Honda SW-T400. Business Class
Velké skútry jsou v dnešní přecpané době zajímavou alternativou i pro nemotorkáře. Máte-li to do práce dál a jste zvyklí na přístup "business class", sáhněte po nové Hondě SW-T400.
Velké skútry jsou v dnešní přecpané době, kdy třeba v Americe mají vyhrazené pruhy pro auta, která vezou více než jednoho pasažéra (přesto tyto pruhy zejí prázdnotou a všichni poslušně stojí v kilometrových zácpách), zajímavou alternativou i pro nemotorkáře. Máte-li to do práce dál a jste zvyklí na přístup "business class", sáhněte po nové Hondě SW-T400.
Čtyřstovka není v nabídce Hondy novinkou, již před třemi lety vyrazil do boje model Silver Wing 400, jehož je SW-T přímým nástupcem. S tím hondím názvoslovím luxusních skútrů je docela sranda: největší šestistovka se jmenuje Silver Wing, její menší čtyřstovková sestra dříve též, ale nový model už je SW-T, nejmenší stopětadvacítka a stopadesátka je S-Wing... Takže to prostě Silver Wing rozhodně není, ale vlastně je...
Prostorová velkorysost
Zatímco starý Silver Wing působil trochu "krabicózně", novince se dvěma do stran protaženými předními světlomety namísto jednoho "stojacího" určitě nelze upřít eleganci, nota bene v testované vínové metalíze. Rozměry jsou majestátní - alespoň máte na všechno dost místa.
Prostorová velkorysost je typickým rysem tohoto čtvrttunového "drobečka". Když jsem se hodně vzepřel, dokázal jsem si dokonce i zcela protáhnout nohy, které jinak můžete mít ležérně natažené dopředu, nebo "záchodově" složené pod sebou. Jedete-li dálku, doporučuji toto často střídat, já dal jednou 180 km na jeden zátah s nohami vpředu a v mírném záklonu, z čehož nevyhnutelně vyplynula šíleně otlačená kostrč. Nízké sedlo s účinnou opěrkou je přitom příjemně tvarované a optimálně tuhé. To platí i pro místo spolujezdce, který si pohodlně hoví na opravdu širokém placu, zpředu i zezadu "vystřeďován" opěrkami, s dobrými madly po stranách a s nohami na elegantních vyklápěcích stupačkách. Komentář fotografa Davida mluví za vše: "Tady mi ani nevadí, že sedím vzadu."
Jako v autě
Při nasedání se jako u všech podobných strojů musíte popasovat s nezanedbatelným středovým tunelem, který skrývá i plnicí hrdlo 16litrové (!) nádrže, ale pak už je vše pohoda s hondí ergonomií. Na řídítkách s klasickými motorkovými ovladači trochu překvapí, že brzdové páčky nejsou nastavitelné (neměl jsem ale potřebu) a zamrzí, že chybí spínač varovných blikačů (ten jsem postrádal často, hlavně v kolonách).
Plexi je pěkně vysoké, mně odklánělo vítr až na horní část helmy, a přístrojová deska také koresponduje se zařazením skútru mezi luxusní: chromované rámečky, maximální přehlednost, tachometr i otáčkoměr, palivoměr, teploměr, nahoře displej, který umí i průměrnou spotřebu, mezi kontrolkami také světýlko na funkci parkovací brzdy... Rozvržení je podobné jako v autech, což má být asi další výzvou, abyste nechali své čtyřkolové povozy v garáži a do práce raději jezdili na tomhle.
O pět koní víc
Červené pole otáčkoměru od 9300 napoví o SW-T400 jednu důležitou věc - na rozdíl od konkurence stejného objemu tady bije dvouválcové srdce. A zatímco jednoválce se drží na prakticky shodném výkonu 34 koní, Honda jich nabízí 39. A i díky dvěma vyvažovákům jsou to koně velice klidné.
