Honda SH 150i. Miláček davů v novém dresu
Díváte se na přeborníka skútrových prodejů v Evropě
Možná se vám skútr SH150 nebude zdát na první pohled ničím pozoruhodný. Což je omyl. Díváte se na přeborníka skútrových prodejů v Evropě. Tím přeborníkem je předchůdce dnešní SH150i, který se poprvé objevil v roce 2001. A to si pište, že Hondě záleží na tom, aby to takhle bylo i nadále. Loni v listopadu představila faceliftovaného pokračovatele, který je kromě kubatury 153 cm3 nabízen (stejně jako předchůdce) také ve verzi se 125 cm3 motorem. To je ale verze, která má smysl jen od 16 do 21 let, jinak je lepší sáhnout rovnou po stopadesátce - stojí stejně, váží taky stejně a jede víc, takže tohle je jasný.
Výměna šatníku
I když skútr není primárně rychlostní vozítko, přesto by měl být schopen přiměřeně sekundovat svižnému provozu. SH má jet teoreticky nejvíc 105 km/h, tachometr ukázal z mírného kopečka 120 km/h, takže to asi souhlasí. Existuje pár rychlejších dokonce stopětadvacítek, ale esháčko tohle nějak netrápí. Kilo umí, na dálnici se necpe, tak co. Zrychlení je lineární, jak jen zrychlení může lineární být - od skútru skoro nic jiného čekat nelze.
V čem exceluje, to je vzhled. Je to fakticky moc pěkný skútr, s pěkným zpracováním, na co sáhnete, je příjemné na omak a z dobře vyhlížejících materiálů. Výrazná žlutá perleť "Acid", kterou měl testovaný exemplář, možná vypadá na fotkách trochu přihřátě, ale když ji vidíte v reálu, tak elegantnímu SH sluší.
Další luxusní věc na SH je podvozek. Je tužší, ale s jistým vedením stopy. Ne vždy se to u skútrů s velkými 16palcovými koly povedlo zařídit, aby měly pevný rám a nekroutily se v zatáčkách. SH takovou nejistotu vůbec nepřipouští, žádné vlnění, schopnosti podvozku mají dostatečný náskok před výkonem motoru.
Slabší zadek
Výhrada se ale našla k brzdám. Brzdí dobře, dokonce jsou propojené jako to má řada velkých hondích motorek, ale potíž je v tom, že pravá páčka, na kterou jste naučeni z motorky, že zabere nejvíc, tady ovládá zadní brzdu a stisknuta samostatně nemá téměř žádný účinek. Sólo má smysl na ni sáhnout jen tak do 20 km/h rychlosti, jinak chňapněte za obě, duál neduál. Žádné drama, u jiných strojů také brzdí zadek méně, ale tady ještě míň. To je ale jediná výraznější výtka, kterou se povedlo najít.
Tedy, je tady ještě ten podsedlový prostor, do kterého se nevejde integrální helma, což je konstrukčně dáno těmi velkými koly. Zjevně ale to, co bych osobně považoval za nedostatek, nevadí desítkám tisíc kupců, protože předchozí generace na tom byla obdobně. Na skútru se prostě většinou jezdí v otevřené helmě a ta se pod sedlo vejde. Jinak dozadu jde samozřejmě dokoupit kufřík, kam si tu integrálku dáte, když jinak nedáte.
Ale celé to bude asi v tom, že SH není populární kvůli tomu, že by to byl nějaký fajnšmekrovský skútr, ale protože dělá a umí libově a na vysoké úrovni Hondy všechny ty základní věci, které má skútr do města umět. Být malý, obratný, bezúdržbový a mít jednoduchou obsluhu. Všechno tohle má SH za jedna. Navíc teď po redesignu sebevědomě vystoupil z šedého průměru a sbírá plus body za pohlednost.
Skútr do testu zapůjčila Honda ČR.
Verdikt
Motor: 7/10
Podvozek: 8/10
Brzdy: 6/10
Praktičnost: 6/10
Výkon/cena: 7/10
text: Radek Navrátil
foto: Jakub Nič
Související články
Kymco K-XCT 300 na garanční prohlídce
Když jsme v březnu letošního roku přebírali od zástupce společnosti MSA Petra Veruňka k ročnímu testování skútr Kymco K-XCT 300i, zavázali jsme se k nájezdu 15 000 kilometrů. První metu v podobě 5 000 km jsme pokořili začátkem srpna a 7.8.2014 jsme přistavili skútr ke garanční prohlídce do...
Srovnávací test 300 - která je nejlepší?
Když jsme k ročnímu MAXI TESTU přebírali Kymco K-XCT 300i, slibovali jsme, že mu budeme dávat pořádně do těla. Když se nám pak v garáži spolu s ním sešla i nová "KAWA" a Downtown, bylo víc než jasné, že srovnávacímu testu se nevyhneme, a proč taky. Postavili jsme proti sobě 3 skútry se stejným...
SYM SYMPHONY SR 125
Elegantní skútr na velkých kolech má ve své nabídce snad každá větší značka. Jednou z nich je i tchajwanský SYM, který se svým modelem SYMPHONY rozhodně nezůstává nikde pozadu. Ba co víc, jsou věci, v kterých nechává "konkurenci" daleko za sebou.
Yamaha X-MAX 400 - první kilometry v sedle
Letos v dubnu jsme vás poprvé informovali o nové a silnější Yamaze X-Max 400. Prvních několik desítek km v sedle jsme měli možnost si vyzkoušet na jubilejní 10. Skútršňůře, kde nám byl nový X-Max zapůjčen.
Kymco Downtown 125i ABS
Na první pohled se jedná o designově velmi povedený skútr, který nezapře italský šmrnc. Především mužům pak učaruje robustní, ale sportovní vzhled, pronikavé světlomety s LED a celkově dravé vzezření.
Bleskovky
Piaggio Group pokračuje v boji na ochranu svých produktů před padělateli
29.10.2021
VOGE odstartovala akci “Máš čerstvýřidičák A2?”
23.6.2021
NOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO ONE
15.6.2021
Kymco startuje cenovou akci na atraktivní modely stopětadvacítek
19.4.2021
BMW C1 znovu na scéně?
12.4.2021
Podcasty
Černou Afrikou
17.6.2021
Řeknu jen tohle: jedna vtipná partička a Jihoafrická republika, Botswana, Zimbabwe, Namibie . . . . Tady je zmiňový DOTAZNÍK jak jsi se potkal s krizí středního věku. Nezabere...
Jindra Belšan o velkém Rusku
24.10.2019
Jindra Belšan je pamětník. To jako, že toho hodně viděl, hodně zažil a má tedy o čem vyprávět. Dnes jsme se zaměřili hlavně na jeho cesty do Ruska.
Balkánské šotoliny (Kodo120)
3.12.2018
Hurá na Balkán na šotoliny. Po tom, co začal Pertla systematicky mapovat Evropské šotoliny, musí být každému jasné, že Balkán je pro většinu z nás v tomto duchu stále ještě...
Kalendář akcí
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 2. | 3. |
||||
4. | 5. | 6. | 7. | 8. | 9. | 10. |
11. | 12. | 13. | 14. | 15. | 16. | 17. |
18. | 19. | 20. | 21. | 22. | 23. | 24. |
25. | 26. | 27. | 28. | 29. | 30. |
Nebyly nalezeny žádné nadcházející události
Komentáře
V diskuzi ještě není žádný komentář - buďte první!
Otevřít diskuzi