Honda SH 125i - klasika v novém designu
Model SH není u Hondy žádnou novinkou, první model s tímto označením byl představen už v roce 1984! Za 30 let své existence se modelu SH prodalo jen v Evropě přes milion kusů, a to z něj dělá doslova a do písmene BESTSELLER mezi skútry. V roce 2013 představila Honda SH 125i po celkovém faceliftu. Nový je nejen motor, ale i kola, zrcátka a vlastně celý skútr od A až po Z. A přesně tento inovovaný model jsme převzali k redakčnímu testu.
Čím to, že si model s označením SH získal a stále získává takovou popularitu? V první řadě je to vzhled, kterým Honda SH prostě a jednoduše boduje na celé čáře. Elegantní zaoblené tvary doplněné chromovými doplňky působí na první pohled hodně dobře a nebál bych se říct až luxusně. Nám byl skútr zapůjčen v šedé metalíze Mat Cynos, která už tak povedený stroj posouvá ještě minimálně o jeden level výše. V řadě druhé to jsou 16palcová kola, která SHáčku zajišťují dobrou stabilitu nejen na našich klasických českých silnicích. Hlavním důvodem ale není ani vzhled, ani kola, ale kvalita a spolehlivost. Právě tato dvě slova v sobě Honda SH spojuje především.
Osobně jsem neměl nikdy s modelem SH tu čest, a to ani v případě námi nedávno testovaného modelu s označením SH MODE. Nic nenahradí osobní zkušenost, a protože písmena SH jsou mezi skútry nějakým tím pojmem, musím přiznat, že na test jsem se těšil možná víc, než je zdrávo. Skútr jsem převzal v pražských Strašnicích u oficiálního dealera Hondy MCH. První zběžná obhlídka potvrdila několik obecně známých informací. Kvalitní zpracování a elegantní design tak mohu 100% potvrdit.
Po usednutí za řídítka Hondy SH musím pochválit dobře přehlednou přístrojovku, která poskytuje všechny potřebné informace, a to včetně hodin, které u městských skútrů považuji za naprostou samozřejmost. Ovládání na řídítkách je klasické a potěší i dobře umístěná zrcátka, která tak nejen nepřekážejí, ale naopak poskytují takřka dokonalý přehled o dění za skútrem. Potěší multifunkční skříňka zapalování, díky níž nastartujete nebo otevřete podsedadlový prostor. Bezpečnostní pojistka zámku je pak samozřejmostí. Před levým kolenem má pak SHáčko malou neuzamykatelnou schránku určenou akorát tak na dálkové ovládání od garáže či krabičku cigaret.
Podsedadlový prostor pojme i přes velká kola otevřenou helmu, povinnou výbavu, návod k obsluze a ještě nějaké to místo zbude. Pro větší nákup je možné využít klasický háček pod řídítky, který je zde díky rovné podlaze smysluplný. Potěší i originál horní kufr Honda, díky němuž se z SHáčka stává dokonalý pomocník pro každodenní práci či zábavu. K otevření kufru a skútru přitom postačí 1 klíč - drobnost, která potěší.
Za zmínku rozhodně stojí nový úsporný motor eSP, který byl vyvinut s myšlenkou co nejnižšího tření a je vybaven systémem Idling Stop (systém vypínání motoru při zastavení) a nabízí výrazné zlepšení účinnosti spalování paliva o 25 %, v přímém srovnání s předchozím modelem 2,1 l na 100 km. Motor je čtyřdobý, kapalinou chlazený jednoválec o obsahu 125 ccm s maximálním výkonem 8,7 kW. Technické údaje jsou jedna věc, ale realita věc druhá. Tady ale můžeme s čistým svědomím potvrdit, že Honda fakt nekecá! Spotřeba paliva se během našeho testu pohybovala okolo těžko uvěřitelných 2 l/100 km! A jak se tedy Honda SH chová v reálném provozu?
Klíček doprava, stisknutá brzda spolu s tlačítkem startéru a nic. Zkoušel jsem to několikrát dokola a pořád s nulovým výsledkem. Až zhruba na 6. pokus skútr nastartoval. Páčku brzdy bylo zapotřebí stisknout nadoraz, což, jak pevně doufám, bylo zapříčiněno jen "špatným seřízením", protože v opačném případě by SHáčko rozhodně nebylo určeno pro dívky či slabší jedince.
Po nastartování se ozvalo spokojené předení čtyřtaktního jednoválce. Světla se zapínají automaticky, takže zbývalo jediné, přidat plyn a vyrazit. Skútr reaguje na plyn takřka okamžitě. Ručička tachometru stoupá vcelku ochotně až k 80 - 90 km/h. Maximálka se pohybuje ještě o nějakých 30 km/h výš a skútr jí dosáhne bez větších problémů. Ale nejlépe se SHáčko cítí přece jen okolo těch 90 km/h. Idling Stop systém funguje na výbornou a přes počáteční nedůvěru jsem si na vypínání motoru zvykl velmi rychle. O bezpečné zastavení se starají brzdy ve spolupráci se systémy CBS-ABS a je potřeba říct, že svou práci odvádí na výbornou.
