Elegán s retro nádechem - Keeway Zahara
Testujeme takřka za každého počasí, i když objektivně musíme přiznat, že v prosinci to moc časté rozhodně není. Letos je tomu díky příznivému počasí přece jen trošku jinak a tak jsme přesně na Mikuláše převzali k testu elegantní retro skútr Keeway Zahara.
Keeway Zahara nedává v žádném ohledu znát, že jeho zemí původu je Čína. Všechny plasty sedí a lícují a skútr jako celek působí velmi dobrým dojmem. Při bližším zkoumání a ohledávání si dokonce troufám tvrdit, že Zahara je pouhým okem k nerozeznání od své italské nebo japonské konkurence.
Přední světlo je hranaté a vybaveno je LED páskem pro denní svícení. Zadek skútru je pořádně "macatý" a nad vystouplým zadním světlem se vyjímá chromový nosič.
Nepřehlédnutelný je i výfuk alá Vespa či kulatá chromová zrcátka. Celkový retro vzhled pak dokresluje i barevné provedení v kombinaci hnědé a béžové.
Po více jak měsíční pauze v ježdění mám popravdě trochu absťák a tak možná rychleji než kdy jindy se hrnu rovnou do sedla. Příjemně překvapen jsem spínací skříňkou, která, jak už se stalo skoro zvykem u skútrů jiných značek, neslouží jen k nastartování, ale i k odemykání sedla a samozřejmě je vybavena ochranným krytem. Vše funguje víc než dobře a tak otáčím klíčkem a klasickým dvojhmatem brzda a tlačítko start probouzím Zaharu k životu.
Skútr chytá napoprvé a příjemným zvukem motoru smíšeným s vůní benzínu dává najevo, že můžeme vyrazit. Sedám do sedla, které je sice pohodlné, ale popravdě z něj trochu kloužu. Možná je to mou zimní výbavou od Tucana Urbana, ale faktem je, že sklouzávání níž a níž mi dvakrát příjemné není. Trochu rozladěn jsem i z přístrojové desky, která je sice velká a dobře přehledná, ale chybí jí hodiny a ty, jak už jsem v testech několikrát zmiňoval, považuji u skútrů o objemech 125 ccm za naprostou samozřejmost.
Ovládání na řídítkách je standardní a nikoliv čínské. Brzdové páčky jsou na můj vkus umístěny trochu dole, ale stačilo pár kilometrů, abych si zvykl. Pod přístrojovkou je háček, který u Zahary ale nijak nevyčnívá. Pokud jej potřebujete, stačí ho jednoduše vyklopit a po použití zacvaknout. Jednoduché, chytré a praktické. Helmu nebo dárkovou vánoční tašku jsem tak převezl bez problémů.
Zaharu pohání 4-taktní vzduchem chlazený jednoválec o výkonu 6,3 kW při 7.500/ot. min. Výkon sice není nijak vysoký, ale na svižnou jízdu a rychlou akceleraci tohoto 86 kg vážícího skútříka to stačí víc než dost.
Po otočení plynem vyráží Keeway Zahara vpřed s takovou samozřejmostí a razancí, kterou jsem opravdu nečekal. Ručička tachometru leze nahoru velmi ochotně a to až k 80 km/h. Dál se jí už sice moc nechce, ale i tak lze skútr rozpohybovat až k 95 km/h, což na provoz ve městě i mimo něj zcela dostačuje. Jízda samotná je pohodlná a to i při jízdě přes "kočičí hlavy", kde sice tu a tam jakoby nadskočíte, ale to je daň za malá kola. Keeway Zahara má vepředu 12-palcové a vzdu jen 10-palcové kolo.
Pokud jízda ve mě vzbuzovala vesměs jen pozitivní reakce a emoce, přesným opakem pak bylo brždění. Ač je skútr vybaven vepředu kotoučem a vzadu bubnem byl nástup i průběh brzdění velmi slabý. Brzdy zabraly vždy, až když byla páčka stlačena tzv. na doraz, i když v rámci objektivity je potřeba dodat, že jsme zastavili vždy bezpečně.
I přesto, že není Zahara žádný náklaďák, lze na ní bez větších obtíží převézt i rozměrnější náklad. Podsedadlový prostor pojme krom lékárničky a nářadí i otevřenou helmu a ještě zbyde místo na zámek a plachtu. Pro batoh nebo tašku s nákupem je pak k dispozici již zmiňovaný "výsuvný" háček a pro převoz většího nákladu je tu chromový nosič, na který s pomocí gumicuků připevníte třeba i basu plnou piv. To vše můžete doplnit ještě spolujezdcem, pro kterého jsou na Zahaře připraveny výklopné stupačky.
