ABUS GRANIT DETECTOX-PLUS 8000
Pro většinu z nás je pořízení skútru nebo motocyklu splněním vlastního snu doprovázeného poměrně velkým zásahem do rodinných financí, a proto se snažíme si toto splněné přání a nemalou investici nějakým způsobem uchránit. Zajímavým tipem by mohl být zámek na kotoučovou brzdu s alarmem GRANIT DETECTOX-PLUS 8000 od společnosti ABUS, která je jedním z největších výrobců mechanického zabezpečení na světě.
Údaje výrobce
GRANIT DETECTOX-PLUS 8000 – zámek na kotoučovou brzdu s alarmem
- Robustní tělo zámku
- Alarm s pohybovým čidlem (360°)
- Zámek má průměr čepu 14 mm a je vyroben ze speciální oceli
- Uzamykací systém ABUS-X-Plus je chráněn proti odvrtání a proti překonání inteligentní metodou
- Kódová bezpečnostní karta s číslem klíče – pečlivě uschovejte
- Dva klíče
- Možnost sjednoceného klíče s více zámky i jinými typy, u kterých je rovněž použit uzamykací systém ABUS-X-Plus
- Hmotnost – 1500 g
Co za své peníze dostanete?
Při koupi zámku s alarmem GRANIT DETECTOX-PLUS 8000 dostanete za své vynaložené finance robustní tělo zámku včetně zámku o průměru čepu 14 mm. Balení dále obsahuje dva klíče s kódovou bezpečnostní kartou s číslem klíče, kde jeden klíč je vybaven modrým osvětlením, které může přijít vhod například při nočním odemykání. Poslední částí dodávky je mohutný řetěz o délce 1 m, vyrobený z tvrzené oceli odolné proti střihu i řezání.
Zkoušíme prakticky prolomit zabezpečení
Pro ověření funkce zámku jsme se pokusili vžít do role potencionálního pachatele, který si vyhlédl náš motocykl. Pro účely pokusu jsme vybrali malý skútr KYMCO SUPER 8. Zámek s alarmem GRANIT DETECTOX-PLUS 8000 jsme umístili na přední kotouč a pomocí řetězu, který je součástí balení, přivázali k železnému zábradlí či sloupu.
Pokus č. 1 – Překonání zámku mechanickou cestou
V tomto případě jsme simulovali způsob odcizení nejméně rafinovaným způsobem - pomocí pilky na železo a pákových nůžek. Již při prvním kontaktu s řetězem se rozhoukala siréna alarmu. Navíc po prvních okamžicích použití pilky nám bylo jasné, že touto cestou to nepůjde. Ani jedním z uvedených nástrojů jsme nebyli schopni nastraženou překážku v rozumném čase překonat.
Pokus č. 2 – Povolali jsme si na pomoc odborníka z oboru zámečnictví
Po prvním neúspěchu jsme se si na pomoc povolali odborníka z oboru zámečnictví a čekali jsme, zda se mu podaří prolomit bezpečnostní vložku zámku. Ač se nám tomu nechtělo věřit, ani tímto způsobem se nepodařilo ochranu nepozorovaně prolomit, a navíc o sobě téměř okamžitě dala opět vědět siréna alarmu.
Pokus č. 3 – Odmontování kola
Jelikož byl alarm zámku aktivován při sebemenším pohybu řetězu či kola motocyklu, rozhodli jsme se ochranu motocyklu překonat odmontováním předního kola. Kolo jsme z motocyklu odmontovali za cca 1,5 minuty, kdy samotné vyndání kola bylo samozřejmě doprovázeno sirénou alarmu. Celá operace včetně naložení motocyklu do přistaveného dodávkového vozidla by trvala přibližně 3 minuty. Tento pokus nám však ulehčil typ motocyklu použitého v testu, u něhož byla velmi snadná demontáž předního kola a jeho malá váha umožnila naložit stroj ve třech lidech bez problému do přistaveného automobilu.
Nás však krom ochrany skútru zajímala i situace při ochraně dospělého motocyklu. Pokusili jsme se tedy toto provést u stroje HONDA 1000 VARADERO. Nejdříve jsme tedy zámek umístili na přední kolo. Zde však není demontáž tak jednoduchá jako u malého skútru, ale je zde třeba překonat soustavu více šroubů, což samozřejmě prodlužuje dobu úkonu o několik minut a zároveň zvyšuje pro pachatele riziko prozrazení. Nakonec jsme se pokusili zámek nasadit na zadní kolo motocyklu. Zde jsme však neuspěli, neboť konstrukce motocyklu nám nasazení zámku neumožnila.
