Kymco K-XCT 300i - v plném nasazení
Je to téměř měsíc, co jsme od společnosti MSA, která zastupuje KYMCO na českém trhu, převzali k ročnímu testování skútr KYMCO K-XCT 300i. Na počítadle přibylo několik tisíc kilometrů a proto nastal čas přinést čerstvě získané zkušenosti z tohoto maxitestu od dalšího z nás. V rámci objektivity jde totiž K-XCT pěkně z ruky do ruky!
Naše KYMCO je v barevném provedení bílá matná a nutno podotknout, že kdekoli se s ním objevíme, vzbuzuje pozornost, a to v dobrém slova smyslu. Ať už na čerpacích stanicích při doplňování paliva či při zastávkách v supermarketu, bývá často středem pozornosti.
Po designové stránce tedy pro K-XCT určitě plusové body. Sportovní až dravý vzhled v kombinaci s bílou matnou barvou mu prostě sluší. Digitální přístrojovka zobrazuje vše podstatné, a i na slunci je dobře čitelná. Na vrub designové stránce však přičítám K-XCTéčku jeden základní nedostatek – postavy nad cca 180 cm mají velký problém se na skútr poskládat. Nepomůže ani sklopný klíček zapalování, kterým je K-XCT standardně vybaveno, a tak mám se svými 193 cm výšky na K-XCTéčku opravdu problém najít tu správnou a zároveň příjemnou polohu.
Doposud jsme většinu kilometrů najeli po městě. Zde bych vyzdvihnul jistý podvozek a slušné odpružení. Při ostřejším zacházení sice záď lehce odskakuje, ale nesmíme zapomínat, že jedeme na skútru, nikoli na supersportu. Avšak podle nás asi největší klenot ukrývá K-XCTéčko v podobě motoru. Nám dobře známá „třístovka“, použitá u Downtownu a Kawasaki J300, se v K-XCTéčku projevuje živěji a zejména akcelerace od semaforů nás přímo nadchla a ne a ne se jí nabažit…. Do nějakých 80 km/h skútr zrychluje opravdu velmi svižně. Navíc se velmi lehce ovládá a proplétání se městským hustým provozem je pro nás hračka. Respektive byla by, kdyby …. Bohužel s těmito kladnými vlastnostmi moc nekorespondují zpětná zrcátka. Ne, že by snad nebyla dost velká, ale díky jejich nevhodnému umístění vidíme pouze svá ramena (a to v naší redakci nemáme žádného sumo zápasníka). Proto jsme nuceni se neustále otáčet, což není zrovna moc příjemné. Během testování nás vždy bezpečně zpomalují bezproblémové brzdy, na obou kolech kotoučové. Jen při brzdění za mokra na kluzkém povrchu se občas zablokovalo zadní kolo a museli jsme páčku zadní brzdy tisknout opatrněji. ABS by si zde podle nás uplatnění jistě našlo.
Síla motoru nám přichází vhod i při krátkých vyjížďkách mimo město. Není problém dosáhnout tachometrové stotřicítky, i když nejlépe se K-XCTéčko cítí při nějakých 100-110 km/h. Bohužel už i v těchto rychlostech je pobyt na palubě KYMCA poznamenán téměř nulovou ochranou proti větru. Tmavé plexi s designovým tvarováním vypadá sice zajímavě, avšak neposkytuje jezdci téměř žádný úkryt před náporem větru. Tento "problém" lze ale snadno vyřešit nákupem cestovního plexi, které vás v případě toho originálního vyjde na cca 3 650,- Kč.
Věřte, že půjčený skútr moc nešetříme, přesto se spotřeba pohybuje kolem 3,5 l/100 km, což je vzhledem k tomu, že jezdíme prozatím převážně ve městě, slušná hodnota.
Do současné doby nám zcela vyhovuje dostatek odkládacích prostor, které na víkendový velký nákup či výlet ve dvou bohatě stačí. Skvělá je přihrádka na drobnosti na levé straně, která se vyznačuje výborně vyřešeným otevíracím mechanismem.
