Honda SH 150i. Městská štika
Japonský výrobce s křídlem ve znaku poslední roky připravuje jednu variátorovou pecku za druhou. Důkazem je pestrá modelová řada, ze které si musí vybrat opravdu každý. Tak kupříkladu testovaný model SH 150i. Pro někoho krasavec, pro dalšího ošklivé káčátko, nicméně v jednom se shodneme asi všichni: ten motor vážně jede.
Honda skútry střihá jako Baťa cvičky. Přitom si nedělá žádné strachy s normou Euro 3, i když je pravda, že některé modely měla raději utratit. SH 150i k nim však rozhodně nepatří. Je to jeden z nejoblíbenějších skútrů za posledních pět let s nezvyklým designem a skvělým motorem.
Jezdí na vzduch...
...a plive kyslík. Samozřejmě přeháním, ale i takové myšlenky člověku po svezení prolétnou hlavou. Čtyřdobý kapalinou chlazený jednoválec o objemu 153 cm3 je vybaven moderním vstřikováním paliva PGM-FI a katalyzátorem HECS3. Díky tomu s přehledem splňuje nejnovější a nejpřísnější normy a zároveň nabízí dostatek výkonu. Při 8500 otáčkách disponuje výkonem 16 koní, točivý moment 13,4 Nm má posazen o tisíc otáček níž. Je sice pravda, že 127 kg není váha hodná k trhání rekordů, nicméně i se 16" koly dokáže skútr uhánět až 120 km/h. V praxi pak působí dojmem skvěle vyváženého stroje, který je ve městě velmi hbitý, mimo něj zase dokáže s přehledem držet krok s ostatními účastníky. Jedinou starostí tak zůstává nepřejet čerpací stanici. Ne snad proto, že by šlo o nějakého nenasytného "kance", nýbrž prostě a jednoduše můžete zapomenout. Kdo by také nezapomněl, když tankujete jednou za uherský rok.
Nebojme se kostek
Šestnáctipalcové ráfky jsou rozhodně při dnešním stavu vozovek velkým kladem. Nemusíte se nijak extra zatěžovat dírami a výmoly, jen trochu uberete a jedete dál. Podobně se můžete spolehnout na zbytek podvozku a rovněž i brzdy. Ty jsou klasicky duálně zapojené. Páčkou pro zadní brzdu ovládáte zadní kolo a levý brzdič na předku, páčkou přední brzdy pak zbytek předku. Ač se toho někteří lidé kvůli předsudkům bojí, k zablokování předního kola v důsledku silného brzdění zadkem rozhodně nedochází, a tak se dá říci, že toto mechanické udělátko opravdu funguje tak, jak by mělo.
Posez je do města hodně příjemný, nicméně ne zrovna dvakrát ideální na delší výlety. Nemáte si totiž kam natáhnout nohy a po sto kilometrech byste necítili zadek až do půlky zad. Sedlo je ale jinak moc příjemné, a to i pro spolujezdce, který má navíc komfort v podobě odklápěcích plošinek zvětšujících prostor pro nohy. Je to zdaleka to nejlepší možné řešení, protože nabízí nejvíce prostoru a přitom sklopky nepřekážejí.
Do kufru klíče a mobil
Jak už mám ve zvyku, použitelnost skútrů hodnotím také po stránce zavazadlové. Málokdy se totiž stane, že vám s sebou stačí vzít doklady, peníze a klíče. Pod sedlem opravdu mnoho prostoru není, ačkoli by člověk při pohledu na sedlo předpokládal, že tam "narve" minimálně středně velký batoh. Chyba lávky. Pár drobností nebo otevřenou přilbu, ale víc ani ťuk. Naštěstí se drobné předměty jako klíče či ony zmíněné doklady dají uložit do přední schránky a pokud byste vyžadovali něco víc, využít se dá i nosič na kufr, případně háček na igelitku na přední stěně.
Ovládací prvky a přístrojová deska jsou vyrobeny v rámci standardu Hondy, tudíž vše funguje a vypadá hezky. Příjemné je tlačítko světelné houkačky a páčka ruční brzdy, která je hned nad levou brzdovou páčkou. To se hodí například ve zhoršených parkovacích podmínkách, nebo při stání v kopci. Můžete v klidu zůstat sedět na skútru, dívat se kamsi nahoru a nemít obavy, že vám "esháčko" ujede pod zadkem.
