibie . . . . Tady je zmiňový DOTAZNÍK jak jsi se potkal s krizí středního věku. Nezabere...
Jindra Belšan o velkém Rusku
24.10.2019
Jindra Belšan je pamětník. To jako, že toho hodně viděl, hodně zažil a má tedy o čem vyprávět. Dnes jsme se zaměřili hlavně na jeho cesty do Ruska.
Balkánské šotoliny (Kodo120)
3.12.2018
Hurá na Balkán na šotoliny. Po tom, co začal Pertla systematicky mapovat Evropské šotoliny, musí být každému jasné, že Balkán je pro většinu z nás v tomto duchu stále ještě...
Kalendář akcí
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 2. | 3. |
||||
4. | 5. | 6. | 7. | 8. | 9. | 10. |
11. | 12. | 13. | 14. | 15. | 16. | 17. |
18. | 19. | 20. | 21. | 22. | 23. | 24. |
25. | 26. | 27. | 28. | 29. | 30. |
Nebyly nalezeny žádné nadcházející události
Komentáře
V diskuzi ještě není žádný komentář - buďte první!
Otevřít diskuzi