Já jsem v tomto testu plnil čestnou funkci zajížděče - při přebírání mělo SW-T najeto pouhých 5 km, při navrácení téměř 500. Každý kilometr přitom byl znát v ochotě motoru spolupracovat a nejvíce právě ke konci. Maximální udávané rychlosti 149 km/h jsem nedosáhl jen proto, že jsem se o to nesnažil, ale sto čtyřicet jsem tam párkrát viděl a dvouválec mi v tu chvíli přišel jako hodně vesele naložený. Jinak ve městě povolenou rychlostí plujete prakticky na zavřený plyn a kilíčko až kilo dvacet jsou běžné cestovní rychlosti.
Dobrá mi přišla spotřeba, kromě města jsem si dal i 180 km cestu na východ a zpět po rychlých státovkách i zakroucených "třetitřídkách" a budík mi ukázal poprvé 4,8 l/100 km (já to ale spočítal na 4,4) a podruhé jsem se pohyboval na 4,1. Na syrový motor a 247 kg provozní hmotnosti slušná cifra. Víckrát jsem netankoval, ta nádrž je tak velká...
Protože ale nic není jen černé nebo bílé, tak kromě pěkného zátahu ve vyšších rychlostech se dvouválec projevuje poněkud horším odpichem z místa. Není to samozřejmě žádná tragédie, z křižovatky jste vždy první, ale jednobuchy tohle prostě umějí lépe. Abyste si nemysleli, stejnou vlastnost jsem pociťoval i u pětistovkového Tmaxe, a to je nějaký sportovec.
Slušný standard
Podvozkově je SW-T400 skútrová klasika, ocelový rám doplněný o nenastavitelnou masivní přední vidli a zadní dvojice tlumicích a pružicích jednotek s předpětím nastavitelným do pěti poloh. Vzhledem k dlouhatánskému rozvoru asi nikdo neočekává superbikovou pevnost, ale v rámci kategorie je to slušný standard. Možná bych se přimluvil o přidání jednoho palce na průměru obou kol, třináctka vzadu a čtrnáctka vpředu mi na takhle velký skútr přijdou zbytečně malé.
Výbornou účinnost vykazuje brzdová soustava s propojeným účinkem. Samotná přední brzda sice nadšení nevzbudí, ale stačí jen polechtat druhou páčku a stojíte na fleku. Holt propojená funkce, navíc u takhle dlouhého stroje s těžkou zádí je brzda zadního kola podstatně platnější než u supersportů.
Místa na dovolenou
Velký zevnějšek u skútrů nebývá vždy zárukou velkého úložného prostoru, ovšem zrovna tohle je oblast, v níž SW-T400 doslova exceluje. Pod odklápěcím sedlem (na plynovém tlumiči) je tak velký podsedlák, že se do něj vejdou dvě helmy! Navíc je osvětlený a lehce polstrovaný. Já si tam běžně nechával helmu, rukavice, motokrosové chrániče kolen, páteřový chránič a ještě zbývala spousta místa... Na drobnosti jsou tady potom dvě hluboké uzavíratelné přihrádky po stranách před řídítky, ta levá uzamykatelná. To se hodilo, když jsem před kolegy potřeboval ukrýt svačinu - dvě housky a rohlík se tam vešly jako nic.
Montáž plotny na zadní kufr mi proto přijde už jako vyložená zhýralost, leda byste vyráželi ve dvou na dovolenou. Užitečná hmotnost 169 kg to dovoluje, navíc si můžete dokoupit ještě vyhřívané hefty, navigaci, alarm... To je totiž velká výhoda těchto luxusních maxiskútrů. Kromě běžného "skútrování" do práce s nimi totiž v pohodě vyrazíte na odpolední vyjížďku nebo právě na dovču. A v neposlední řadě přiblíží jednostopý svět těm, kteří by, nebýt každodenních dopravních kalamit, ze svých Audi A6 nebo BMW 5 vůbec nevylezli.