Celkově se nám Honda SH 150i opravdu moc líbila. Je to moderní štika vpuštěná do přecpaných městských koryt, kde dokáže využít svých předností. Nebojí se vyplout ani někam dál, ale záleží na majiteli, zda mu to je či není příjemné. Já osobně si dokážu představit nedělní vyjížďku v tričku a jeansech na Slapskou přehradu. Nakonec, tu peněženku, doklady a plavky pod sedlo dostanu.
text: Jim
foto: Jim
Související články
Kymco K-XCT 300 na garanční prohlídce
Když jsme v březnu letošního roku přebírali od zástupce společnosti MSA Petra Veruňka k ročnímu testování skútr Kymco K-XCT 300i, zavázali jsme se k nájezdu 15 000 kilometrů. První metu v podobě 5 000 km jsme pokořili začátkem srpna a 7.8.2014 jsme přistavili skútr ke garanční prohlídce do...
Srovnávací test 300 - která je nejlepší?
Když jsme k ročnímu MAXI TESTU přebírali Kymco K-XCT 300i, slibovali jsme, že mu budeme dávat pořádně do těla. Když se nám pak v garáži spolu s ním sešla i nová "KAWA" a Downtown, bylo víc než jasné, že srovnávacímu testu se nevyhneme, a proč taky. Postavili jsme proti sobě 3 skútry se stejným...
SYM SYMPHONY SR 125
Elegantní skútr na velkých kolech má ve své nabídce snad každá větší značka. Jednou z nich je i tchajwanský SYM, který se svým modelem SYMPHONY rozhodně nezůstává nikde pozadu. Ba co víc, jsou věci, v kterých nechává "konkurenci" daleko za sebou.
Yamaha X-MAX 400 - první kilometry v sedle
Letos v dubnu jsme vás poprvé informovali o nové a silnější Yamaze X-Max 400. Prvních několik desítek km v sedle jsme měli možnost si vyzkoušet na jubilejní 10. Skútršňůře, kde nám byl nový X-Max zapůjčen.
Kymco Downtown 125i ABS
Na první pohled se jedná o designově velmi povedený skútr, který nezapře italský šmrnc. Především mužům pak učaruje robustní, ale sportovní vzhled, pronikavé světlomety s LED a celkově dravé vzezření.
Bleskovky
Piaggio Group pokračuje v boji na ochranu svých produktů před padělateli
29.10.2021
VOGE odstartovala akci “Máš čerstvýřidičák A2?”
23.6.2021
NOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO ONE
15.6.2021
Kymco startuje cenovou akci na atraktivní modely stopětadvacítek
19.4.2021
BMW C1 znovu na scéně?
12.4.2021
Podcasty
Černou Afrikou
17.6.2021
Řeknu jen tohle: jedna vtipná partička a Jihoafrická republika, Botswana, Zimbabwe, Namibie . . . . Tady je zmiňový DOTAZNÍK jak jsi se potkal s krizí středního věku. Nezabere...
Jindra Belšan o velkém Rusku
24.10.2019
Jindra Belšan je pamětník. To jako, že toho hodně viděl, hodně zažil a má tedy o čem vyprávět. Dnes jsme se zaměřili hlavně na jeho cesty do Ruska.
Balkánské šotoliny (Kodo120)
3.12.2018
Hurá na Balkán na šotoliny. Po tom, co začal Pertla systematicky mapovat Evropské šotoliny, musí být každému jasné, že Balkán je pro většinu z nás v tomto duchu stále ještě...
Kalendář akcí
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 2. | 3. |
||||
4. | 5. | 6. | 7. | 8. | 9. | 10. |
11. | 12. | 13. | 14. | 15. | 16. | 17. |
18. | 19. | 20. | 21. | 22. | 23. | 24. |
25. | 26. | 27. | 28. | 29. | 30. |
Nebyly nalezeny žádné nadcházející události
Komentáře
V diskuzi ještě není žádný komentář - buďte první!
Otevřít diskuzi