Objem nádrže, jejíž víčko je umístěné klasicky pod sedlem, je 5 l a lze na ni ujet skoro 200 km! Průměrná spotřeba se tak pohybuje okolo 3 l na 100 km. Kromě vcelku nízké spotřeby má Keeway Zahara nízkou ještě jednu věc a to nikterak nepodstatnou. Cena Zahary jakožto novinky na našem trhu je 37.900 Kč a to je zpráva víc než příjemná!
Zhodnocení
Ne nadarmo je Keeway prémiovou značkou koncernu Qianjiang Group. Zahara je nejen po té designové stránce velmi povedený skútr, a to s minimálními pořizovacími náklady. Celkový výborný dojem tak kazí jen slabé brzdy a pro mě i chybějící digitální hodiny. Něco mi říká, že o značce Keeway u nás ještě uslyšíme ...
Technické údaje:
Cena s DPH | 37 900 Kč |
Motor | jednoválec 4-taktní |
Obsah | 124,6 ccm |
Výkon | 6,3 KW / 7.500 rpm |
Chlazení | vzduchem chlazený |
Převodovka | automatická C.V.T. |
Startování | elektrické + nožní |
Odpružení | teleskopické / kyvná vidlice |
Brzdy | kotoučová / bubnová |
Pneu | 90/90x12 / 100/90x10 |
Hmotnost | 86 kg |
Objem nádrže | 5 l |
Barevné varianty | krémová, černá |
Související články
Keeway CityBlade 125 - závěrečná kapitola
Už víc jak 2 roky brázdíme silnice na našem redakčním skútru značky Keeway. Máme za sebou tisíce kilometrů, jednu drobnou nehodu a hlavně spousty a spousty zážitků v sedle tohoto čínského stroje. Nyní nadešel čas, abychom napsali závěrečnou kapitolu. Závěrečnou proto, protože skútr jsme se po...
Keeway CityBlade 125 - první mouchy na obzoru
Snad o žádném jiném skútru se nevedou tak bouřlivé diskuze, jako o modelu CityBlade. Námi doposud vychvalovaný model ukázal své první a nikoliv bezvýznamné slabiny. Pojďte se tedy spolu s námi podívat, jak si vede Keeway CityBlade 125 v našem dlouhodobém testu po najetí bezmála 4000...
Honda Vision 110 - modelový rok 2017
Když v roce 2011 přišla Honda s nízkorozpočtovým skútrem jménem Vision, spadla nám v redakci doslova brada. Nejinak tomu bylo o dva roky později, kdy jsme Visiona otestovali znovu. Píše se rok 2017 a Vision dostal do vínku systém start/stop a pár dalších vylepšení. Povedl se Hondě facelift i...
Yamaha D'elight 125 - malý skútr s velkou duší
Nejlevnější skútr v nabídce japonské Yamahy se jmenuje D'elight. Malý skútr postavený na malých kolech s nádechem klasiky, tak nějak by se dal D'elight charakterizovat v krátkosti. Tenhle prcek toho ale nabízí daleko, daleko víc ...
HONDA 125 SH - Holka v nejlepších letech
První dubnový víkend jsme měli tu čest setkat se osobně s již osmou generací populární malé Hondy SH. Nové modelové provedení nejprodávanějšího skútru v Evropě se pro rok 2017 chlubí řadou milých změn a novinek, z nichž jmenujme například vyšší výkon motoru, led světla vpředu a vzadu, zvětšená...
Bleskovky
Piaggio Group pokračuje v boji na ochranu svých produktů před padělateli
29.10.2021
VOGE odstartovala akci “Máš čerstvýřidičák A2?”
23.6.2021
NOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO ONE
15.6.2021
Kymco startuje cenovou akci na atraktivní modely stopětadvacítek
19.4.2021
BMW C1 znovu na scéně?
12.4.2021
Podcasty
Černou Afrikou
17.6.2021
Řeknu jen tohle: jedna vtipná partička a Jihoafrická republika, Botswana, Zimbabwe, Namibie . . . . Tady je zmiňový DOTAZNÍK jak jsi se potkal s krizí středního věku. Nezabere...
Jindra Belšan o velkém Rusku
24.10.2019
Jindra Belšan je pamětník. To jako, že toho hodně viděl, hodně zažil a má tedy o čem vyprávět. Dnes jsme se zaměřili hlavně na jeho cesty do Ruska.
Balkánské šotoliny (Kodo120)
3.12.2018
Hurá na Balkán na šotoliny. Po tom, co začal Pertla systematicky mapovat Evropské šotoliny, musí být každému jasné, že Balkán je pro většinu z nás v tomto duchu stále ještě...
Kalendář akcí
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 2. | 3. |
||||
4. | 5. | 6. | 7. | 8. | 9. | 10. |
11. | 12. | 13. | 14. | 15. | 16. | 17. |
18. | 19. | 20. | 21. | 22. | 23. | 24. |
25. | 26. | 27. | 28. | 29. | 30. |
Nebyly nalezeny žádné nadcházející události
Komentáře
V diskuzi ještě není žádný komentář - buďte první!
Otevřít diskuzi