Honda @125. Honďátko s ďáblíkem v těle
Ne, nebudu lhát, že jsem jela dvěstě v městě a třista z místa, ale člověk musí uznat, že praktické výhody Zavináče jsou opravdu k nezaplacení. Už když dojde na balení věcí, co si cestovatel sebou veze: "Nevzala bys mi tohle? A nemůžu si k tobě dát tohleto?" otravují ti na velkých motorkách před cestou na sraz.
Úložný prostor pod sedlem klidně spolkne kombinézu do deště, kalhoty a i nějakou tu plechovku pití. To jsem ještě utajila kastlík pod palubní deskou, akorát tak na mobil, peněženku a doklady. Kdyby ani to nestačilo, pak se hodí háček na pověšení tašky nebo plotnička vzadu za spolujezdcem. Praktičnost ale není všechno. Lidskému oku neunikne pěkná přístrojovka, přehledná, se všemi potřebnými ukazateli - obě kontrolky směrovek, oleje, denní počítadlo, čas, teplota vody a hlavně palivoměr. Člověk nemusí nervózně zírat do nádrže, kde stejně houby vidí.
Jen neřadit!
Kdo neumí řadit, bude si pochrochtávat, protože to variátor zvládne za něj, kdo je naopak zvyklý jenom řadit, ten si může dát v nejbližší křižovatce na kokos jako já, protože jsem chtěla - ze zvyku - zařadit dvojku, leč zafungovala brzda. Ale krizi jsem ustála. Brzdy to má fajnové, při razantnějším zmáčknutí páček ztrácím nepříjemný pocit, že to někde ustřelí, vděk patří systému CBS.
Městem jako ještěrka
Ve městě, kde se jako obvykle pletou smradlavé plechovky, je kličkování se 125 kily hračkou. Při vjezdu na dálnici s oddechem nasazuji úsporných 80 km/h. "Velcí" motorkáři ukazují jak jim to jede a já naznačuji, jak jim vyhrknu ty plechovky pití, co mají u mne v kufru - neujedou daleko. I v téhle rychlosti se ti vždy bude někdo plést. Dusíc se za umouněnou Avií nemilosrdně beru Zavináčovi za plyn. Bez odmlouvání se roztočí a ejhle! 115 km/h - žádný problém! S Avií v zádech už se mi nechce ubírat.
Drží snad dietu?
Cesta odsejpá jak hodinky a zanedlouho jsme na místě. Se špatným svědomím beru tankovací pistoli, ale skútřík spotřeboval v té štvanici jen něco okolo 4 litrů benzinu na 100 km. Na zpáteční cestě se snažím držet 80 kilometrovou rychlost, abych zjistila, že se dá cestovat i za pouhých 3,5 litru na 100 km. Při nesympatických cenách benzinu to je naopak sympatické zjištění, ne?
Podvozek je podvozkovatý
Pokud budeš hledat mínusy v jízdních vlastnostech, hledej jak chceš, nic nenajdeš. Poměrně větší kola ve srovnání s kolegy - skútry snižují riziko kolize při střetu s dírou ve vozovce. I v rychlosti přes 100 km/h. se podvozek chová více než slušně. Co už víc od takového skútra chtít? Do města, na chatu, ale i na cesty po vlasti České poslouží velice dobře. A neber s sebou "velké" motorkáře, protože tě budou jen zdržovat s tím, co všechno jim potáhneš v kufru.
text: Jana
foto: Jana
Související články
Kymco K-XCT 300 na garanční prohlídce
Když jsme v březnu letošního roku přebírali od zástupce společnosti MSA Petra Veruňka k ročnímu testování skútr Kymco K-XCT 300i, zavázali jsme se k nájezdu 15 000 kilometrů. První metu v podobě 5 000 km jsme pokořili začátkem srpna a 7.8.2014 jsme přistavili skútr ke garanční prohlídce do...
Srovnávací test 300 - která je nejlepší?
Když jsme k ročnímu MAXI TESTU přebírali Kymco K-XCT 300i, slibovali jsme, že mu budeme dávat pořádně do těla. Když se nám pak v garáži spolu s ním sešla i nová "KAWA" a Downtown, bylo víc než jasné, že srovnávacímu testu se nevyhneme, a proč taky. Postavili jsme proti sobě 3 skútry se stejným...
SYM SYMPHONY SR 125
Elegantní skútr na velkých kolech má ve své nabídce snad každá větší značka. Jednou z nich je i tchajwanský SYM, který se svým modelem SYMPHONY rozhodně nezůstává nikde pozadu. Ba co víc, jsou věci, v kterých nechává "konkurenci" daleko za sebou.
Yamaha X-MAX 400 - první kilometry v sedle
Letos v dubnu jsme vás poprvé informovali o nové a silnější Yamaze X-Max 400. Prvních několik desítek km v sedle jsme měli možnost si vyzkoušet na jubilejní 10. Skútršňůře, kde nám byl nový X-Max zapůjčen.
Kymco Downtown 125i ABS
Na první pohled se jedná o designově velmi povedený skútr, který nezapře italský šmrnc. Především mužům pak učaruje robustní, ale sportovní vzhled, pronikavé světlomety s LED a celkově dravé vzezření.
Bleskovky
Piaggio Group pokračuje v boji na ochranu svých produktů před padělateli
29.10.2021
VOGE odstartovala akci “Máš čerstvýřidičák A2?”
23.6.2021
NOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO ONE
15.6.2021
Kymco startuje cenovou akci na atraktivní modely stopětadvacítek
19.4.2021
BMW C1 znovu na scéně?
12.4.2021
Podcasty
Černou Afrikou
17.6.2021
Řeknu jen tohle: jedna vtipná partička a Jihoafrická republika, Botswana, Zimbabwe, Namibie . . . . Tady je zmiňový DOTAZNÍK jak jsi se potkal s krizí středního věku. Nezabere...
Jindra Belšan o velkém Rusku
24.10.2019
Jindra Belšan je pamětník. To jako, že toho hodně viděl, hodně zažil a má tedy o čem vyprávět. Dnes jsme se zaměřili hlavně na jeho cesty do Ruska.
Balkánské šotoliny (Kodo120)
3.12.2018
Hurá na Balkán na šotoliny. Po tom, co začal Pertla systematicky mapovat Evropské šotoliny, musí být každému jasné, že Balkán je pro většinu z nás v tomto duchu stále ještě...
Kalendář akcí
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 2. | 3. |
||||
4. | 5. | 6. | 7. | 8. | 9. | 10. |
11. | 12. | 13. | 14. | 15. | 16. | 17. |
18. | 19. | 20. | 21. | 22. | 23. | 24. |
25. | 26. | 27. | 28. | 29. | 30. |
Nebyly nalezeny žádné nadcházející události
Komentáře
V diskuzi ještě není žádný komentář - buďte první!
Otevřít diskuzi