Během týdeního testování jsme najeli víc jak 400 km a po celou dobu s úsměvem na tváři. Honda SH 125i nabízí příjemné a pohodlné cestování s velmi nízkými náklady na provoz. Pokud máme něco vytknout, bude se 100% jednat o obtížné startování díky "špatně seřízené" brzdě a negativně zhodnotíme i pořizovací cenu, která v případě námi testovaného modelu, tedy modelu s ABS, startuje na 77 900,- Kč. SHáčko bez ABS pak lze pořídit přesně o 5 000,- Kč levněji. A celkové hodnocení? Pro někoho překvapením, pro někoho ne, za nás ale jasných 98%!
Technické informace
Typ motoru | Čtyřdobý, kapalinou chlazený jednoválec SOHC |
---|---|
Vrtání x zdvih | 52,4 x 57,9 mm |
Zdvihový objem | 125 ccm |
Kompresní poměr | 11: 1 |
Max. výkon | 8,7 kW/8 500ot/min (95/1/ES) |
Max. kroutící moment | 11 Nm/6 500 ot/min (95/1/ES) |
Spouštění motoru | elektrické |
Převodovka | automatická |
Sekundární převod | variátor |
Rozměry (D x ? x V) | 2 030 x 740 x 1 150 mm |
Rozvor | 1 340 mm |
Výška sedla | 799 mm |
Světla výška | 145 mm |
Objem nádrže | 7,5 l |
Pneumatiky - přední | 100/80-16 (50P) |
Pneumatiky - zadní | 120/80-16 (60P) |
Odpružení - přední | 33 mm teleskopická vidlice |
Odpružení - zadní | dvojtlumičová jednotka s kyvným ramenem |
Brzdy - přední | 240mm kotoučová |
Brzdy - zadní | kotoučová |
Provozní hmotnost | 134 kg (bez ABS), 135 kg (s ABS) |
Foto: www.skutrportal.cz
Naše hodnocení: 98%
Související články
Keeway CityBlade 125 - závěrečná kapitola
Už víc jak 2 roky brázdíme silnice na našem redakčním skútru značky Keeway. Máme za sebou tisíce kilometrů, jednu drobnou nehodu a hlavně spousty a spousty zážitků v sedle tohoto čínského stroje. Nyní nadešel čas, abychom napsali závěrečnou kapitolu. Závěrečnou proto, protože skútr jsme se po...
Keeway CityBlade 125 - první mouchy na obzoru
Snad o žádném jiném skútru se nevedou tak bouřlivé diskuze, jako o modelu CityBlade. Námi doposud vychvalovaný model ukázal své první a nikoliv bezvýznamné slabiny. Pojďte se tedy spolu s námi podívat, jak si vede Keeway CityBlade 125 v našem dlouhodobém testu po najetí bezmála 4000...
Honda Vision 110 - modelový rok 2017
Když v roce 2011 přišla Honda s nízkorozpočtovým skútrem jménem Vision, spadla nám v redakci doslova brada. Nejinak tomu bylo o dva roky později, kdy jsme Visiona otestovali znovu. Píše se rok 2017 a Vision dostal do vínku systém start/stop a pár dalších vylepšení. Povedl se Hondě facelift i...
Yamaha D'elight 125 - malý skútr s velkou duší
Nejlevnější skútr v nabídce japonské Yamahy se jmenuje D'elight. Malý skútr postavený na malých kolech s nádechem klasiky, tak nějak by se dal D'elight charakterizovat v krátkosti. Tenhle prcek toho ale nabízí daleko, daleko víc ...
HONDA 125 SH - Holka v nejlepších letech
První dubnový víkend jsme měli tu čest setkat se osobně s již osmou generací populární malé Hondy SH. Nové modelové provedení nejprodávanějšího skútru v Evropě se pro rok 2017 chlubí řadou milých změn a novinek, z nichž jmenujme například vyšší výkon motoru, led světla vpředu a vzadu, zvětšená...
Bleskovky
Piaggio Group pokračuje v boji na ochranu svých produktů před padělateli
29.10.2021
VOGE odstartovala akci “Máš čerstvýřidičák A2?”
23.6.2021
NOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO ONE
15.6.2021
Kymco startuje cenovou akci na atraktivní modely stopětadvacítek
19.4.2021
BMW C1 znovu na scéně?
12.4.2021
Podcasty
Černou Afrikou
17.6.2021
Řeknu jen tohle: jedna vtipná partička a Jihoafrická republika, Botswana, Zimbabwe, Namibie . . . . Tady je zmiňový DOTAZNÍK jak jsi se potkal s krizí středního věku. Nezabere...
Jindra Belšan o velkém Rusku
24.10.2019
Jindra Belšan je pamětník. To jako, že toho hodně viděl, hodně zažil a má tedy o čem vyprávět. Dnes jsme se zaměřili hlavně na jeho cesty do Ruska.
Balkánské šotoliny (Kodo120)
3.12.2018
Hurá na Balkán na šotoliny. Po tom, co začal Pertla systematicky mapovat Evropské šotoliny, musí být každému jasné, že Balkán je pro většinu z nás v tomto duchu stále ještě...
Kalendář akcí
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 2. | 3. |
||||
4. | 5. | 6. | 7. | 8. | 9. | 10. |
11. | 12. | 13. | 14. | 15. | 16. | 17. |
18. | 19. | 20. | 21. | 22. | 23. | 24. |
25. | 26. | 27. | 28. | 29. | 30. |
Nebyly nalezeny žádné nadcházející události
Komentáře
V diskuzi ještě není žádný komentář - buďte první!
Otevřít diskuzi