Celkově prozatím po ujetí několika tisíc km hodnotíme KYMCO K-XCT velmi kladně, až na ono prostorové „faux paux“, které podle nás mohou ovlivnit budoucí prodejní čísla, protože ne všichni zájemci o skútr budou vzrůstu do cca 180 cm. Pokud se ale do této výškové hranice vejdete, budete vlastnostmi K-XCTéčka velmi příjemně překvapeni. S přibývajícími kilometry a narůstajícími zkušenostmi s tímto strojem vás budeme samozřejmě informovat.
Foto: www.skutrportal.cz
Související články
Adiva AD3 - komfort na 3 kolech
Ať je mokro, sníh či zima, s Adivou vám bude prima! Toto sice není oficiální reklamní slogan, ale naše jednovětné zhodnocení tříkolového skútru nesoucího jméno ADIVA.
Vespa GTS 300 Super ABS
V redakci jsme už otestovali nejednu Vespu, ale vždy se jednalo o motorizaci do 125 ccm. Teď nám byla zapůjčena ta nejsilnější varianta o objemu 300 ccm nesoucí označení Vespa GTS 300 Super ABS.
Aprilia SR MAX 300
Letošní rok je pro naši redakci ve znamení tří stovkových obsahů. K ročnímu testu nám bylo zapůjčeno Kymco K-XCT 300i, které jsme ve srovnávacím testu postavili proti Kawasaki J300 a Kymcu Downtown 300i. Jen o pár týdnů později jsme přebrali k dalšímu testu Aprilii SR MAX 300 a hned na úvod...
"Ninja" mezi skútry - Kawasaki J300
O tom, že segment skútrů se těší stále větší oblibě, není třeba vůbec pochybovat. Pochopili to i u Kawasaki a bez nějakých zbytečných průtahů představili model s označením J300. Pozorným skútrařům však nemohla uniknout určitá podobnost s Downtownem 300, a skutečně. Na výrobě J300 se měrou...
MAXI test KYMCO K-XCT 300i - začínáme
Není test jako test, a protože jsme v redakci dostali nejeden dotaz, zda můžeme udělat i nějaký dlouhodobý test, rozhodli jsme se to zkusit. Nejprve jsme s nabídkou ročního testování obeslali všechny značky, se kterými spolupracujeme, a čekali. Jednou z našich podmínek přitom bylo, aby se...
Bleskovky
Piaggio Group pokračuje v boji na ochranu svých produktů před padělateli
29.10.2021
VOGE odstartovala akci “Máš čerstvýřidičák A2?”
23.6.2021
NOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO ONE
15.6.2021
Kymco startuje cenovou akci na atraktivní modely stopětadvacítek
19.4.2021
BMW C1 znovu na scéně?
12.4.2021
Podcasty
Černou Afrikou
17.6.2021
Řeknu jen tohle: jedna vtipná partička a Jihoafrická republika, Botswana, Zimbabwe, Namibie . . . . Tady je zmiňový DOTAZNÍK jak jsi se potkal s krizí středního věku. Nezabere...
Jindra Belšan o velkém Rusku
24.10.2019
Jindra Belšan je pamětník. To jako, že toho hodně viděl, hodně zažil a má tedy o čem vyprávět. Dnes jsme se zaměřili hlavně na jeho cesty do Ruska.
Balkánské šotoliny (Kodo120)
3.12.2018
Hurá na Balkán na šotoliny. Po tom, co začal Pertla systematicky mapovat Evropské šotoliny, musí být každému jasné, že Balkán je pro většinu z nás v tomto duchu stále ještě...
Kalendář akcí
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 2. | 3. |
||||
4. | 5. | 6. | 7. | 8. | 9. | 10. |
11. | 12. | 13. | 14. | 15. | 16. | 17. |
18. | 19. | 20. | 21. | 22. | 23. | 24. |
25. | 26. | 27. | 28. | 29. | 30. |
Nebyly nalezeny žádné nadcházející události
Komentáře
V diskuzi ještě není žádný komentář - buďte první!
Otevřít diskuzi