Motocykl do testu zapůjčila firma Honda ČR.
Verdikt
motor: 6/10
podvozek: 5/10
brzdy: 7/10
ovladatelnost: 6/10
město: 8/10
cestování: 8/10
sport: 5/10
spolujezdec: 8/10
výkon/cena: 7/10
text: Jan Rameš
foto: David M. Bodlák
Související články
Kymco K-XCT 300 na garanční prohlídce
Když jsme v březnu letošního roku přebírali od zástupce společnosti MSA Petra Veruňka k ročnímu testování skútr Kymco K-XCT 300i, zavázali jsme se k nájezdu 15 000 kilometrů. První metu v podobě 5 000 km jsme pokořili začátkem srpna a 7.8.2014 jsme přistavili skútr ke garanční prohlídce do...
Srovnávací test 300 - která je nejlepší?
Když jsme k ročnímu MAXI TESTU přebírali Kymco K-XCT 300i, slibovali jsme, že mu budeme dávat pořádně do těla. Když se nám pak v garáži spolu s ním sešla i nová "KAWA" a Downtown, bylo víc než jasné, že srovnávacímu testu se nevyhneme, a proč taky. Postavili jsme proti sobě 3 skútry se stejným...
SYM SYMPHONY SR 125
Elegantní skútr na velkých kolech má ve své nabídce snad každá větší značka. Jednou z nich je i tchajwanský SYM, který se svým modelem SYMPHONY rozhodně nezůstává nikde pozadu. Ba co víc, jsou věci, v kterých nechává "konkurenci" daleko za sebou.
Yamaha X-MAX 400 - první kilometry v sedle
Letos v dubnu jsme vás poprvé informovali o nové a silnější Yamaze X-Max 400. Prvních několik desítek km v sedle jsme měli možnost si vyzkoušet na jubilejní 10. Skútršňůře, kde nám byl nový X-Max zapůjčen.
Kymco Downtown 125i ABS
Na první pohled se jedná o designově velmi povedený skútr, který nezapře italský šmrnc. Především mužům pak učaruje robustní, ale sportovní vzhled, pronikavé světlomety s LED a celkově dravé vzezření.
Bleskovky
Piaggio Group pokračuje v boji na ochranu svých produktů před padělateli
29.10.2021
VOGE odstartovala akci “Máš čerstvýřidičák A2?”
23.6.2021
NOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO ONE
15.6.2021
Kymco startuje cenovou akci na atraktivní modely stopětadvacítek
19.4.2021
BMW C1 znovu na scéně?
12.4.2021
Podcasty
Černou Afrikou
17.6.2021
Řeknu jen tohle: jedna vtipná partička a Jihoafrická republika, Botswana, Zimbabwe, Namibie . . . . Tady je zmiňový DOTAZNÍK jak jsi se potkal s krizí středního věku. Nezabere...
Jindra Belšan o velkém Rusku
24.10.2019
Jindra Belšan je pamětník. To jako, že toho hodně viděl, hodně zažil a má tedy o čem vyprávět. Dnes jsme se zaměřili hlavně na jeho cesty do Ruska.
Balkánské šotoliny (Kodo120)
3.12.2018
Hurá na Balkán na šotoliny. Po tom, co začal Pertla systematicky mapovat Evropské šotoliny, musí být každému jasné, že Balkán je pro většinu z nás v tomto duchu stále ještě...
Kalendář akcí
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 2. | 3. |
||||
4. | 5. | 6. | 7. | 8. | 9. | 10. |
11. | 12. | 13. | 14. | 15. | 16. | 17. |
18. | 19. | 20. | 21. | 22. | 23. | 24. |
25. | 26. | 27. | 28. | 29. | 30. |
Nebyly nalezeny žádné nadcházející události
Komentáře
V diskuzi ještě není žádný komentář - buďte první!
Otevřít diskuzi