Závěr
Během našeho testování zámku ABUS GRANIT DETECTOX-PLUS 8000 jsme dospěli k následujícím skutečnostem. Proti náhodným pokusům vandalů, narkomanů a podobných zájemců o váš stroj je tento způsob ochrany dle našeho názoru naprosto dostačující. Díky bytelné konstrukci zámku i řetězu v kombinaci s pohybovým 360° čidlem podle nás nelze tuto ochranu žádným dostupným způsobem prolomit. Pokud ale někdo bude váš motocykl opravdu chtít, pak vězte, že jej prostě dostane a to i za přítomnosti zmiňovaného zabezpečení. V případě, že si organizovaná skupina přijede pro váš motocykl nákladním vozidlem, je pak během 3 minut překážka odstraněna a motocykl bez předního kola naložen. Sice je celá akce doprovázena 100dB kvílením sirény alarmu, ale v době totální lhostejnosti obyvatel v podobných situacích je pravděpodobné, že toto nikdo z obyvatel řešit nebude. V případě velkého motocyklu je situace poněkud obtížnější, ale i v tomto případě lze takový stroj odcizit.
Podle našeho názoru by bylo vhodným řešením použití delšího řetězu a tímto pak připevnit i část rámu motocyklu. Takové řešení by dále výrazně znesnadnilo případné pokusy o odcizení vašeho motocyklu.
Foto: www.skutrportal.cz, www.abus.cz
Související články
NANO TECHNOLOGIE - umyje, naleští, ochrání a to vše bez kapky vody!
Skútr nebo motorka není jen o volnosti a zábavě, ale i o starostech. V redakci jsme dostali možnost vyzkoušet dva čistící produkty od společnosti Nasucho, které váš stroj nejen umyjí a naleští, ale zároveň ochrání. To vše bez použití vody, díky čemuž si svůj skútr můžete umýt takřka kdekoliv....
Malé srovnání přípravků na odstranění hmyzu
Letní vysoké teploty s sebou přináší zvýšený výskyt velkého množství mušek a nejrůznějšího létajícího hmyzu. Co si budeme nalhávat, nic příjemného to není. Neustále znečištěné kapotáže, plexi štít motocyklu nebo plexi na přilbě od létajících mušek nás dokáže někdy pěkně...
Dlouhodobý test – nabíječka baterií CTEK MXS 5.0
Nabíječka baterie by neměla scházet ve výbavě žádného motorkáře. Na trhu lze sehnat velké množství různých typů a modelů, od úplně obyčejných až po mikroprocesorem řízené. Jedním z nejrozšířenějších modelů je mikroprocesorem řízená nabíječka baterií švédské společnosti CTEK, model MXS 5.0,...
Právě testujeme - tekuté stěrače NANOPROTECH SUPER ANTIRAIN
Každý, kdo svůj motocykl nemá jen na kochání a opravdu jezdí, určitě zažil jízdu v nepříznivém počasí, za hustého deště. O tom, že taková jízda není právě moc příjemná, netřeba pochybovat. Mnohdy téměř nulová viditelnost skrze plexi přilby dokáže pro jezdce vytvořit i velice krušné chvilky....
Ultimate Speed aneb nabíječka z Lidlu za pár kaček ...
Vybitá baterie je postrachem každého motoristy a je přitom úplně jedno, zda se jedná o příznivce jedné stopy nebo klasického "plechovkáře". Na výběr je dnes až z několika set různých druhů a značek, jako je např. CTEK či OPTIMATE. My jsme se ale rozhodli prověřit a otestovat značku, která není...
Bleskovky
Piaggio Group pokračuje v boji na ochranu svých produktů před padělateli
29.10.2021
VOGE odstartovala akci “Máš čerstvýřidičák A2?”
23.6.2021
NOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO ONE
15.6.2021
Kymco startuje cenovou akci na atraktivní modely stopětadvacítek
19.4.2021
BMW C1 znovu na scéně?
12.4.2021
Podcasty
Černou Afrikou
17.6.2021
Řeknu jen tohle: jedna vtipná partička a Jihoafrická republika, Botswana, Zimbabwe, Namibie . . . . Tady je zmiňový DOTAZNÍK jak jsi se potkal s krizí středního věku. Nezabere...
Jindra Belšan o velkém Rusku
24.10.2019
Jindra Belšan je pamětník. To jako, že toho hodně viděl, hodně zažil a má tedy o čem vyprávět. Dnes jsme se zaměřili hlavně na jeho cesty do Ruska.
Balkánské šotoliny (Kodo120)
3.12.2018
Hurá na Balkán na šotoliny. Po tom, co začal Pertla systematicky mapovat Evropské šotoliny, musí být každému jasné, že Balkán je pro většinu z nás v tomto duchu stále ještě...
Kalendář akcí
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 2. | 3. |
||||
4. | 5. | 6. | 7. | 8. | 9. | 10. |
11. | 12. | 13. | 14. | 15. | 16. | 17. |
18. | 19. | 20. | 21. | 22. | 23. | 24. |
25. | 26. | 27. | 28. | 29. | 30. |
Nebyly nalezeny žádné nadcházející události
Komentáře
V diskuzi ještě není žádný komentář - buďte první!
Otevřít diskuzi